ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جلسه سرنوشت‌ساز کی‌روش با مسئولان/احتیاط دو روزه کی‌روش در سفر ملی‌پوشان به برزیل



اخبار,اخبار ورزشی, جام جهانی


 اخبار ورزشی - به منظور آخرین تمهیدات برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی
جلسه سرنوشت‌ساز کی‌روش با مسئولان

سرمربی تیم ملی طی دو روز آینده جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار خواهد کرد.

به گزارش فارس، پس از اینکه در خصوص عدم تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران طی روزهای گذشته اخباری منتشر شد، از سوی برخی از مسئولان فدراسیون این خبر به گوش می‌رسد که قرار است در همین راستا جلسه سرنوشت‌ساز کی‌روش با مسئولان فدراسیون طی دو روز آینده برگزار می‌شود تا در خصوص آخرین تمهیدات و راهکارها برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی میان طرفین به بحث و بررسی پرداخته شود.

تیم ملی سه‌شنبه آینده برای حضور در جام جهانی راهی برزیل می‌شود و قرارداد سرمربی تیم ملی نیز تا پایان این رقابت‌ها با فدراسیون کشورمان اعتبار دارد.

                                          ....................................................


احتیاط دو روزه کی‌روش در سفر ملی‌پوشان به برزیل

در حالی که با توجه به فاصله جغرافیایی و تفاوت فصلی ایران با برزیل نیاز به ده روز حضور زودتر قبل از بازی است، کی‌روش شاگردانش را 12 روز زودتر به برزیل می‌فرستد تا اندکی بیش از قوانین فیزیولوژیکی احتیاط کرده باشد.

دکتر سعید نقیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این نکته که اگر فوتبالیست‌های تیم ملی یک سری قواعد و اصول علمی را رعایت کنند بهترین عملکرد را در برزیل خواهند داشت، اظهار کرد: وقتی از نیمکره شمالی به سمت نیمکره جنوبی (برزیل) می‌رویم، اگرچه با یک نوع تغییر فصل مواجه هستیم و بازیکنان تیم ملی باید سفر طولانی مدتی را طی کنند اما اگر یک سری نکات را رعایت کنند از لحاظ فیزیولوژیکی تغییر فصل و طولانی بودن مسیر نقشی در افت عملکرد بازیکنان نخواهند داشت.

وی افزود: نخستین بازی ایران در برابر نیجریه در شهری برگزار می‌شود که ارتفاع آن از سطح دریا 932 متر و دارای هوای معتدل است که می‌توان شرایط آب و هوایی آنجا را با شرایط کشورمان طوری شبیه‌سازی کرد که بازیکنان با کمترین افت عملکرد مواجه شوند، بازی دوم ایران برابر آرژانتین نیز در جایی برگزار می‌شود که ارتفاع آن هم‌سطح دریاست و تقریبا شرایط آب و هوایی آن شبیه شهرهای شمالی است، از این رو تصور نمی‌کنم در این بازی نیز بازیکنان از لحاظ تغییرات محیطی با مشکل مواجه شوند. تنها جایی که امکان دارد برای بازیکنان ما مشکل‌ساز باشد بازی سوم تیم ملی برابر بوسنی است که از ارتفاع و رطوبت بالایی برخوردار است و مربیان باید شرایط محیطی را برای بازیکنان طوری شبیه سازی کنند که دچار گرمازدگی و افت عملکرد نشوند.

این فیزیولوژیست گفت: مربی تیم ملی باید شرایطی را از لحاظ آب و هوایی برای بازیکنان ترسیم کند که در هر 3 بازی تغییرات آب و هوایی تاثیر چندانی بر روی عملکرد بازیکنان نداشته باشد.

نقیبی خاطرنشان کرد: وقتی از شرق به سمت غرب می‌رویم در حدود 10 نصف‌النهار را باید سپری کنیم تا به برزیل برسیم. بنابراین از نظر اصول علمی سفر شرق به غرب خیلی بهتر از غرب به شرق است و از این جهت شرایط به نفع تیم ملی است. از سوی دیگر هرچقدر روزها طولانی می‌شود از نظر ساعت بیولوژیکی سازگاری بدن با تغییرات محیطی بهتر می‌شود. بنابراین اگر به ازای هر نصف‌النهار، بازیکنان تیم ملی یک روز زودتر راهی برزیل شوند از لحاظ سازگاری بدن شرایط ایده‌آلی خواهد داشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به جز شرایط بیولوژیکی، کنترل شرایط روانی و تنظیم ساعت خواب نیز از نکات مهمی است که مربی تیم ملی باید این گونه عوامل را نیز در نظر بگیرد تا بازیکنان با یک دوره آماده‌سازی خوبی در تمام زمینه‌ها در شرایط مسابقه‌ها قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: زمان اعزام بازیکنان فوتبال به برزیل در جلوگیری از افت عملکرد آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. از این رو اگر مربی تیم ملی بتواند 10 روز قبل از شروع مسابقات جام جهانی، تیم ملی را راهی برزیل کند، بازیکنان از لحاظ سازگاری بدن و شبیه‌سازی شرایط آب و هوایی ایران با برزیل، شرایط ایده‌آلی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از اردوی اتریش و انجام سه بازی دوستانه بامداد شنبه به تهران برگشتند و پس از مراسم بدرقه سیزدهم خرداد راهی برزیل می‌شوند که با توجه به تاریخ بازی تیم ملی دوازده روز بین ورود ملی‌پوشان و نخستین بازی ایران فاصله است.
 اخبار ورزشی -  فارس, ایسنا


ویدیو مرتبط :
حواشی جلسه کی روش و مسئولان فدراسیون فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلسه سرنوشت‌ساز کی‌روش با مسئولان


سرمربی تیم ملی طی دو روز آینده جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی طی دو روز آینده جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار خواهد کرد.

پس از اینکه در خصوص عدم تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران طی روزهای گذشته اخباری منتشر شد، از سوی برخی از مسئولان فدراسیون این خبر به گوش می‌رسد که قرار است در همین راستا جلسه سرنوشت‌ساز کی‌روش با مسئولان فدراسیون طی دو روز آینده برگزار می‌شود تا در خصوص آخرین تمهیدات و راهکارها برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی میان طرفین به بحث و بررسی پرداخته شود.

تیم ملی سه‌شنبه آینده برای حضور در جام جهانی راهی برزیل می‌شود و قرارداد سرمربی تیم ملی نیز تا پایان این رقابت‌ها با فدراسیون کشورمان اعتبار دارد.