ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جانشین مهدی طارمی مشخص شد


سرمربی پرسپولیس صحبت های مقدماتی برای جذب مهاجم کروات تیم دیناموزاگرب را انجام داد.

کاپ: سرمربی پرسپولیس صحبت های مقدماتی برای جذب مهاجم کروات تیم دیناموزاگرب را انجام داد.

برانکو ایوانکوویچ که چند ماه پیش همراه با ماریچ یک مهاجم کروات را هم به تهران آورد حال به دنبال جذب این بازیکن برای فصل بعد است.

بر اساس این گزارش، ایوان کریستانوویچ که در فصل گذشته بازیکن تیم دیناموزاگرب کرواسی بوده، صحبت های مقدماتی با ایوانکوویچ را انجام داده و قرار است تا در فصل آینده تیم پرسپولیس را در رقابتهای لیگ برتر همراهی کند.

بر این اساس و با جدایی طارمی و بن سون از این تیم گفته می شود درصورت موافقت مدیران باشگاه پرسپولیس این بازیکن باردیگر به تهران می آید تا این بار قراردادش را با پرسپولیس امضا کند. 

جانشین مهدی طارمی مشخص شد


ویدیو مرتبط :
ویدئو: : گل طارمی به سبک مهدی طارمی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اژه ای: اتهامات مهدی هاشمی امنیتی و مالی است/ هنوز علت مرگ ستار بهشتی مشخص نشده



محسنی اژه ای: اتهامات مهدی هاشمی امنیتی و مالی است/ توضیح در مورد اعدام زورگیران

سخنگوی قوه قضائیه با اعلام اینکه اتهامات مهدی هاشمی امنیتی و مالی است گفت: این پرونده در دادگاه انقلاب رسیدگی می شود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین اژه ای عصر دوشنبه در چهل و سومین نشست سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او پرسیده بود اگر تصویر فیلم زورگیری اخیر پخش نمی شد آیا باز هم به این افراد حکم اعدام داده می شد و یا اینکه سایر پرونده ها نیز به همین صورت رسیدگی می شود اظهار داشت: اگر تصویری نیز در کار نبود حتما به پرونده رسیدگی می شد البته در برخی مواقع با تصویر می توان جرایم را راحت تر اثبات کرد.

در هفته های اخیر تنها این پرونده حکمش اجرا نشد و پرونده های دیگری در مشهد ، پاکدشت ، شهرکرد نیز احکام آنها اجرا شد که هیچ کدام دارای تصویر نبودند. ممکن است در برخی پرونده ها تصویر یا شاهد وجود داشته باشند که در اثبات وقوع جرم موثر است.

وی ادامه داد: اگر در مواردی شاکی خصوصی وجود نداشته باشد نماینده مدعی العموم به محض اطلاع وارد موضوع شده و آن را رسیدگی می کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا رسیدگی به پرونده دو زورگیر خشن پایتخت در چارچوب قانون بوده است گفت: پرونده پس از تشکیل در چارچوب آئین دادرسی رسیدگی شده است. این افراد دارای وکیل بوده اند. پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه رفت که در دادگاه این دو نفر به اعدام محکوم شدند که با اعتراض متهمان پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و حکم تایید شد. همه موارد در این پرونده بر اساس قانون رسیدگی شده است.

