ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حضور نمایشی بدنساز آمریکایی در ایران


رونی کلمن قهرمان هشت دوره مسابقات مستر المپیا ( بالاترین سطح مسابقات حرفه ای بدنسازی ) و قهرمان پرورش اندام حرفه ای جهان در حالی برای برگزاری سمینار بین المللی به تهران می آید که حضور او با واکنش های مختلفی بین کارشناسان این رشته ورزشی روبروست.

باشگاه خبرنگاران: به نقل از جنوب نیوز، رونی کلمن قرار است سوم اردیبهشت به همراه بیگ رمی دیگر قهرمان شاخص دنیا برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران به تهران سفر کرده و برای علاقه مندان این رشته دوره آموزشی دو روزه برگزار کند.

حضور این ورزشکار نامدار در تهران با واکنش های مختلفی از سوی کارشناسان این رشته ورزشی روبروست که هزینه 150هزار دلاری حضورش را غیر ضروری می دانند و معتقدند که با این هزینه می توان کارهای بسیار بهتری برای ملی پوشان این رشته ورزشی انجام داد.اما دست اندرکاران برگزاری این کلاس مدعی هستند که این هزینه را بخش خصوصی برعهده گرفته است و فدراسیون تنها نظارت بر برگزاری و مفاد دوره را برعهده دارد و حضور افراد نیز در این کلاس اختیاری است.

آنان با اشاره به اینکه فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران مشکل اصلی این رشته را در نبود دانش می داند، اظهار کردند که ایران درزمینه علم این رشته مشکل داشته وسمینار دو روزه رونی کلمن نیز با هدف افزایش دانش رشته بدنسازی برگزار می شود.

نحوه تمرینات و تغذیه محور عمده این دوره است که در روزهای پنج شنبه وجمعه سوم و چهارم اردیبهشت ماه در سالن همایش های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می شود.اگر چه ما در زمینه علم و دانش این رشته در کشور مشکل داریم، اما باید کارشناسان نظر بدهند که آیا سطح ما در دیگر بخش های این رشته به حدی رسیده است که بتوانیم از برترین وزرشکار بدنسازی استفاده کرده و تجربیات وی را بتوانیم بکار بگیریم و یا اینکه این حضور بیشتر جنبه نمایشی خواهد داشت.هزینه حضور در این دوره و قیمت های اعلام شده از سوی شرکت برگزارکننده آن نکته ای قابل تامل است.

 به ویژه گروه نخست آن که در بسته A با صندلی های VIP معرفی شده و هزینه شرکت در آن مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است.سایر بسته ها به تناسب ظرفیت سالن و امکانات از 550 هزار تا 850 هزار تومان اعلام شده است.

منتقدین اعتقاد دارند که فدراسیون می تواند با چنین مبالغ هنگفتی نیازهای پایه و اساسی این رشته را برآورده کرده وبا ساخت سالن های بدنسازی در مناطق مختلف به جای آنکه پول را به رونی کلمن بدهد برای این جوانان سرمایه گذاری کند.

 دومین نکته ای که محور انتقادات به حضور این اسطوره بدنسازی جهان وجود دارد بحث برگزاری دوره برای بانوان است، آنان معتقد هستند که نباید زنان از نزدیک شاهد فیگور گرفتن این ورزشکار باشند، در صورتی که برگزاری دوره به معنای انجام این کار نیست.

روناک یونسی بازیگر سینما و تلویزیون که مسوولیت امور بانوان این دوره بدنسازی را برعهده دارد، تاکید کرده است که همایش بانوان این دوره کاملا مجزا است و کلمن در زمان تدریس در این دوره با پوشش بوده و قرار نیست فیگور بگیرد و این دوره با رعایت شئونات اسلامی برگزار می شود.وی تاکید کرد که کلمن قرار است در این دوره با محور تغذیه مناسب و روش تمرین بدنسازی برای ورزشکاران زن این رشته، اطلاعات خود را به شرکت کنندگان منتقل کند.

