ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حسین شمس: غلط كردم دیگر سعیدلو را به خدا واگذار نمی كنم!



 

حسین شمس: غلط كردم دیگر سعیدلو را به خدا واگذار نمی كنم!

 

 

هر سال كه قهرمان اسیا شدند می آمدند ریاست محترم دعوت می كرد و شام می داد و هفت میلیون هم به هر کدام پرداخت می کرد که الان می شود حدود بیست سکه. من فكر كردم كه اگر یك همچین حرفی بزنم حرف خداپسندانه ای است و ریاست محترم سازمان ورزش كه حق كسی را نمیخورد و اتفاقا خوشحال هم می شود ولی با واگذار کردن آقای سعید لو به خدا هم قراردادم با تیم ملی لغو شد و هم این حکم سنگین کمیته انضباطی را گرفتم.

 

خبر محرومیت سنگین انضباطی حسین شمس برای بسیاری از اهالی ورزش سوال برانگیز بود . تلاش کردم با سرمربی تیم ملی فوتسالمان در این مورد صحبت کنم . ابتدا امتناع میکرد و میگفت : با من بهتره در مورد قیمتهای شب عید صحبت کنید چون اگر در مورد رشته ام و زندگی حرفه ام یعنی فوتسال حرف بزنم ۱۵ میلیون تومان جریمه ام می کنند ! بالاخره راضی شد و امد به برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گقت وگو ، امیدوارم نظرهای شمس کسی را دوباره نرنجاند و این مصاحبه ما با او تبدیل به گران ترین مصاحبه تاریخ صداو سیما نشود مصاحبه ای با جریمه ۱۵ میلیون تومانی !"

ناظمی اقای شمس رای سنگینی از کمیته انضباطی گرفتید به نظر می اید قبلا سابقه دار بودید ؟!

شمس: ما وقتی رفتیم اصفهان بچه ها در تمرین می پرسند كه پاداش قهرمانی ما در ازبكستان چی شد ده ماه است كه گذشته ما هم گفتیم كه سازمان تربیت بدنی پول ندارد و به دلیل اینكه سه چهار میلیاردی كه به گوانجو دادند دیگه پول ندارد این داستان ادامه داشت تا اینکه اعلام شد بچه های جانبازو معلول هم صدوپنجاه تا سكه گرفتند. اینجا بود که بچه های فوتسال از من گله کردند که ما ده ماه زودتر قهرمان شدیم ولی چرا جوایز ما را نمی دهند شما گفتید سازمان ورزش پول ندارد ولی الان صدوپنجاه تا سكه می دن به بقیه قهرمانها.منهم گفتم كه نگران نباشید و من با چند تا مصاحبه ! درستش می كنم . بعد هم در مصاحبه ای گفتم اگر جوائز ما را پرداخت نکنید ما آقای سعیدلو را به خدا واگذار می كنم.بعد هم روز شنبه بازی دوم ما با تیم برزیل بود که آقای دكتر شریفی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به من زنگ زد و گفت چون به خدا واگذار كردید باید بیایید كمیته انضباطی و من روزی كه برگشتیم از اصفهان رفتم كمیته انضباطی و گفتند كه مصاحبه شما جنجالی بوده و بروید ما رأیتان را اعلام می كنیم و رأی سنگینی را اعلام كردند و علی رغم اینكه ترابیان به من گفت بیا قراردادت برای سرمربی گری تیم ملی فوتسال ایران در فدراسیون اماده امضاست ولی وقتی ما را دیدند گفتند به دلیل اینكه شما به رئیس سازمان تربیت بدنی توهین كردید این قرارداد تمدید نمی شود ! منهم گفتم كه توهین نكردم به خدا واگذار كردم چون بچه ها به من فشار آوردند خلاصه نه قرارداد نبستند و پانزده میلیون هم جریمه كردند و شش ماه هم نمی توانم درمورد فوتبال و فوتسال صحبت كنم.

ناظمی: اینجور احکام سابقه داشته در فوتبال و فوتسال ما؟

شمس: بی سابقه است مثلا اگر من یك صحبتی را كرده بودم و دوباره تكرار می كردم یك میلیون ، دومیلیون اضافه می شد بدون هیچ پرونده و سابقه ای كه من حضور داشته باشم در كمیته انضباطی یك باره مواجه شدم با این رأی و گفتند كه اگر صحبت كنید پانزده میلیون تومان را باید پرداخت كنید و من جلوی زبانم را گرفتیم و از الان همه آقایان ، هم خیلی خوب هستند و ما هم پاداشمان را گرفتیم.