به گفته اژه ای کسی که سلاح و گرم بکشد و اخافه ایجاد کند طبق قانون محارب است. این افراد در روز روشن اسلحه سرد کشیده و از این فرد می خواهند که وجوه نقد خود را به آنها بدهد که این فرد ممانعت می کند. مردمی که در صحنه نیز حضور داشتند می ترسند که به کمک این فرد بیایند. در پرونده دو زورگیر خشن نه موضوع محاربه و نحوه رسیدگی و نه مجازات آنها خلاف قانون بوده است و این پرونده با کمال احتیاط رسیدگی شده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او در مورد اتهامات مهدی هاشمی و اینکه یک نماینده مجلس در مصاحبه ای اعلام کرده بود که مهدی هاشمی دارای 13 عنوان اتهامی است تاکید کرد: از افراد می خواهیم در مواردی که حکم هنوز قطعی نشده است در مورد جزئیات حرف نزنند و اگر توضیحی نیز می دهند خلاف قانون نباشد چرا که فرد در این مورد شاکی می شود و یک پرونده دیگر به پرونده های دستگاه قضا اضافه می شود. افراد اجازه دهند مواردی که فرد هنوز در مظان اتهام است یا حکم قطعی نشده است از سوی قوه قضائیه در رابطه با آنها اطلاع رسانی شود.

وی افزود: هنوز برای پرونده مهدی هاشمی تعیین وقت نشده و طبق قانون هم از بیان جزئیات پرونده معذورم اما اتهامات این فرد امنیتی و مالی است و در دادگاه انقلاب به این پرونده رسیدگی می شود.

اژه ای در مورد صلاحیت دادگاههای انقلاب و عمومی برای رسیدگی به پرونده ها و اینکه کدام پرونده ها در چه دادگاهی رسیدگی شود افزود: اگر جرایم سنگین باشد در دادگاه انقلاب رسیدگی می شود البته برخی قضات در دادگاه انقلاب دارای حکم ویژه هستند و می توانند به پرونده های دادگاه عمومی نیز رسیدگی کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین وضعیت پرونده مرگ داریوش سررشته دار تبعه ایرانی در آمریکا گفت: وزارت خارجه این موضوع را پیگیری می کند و سیستم قضایی و مسئولان آمریکا باید پاسخگوی فوت او باشند.

سخنگوی دستگاه قضا: صدور کیفرخواست برای 40 اخلالگر بازار ارز/ احمدی نزاد لیست مفسدان اقتصادی را اعلام نکرد

سخنگوی دستگاه قضاء با اعلام اینکه اگر بدهکاران بانکی بدهی خود را تسویه نکنند، تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند، گفت: رقم بدهی های اعلام شده بانکها، بدهکاران و بانک مرکزی با یکدیگر متفاوت است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین اژه ای روز دوشنبه در ادامه چهل و سومین نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد صدور حکم انفصال از خدمت رئیس کل بانک مرکزی از سوی دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: صدور حکم انفصال از خدمت جزو اختیارات دیوان است اما من در این مورد خبری ندارم.

توضیح دادستان درباره صدور حکم قصاص برای یک محیط بان

خبرنگاری از اژه ای در مورد صدور حکم قصاص برای یک محیط بان که در حین انجام وظیفه مرتکب قتل شده است، پرسید که وی گفت: باید این گونه پرونده ها به صورت موردی رسیدگی شود و اگر این محیط بان طبق ضوابط از سلاح استفاده کرده باشد، حکم قصاص نمی گیرد. در موردی به ما اعلام شد که یک مامور پلیس در خیابان بر اساس اعلام پلیس 110 به یک خودرو مشکوک می شود پس از چند بار عملیات تعقیب و گریز و شلیک دو تیر هوایی و شلیک به لاستیک خودرو این فرد مورد اصابت تیر مامور پلیس قرار می گیرد. در این مورد پس از مطالعه پرونده درخواست اعمال ماده 18 کردیم که تشخیص برعهده رئیس دستگاه قضا است.

آخرین وضعیت پرونده اخلال گران بازار ارز

سخنگوی دستگاه قضا در مورد آخرین وضعیت پرونده اخلال گران بازار ارز با اعلام اینکه برای 40 نفر در این رابطه کیفرخواست صادر شده است، تاکید کرد: هنوز 20 نفر بازداشت هستند که ممکن است آمار تعداد بازداشتی ها و افرادی که آزاد می شوند کم یا زیاد شود.