یکی دیگر از برنامه های کلمن درتهران حضور درمسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام و بدنسازی است.

تیم ملی پرورش اندام ایران خود را برای حضور در قهرمانی سال 2015 آسیا در ژاپن آماده می کند.رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پیش از این گفته بود که با تیمی کامل در سه رشته فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام در رقابتهای قهرمانی آسیا که خرداد ماه در کشور ژاپن برگزار می شود، شرکت خواهیم کرد.

قبلا قرار بود دوره های کلمن در سالن شهید آوینی فرهنگ سرای بهمن تهران برگزار شود که بر اساس برنامه جدید محل برگزاری آن تغییر کرده و به دانشگاه تهران منتقل شده است.با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته باید منتظر ماند و دید که نتیجه حضور کلمن در تهران چه آثاری برای ورزش بدنسازی ایران خواهد داشت. آیا در شرایط بد مالی نیازی به دادن این مبلغ کلان به این ورزشکار وجود داشت و این هزینه های بالا آیا خروجی برای ورزش ایران داشت یا بهتر بود فدراسیون توان و زور خود را برای انجام کارهای زیربنایی و توسعه این رشته بکار می گرفت.


ویدیو مرتبط :
مرگ یک بدنساز به دلیل جوگیر شدن در یک رقابت‌ نمایشی بدنسازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات و زمان بندی بسته پیشنهادی ایران به 1+5/ واکنش به حضور کارشناس آمریکایی تحریم در مذاکرات



بسته پیشنهادی ایران در ژنو,دور جدید مذاکرات هسته ایی

عراقچی :
جزئیات و زمان بندی بسته پیشنهادی ایران به 1+5/ واکنش به حضور کارشناس آمریکایی تحریم در مذاکرات

معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امورخارجه با بیان اینکه طرح پیشنهادی ایران کاملا منطقی، عادلانه وعملیاتی است گفت: اگر طرف مقابل حسن نیت داشته باشد باید طرح ایران قبول کند.

به گزارش مهر سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه در آستانه مذاکرات ژنو در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که مذاکرات از نظر وی به چه سمتی پیش خواهد رفت و چه انتظاری از طرف مقابل دارد گفت: جمهور اسلامی ایران مسلما با راهبرد تعامل به این مذاکرات خواهد رفت ما به دنبال مذاکرات نمایشی و وقت تلف کردن نیستم و انتظار داریم طرف مقابل هم با همین روحیه در مذاکرات شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به طراحی هایی که صورت گرفته فکر می کنیم از طرف مقابل حسن نیت وجود داشته باشد رسیدن به یک تفاهم دور از دسترس نیست البته باید انتظارات را به صورت معقول داشته باشیم و مسائل فنی و تکنیکی را نیز در نظر بگیریم حتما پیشنهادی را که ما ارائه می دهیم در همان جلسه قابل پاسخگویی از طرف آنها نیست و جلسه دیگری نیاز است که بررسی کنند و با هم به نظر مشترک برسند.

اطمینان به حسن نیت خود و تردید به طرف مقابل
عراقچی تصریح کرد: همه این موضوعات را باید در نظر گرفت و ما فکر نمی کنیم که با یک جلسه بتوان به تفاهم رسید ولی ما به حسن نیت خود اطمینان داریم و نسبت به حسن نیت طرف مقابل تردید داریم.

معاون وزیر امورخارجه درباره مختصات طرح پیشنهادی ایران اظهار داشت: طرح ما به صورت مکتوب و یا پاورپوینت ارائه خواهد شد. و این در قالب ایده هایی است که آقای دکتر ظریف در نیویورک با مذاکرات 1+5 مطرح کردند این طرح در حقیقت مذاکرات را به دو مرحله تقسیم می کند در مرحله اول ما روی چشم انداز و هدف مذاکره گفتگو خواهیم کرد و سعی می کنیم که به نتیجه و یک هدف مشترک برسیم و هدف واحدی را برای مذاکرات تعریف کرده و دقیقا بدانیم که به کجا می رویم.

