ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

«حامد صداقتی»، شمشیرباز گروگان‌گرفته شده آزاد شد+جزئیات آزادی




 اخبار اجتماعی - «حامد صداقتی»، شمشیرباز گروگان‌گرفته شده آزاد شد+جزئیات آزادی

حامد صداقتی، قهرمان شمشیربازی کشورمان که اردیبهشت ماه امسال در استان سیستان و بلوچستان توسط اشرار گروگان گرفته شده بود بعد از ۱۰۸ روز اسارت صبح امروز طی عملیات نیروهای وزارت اطلاعات در شهرستان خاش آزاد شد تا پایانی باشد بر بیش از سه ماه اضطرابی که خانواده‌اش در فراق او تحمل کرده‌اند.

به گزارش تابناک، دقایقی پیش خبر آزادی حامد صداقتی توسط دکتر اسماعیل غنیان، شوهر خاله او که طی این مدت پیگیر کارهای آزادی او بوده تایید شد. قهرمان سابق شمشیربازی کشورمان که در اواسط اردیبهشت ماه امسال برای سفر تفریحی به سیتان بلوچستان سفر کرده بود در یک عملیات توسط عده‌ای از اشرار گروگان گرفته شد. در جریان این گروگان‌گیری محمدعلی غفاری، یکی از همراهان صداقتی توسط اشرار کشته شد و علاوه این قهرمان شمشیر بازی، مهدی حسینی، دوست دیگر او نیز به اسارات اشرار درآمد.

در حالی که خانواده صداقتی در یکصد روز اخیر به‌دلیل تهدیدهای مختلف گروگان‌گیرها تحت فشار شدید روانی قرار داشتند سرانجام بعد از هفته‌ها بی‌خبری رسانه‌ها بعد از ظهر امروز از آزادی این قهرمان شمشیربازی کشورمان و همراهش در شهرستان خاش خبردادند.

اخبار,اخبار اجتماعی,حامد صداقتی

حامد صداقتی (نفر دوم از سمت راست)

 

برای درجریان قرار گرفتن جرئیات عملیات آزادی صداقتی با دکتر غنیان تماس گرفتیم که ایشان مراحل عملیات آزادی حامد صداقتی را چنین بیان نمودند:


«در یکصد و چند روز اخیر که با ماجرای گروگان گرفته شدن حامد درگیر بودیم هر ده پانزده روز یکبار از سوی گروگان‌گیرها با تماس گرفته می‌شد و گروگان‌گیران خواسته‌های خود را بیان می‌کردند. آن‌ها در مرحله اول از ما تقاضای پنج میلیون دلار پول نقد را داشتند که بارها به آن‌ها توضیح دادیم تهیه پولی معادل ۱۵ میلیارد تومان برای خانواده صداقتی غیر ممکن است. اما آن‌ها مدام با فرستادن فیلم‌ها و عکس‌های از حامد از طریق فیسبوک ما را تهدید می‌کردند که معروف‌ترینش همان تصویری است که با تیتر «پیش به سوی آن دنیا» برای ما فرستاده بودند.

با این حال ما بارها و بارها به آن‌ها توضیح دادیم که تامین این مبلغ برایمان غیر ممکن است سرانجام گفتیم که ما می‌توانیم مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را پرداخت کنیم. اما آن‌ها مدام با گفتن اینکه بردن حامد و همراهش به آن‌سوی مرز فقط برای آن‌ها ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشته سعی داشتند که به ما بقبولانند که حامد و دوستش را از ایران خارج کرده‌اند. تماس‌هایی هم که غالبا با ما گرفته می‌شد با کد پاکستان و افغانستان بود و با اینکه تماس‌های تلفنی از سوی ماموران وزارت اطلاعات رهگیری می‌شد اما هر بار به دلیلی نمی‌شد محل اختفای آن‌ها را پیدا کرد.

در آخرین تماس اشرار که حدود دو هفته پیش بود من به‌آنها گفتم که خانه‌خودم و آقای صداقتی را می‌فروشم تا مبلغی بیشتر از ۲۰۰ میلیون تهیه کنم اما برای پرداخت این مبلغ باید صدای حامد را بشنوم تا از زنده بودن او اطلاع حاصل کنم. اما این درخواست من با مقاومت عجیب آن‌ها همراه شد و همین مسئله شک ما را زیاد کرد که شاید آن‌ها این دو نفر را از مرز خارج نکرده باشند. بالاخره قرار شد گروگان‌گیران فیلمی از این دو نفر تهیه کنند و برای اطمینان به ما بدهند که درست در روز گذشته در حالی که آن‌ها در حال آپلود فیلم در فیسبوک بودند ماموران وزارت اطلاعات جای آن‌ها را تشخیص دادند و این دو تن را دستگیر کردند.

با دستگیری این دو نفر معلوم شد که محل نگهداری گروگان‌ها در همان نزدیکی شهرستان خاش است که به سه ماه پیش به حامد و دوستانش حمله شده بود. و آن‌ها گروگان‌ها را در ۱۰ کیلومتری محل درگیری در اتاقکی بالای کوه نگهداری می‌کردند و حتی از نگهبان غیربومی برای محافظت از آن‌ها استفاده می‌کردند تا لو نروند.

با لو رفتن محل گروگان‌گیرها در حالی که ماموران وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی آماده انجام عملیات آزاد سازی بودند با پادرمیانی با ریش سفیدها و امام جمعه قرار شد تا مسئله با ریش‌سفیدی حل شود و کار به عملیات نکشد که همین‌طور هم شد و حامد و دوستش شب صبح امروز آزاد شدند و ما توانستیم با او صحبت کنیم و آقای حسینی هم با خانواده‌اش صحبت کرد و حالا عازم خاش هستیم تا حامد را تحویل بگیریم.»