اژه ای در مورد اینکه چرا پرونده ستار بهشتی در دادسرای نظامی رسیدگی نمی شود و این پرونده در دادسرای جنایی است، افزود: این فرد با نیابت در رباط کریم دستگیر و به تهران منتقل شد اگر ماموری در حکم ضابط مرتکب جرمی شود، پرونده در دادگستری رسیدگی می شود و دیگر نیازی به رسیدگی در دادسرای نظامی نیست، ماموران پرونده ستار بهشتی نیز دارای حکم بودند.

خبرنگار دیگری از اژه ای پرسید آیا بهتر نیست برای کاهش تخلفات از دوربین در زمان بازجویی ها استفاده کنیم و یا وکیل حضور داشته باشد، گفت: در مرحله مقدماتی اگر قاضی تشخیص دهد که حضور وکیل برای رسیدگی مضر است، وکیل در زمان بازجویی ها حاضر نمی شود؛ چراکه حضور وکیل می تواند منجر به حذف آثار جرم یا فرار افراد شود، ضمن اینکه امنیت متهم به نصب دوربین نیست. البته در برخی از محیط ها از جمله برخی بازداشتگاه ها دوربین نصب شده است. به عنوان مثال مگر نمی شود فردی در خیابان سکته کند این در حالی است که ممکن است این وضعیت نیز در زندان بوجود آید. برای اینکه عارضه هایی در این خصوص پیش نیاید باید تمهیداتی اندیشیده شود.

پرونده بدهکاران بانکی

دادستان کل کشور در مورد آخرین وضعیت پرونده بدهکاران بانکی ادامه داد: اینکه اگر تسهیلاتی واگذار می شود باید در راه صحیح خودش از جمله تولید مصرف شود، امری مشخص است و نیاز به توضیح نیست. همه دست اندرکاران از جمله دولت، قوه قضائیه و مجلس باید اقداماتی را انجام دهند تا این وام ها بدست کسانیکه فعالیت سالمی دارند برسد، اما واقعیت خارجی اینگونه نیست وام ها به منظورهایی پرداخت می شوند اما در جای دیگری صرف می شوند.

وی افزود: شخصی که برای تولید وام می گیرد اما با این پول می رود زمین و ارز می خرد که این امر دو ضرر را به همراه دارد. اینکه فردی وام می گیرد و اقساط خود را پرداخت نمی کند هم بانک و هم مشتری مقصر هستند این در حالی است که بانک خصوصی نیز حق ندارد وجوه در اختیارش را هر گونه که می خواهد به افراد واگذار کند. در این موارد گاهی بانک ها بیشتر از مشتریان مقصر هستند.

به گفته محسنی اژه ای، بانک باید اعتبارسنجی کند که آیا فرد توان اجرای این کارها دارد و آیا پروژه وجود خارجی دارد. در بسیاری از موارد بانک ها در این مورد نقص داشتند. باید وام ها به صورتی به افراد پرداخت شود که قابلیت بازگشت داشته باشند.

وی ادامه داد: در برخی موارد فرد اقساطش را پرداخت نمی کند و بانک نیز این موضوع را دنبال نکرده و وثیقه او را به اجرا نمی گذارد که در این موارد بانک مقصر است. باید وثیقه را ارزش سنجی کنند؛ چراکه فرد با اقدامات متقلبانه و پارتی بازی ممکن است ارزش وثیقه را بیش از ارزش واقعی اعلام کند.

انتقاد به سیستم بانکی

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: برخی افراد به بانک ها بدهکار هستند، اما باز هم می روند از بانک وام می گیرند که در این مورد نیز بانک ها مقصر هستند و سیستم بانکی باید برای جلوگیری از وقوع این گونه اتفاقات اصلاح شود.

