ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جزئیات تازه‌ای از حادثه عجیب مسابقات بوکس قهرمانی کشور



اخبار,اخبار  ورزشی,مسابقات بوکس قهرمانی


اخبار ورزشی  - جزئیات تازه‌ای از حادثه عجیب مسابقات بوکس قهرمانی کشور

بابک بردبار فرزند بهمن بردبار، رئیس کمیته اجرایی مسابقات بوکس قهرمانی کشور که در بروجرد کورد حمله یک بوکسور قرار گرفت جزئیات تازه‌ای از اتفاقات بروجرد را مطرح کرده است. خاطیان با نامه‌ای که از ناطق نوری، رئیس فدراسیون دریافت کرده بوند قصد شرکت در مسابقات را داشتند.

بروجرد در استان لرستان میزبان مسابقات بوکس قهرمانی کشور بود. مسابقاتی که روز گذشته سرانجام با قهرمانی استان میزبان خاتمه یافت. اما این مسابقات مانند مسابقات پیشین این رشته خالی از حاشیه نبود. اگر جنس حاشیه‌ها در مسابقات قبلی از جنس اعتراض و درگیری بر سر نتایج و قضاوت‌ها بود در این دوره از رقابت‌ها اتفاق عجیب‌تری رخ داد. جایی که یکی از بوکسورها سعی کرد در یک تصادف عمدی رئیس هیات اجرایی این مسابقات را با خودروی شخصی خود مجروح کرد.

به گزارش تابناک، علاقه‌مندان به بوکس در سال‌های اخیر به یاد ندارند که مسابقات این رشته خصوصا در سطح بزرگسالان و در رده قهرمانی کشور بدون حاشیه و به آرامی برگزار شود و این مسابقات غالبا مانند روح رشته‌اش با اتفاقات عجیب و غریبی همراه بود. اما اتفاقی که در نخستین روز مسابقات قهرمانی کشور در بروجرد رخ داد یکی از عجیب‌ترین‌هادر نوع خودش بود. در روز نخست این مسابقات یک بوکسور لرستانی وقتی با منع قانونی برگزار کنندگان این مسابقات مواجه شد در بیرون از سالن مسابقه و با خودروی شخصی خود بهمن بردبار، رئیس کمیته اجرایی این مسابقات را در یک تصادف عمدی مجروح و راهی بیمارستان کرد.

بابک بردبار که که فرزند بهمن بردبار که از داوران بین‌المللی بوکس و از اعضای هیات اجرایی است و در این مسابقات در بروجرد حضور داشته امروز جزئیات بیشتری از اتفاقات رخ داده در این مسابقات را در اختیار ما قرار داد. بردبار در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک گفت:

من داور بین‌المللی و عضو ژوری مسابقات بودم و همین‌طور در روز وزن‌کشی مسئول وزن‌کشی و کنترل مدارک بودم. پدر من هم رئیس کمیته اجرایی است که همه فرایند وزن‌کشی و تهیه جداول را بر عهده داشتند.

 

در روز وزن‌کشی ما با یک درخواست غیرمعقول و غیرقانونی از سوی دو بردار مواجه شدیم که برادر بزرگتر تقاضا داشت که بردار کوچکتر با نزدیک به 46 سال سن در مسابقات شرکت کند. خب ما طبق قوانین فدراسیون جهانی بوکس به افرادی که بیش از 40 سال سن داشته باشند نمی‌توانیم اجازه مبارزه بدهیم. منتها ایشان به نامه‌ای از حاج آقای ناطق نوری استناد می‌کردند که به وی اجازه شرکت در مسابقات را داده‌اند. البته پی‌نوشتی که آقای دانشمندی، دبیر فدراسیون، بر نامه نوشته بودند این بود که «کمیته اجرایی و کمیته فنی مسابقات مطابق مذاکرات انجام شده اقدام شود.»

این البته در حالی است که هیچ گونه مذاکره‌ای با ما انجام نشده بود و ما در جریان هیچ ماجرایی نبودیم. با اصرار شدید این دو برادر برای شرکت در مسابقات من با موبایل حاج‌آقا ناطق تماس گرفتم اما هر کدام از شماره‌های ایشان را که می‌گرفتم در دسترس نبود.

 

شما توجه دارید که مسابقات بوکس قهرمانی کشور در رده بزرگسالان جز بزرگترین و مهم‌ترین مسابقات این رشته در طول سال است و در زمان برگزاری چنین مسابقاتی رئیس فدراسیون بوکس در دسترس نبودند. من به ناچار به سعید ناطق نوری، رئیس بازرسی فدراسیون زنگ زدم تا شاید از طریق ایشان حاج‌آقا ناطق را پیدا کنم که ایشان به ما گفتند که در جریان نامه هستند و حاج‌آقا ناطق به ایشان مجوز بازی در شهرستان خودشان را داده است نه مسابقات قهرمانی کشور که البته اگر چنین مجوزی هم حتی صادر شده باشد غیرقانونی است.