بازی برد-برد تعریف می کنیم
عراقچی گفت: بازی برد- برد که این روزها در مورد آن صحبت می کنند نیز در همان قالب تعریف می شود. ما می خواهیم هدفی را تعریف کنیم که از آن هدف هر دو طرف برنده باشند. البته باید توضیح داد که بازی برد- برد حداقل در موضوع هسته ای ایران برد برای هر دو طرف به مفهوم امتیاز دادن نیست.

 

یعنی اینکه طرف مقابل فکر کند امتیازاتی از ایران گرفته و برنده شده است درست نیست ما به این شکل نگاه می کنیم که برنامه هسته ای صلح آمیز ایران مشکلی ندارد نگرانی آنها از رسیدن به سلاح هسته ای است و آنها مقصود خودشان را از همه تحریمها و فشارها این طور بیان می کنند که می خواهند جلوی این سلاح هسته ای را  بگیرند اگر به وضعیتی برسیم که سلاح هسته ای در آن نباشد آنها برنده شده اند و این اتفاقا هدف ما هم هست.

مرحله اول مذاکرات رسیدن به یک هدف مشترک است
معاون وزیر امورخارجه با بیان اینکه ما نیز به دنبال سلاح هسته ای نیستیم خاطر نشان کرد: ما به دنبال رسیدن به نقطه ای هستیم که همه دنیا خلع سلاح باشد.

 

اگر بتوان اطمینانی ایجاد کرد که طرف مقابل به این نتیجه برسد که سلاح هسته ای نخواهد بود در حقیقت آن برد است، برد ما نیز این است که برنامه صلح آمیز هسته ای خودمان را داشته باشیم حقوقمان تامین شود و از همه آنچه که طبق قانون برخوردار هستیم از جمله غنی سازی برخوردار باشیم اگر به این نقطه برسیم ما هم برده ایم بنابر این تعریف یک هدف مشترک که هر دو طرف برنده باشند عملی است. و به مفهوم امتیاز دادن هم نیست این بازی ای هست که می خواهیم طراحی کنیم و مرحله اول مذاکرات از نظر ما مذاکره در خصوص این هدف مشترک است. که بتوانیم این هدف مشترک را تعریف کنیم.

طراحی گام هایی برای رسیدن به هدف نهایی
وی ادامه داد: مرحله بعدی این است که چگونه به این هدف برسیم و چه گامهایی را در این راه می توان برای رسیدن به هدف طراحی کرد برداشتن این گامها طبعا مسیر سختی خواهد داشت به دلیل آنکه اعتماد وجود ندارد ما به آنها اطمینان نداریم و مطمئن نیستیم که آنها صادق باشند که مشکل ما تنها بمب هسته ای هست علل مختلف و تجربیات مختلفی در تاریخ ما وجود دارد که تایید می کند نظر ما را که چرا نباید به آنها اطمینان داشته باشیم. آنها هم نگرانی و سوالاتی دارند و فکر می کنند شما می توانید دنبال مقاصد دیگری باشید بنابر این مشکل فقدان اعتماد باعث شده نتوانیم گامهای لازم را برای رسیدن به هدف مشترک برداریم.

عراقچی تصریح کرد: هرکسی فکر می کند که شاید طرف مقابل در میانه راه مسیر دیگری را پیش برود و هدف دیگری در ذهن داشته باشد بنابر این در مرحله اول هدفها را مشترک می کنیم و درمرحله دوم گامهایی را که باید به سمت این هدف مشترک برداشته شود. در این مسیر مهم گام آخر است.

