ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد



اخبار,اخبار ورزشی,مسابقات  کشتی فرنگی

 

اخبار ورزشی - تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد

تیم های کشتی فرنگی و آزاد ایران در مسابقه های کشتی قهرمانی نوجوانان 16 و 17 سال آسیا در تایلند به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کردند.

به گزارش ایرنا،در پایان این رقابت ها در رشته کشتی فرنگی تیم ایران با کسب 4مدال طلا، 4 نقره و یک برنز با 87 امتیاز قهرمان شدوتیم های قزاقستان و ازبکستان به ترتیب با 77 و 59 امتیاز دوم و سوم شدند.

در کشتی آزاد نیز تیم ایران با کسب سه مدال نقره و 5 برنز و 71 امتیاز به مقام دوم رسید وتیم های هند و ژاپن به ترتیب با کسب 75 و 63 امتیاز اول و سوم شدند.

*نتایج کشتی گیران کشورمان در روز پایانی:
در وزن 85کیلوگرم کشتی فرنگی علی خلیل زاده دردور نخست بانتیجه 9 بر1 «ترایوت» از تایلند را شکست داد. وی در دور بعد هم با نتیجه 4 بر صفر «سرای بای»از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. خلیل زاده در این دیدار با نتیجه 11بریک «اوخونوف» از تاجیکستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 100کیلوگرم کشتی فرنگی علی اصغرشهبازی در دور اول 8برصفر فوجی موتو از ژاپن راشکست داد.شهبازی در دور دوم با همین نتیجه «شهاب الدینوف» از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر مغلوب «رومن کیم» از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید..

در وزن 42 کیلوگرم کشتی آزاد علیرضا گودرزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با ضربه فنی «جائه پارک» از کره جنوبی را شکست داد. گودرزی در کشتی دوم با نتیجه 10 بر صفر از سد «زاید» از یمن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مغلوب «چول کوم ری» از کره شمالی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 46کیلوگرم کشتی آزاد عرفان آیینی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر کشتی گیری ازتایوان راشکست داد.وی دردوردوم باضربه فنی مقابل«نارمانداخ» از مغولستان شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت.آیینی در این گروه با شکست «فوردیچ» از تایلند به دیدار رده بندی راه یافت.

وی دراین دیدار با نتیجه 10 بر صفر ازسد «میرزا نظر» از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

دروزن 50 کیلوگرم کشتی آزاد نادر نصری در دور نخست با نتیجه 11بر 3«روزمتو اف» از ازبکستان راشکست داد.وی در دور بعد نیز با نتیجه 10برصفرازسد « الصبری» از یمن گذشت. نصری در دور سوم 8 بر صفر «ناون» از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 8بر 5 مغلوب « اوتوگورو» از ژاپن شد و به مدال نقره بسنده کرد.

به این ترتیب تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران چهار مدال طلا توسط آرمان علیزاده (76 کیلوگرم)، کرامت عبد ولی (58 کیلوگرم)، مصطفی کلاوی (46 کیلوگرم) و علی خلیل زاده (85 کیلوگرم)، چهار مدال نقره توسط مهدی زید وند (63 کیلوگرم)، محمدرضا مختاری (42 کیلوگرم)، محمدرضا آقا نیا (46 کیلوگرم) و اصغر شهبازی (100 کیلوگرم) و یک مدال برنز توسط امین قلاوند (54 کیلوگرم) کسب کرد.

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران سه مدال نقره توسط نعیم حسن زاده (100 کیلوگرم)، علیرضا گودرزی (42 کیلوگرم) و نادر نصری (50 کیلوگرم) و پنج مدال برنز توسط احمد بذری (69 کیلوگرم)، امیر ارسلان تاتاری (85 کیلوگرم)، امیررضا اکبرزاده (63 کیلوگرم) و مجتبی عموزاده (58 کیلوگرم) و عرفان آیینی (46 کیلوگرم) کسب کرده است.