ناظمی: فدراسیون هم رئیس داره و آقای ترابیان هم رئیس كمیته فوتسال هستند و چطور شما به دنبال پاداش تیمتان بودید آیا دوستان دنبال این كار نبودند؟

شمس: گرفتاری این مدیران زیاد است و من فقط دنبال فوتسال هستم و شما دیدید كه در مقابل برزیل بچه ها من بیش از دویست بار به برزیلی ها تکل زدند .من با بچه ها طرف هستم .آقای ترابیان به دلیل مشغله ای كه در امور بین الملل دارند كمتر سراغ تیم می ایند و من مستقیم با بچه های تیم ملی فوتسال مواجه هستم

ناظمی: پاداش چقدر بوده؟

شمس: هفت میلیون تومان بوده هر سال كه قهرمان اسیا شدند می آمدند ریاست محترم دعوت می كرد و شام می داد و هفت میلیون هم به هر کدام پرداخت می کرد که الان می شود حدود بیست سکه. من فكر كردم كه اگر یك همچین حرفی بزنم حرف خداپسندانه ای است و ریاست محترم سازمان ورزش كه حق كسی را نمیخورد و اتفاقا خوشحال هم می شود ولی با واگذار کردن آقای سعید لو به خدا هم قراردادم با تیم ملی لغو شد و هم این حکم سنگین کمیته انضباطی را گرفتم.واقعا دلم گرفته من باید الان از این كشور آواره بشوم به دلیل اینكه گفتیم كه فلانی را به خدا واگذار می كنم .من غلط می كنم دیگر سعید لو را به خدا واگذار کنم .من باید دنبال حق بچه های فوتسال بروم و شب عیدی ۱۵ میلیون از زن و بچه من كم شود . مطمئن باشید كسی نمی یاد بگوید آقا دست شما درد نكند. من دیگر راجع به فوتبال وفوتسال صحبت نمی كنم و در مورد گل و گیاه صحبت می كنم!

ناظمی: این یك پیامی هست برای بقیه یعنی كسی كه از رئیس ورزش انتقاد كند عواقب سختی دارد

شمس: به من اینجوری ابلاغ كردند كه این كار را می كنیم كه كسی هوس نكند از این کار ها کند!

ناظمی: چه كسی به شما گفت؟

شمس: اگر اجازه بگید من نگویم . به من گفتند اگر این رویه كه را ادامه دهی عواقب خوشی برایت ندارد.منهم پذیرفتم و شاید هم شایسته نباشد كه به معاون رئیس جمهور همچین حرفی بزنم . واقعیت این است كه به عنوان سرمربی تیم ملی نباید اظهارنظر می کردم و الان فهمیدم كه اشتباه بود . من فقط می گویم این بچه های تیم ملی فوتسال دستشان به جایی بند نیست و نمی توانند حقشان را از سازمان ورزش بگیرند ولی مطمئنم زن و بچه اینها نشسته اند و نفرین می كنند و خدا كند كه نفرینشان دامن اقای رئیس ورزش را نگیرد

ناظمی: ما شنیدیم كه از اقای کفاشیان هم شكایت كرده اید ؟

شمس: بله شكایت كردم به دلیل اینكه پنج ماه است كه پولم را ندادند در كمیته انضباطی شكایت كردم و دو ماه است كه مجانی كار می كنم البته هنوز شکایتم اعلام وصول نشده. امیدوارم پول من را بدهند تا وقتی ۱۵ میلیون تومان جریمه شدم بتوانم به خودشان بازگردانم !

ناظمی: فكر می كنید كمیته انضباطی رئیس فدراسیون فوتبال را محكوم كند؟

شمس:ما در تاریخ می خوانیم حضرت علی ( ع ) سر یك سپر با یك نصرانی اختلاف پیدا میکند می روند پیش قاضی برای مالكیت سپر و آن وقت هم امام علی ، امیرالمومنین بوده است و چون شاهد نداشته سپری كه مال خودش بوده قاضی به نصرانی می بخشد .. خوب اگر قرار باشد كه دکتر شریفی به عنوان قاضی جرات سوال از اقای كفاشیان را نداشته باشد و نتواند سوال کند كه چرا پول این بنده خدا را نمی دهید که تکلیف این فوتبال بیشتر معلوم میشود

ناظمی: اگر بروید پیش آقای سعیدلو عذرخواهی كنید فكر می كنید تخفیقی داده بشود ؟

شمس: دستمان بهش نمی رسد. من بارها زنگ زدم به دفتر سعیدلو تقاضای ملاقات كردم كه بگم این حرفی كه زدم نه اینكه توهین به شما باشد بلکه می خواستم بچه های من بدانند كه یك نفر دارد حق و حقوقشان را پیگیری میکند . از طرفی من فكر می كنم كه خیلی خوب نباشد كه رئیس سازمان ورزش بخواهد در مسئله فدراسیون ها دخالت كند. البته من در حال حاضر دو تا پیشنهاد خوب دارم در آسیا و اروپا ، من تجربه اینطور رفتار ها را دارم ، سال ۲۰۰۰ هم من را بیرون انداختند ولی دوباره برگشتم به مملکتم خدمت کردم

