ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جایی برای مهره‌های قلعه‌نویی نیست!


سرمربی استقلال که در تلاش است تیمی پرقدرت را برای حضور در لیگ پانزدهم ببندد حالا با معادلاتی مواجه شده که کار او را برای انتخاب بازیکنان فصل آینده سخت کرده و شاید منجر به حذف برخی قدیمی‌ها شود.

وطن امروز: سرمربی  استقلال که در تلاش است تیمی پرقدرت را برای حضور در لیگ پانزدهم ببندد حالا با معادلاتی مواجه شده که کار او را برای انتخاب بازیکنان فصل آینده سخت کرده و شاید منجر به حذف برخی قدیمی‌ها شود. پرویز مظلومی که پس از امیر قلعه‌نویی سکاندار هدایت آبی‌پوشان شده حالا این دغدغه را دارد که مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان را برای فصل پیش‌رو در تیم خود جمع کند تا نتایجی بهتر از فصل گذشته را رقم بزند. در این بین یکی از مشکلات وی بازیکنان باتجربه و البته پا به سن گذاشته استقلال است که کار را برای سرمربی جدید آبی‌پوشان سخت کرده است. شاید به همین خاطر است که او از همان روزهای ابتدایی حاضر نشد به صراحت درباره بازیکنان قدیمی تیمش و وضعیت آنها برای آینده اظهارنظر کند. رضا عنایتی، یکی از بازیکنان باتجربه و البته مسن‌ترین بازیکن استقلال بود که طی روزهای گذشته نشست‌هایی را با مسؤولان باشگاه برگزار کرد و در نهایت به وی اعلام شد برای فصل آینده نیازی به او نیست تا عنایتی اولین کنار گذاشته شده آبی‌پوشان باشد.

 با این حال معادله مظلومی برای چیدن بازیکنانش هنوز ادامه دارد. او حالا می‌خواهد از بین حنیف عمران‌زاده و مگویان یکی را انتخاب کند چرا که تعداد مدافعانی که در فهرست او هستند، زیاد است و به همین خاطر باید برخی از آنها بروند. ضمن اینکه سرمربی آبی‌ها عنوان کرده تمایلی برای حفظ امیرحسین صادقی ندارد و احتمال جدایی این مدافع باتجربه از جمع آبی‌ها هم بسیار زیاد است. درون دروازه هم با ماندن وحید طالب‌لو و بازگشت سیدمهدی رحمتی طبیعتا محسن فروزان باید از این تیم برود. او که سابقه کمتری برای آبی‌پوش بودن نسبت به 2 گلر دیگر دارد، در تمرینات تیمش هم شرکت نکرده و به دنبال تسویه‌حساب و مشخص کردن آینده‌اش است.

جنجال بر سر نکونام و سیدجلال حسینی

اما استقلال قرار است در ادامه چه برنامه‌ای را پیش بگیرد. درباره جذب بازیکنان بزرگ مثل نکونام و سیدجلال حسینی بهترین منبع خبر، نظری‌جویباری است. مسؤول کمیته‌ نقل و انتقالات باشگاه استقلال روز گذشته به خبرنگاران گفت: خو‌شبختا‌نه روند خوبی را پیش گرفته‌ایم و نیازهای آقای پرویز مظلومی را برطرف می‌کنیم. اصلا قرار نیست بازیکنی را از تیم خارج کنیم. مثل همه باشگاه‌ها بازیکنان را در لیست فروش می‌گذاریم تا جذب یک باشگاه دیگر شوند. فروزان یک بازیکن معمولی نیست، او می‌تواند باشد و پولش را می‌دهیم، ولی او را از لیست خارج می‌کنیم. ما به دنبال قرض دادن او به تیم دیگری هستیم و حیف است از او به سادگی بگذریم.

جویباری درباره وضعیت ابراهیمی و حیدری نیز ا‌ضافه‌ کرد‌: جلسات خوبی با این دو داشته‌ایم و احتمالا تا پنجشنبه خیلی از کارها نهایی خواهد شد. وی درباره وضعیت سیدجلال حسینی و اینکه استقلال او را می‌خواهد، اظها‌ر کرد: به خداوندی خدا با سیدجلال حسینی مذاکره نکرده‌ام. می‌خواهید باور کنید، می‌خواهید نکنید. نکونام بازیکن بزرگی است و ما افتخار می‌کنیم کسی مثل او را داشته باشیم، ولی من و باشگاه با او صحبت جدی نداشته‌ایم. اما حرف‌های پایانی نظری‌جویباری: ما 90درصد تیم را تا روز پنجشنبه می‌بندیم و فرصت داریم که آن 10 درصد را در روزهای بعدی بگیریم. برای همه بازیکنانی که تاکنون جذب کرده‌ایم پرداختی داشته‌ایم و طبق یک برنامه کار را پیش می‌بریم. درباره صادقی هم باید بگویم که او ملی‌پوش است و من تصمیمی برای او نمی‌گیرم،‌ بلکه آقای مظلومی درباره او تصمیم می‌گیرد و هر نظری که ایشان داشته باشد، اجرایی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی:اصالتم از قلعه نو نیشابور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی، دایی، کریمی و حالا مجیدی/ مهره‌سوزی تا به کی؟



اخبار,اخبار ورزشی,اخبارفوتبال ملی

فدراسیون فوتبال در انتخابی عجیب کاپیتان سابق استقلال را به عنوان عضو جدید کمیته فنی انتخاب کرد.