گام اول فضای مذاکرات را تغییر می دهد
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران ادامه داد: گام اول به این دلیل مهم است که بدون گام برداشتن گام اول نمی توانیم مسیر را شروع کنیم و باید گام اول را به شکلی برداریم که برای هر دوطرف قابل اجرا باشد لذا باید در گامهای اول فضای مذاکراتی ما عوض شود و از یک فضای تقابل به یک فضای تعامل برسیم در این شرایط گام دوم راحتتر خواهد شد و اگر گام دوم را به همین ترتیب برداریم گام سوم راحت تر خواهد شد. و در آن زمان به گامهای سخت تر خواهیم رسید مسائل سختی را که اگر مطرح کنیم به بن بست می رسیم برای گامهایی می گذاریم که فضا از قبل و آماده همکاری شده باشد و ما هم اکنون در گامهای میانی نمی توانیم صحبت کنیم و تنها می توانیم درباره گام اول و آخر صحبت کنیم.

وی تاکید کرد: گام آخر نیز از این جهت مهم است که مرحله نهایی را که می خواهیم به آن برسیم ترسیم کرده باشیم. باید ببینیم که بالاخره شکل  تحریمها، اقدامات و برنامه ایران چگونه است. در گام آخری که باید اعتماد سازی صورت گیرد چه شکل و مشخصاتی دارد. باید این موضوع را از الان مشخص  کنیم چرا که برداشتن گام آخر ما باید به هدف نهایی رسیده باشیم و آنجا زمانی است که باید پرونده ایران از شورای امنیت خارج شده باشد و همه چیز عادی شده باشد این تصویری است که می خواهیم از سهم خود در ژنو ارائه کنیم.

طرح ایران آزمونی برای سنجش حسن نیت 1+5
عراقچی تاکید کرد: طرح ما کاملا منطقی، عادلانه و عملیاتی است و اگر طرف مقابل حسن نیت داشته باشد که مدعی است که دارد باید این طرح را قبول کند و باید در این چارچوب اجازه حرکت و شروع مذاکرات را بدهد البته ما نسبت به حسن نیت آنها تردید داریم و این آزمونی است در مقابل گروه 1+5 خواهد بود که آیا آنها در مقابل طرحی کاملا منطقی وعملیاتی است و چارچوب مشخصی دارد بازهم مقاومت خواهند کرد.

برنامه زمان بندی طرح پیشنهادی ایران
عضو تیم مذاکره کننده ایران با گروه1+5 درباره زمان بندی طرح نیز گفت: ما قائل به دو زمان بندی هستیم یکی زمان بندی برای مذاکرات و دیگری زمان بندی برای توافقات درباره زمان بندی برای مذاکرات ما فکر می کنیم بستگی به میزان آمادگی طرف مقابل 6 ماه تا یکسال زمان نیاز داریم.

 

بعضی ها 2 یا 3ماه نیر را مطرح کرده اند که تلقی ما این است که طرف مقابل آمادگی داشته باشد در6 ماه تا یکسال می توانیم جمع بندی کنیم اما اینکه گامها چطور جمع بندی شوند گام اول از نظر ما می تواند یک گام 6 ماهه باشد و در مورد گامهای بعدی با توجه به المانتهایی که در آن هست می توان در مورد مدت زمان آن تصمیم گیری کرد. بنابر این دوره مذاکراتی می تواند تا کمتر از یک سال به پایان برسد و دوره اجرای تعهدات می تواند بیشتر از آن باشد.

حاضر نیستیم در تاریکی حرکت کنیم
وی در پاسخ به این سوال که طرح پیشنهادی مطرح شده تا حدود زیادی شبیه طرح مطرح شده از سوی روسیه در مذاکرات قبلی بوده است و اینکه آیا ایران در مورد این طرح با چین و روسیه با کشورهای دیگربه خصوص چین وروسیه مشورتهایی داشته است گفت: ما مشورتهای غیر رسمی زیاد داشته ایم و مشورتهای جدی تر از حاشیه اجلاس ژنو وبعد از آن آغاز شده است مسلما ابعاد این طرح را باید در مشورتهای مثمر ثمر مورد بحث قرار گیرد و به نتیجه برسد.

