ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حضور کفاشیان در دادسرای کارکنان دولت



رئیس فدراسیون فوتبال , علی کفاشیان , مسئول حقوقی فدراسیون

 

رئیس فدراسیون فوتبال در دادسرای کارکنان دولت حضور پیدا کرد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال صبح امروز در دادسرای کارکنان ویژه دولت حضور پیدا کرد.

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده کفاشیان به دلیل بازنشسته بودن نمی‌تواند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال به فعالیتش ادامه دهد و بر همین اساس از وی به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد و امروز کفاشیان به همراه فرشاد سپهر مسئول حقوقی فدراسیون در دادسرا حاضر شده تا در این باره توضیحات خود را ارائه کند.

سازمان بازرسی کل کشور در حالی به علی کفاشیان که به تازگی در پست ریاست فدراسیون فوتبال ابقا شده، ایراد وارد کرده که چند رئیس فدراسیون دیگر هم بازنشسته هستند اما توجهی به آنها نشده و وزیر ورزش نیز اعلام کرده هر چه سازمان بازرسی بگوید ما تمکین می‌کنیم!

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که فدارسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) صراحتا اعلام کرده به جز خود و فدراسیون‌های عضو، دخالت هر تشکیلات دیگری، دخالت شخص ثالث تلقی می‌شود و عکس العمل فیفا را در پی دارد. این عکس‌العمل می‌تواند تعلیق فوتبال ایران باشد چرا که فیفا نمی‌پذیرد که یک نهاد غیر ورزشی در امور فوتبال ورود و دخالت کند.

روز گذشته نیز سایت وزارت ورزش از احتمال برگزاری مجدد انتخابات فدراسیون فوتبال خبر داده بود. در روزهای اخیر هم خبرهایی مبنی بر فشار به کفاشیان برای استعفا منتشر شده است. همه این اتفاقات نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای ورود به فوتبال از سوی برخی افراد صورت گرفته که مطمئنا عواقب بدی برای فوتبال ایران به دنبال خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
میزان افزایش حقوق کارکنان دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت محاکمه شد



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده پالیزدار

 

اخبار سیاسی - بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت محاکمه شد

ترک همدانی افزود: در پایان، هیات قضایی وارد شور شدند و عنوان اتهامی متهم را از بازداشت غیرقانونی به رفتار صریح خلاف قانون تبدیل کردند که این مساله مورد اعتراض موکلم قرار گرفت اما هیات قضایی معتقد بودند اختیار تبدیل اتهام را دارند.

«ح . ص» بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت در پرونده موسوم به پرونده پالیزدار که پیشتر دیوان عالی کشور به پرونده وی نقص وارد کرده بود، امروز (یکشنبه) 15 تیر ماه در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع پیمان حاج محمود عطار یکی از شاکیان «ح.ص»بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت در پرونده موسوم به پرونده پالیزدار این مطلب را به ایرنا اعلام کرد.

وی افزود: جلسه دادگاه با حضور نماینده دادستان برگزار شد و وی از متن کیفرخواست مبنی بر مجرمانه بودن امر متهم دفاع کرد.

نامبرده ادامه داد: پس از پایان اظهارات نماینده دادستان، شاکی و متهم در جایگاه قرار گرفته و به سئوالات قاضی پاسخ گفتند.

ترک همدانی افزود: در پایان، هیات قضایی وارد شور شدند و عنوان اتهامی متهم را از بازداشت غیرقانونی به رفتار صریح خلاف قانون تبدیل کردند که این مساله مورد اعتراض موکلم قرار گرفت اما هیات قضایی معتقد بودند اختیار تبدیل اتهام را دارند.

وکیل مدافع شاکی بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت در پرونده موسوم به پرونده پالیزدار گفت: در نهایت، متهم تفهیم اتهام و آخرین دفاع اخذ شد و منتظر تصمیم هیات قضایی خواهیم بود.

بعد از دستگیری عباس پالیزدار در سال 87، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران از طریق شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت دستور احضار یا جلب تمام افرادی را که به نوعی با پالیزدار همکار بودند ، صادر کرد.

یکی از کسانی که مدتی با پالیزدار همکاری می کرد، پیمان حاج محمود عطار بود که به گفته خودش بدون احضار، حکم جلب برایش صادر شد و با دستور دادستان سابق تهران 22 روز را در بازداشت به سر برد.

عطار بعد از آزادی از بازداشت، از سرپرست سابق دادسرای کارکنان دولت، «ح. ص» بازپرس سابق این دادسرا و مرتضوی دادستان سابق تهران به کمیسیون نظارت بر حقوق شهروندی استان تهران به ریاست علیرضا آوایی رییس سابق دادگستری کل استان تهران شکایت کرد و بعد از شکایت به کمیسیون یاد شده، پرونده در دادسرای انتظامی قضات مطرح شد و سه قاضی ذی مدخل در پرونده به اتهام بازداشت غیرقانونی با حکم دادگاه انتظامی قضات از خدمت قضایی تعلیق شدند.

با کیفرخواست دادسرای انتظامی قضات و حکم تعلیق دادگاه عالی انتظامی قضات، پرونده قضات یاد شده برای رسیدگی به جنبه عمومی و کیفری جرم به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

به گفته عطار، به رغم تکلیف قانونگذار مبنی بر رسیدگی توامان به پرونده های متهمان یک موضوع، فقط برای «ح . ص» بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت به اتهام بازداشت غیرقانونی، قرار مجرمیت و کیفرخواست و برای سرپرست سابق دادسرای کارکنان دولت قرار منع تعقیب صادر شد.

بازپرس رسیدگی کننده، پرونده مرتضوی را از پرونده سایر متهمان تفکیک کرد و پرونده «ح . ص» به صورت انفرادی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

پس از ارسال پرونده به دادگاه، شعبه 78 دادگاه کیفری وقت رسیدگی تعیین کرد و پس از جلسه محاکمه بسیار طولانی در شهریور ماه سال گذشته، قضات شعبه 78، رای به جریمه 5 میلیون تومانی متهم دادند.

پس از صدور رای، به حکم دادگاه اعتراض و پرونده به شعبه 14 دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدید نظر ارجاع شد که در نهایت دیوان عالی کشور اسفند ماه سال گذشته حکم مورد اعتراض را شکست و با نقص به پرونده آن را برای رسیدگی مجدد به شعبه 78 ارجاع کرد.

هم اکنون پرونده مرتضوی دادستان سابق تهران در مورد اتهام یاد شده در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت مفتوح است و آبان ماه سال گذشته مرتضوی در همین رابطه در دادسرا حضور یافت اما هنوز قراری در این خصوص صادر نشده است. 

اخبار سیاسی - ایرنا