ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جدیدترین رو دست کفاشیان به وزارت ورزش



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,کفاشیان

علی کفاشیان در گفت و گو با نشریه تماشاگران امروز گفته است تنها به یک شرط اجازه برگزاری انتخابات فوتبال را می دهد.

به گزارش خبرآنلاین؛ درحالی که اندک کاندیداهای به جا مانده از مرحله تائید صلاحیت انتخابات فدراسیون فوتبال ، درحال تدارک برای مجمع روز 18 اردیبهشت هستند ، هنوز شانس برگزاری انتخابات خیلی هم زیاد نیست. همچنان علی کفاشیان با حرف های متناقضش دارد همه طرفین انتخابات را به پیش می برد. درحالی که سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش اعلام کرده اند اساسنامه سال 1390 و 1386 فدراسیون فوتبال به دلیل عدم تصویب رسمی در هیات دولت نهم ، فاقد اعتبار است.

 

اصلا بر همین اساس هم بود که آنها مانع از ثبت نام علی کفاشیان برای انتخابات فدراسیون فوتبال شدند. کفاشیان بعدها به طور ضمنی در حرف هایش گفت در انتخابات ثبت نام نکرده تا وزارت ورزش بتواند اساسنامه مورد تائید فیفا را به تصویب هیات دولت برساند.

اما حالا بدون تصویب آن اساسنامه ، وزارت ورزش معتقد است انتخابات برگزار شود. تصمیمی که از نظر کفاشیان یک خلاف قانونی است. یعنی انتخابات پیش رو در حقیقت قرار است بدون اساسنامه برگزار شود. او به همین دلیل به تماشاگران امروز گفته است:«قرار شد اساسنامه را در هیات دولت تصویب کنند. من نامه ای به وزارت ورزش زدم تا ببینم چه کرده اند. اگر این تائیدیه از هیات دولت گرفته نشود ، اجازه برگزاری انتخابات را نمی دهم.»

نکته اینجاست که در صورت تعویق انتخابات از سوی رئیس مجمع ، هیچ ارگانی نمی تواند مانعش شود.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
واکنش کفاشیان به بستری شدن وزیر ورزش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: وزارت ورزش اگر می‌توانست، تا حالا ۶ بار رئیس فدراسیون را عوض کرده بود/ فردوسی‌پور: با این حرف زدنت روی مخ هستی!



برنامه نود,برنامه90عادل فردوسی پور

کفاشیان: وزارت ورزش اگر می‌توانست، تا حالا ۶ بار رئیس فدراسیون را عوض کرده بود/ فردوسی‌پور: با این حرف زدنت روی مخ هستی!

علی کفاشیان می‌گوید در فوتبال با تمام توانش کار کرده و دلیلی برای تغییر عملکرد خود نمی‌بیند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عادل فردوسی‌پور در برنامه نود فیلمی مستند از عملکرد علی کفاشیان پخش کرد. کفاشیان هم که مهمان برنامه او بود، بعد از پخش این فیلم گفت: «دستت درد نکند، مستند خوبی بود.

همه شکست‌ها را گفتی اما از موفقیت‌ها هیچ حرفی نزدی. از موفقیت‌هایی مثل نتیجه نوجوانان، فوتسال و بانوان. حتی جوانان هم که حذف شد نتایج خوبی گرفت.

فقط مقابل کره که قهرمان شد یک باخت آورد. ما کلی کار انجام می‌دهیم. همین امروز هم که خدمت شما هستم، جلسه آموزش ناظرین بین‌المللی در فدراسیون پرکار فوتبال ما انجام شد.»

کفاشیان ادامه داد: «در سایر کشورها، حمایت‌های خوبی از فوتبال انجام می‌دهند. رسانه‌های مختلف حمایت می‌کنند. فوتبال خواسته ملت است و مردم دوستش دارند. بنابراین از آن حمایت می‌کنند تا به موفقیت برسند.

ولی ما در ایران حمایتی از فوتبال نداشتیم. شرایط طوری شد که بعضی وقت ها به خودم می‌گفتم نکند دارم کار اشتباهی انجام می‌دهم. ما برای تیم ملی همه کار کردیم. بهترین مربی را آوردیم. همه چیز برایش فراهم کردیم. البته خودم انتظار داشتم با این شرایط، الان در جام جهانی باشیم اما به هر حال نشد. این‌طوری نبوده که فکر کنید به میز قشنگ ریاست چسبیده‌ام و نمی‌خواهم بروم.»

پس از این صحبت‌ها، فردوسی‌پور گفت: «البته به آنجا هم می‌رسیم. چون من فکر می‌کنم شما بعضی کارها را کرده‌اید که میز ریاست را از دست ندهید. کفاشیان بعد از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، همان چیزی است که قبلا بود و تغییری نکرده.»

کفاشیان هم در جواب عادل گفت: «دلیلی ندارد که من بخواهم عوض شوم. من در 4 سال اول ریاستم با همه نیرویی که داشتم کار کردم. من 6 سال است که در فوتبال هستم. ما تابع وزارت ورزش هستیم. ولی اگر می‌توانستند رئیس فدراسیون را عوض کنند، تا الان 6 بار رئیس فدراسیون را عوض کرده بودند. اگر در مجمع فدراسیون فوتبال فردی بهتر از من را آورده بودند، رای می‌آورد. من چرا باید خودم را عوض کنم؟ من که نمی‌توانم بشوم عادل فردوسی‌پور.»

کفاشیان ضمن گلایه از فردوسی‌پور ادامه داد: «من خیلی آزرده خاطر شدم که انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان بهترین فدراسیون آسیا را مسخره کردید. به هر حال تلاش‌هایی انجام شده. اگر تیم ملی قوی باشد، حاصل کار یک سری آدم است که از گذشته زحمت کشیده‌اند.