 

تفاوت با گذشته در این است که در پیشنهادات قبلی چارچوب نهایی حتی در پیشنهادات گام به گام نیز معین نشده بود و عمدتا روی گام اول تاکید داشت و یا اینکه برخی از پیشنهادات بود که کل گامها را از پیش تعین می کرد که بازهم به نتیجه نمی رسید پیشنهاد فعلی ما با توجه به تجربیات گذشته مبنی بر گام اول و گام آخر و هدف نهایی است هدف نهایی خیلی مهم است چرا که به ما اجازه می دهد در روشنایی حرکت کنیم ما قطعا حاضر نیستیم در یک مسیر تاریک حرکت کنیم.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: بنابر این مرحله اول مذاکرات ما در ژنو این است که یک پروژکتورهایی را در مسیر بیاندازیم که مشخص باشد آخر کار کجاست این تفاوت طرح با گذشته است که البته از تجربیات گذشته مدد گرفته است.

وی افزود: فرق دوم طرح در محتوا است ما کاملا تلاش کردیم که طرح را منطبق با شرایط روز کنیم طوری که برای دو طرف عملی باشد. چرا که اگر نتوانیم این گام را برداریم هیچ گاه فضا به سمت همکاری نخواهد رفت.

تفاهم هسته‌ای دشمنانی در منطقه و جهان دارد
عراقچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در آستانه مذاکرات تندروهای آمریکایی و صهیونیستی این تحلیل را دارند که فشارهای قبلی باعث شد که ایران سرمیز مذاکره بیاید و همین الان نیز تاکید دارند باید فشارها علیه ایران بیشتر شود تا در میز مذاکره نرمش نشان دهد و اینکه آیا این فشارها تاثیر در مذاکرات خواهد داشت اظهار داشت: مذاکره 1+5 و رسیدن به یک راه حل معقول در بحث هسته ای دشمنانی در سطح جهان و بین الملل دارد در داخل آمریکا و در عرصه جهانی لابی های مختلف نمی خواهند که این مسیر یک مسیر منتج به نتیجه باشد برای آنها تنش و درگیری مناسبت تر است و لذا تلاش خود را خواهند کرد و در راس آنها نیز البته رژیم صهیونیستی قرار دارد که شاهد تلاشهای این رژیم بوده ایم نخست وزیر این رژیم تحرکاتی را انجام داده است که همه می دانیم و ما امیدواریم که کشورهای 1+5 و غربی را بداند که این موضوع را کنترل کرده و اجازه ندهند که این رژیم برای آنها دستور کار و اهداف مذاکراتی تعیین کند.

مذاکرات آتی فرصت و پنجره جدید است
وی ادامه داد: اینکه ایران چرا علیرغم تبلیغات منفی که می کنند وارد مذاکره شده نیز به این دلیل است که اولا ایران همواره آماده مذاکرات بوده است و واقعیت هم این است که اکنون بعد از انتخابات اخیر و حماسه سیاسی که مردم ایران آفریدند انرژی جدید آزاد شده و این مساله یک فرصت و پنجره جدیدی را باز کرده که می تواند راه را برای رسیدن به نتیجه مورد قبول باز کند.

 

و جمهوری اسلامی ایران می خواهد از این فرصت جدید استفاده کند این فرصت معلوم نیست چقدرطولانی باشد  انرژی مردمی که در نتیجه انتخابات آزاد شده در راستای سیاست خارجی عمل و حمایت می کند و این یک فشار و قدرتی را به سیاست خارجی ایران در موضوع مذاکرات هسته ای می دهد که به ما امکان جلو رفتن می دهد اگر طرفهای مقابل ما بخواهند از این فرصت استفاده کند فضا فراهم است اما اگر نمی خواهند این فرصت و انرژی تنها یک مقطعی وجود دارد و بعد از آن ممکن است کسانی که امیدوار شده اند امید خود را از دست بدهند و یا ممکن است فشارهای مختلف اجازه ندهد پیشرفتهای جدیدی صورت گیرد و ما این فرصت را از دست بدهیم اینکه ما الان پای میز مذاکره هستیم و طرح ارائه می دهیم استفاده از این فرصت است و گرنه اگر فشار تحریم ها می خواست اثر بگذارد ما باید مدتها پیش به سراغ مذاکره می رفتیم ت.