دکتر غنیان در پایان این گفت‌وگو تشکر ویژه‌ای از ماموران وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی کرد که در جریان این آزاد سازی تمام تلاش خود را به کار بستند و دل چند خانواده را شاد کردند.

دقایقی پیش هم علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تایید آزادی حامد صداقتی و مهدی حسینی گفت: « به دنبال یک سلسله عملیات اطلاعاتی و امنیتی حساب شده از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) و مشارکت مطلوب معتمدان و ریش سفیدان محلی، "حامد صداقتی" و همراه وی و تعدادی دیگر از عوامل گروگانگیر صبح امروز آزاد و به آغوش کشور بازگشتند.»

10 اردیبهشت ماه امسال حامد صداقتی قهرمان شمشیرباز کشور و همراه وی که با خودروی شخصی در حوالی شهرستان مرزی خاش در حال تردد بودند با تیراندازی افراد مسلح ناشناس مواجه شده و ربوده شدند که در این حادثه یک نفر از سرنشینان کشته شد و 2 نفر هم گروگان گرفته شدند.


اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
«حامد صداقتی»، شمشیرباز گروگان گرفته شده آزاد شد+جزئیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت خانواده "حامد صداقتی" از ربوده شدن شمشیرباز ایرانی



اخبار,اخبار ورزشی ,ربوده شدن شمشیرباز ایرانی

 

 اخبار ورزشی - یک عضو خانواده ملی پوش سابق شمشیربازی ایران مطرح کرد:

روایت خانواده "حامد صداقتی" از ربوده شدن شمشیرباز ایرانی

اسماعیل غنیان شوهر خاله حامد صداقتی که از سوی خانواده صداقتی مسئولیت اطلاع رسانی درباره این موضوع را بر عهده گرفته درباره آخرین وضعیت حامد صداقتی عضو سابق تیم ملی شمشیر بازی ایران با تدبیر گفت و گو کرده است

چهارشنبه شب گذشته نیروهای انتظامی شهرستان خاش در استان سیستان وبلوچستان خبر از پیدا کردن خودرویی می دهند که تعدادی گلوله به آن شلیک شده بود و یک جسد در کنار آن کشف شده است. بعد از آن مشخص شد که جسد متعلق به "محمدعلی غفاری" است و دو نفر همراه او به نام های "حامد صداقتی، عضو سابق تیم ملی شمشیربازی"، "مهدی حسینی" ناپدید شده اند. اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره این اتفاق مشکوک به دست نیامده و مسئولان استانداری سیستان و بلوچستان می گویند که هنوز در حال بررسی سرنخ ها هستند.

اسماعیل غنیان شوهر خاله حامد صداقتی که از سوی خانواده صداقتی مسئولیت اطلاع رسانی درباره این موضوع  را بر عهده گرفته درباره آخرین وضعیت حامد صداقتی عضو سابق تیم ملی شمشیر بازی ایران به تدبیر می گوید: هیچ اطلاعات جدیدی در دست نیست. وزارت کشور، کمیسیون امینت ملی و استانداری سیستان پیگیر موضوع هستند اما تا به حال خبر جدیدی نیست یا حداقل به ما که چیز جدیدی نگفته اند.

او تاکید می کند: این سفر کاملا یک سفر شخصی بوده، سه دوست به منظور تفریح به بندرعباس، قشم و سپس چابهار رفته اند. درخصوص حامد می دانیم اولین باری بوده که به این منطقه سفر کرده است و تا آنجایی که از خانواده آن دو عزیز دیگر هم پیگیر شدیم آنها هم همین صحبت را مطرح کرده اند.


غنیان درباره اینکه صداقتی با کسی خصومت نداشته یا تهدید نشده بود می گوید: نه اصلا. حامد در کار ورزشی بود معمولا با باشگاه ها قرارداد می بست و به مسائل دیگر هم کاری نداشت.

او به نظر وزارت کشور درباره شخصی بودن قضیه اشاره و مطرح می کند: ما در رسانه ها خوانده ایم که ظاهرا نظر وزارت کشور این است که احتمالا مسئله شخصی بوده است. ما این موضوع را تکذیب می کنیم اما به دلیل اینکه در کارشان خللی ایجاد نشود ترجیح دادیم فعلا در خصوص این موضوع سکوت کنیم اما با این نظر موافق نیستیم چنین چیزی بعید است.

غنیان عنوان می کند: قرار بود صبح دوشنبه به سیستان و بلوچستان بروم و از نزدیک روند امور را ببینم اما بعد با مشورتی که با دوستانمان انجام دادیم، منصرف شدم. نظر دوستان بر این بود که در آنجا کاری از دستمان بر نمی آید.

او به تدبیر توضیح می دهد: من دوستان زیادی در سیستان دارم که از آن ها خواسته ام تا پیگیر موضوع باشند اما متاسفانه هیچ کس آن صحنه را ندیده، اتفاق حدود ساعت 20 تا 20:30 و در یک منطقه کم تردد روی داده است. بنابراین جز نیروهای آگاهی و انتظامی منطقه خاش که به موضوع رسیدگی کرده اند کسی متوجه چیزی نشده است. اگر محلی های آن منطقه از قضیه با خبر بودند شاید کمک می کرد تا موضوع زودتر روشن شود.

غنیان در پاسخ به این سوال که آیا خودشان فرضیه ای در مورد این موضوع دارند به تدبیر می گوید: ما حدسی درباره این موضوع نداریم خیلی برایمان جای تعجب دارد که وسایل قیمتی در ماشین دست نخورده مانده است. فعلا تحمل می کنیم و منتظر می مانیم تا بررسی ها را انجام دهند و امیدواریم که نتایج مثبتی  به دنبال داشته باشد. 

اخبار ورزشی - تدبیر