اژه ای تاکید کرد: در مواردی ممکن است فرد با مشکلات بازار روبرو شود و نتواند بدهی‌اش را بدهد اینگونه افراد به بانک مراجعه می کنند و می گویند نمی توانیم اقساط وام را پرداخت کنیم که بانک با اختیاراتی که دارد مجوز می دهد تا فرد اقساطش را پس از گذشت مدتی پرداخت کند یا اینکه در کمیسیون دولت به تصویب می رسد که برای جلوگیری از ضرر این فرد بار دیگر به او وام پرداخت شود که این افراد را از بدهکاران در حال جدا کردن هستیم.

رئیس جمهور هنوز اسامی 300 نفر را اعلام نکرده است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه رئیس جمهور گفته است که 60 درصد پول مردم در اختیار 300 نفر است، نامه ای به او نوشتیم و خواستیم اسامی این 300 نفر را اعلام کند اما هنوز جواب این نامه نیامده است. در آذر ماه سال 90 نیز لیستی به عنوان مفسد اقتصادی اعلام شده بود که پرونده برخی از این افراد در حال رسیدگی بود و برای برخی دیگر نیز حکم صادر شده بود. در برخی موارد نیز برخی سازمان های وابسته به دولت ضامن شده بودند. در مرداد سال 90 نیز آقامحمدی گفت که شما وارد نشوید و خودمان در دولت پرونده بدهکاران بانکی را رسیدگی می کنیم.

اژه ای ادامه داد: چند ماه خبری نشد و گزارش رسمی نیز اعلام نکردند. دو نامه به بانک مرکزی نوشتیم در مورد لیست 300 نفره و خواستیم کسانی را که معوقات بانکی دارند را معرفی کنند از بانک مرکزی یک سی دی آمد که اطلاعات برخی افراد در آن بود که نیاز به آنالیز دارد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه 45 نفر از بدهکاران بزرگ بانکی دعوت شده و جلسه ای با آنها برگزار کردیم، تصریح کرد: در مرحله اول این افراد که دارای بیشترین بدهی بودند را دعوت کردیم پرونده برخی از آنها تا هزار میلیارد تومان بود. برای این افراد وقت تعیین کردیم که آیا بدهی را قبول دارید، آیا وثیقه مناسب برای این وامی که گرفته اید در اختیار بانک است و چرا بدهی ها را پس نمی دهید؟ جواب آنها با بانک مرکزی متفاوت بود و بیشتر این افراد بدهکار نیز شخصیت های حقوقی یا وابسته به دولت بودند.

رقم بدهیهای اعلام شده بانکها، بدهکاران و بانک مرکزی با یکدیگر متفاوت است

وی تاکید کرد: وقتی دیدیم عددها با هم متفاوت است مدیرعامل بانک ها را دعوت کردیم و به آنها گفتیم آیا می خواهید که کمکتان کنیم که آنها گفتند به کمک شما نیاز داریم. به آنها اعلام کردیم که بدهی ها را به ما اعلام کنند که 24 بانک لیست بدهی ها را اعلام کردند در حالیکه مبلغ آن با لیست اعلامی بانک مرکزی و بدهکاران متفاوت بود.

تعقیب قضایی بدهکاران بانکی

اژه ای با بیان اینکه بدهکارانی که بدهی خود را پرداخت نکنند، تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند، گفت: به بانک مرکزی و بانک ها گفتیم اگر جواب ندهید پرونده قضایی تشکیل شده و آن دسته از افرادی را که خارج از مقررات یا با تبانی و رشوه وام گرفته اند تا تحت تعقیب قرار می دهیم. از بدهکاران بانکی نیز می خواهیم قبل از اینکه پرونده قضایی نیز برایشان تشکیل شود، بدهی ها را بپردازند؛ چراکه در صورت عدم تسویه تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در یک پرونده فردی پول کلانی را تحت عنوان سپرده بلندمدت در بانک قرار داده بود و سود 20 درصد می گرفت و از همان بانک وام با سود 17 درصد گرفته بود در این گونه پرونده ها مشخص است که این اقدامات به نفع مشتری ها است./مهر