ناظمی: فکر میکنید در این ماجرا چقدر خودتان مقصرید ؟

شمس: بله منهم مقصرم .چرا که وقتی داغ می كنم یك حرف هایی را كه نباید بزنم می زنم . واقعا این را از ته قلب می گم كه وقتی بچه ها فوتسال گفتند كه پول جانبازان را دادند من نباید این مصاحبه ها را می كردم. خیلی تندروی كردم و الان اعتراف می كنم و خدمت شما عرض می كنم كه اشتباه كردم و آن موقع كه عصبانی می شوم نباید مصاحبه كنم.../مصاحبه : سایت گل


ویدیو مرتبط :
امیر حسین شمس - سلام خدا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقا زمانی: انتظار این برخوردها را نداشتم/ مغرضان را به خدا واگذار می‌كنم



آقا زمانی: انتظار این برخوردها را نداشتم/ مغرضان را به خدا واگذار می‌كنم

هافبك پرسپولیس می‌گوید كسانی كه مغرضانه از او انتقاد می‌كنند را به خدا واگذار می‌كند.

سامان آقازمانی در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: قبل از هر چیز می خواهم با مردمی که در آذربایجان شرقی دچار زلزله شدند، اعلام همدردی کنم. فکر می کنم نیاز به گفتن نیست که این مساله چقدر همه ما را ناراحت کرد. با همت آقا کریم (باقری) و آقا مهدی (مهدوی کیا) هم کمک هایی جمع شد که البته در مقابل مصیبتی که اتفاق افتاد ناچیز بود، اما خواستیم به هموطنان خودمان بگوییم. در کنارشان هستیم تا شاید کمی از بار غمی که بر دوش دارند، کاسته شود.

وی درباره وضعیت تیم پرسپولیس گفت: تمام هدف ما این است که پرسپولیس را به اوج برسانیم و به یاری خدا بعد از پیروزی شیرین برابر داماش، آماده برگزاری یک دربی خوب شویم که هوادارانمان را راضی کند.

هافبک دفاعی پرسپولیس در ارتباط با فشارهایی که روی او وجود دارد، افزود: ما یک تیم هستیم. هر یک برای خودمان که بازی نمی کنیم وقتی تیم نتیجه نگیرد همه مقصر هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: من در پستی بازی می کنم که کمتر به چشم می آید و شاید به همین دلیل قضاوت درستی درباره عملکرد من نمی شود. توقع نداشتم با من اینطور برخورد شود. مناسفانه درباره من مسائلی مطرح شود که اصلا درست نیست. مثلا گفته اند پدر من اسپانسر تیم است. میلیاردر است، از مدیران صدا و سیما است و حرف های دیگری که نمی دانم چطور درست کرده اند. پدر من هیچ مقام و مسئولیتی ندارد. میلیونر هم نیست، او بازنشسته تربیت معلم است. ما یک خانواده معمولی هستیم از جنس همانهایی که می آیند و روی سکوها می نشینند. این حرفها باعث شده است تا همه روی من ذهنیت داشته باشند. اگر از هواداران تیم خودمان انتظار حمایت نداشته باشم، پس باید سراغ چه کسی بروم.

آقازمانی با اشاره به اینکه شایعه سازی علیه او به قدری گسترده بوده که یک جریان به نظر می رسد، گفت: بعضی ها خیلی راحت با زندگی آدم ها بازی می کنند. من هیچگاه از آنها نمی گذرم و در این روزهای عزیز آنها را به خدا واگذار می کنم.

آقازمانی در ادامه افزود: شاید تقصیر خودم باشد. من همیشه سرم به کار خودم بوده است. دنبال این نبودیم که خودم را مطرح کنم. درست بر عکس همه حرفه ها، هیچکس پشت من نبود. من با تلاش خودم به اینجا رسیدم. برخی برای هواداران طوری جا انداختند که انگار با سفارش به پرسپولیس رسیده ام ولی من تمام رده های ملی نونهالان، نوجوانان امید را پشت سر گذاشتم و حتی به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شدم. در پرسپولیس علی دایی، کرانچار، استیلی، دنیزلی و حالا هم خوزه مانوئل از من استفاده کرده اند، پس چطور ممکن است کارآیی نداشته باشم و این همه مربی مرا انتخاب کرده باشد.

هافبک جوان پرسپولیس ادامه می دهد: سال قبل در شرایط روحی و روانی خوبی نبودم ولی خدا را شکر مشکلاتی که در زندگی خودم داشتم را برطرف کردم ولی الان کاری کرده اند که وقتی می خواهم وارد زمین بشوم جو بدی علیه من است. من فقط از هواداران انتظار حمایت دارم اینکه به من و همه بچه ها انرژی و انگیزه بدهند. هواداران بدانند، حرف هایی که در باره من می زنند بی اعتبار است و شک نکنند که با حمایت آنها، بهترین بازیها را انجام می دهم و تا پای جانم، پای پرسپولیس می ایستم./ایسنا