 بالاخره ما به این جمع بندی رسیدیم که حضور این بوکسور در مسابقات غیر قانونی است اما این تصمیم ما با مخالفت این دو برادر مواجه شد و آن‌ها حتی در محل وزن‌کشی قصد ایجاد درگیری با ما را داشتند. با این حال این اتفاق رخ نداد اما در طول زمان برگزاری مسابقات این دو بردار مدام از فاصله نزدیک به جایگاه ما به من و پدرم فحاشی می‌کردند و با الفاظ رکیک ما به ما بی‌احترامی می‌کردند که حتی یک بار مسئولان انتظامی حاضر در سالن هم آن‌ها را از سالن مسابقات بیرون کردند.

 

در پایان مسابقات وقتی من و پدرم از سالن مسابقه خارج شده بودیم به یکباره مورد حمله این دو برادر قرار گرفتیم که با یک خودروی روآ سفید و با سرعت بالا به سمت ما حرکت می‌کردند که متاسفانه در این تصادف عمدی هم من و هم پدرم مجروح شدیم که پدر من دچار پارگی لب بالا، شکستگی دندان ، آسیب دیدگی زانوی راست و آسیب چشم راست و کوفتگی بدن شدند و با توجه به ابتلای ایشان به دیابت روند درمانشان بسیار طولانی خواهد بود.

بردبار با گلایه از ناطق نوری گفت که بعد از این حادثه رئیس فدراسیون خبری از آن‌ها نگرفته و چهل و هشت ساعت بعد در تماس تلفنی جویای احوال او و پدرش شده و در خصوص مجوز هم به آن‌ها گفته که تنها همان نامه را در اختیار ان‌ها قرار داده و هیچ مجوزی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به آن‌ها نداده است.

بردبار با اشاره به پاراف نامه توسط ناطق نوری گفت: اگر در نامه اشاره می‌شد که مطابق مقرارت اقدام شود شاید چنین اتفاقی رخ نمی‌داد اما وقتی نوشته شده بود «مطابق مذاکرات اقدام شود» در حالی که مذاکره‌ای در کار نبود این حق را برای این بوکسور شرور در شهر خودش ایجاد کرده بود که رفتار زشتی را نسبت به ما انجام دهد.»

بردبار همچنین در پایان اشراه کرد که یکی از این دو برادر در حال حاضر بازداشت است. بیست و چهارمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور با حضور 189 بوکسور از 32 استان در بروجرد برگزار شد که در پایان تیم لرستان با 38 امتیاز قهرمان شد،


 اخبار ورزشی  - تابناک


ویدیو مرتبط :
مسابقات بوکس قهرمانی تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حادثه عجیب در ورزش کشور؛ خطر مرگ از بیخ گوش یک ملی پوش گذشت



 

 

فدراسیون , تیم های ملی , قایقران

 

در فدراسیون پزشکی ورزشی اتفاقی عجیب افتاد که طی آن از یک ملی‌پوش قایقرانی ایستاده آزمایش خون گرفتند، و تاندون دستش پاره شد.

به نقل از خبرآنلاین، علی اوجاقی، پاروزن اردونشین کانو کانادایی با بدشانسی مصدوم شد. قایقران کرمانشاهی که 6 ماهی است در اردوی تیم ملی تمرین می کند، چهارشنبه در فدراسیون پزشکی، وقتی تست خون می دهد به خاطر افت قند خونش از هوش می رود.

اما همه چیزبه اینجا ختم نمی شود. او با گیج رفتن سرش، به قفسه آزمایشگاه می خورد که شیشه می شکند. شیشه هم رگ دستش را بریده بود و هم تاندون آن را پاره کرد. در این وضعیت او راهی بیمارستان و اتاق عمل می شود. حالا قایقران مصدوم شرایط بهتری دارد و از بیمارستان هم مرخص شده است.

اوجاقی در این باره توضیح داد: «من رفته بودم فدراسیون پزشکی برای تست پزشکی. ایستاده بودم و آزمایش خون می دادم که یک دفعه سرم گیج رفت و دیگر نفهمیدم چی شد. اما انگار سرم خورده بود به شیشه قفسه آزمایشگاه. رگ دست چپم بریده بود. تاندونش هم پاره شده بود.»

او به نظر خودش بدشانسی آورده: «حالا بهترم. در این شرایط باید فعلا استراحت کنم. البته استراحت فعال. تمریناتی را انجام می دهم تا آمادگی بدنم حفظ شود.»

الیاس اقلیمی مربی او هم با تایید حرف های شاگردش تصریح کرد: «علی یکی، دو هفته ای استراحت می کند. بعد از آن برای اینکه روی فرم بماند، تمرینات استقامتی، هوازی، دوچرخه را انجام می دهد. بعد از یک ماه هم تمریناتی را انجام می دهد تا کم کم روی دستش فشار بیشتر شود.»

محسن میلاد مدیر تیم های ملی آب های آرام از دوری سه ماهه این قایقران گفت: «در این شرایط او سه ماهی از تمرینات تخصصی و فشرده دور می ماند. اما نباید بدنش از آمادگی فاصله بگیرد، به همین خاطر به او برنامه داده می شود تا تمرینات هوازی و تمریناتی که به دستش فشار نمی آورد را انجام دهد تا بعد پزشکش مجوز تمرین تخصصی را به او بدهد.»