مرتضی محصص، سرپرست کمیته فنی فدراسیون فوتبال روز گذشته حامل خبر عجیبی بود ؛ فرهاد مجیدی، کاپیتان سابق استقلال و چهره محبوب هواداران آبی‌ها به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال انتخاب شده و قرار است او در اولین نشست کمیته فنی که به بررسی عملکرد کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا می‌پردازد، شرکت کند.

اگر به گذشته نه چندان دور گریزی بزنیم و رفت و آمدهایی که در فدراسیون فوتبال انجام شد را به دقت زیر نظر بگیریم، در یک مقطع زمانی خاص، کاپیتان سابق استقلال حضور چندباره‌ای را در فدراسیون فوتبال تجربه کرد که شاید با انتخاب تازه اش در سمت جدید در این فدراسیون چندان بی ارتباط نباشد.

البته در آن زمان علی کفاشیان اصرار داشت تا مجیدی نیز به مانند کریمی در کنار کی‌روش، تجربه جدیدی را در تیم ملی آغاز کند که حداقل در آن مقطع، زور آقای رئیس برای این سمت به مجیدی نرسید و کریمی به تنهایی راهی اردوی تیم ملی شد که البته این انتخاب هم برای بازیکن سابقِ محبوبِ دیگری که سابقه مربیگری در هیچ تیمی را نداشت در نوع خود عجیب به نظر می‌رسید. دیگر سرنوشت این انتخاب جالب و عجیب را همه می‌دانند و به نظر نمی‌رسد بازگو کردن آن موضوع تازه‌ای برای مخاطبان باشد.

در هر صورت امروز مجیدی در حالی به عضویت کمیته فنی درآمده است که به واقع مشخص نیست کدام رزومه و سابقه ملی پشت این انتخاب قرار دارد و موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم او قرار است در آینده‌ای نزدیک در مقام کارشناس، بدون تجربه مربیگری، کارنامه سرمربی بین‌المللی و مطرح تیم ملی را نقد کند.

ابراهیم قاسمپور، کارشناس و بازیکن اسبق تیم ملی ایران در مورد این انتخاب به خبرنگار فارس گفت: ما اگر بخواهیم حرفی بزنیم می‌گویند به خاطر خودشان است اما همه می‌دانند هیچگاه به امثال ما سمتی نمی‌دهند که این صحبت‌ها و انتقادات را مطرح می‌کنیم، اما معتقدم که برخی انتخاب‌های ما در چند سال اخیر فقط به دلیل این بوده است که سر و صداها را کم کنیم. هرچند که منظور من انتخاب فرهاد مجیدی نیست چون او از بازیکنان بااخلاق و خوب کشورمان به شمار می‌رفت بلکه منظورم به برخی مربیانی برمی‌گردد که با وجود کارنامه خوبی که در تیم باشگاهی خود داشتند اما چون تجربه لازم را برای هدایت تیم ملی نداشتند در زمان نامناسب با عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده و به جای اینکه بتوانیم از آنها و تجربه‌شان بهره لازم را ببریم اما آنها را سوزاندیم.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر از علی دایی بپرسید متوجه می‌شوید که امروز خیلی بهتر می‌تواند تجربیاتش را در اختیار تیم ملی قرار دهد اما آن زمان و در مقطعی که انتخاب خوبی محسوب نمی‌شد او را برای تیم ملی انتخاب کردیم و به گونه‌ای او را سوزاندیم. در حال حاضر هم انتخاب‌هایی می‌شود که مشخص است می‌خواهند یک سری سر و صداها را بخوابانند نه به خاطر اینکه آنها هوادار دارند بلکه در بین اهالی دولت و مجلس نیز طرفدار دارند و این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند تا از سوی دولت و مجلس نیز حمایت شوند.

به گزارش فارس، قاسمپور به خوبی به درد سال‌های اخیر فوتبال ایران اشاره کرده است؛ یعنی جایی که یا بلد نیستیم و یا نمی‌خواهیم از مستعدین سمت‌های مختلف فوتبالی به موقع در پست‌های خود استفاده کنیم و در نتیجه بلایی می‌شود که بر سر امثال دایی‌ها، قلعه‌نویی‌ها و علی کریمی‌ها و امروز بر سر فرهاد مجیدی‌ها می‌آوریم.