 

حریم ها البته هزینه هایی را برای کشور به بار آورده و این هزینه ها هیچ ملت ایران را مجبور به سازش نخواهد کرد و آنها اگر می خواستند تجربه ای را به دست آورند این تجربه را 10 سال است که کسب کرده اند و اگر هم می خواهند به این تجربه ادامه بدهند با خودشان است ولی این فشارها قطعا کمکی نخواهد کرد.

اقدام اعتماد ساز طرف مقابل کاهش تحریم ها است/ واکنش به حضور کارشناس آمریکایی تحریم در مذاکرات
معاون وزیر خارجه در پاسخ به سوال دیگری دراین باره که خبرگزاری رویترز اعلام کرده یک کارشناس تحریم در میز مذاکراتی آمریکا در ژنو حضور خواهد داشت و آیا این مساله به مفهوم مذاکره برای کاهش تحریمها خواهد بود بیان کرد:

 

ما نمی دانیم این فرد را به چه منظوری اضافه کرده اند و خود هیات آمریکایی باید در این باره توضیح دهد ولی اگر نیت آنها این است که در مذاکرات با ایران وارد بحث کاهش تحریمها شوند اقدام مثبتی است.چون اگر از ما انتظار اقدامات اعتماد ساز دارند باید خودشان نیز اقداماتی را انجام دهند و اقدام اعتماد ساز آنها از نظر ما کاهش تحریمها است. اگر این کارشناس به همین منظور اضافه شده است خوب است و اگر اهداف دیگری دارد خودش می داند.

وی همچنین در مورد سطح مذاکرات و اینکه آیا تغییری در مذاکرات شده است یا خیر بیان کرد: مذاکرات اصلی بین خانم اشتون و آقای ظریف است ولی چون قصد داریم وارد مذاکرات ریز و محتوایی در خصوص طرحمان شویم مسلما باید با کشورها وارد مذاکره شویم نه خانم اشتون و چون کشورها در سطح معاونان وزیر هستند طبیعتا مذاکرات بین همتایان صورت خواهد گرفت.

 

آقای وزیر نمی تواند با معاونین صحبت کند اگر آنها وزرای خود را می آوردند مذاکره در سطح آقای وزیر انجام می شود ولی در شرایط فعلی مذاکره آقای ظریف با خانم اشتون در جلسه افتتاحیه است و ایشان طرح را ارائه می دهند و بعد ازآن زمانی که می خواهیم وارد مذاکرات جدید شویم معاون وزیر مذاکره خواهد کرد و نتیجه آن را مجددا به خانم اشتون و آقای ظریف اعلام می کند.

دیدار دو جانبه با همه هیئت ها محتمل است
عراقچی دراین باره که مشخص شده مذاکرات در چند دور برگزار خواهد شد بیان کرد: این مساله در عمل معلوم می شود ما دو روز برای این کار زمان گذاشته ایم ممکن است تا آخرین لحظه 2 روز را استفاده کنیم و بعد به دور بعدی برسد و یا ممکن است بتوانیم زودتر جمع بندی کنیم.

 

وی در این باره که آیا برای مذاکرات حاشیه ای درخواستهایی شده است و به ویژه وی با چرمن دیداری خواهد داشت بیان کرد گفتگوهای حاشیه ای در حاشیه اجلاسهای بین المللی همیشه هست و هیاتهای با هم دیدار و تبادل نظر می کنند زمانی که بحثها کارشناسی از سطح پایین تر است این که چه کسی درخواست کند یا نه اصلا مهم نیست دور میز همه نشسته اند و صحبت می کنند صحبتهای حاشیه در 1+5 در گذشته نیز بوده است حتی بین هیاتهای ایرانی وامریکایی نیز این گفتگوها وجود داشته و در ژنو نیز در صورت ضرورت اتفاق خواهد افتاد و چیز پیچیده ای نخواهد بود.