اگر هم تیم ملی قوی نباشد، حاصل کار جمعی است. 14 ماه قبل وزارت ورزش نمی‌خواست من رئیس فدراسیون بشوم و در این مدت هم وزارتخانه کمک خیلی کمی به فدراسیون کرده. سال قبل اتفاقاتی افتاد که هزینه‌ها 4 برابر شد و وزارت ورزش هم دچار مشکل مالی شد. قبلش قرار بود سعیدلو پول کروش را بدهد اما سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش تبدیل شد و این پول از جانب وزارت ورزش به کروش داده نشد. ما مجبور شدیم برای

تامین هزینه‌ها، پروژه‌های عمرانی‌مان را کم کنیم. وزارت ورزش 6 ماه اول پارسال پول داشت و پرداخت نکرد. بعد هم که به مشکلات مالی خورد. فدراسیون فوتبال عراق سالانه 12 تا 15 میلیون دلار بودجه سالانه می‌گیرد از دولتش اما اینجا وضعیت ما این‌طوری است.»

کفاشیان با گلایه از فردوسی‌پور در مورد انتخابات هیات فوتبال فارس هم گفت: «شما به یکی دو تا امضا گیر دادید در حالی که من فضای کلی را می‌دیدم. حتی اگر آن یکی دو رای را در نظر بگیرید، باز هم نتیجه فرقی نمی‌کرد. البته اگر اعضای مجمع بگویند تخلف شده ما حاضریم انتخابات را دوباره برگزار کنیم.»

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد قربانی کردن بهروان هم گفت: «بله من قبول دارم که بهروان را قربانی کردم اما با او به توافق رسیدم. شاید شما فکر کنید که من به میز چسبیده‌ام، اما وقتی مجمع رای به ماندن من داد، در واقع از من خواهش کرد که بمانم.

اگر من بروم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. ما مجمع را تیرماه برگزار می‌کنیم. من اصرار داشتم مجمع تیر ماه باشد تا تیم ملی بازی‌هایش تمام شده باشد. ولی مطمئن باشید تیر هم استعفا نمی‌دهم. چون باید این فرهنگ جا بیفتد که مجمع باید برای فدراسیون تصمیم بگیرد. من در طول دوران حضورم همین یک مسئله را جا بیندازم کافی است.»

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد 16 تیمی شدن لیگ برتر هم گفت: «لیگ فصل آینده را 16 تیمی برگزار می‌کنیم. حالا من دائم حرف از 18 تیمی هم می‌زنم برای این است که مقابل مخالفان این قضیه نرمش به خرج بدهیم. اما به هر حال لیگ بعدی حتما 16 تیمی انجام می‌شود و ممکن است سال بعدش 18 تیمی باشد.»

کفاشیان که این حرف‌ها را می‌زد، فردوسی‌پور به او می‌گفت: «طوری حرف می‌زنی که روی مخ هستی!» کفاشیان هم در جواب می‌گفت: «من می‌خندم که لج تو را دربیاورم.» فردوسی پور در برنامه‌اش چند بار گفت که کفاشیان با نوع حرف زدنش روی مخ است!

اتفاقا هنگام انتخاب برنده مسابقه پیامکی هم کفاشیان عددهای سخت را به فردوسی‌پور می‌گفت که عادل به او گفت: «عددهای سخت را انتخاب نکن.» و کفاشیان در جوابش گفت: «چطور خودت سوال‌های سخت می‌پرسی، من هم می‌خواهم عددهای سخت را بگویم.»

بعد از انتخاب برنده مسابقه پیامکی، دوباره سوال و جواب از رئیس فدراسیون شروع شد. کفاشیان در مورد تلخ‌ترین روزهای حضورش در فوتبال هم گفت: «استرس این فوتبال آن قدر زیاد است که من با وجود اینکه همیشه می‌خندم اما نگران سلامتی‌ام می‌شوم. من در فوتبال روز تلخ زیاد داشتم. تلخ‌ترین آن‌ها روزی بود که تیم ملی امید حذف شد. اگر در زمین می‌باختیم اشکالی نداشت. ولی ما برای یک سهل انگاری باختیم.»

کفاشیان در مورد تعطیلی‌های زیاد لیگ هم گفت: «کروش این‌طوری تصمیم گرفته. او می‌خواهد بازیکنانش را داشته باشد. لیگ ما هم قابل قیاس با لیگ‌های اروپایی نیست. به هر حال این تصمیمی است که سرمربی تیم ملی می‌گیرد.»

رئیس فدراسیون درمورد کمیته‌ای که برای درآمدزایی در فدراسیون تشکیل شده و عقد قرارداد با یک شرکت هواپیمایی برای اختصاص دادن پروازهای چارتر رایگان به تیم ملی گفت: «این کمیته هنوز کارش را شروع نکرده اما باید برنامه‌هایشان را بیاورند که در هیات رئیسه بررسی کنیم. در مورد پروازهای اختصاصی هم یک چیزهایی شنیدم اما هنوز هیچ چیزی روی کاغذ نیامده.»

او در مورد حضور تاج در فدراسیون فوتبال در شرایطی که با او مشکل داشت هم گفت: «من منتقدانم را می‌آورم که بیایند انتقاد کنند. مشکلات ما حل شده و من خودم از ایشان خواهش کردم بیاید.»

فردوسی‌پور در پایان از کفاشیان خواست که هرچه می‌خواهد جلوی دوربین بگوید. رئیس فدراسیون هم گفت: «خیلی سخت است که خواسته مردم را برآورده نکنیم. ولی ما نیاز به حمایت داریم. به همه آن‌هایی که می‌توانند کمک کنند التماس می‌کنم که از تیم ملی حمایت کنند.»/خبرآنلاین