در آن زمان دو مربی سرخابی را با انتخاب نابجا از سوی هر مقامی که بود، در رده ملی سوزاندیم و امروز هم دو بازیکن محبوب دیگر را می‌خواهیم بسوزانیم و به نظر می‌رسد در ادامه شاهکارهای فدراسیون فوتبال، مهره‌سوزی نیز جایگاه خاصی پیدا کرده و گویا آقایان مسئول از این کار خوششان آمده است.

قاسمپور در ادامه گفت و گو با فارس در این مورد افزود: جالب اینکه ملاک هم برای انتخاب آنها مهم نیست که به طور مثال فردی که انتخاب می‌شود تجربه و سابقه لازم برای حضور در جایگاه مناسب را داشته باشد البته باز هم تاکید می‌کنم که منظور من مجیدی نیست البته به طور کلی معتقدم که انتخاب‌های چند سال اخیر بر روی برنامه و تجربه نبوده است.

وی همچنین در مورد حضور علی کریمی در تیم ملی گفت: کریمی می‌توانست در کنار کی‌روش تجربه کسب کند و باز هم تاکید می‌کنم که بحث من کریمی‌ها و دایی‌ها نیستند بلکه یک بحث کلی می‌کنم. امروز در کشورهای مختلف اگر می‌خواهند از سرمایه‌های فوتبال خود استفاده کنند از آنها در رده‌های سنی پایین‌تر بهره می‌برند اتفاقا من هم خوشحال می‌شوم که بازیکنان بااخلاقی مثل مجیدی و کریمی وارد چرخه فوتبال کشور شوند اما در جایگاه مناسب خود تا بتوانند بازدهی داشته باشند نه اینکه بخواهیم با انتخاب نابجا مهره‌سوزی کرده و آنها را تخریب کنند.

به گزارش فارس، با بازگشت به هفته قبل‌تر البته اتفاقی خوب در همین کمیته رخ داد که این اتفاق، انتخاب جلال طالبی، سرمربی سابق تیم ملی به عنوان عضو جدید کمیته فنی بود تا بارقه‌هایی از امید برای تقویت بار کمیته فنی در بین اهالی فوتبال به وجود بیاید. این انتخاب به واقع انتخابی خوب و به جا بود که حتی رضایتمندی خانواده فوتبال را به همراه داشت، اما این انتخاب همانقدر به جا و مؤثر بود که شنیدن خبر انتخاب مجیدی به عنوان عضو کمیته فنی عجیب و غیرقابل باور و اصولاً مشخص نشد که چرا اعضای کمیته فوق راه قبلی خود را در انتخاب اعضا ادامه ندادند.

پرواضح است که در کمیته فنی به عنوان جایگاهی که باید در خصوص مسائل کلان فنی تیم‌های ملی در آن تصمیم گرفته شود، از افرادی بهره گرفته شود که به واقع استخوان خرد کرده و خاک خورده این فوتبال هستند یعنی کسانی مانند حسن حبیبی‌ها و همایون شاهرخی‌ها و جلال طالبی‌ها؛ نه افرادی مثل فرهاد مجیدی که به تازگی در اول راه پرپیچ و خم مربیگری و کسب تجربیات گرانبها در این زمینه قرار دارد.

در نهایت به سخن حسن حبیبی، سرمربی اسبق تیم ملی که بخش اعظم و مهمی از تاریخ فوتبال ایران به واقع مدیون این مرد است اشاره می‌کنیم که با نا امیدی هرچه تمام به فارس گفته بود: با این حال هر جایی که از دستم بیاید به فوتبال کمک می‌کنم اما تا مشخص نشود که شرح وظایف چیست کاری ندارم و برنمی‌گردم البته خوب است که اهالی فوتبال به فدراسیون بیایند اما چه کسانی آنها را انتخاب می‌کنند. به طور مثال اگر یک بزرگ فوتبال در حالی به فدراسیون برود که دبیر یا سایر اعضا از او پایین‌تر باشد این درست نیست و در مجموع معتقدم که باید کل سیستم اصلاح شود. اگر چارچوب‌ها مشخص باشد شاید اما چند سال نبودم و بی خود و بی جهت برنمی‌گردم. 10 سال نبودم و بهتر است کسانی که در این مدت در فوتبال حضور داشته باشند بیایند و کمک کنند. از نظر من هم هر کمکی باشد انجام می‌دهم. باز هم تأکید می‌کنم که برای بازگشت باید ببینم چه کسانی هستند و چه جریاناتی وجود دارد.

شاید هم حسن حبیبی، بزرگمرد فوتبال ایران این روزها را به خوبی و به درستی پیش‌بینی کرده بود که از مدت‌ها قبل برای بازگشت به فوتبال برنامه‌‌ای نداشته و برنامه‌هایش را طور دیگری چیده بود!

 

اخبار ورزشی - فارس