مسابقه های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان 16 و 17 سال آسیا که کسب سهمیه المپیک نوجوانان 2014 نانجینگ چین است، در روزهای 17 تا 21 اردیبهشت ماه در شهر چونبوری تایلند برگزار شد.

اخبار ورزشی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
حمایت حمید بنی تمیم قهرمان کشتی فرنگی جهان و آسیا از امیر عباس جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان جام جهانی شد



 

 


کشتی فرنگی

 

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با پیروزی برابر تیم ملی کشتی روسیه در فینال جام جهانی، برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد تا روند موفقیت‌های کشتی فرنگی کشورمان ادامه داشته باشد.

به گزارش مهر، در دیدار فینال جام جهانی کشتی فرنگی  که یکشنبه شب بین تیمهای ایران و روسیه در شهر مینسک برگزار شد کشتی گیران ایران با شکست مقتدرانه  قهرمانان جهان و المپیک بار دیگر توانمندیهای خود را به رخ جهانیان کشیدند و با شکست 4 بر 3 تیم روسیه برای دومین سال پیاپی و اینبار در بلاروس قهرمان این رقابتها شد.

در مهمترین  دیدارها در وزن 55 کیلوگرم محسن حاجی پور، نظیر مانکی یف قهرمان المپیک را با انجام باراندازهای بی نقص در سه تایم شکست داد و شایستگی خود را نشان داد.

در وزن 66 کیلوگرم داوران با ناداوری در تایم دوم یک اخطار به سعید عبدولی دادند و یک امتیاز به آمباکو واچادزه نامدار که از نظر نفس کم آورده بود، هدیه کردند، اما جوان خوزستانی کشتی ایران با دلاوری قهرمان جهان را در سه تایم مغلوب کرد.

در کشتی وزن 84 کیلوگرم داوران تا جایی که توانستند از گوگایف روس حمایت کردند. در دیدار وزن 120 کیلوگرم نیز در حالی بشیرباباجانزاده سراسر حمله می کرد اما داوران در طول مبارزه به حریف روس اخطار ندادند اما جوان شایسته مازندرانی با شکست حریف روس قهرمانی کشتی ایران را رقم زد. در این دیدار روسها که از حمایت حاضران در سالن مسابقات برخوردار بودند و انگار در کشور خود به مسابقه می دادند، با حربه ضد کشتی نیز نتوانستند سد راه فرنگی کاران قدرتمند ایران اسلامی شوند.

نتایج دیدارهای انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:

55 کیلوگرم:

محسن حاجی پور – نظیر مانکی یف - قهرمان المپیک 2008 پکن (صفر بریک - یک بر صفر- 7 بر صفر- برنده ایران)

60 کیلوگرم:

امید نوروزی – اصلان عبدولین ( صفر بر 2 – یک برصفر – یک برصفر - برنده ایران)

66 کیلوگرم:

سعید عبدولی – آمباکو واچادزه - قهرمان جهان 2011 مسکو( یک برصفر- صفربریک – 3 بر صفر- برنده ایران)

74 کیلوگرم:

فرشاد علیزاده – امیل شرف الدینوف - دارنده مدال برنز جهان(صفر بریک – 2 بر صفر – صفربر3 - برنده روسیه)

84 کیلوگرم:

طالب نعمت پور- آلن خوگایف - قهرمان جوانان جهان( صفر بر 2 -  یک بر صفر – صفر بریک - برنده روسیه)

96 کیلوگرم:

بابک قربانی – رستم توتروف (صفر بر یک – 3 بر صفر – صفر بریک - برنده روسیه)

120 کیلوگرم:

بشیرباباجان زاده – ایوب سوخرودی ( یک بر صفر – یک بر صفر  - برنده ایران)

تیمهای بلاروس، ترکیه، ارمنستان و کره جنوبی به ترتیب با شکست آذربایجان، قزاقستان، کوبا و بلغارستان به مقام سوم،  پنجم، هفتم و نهم این رقابتها دست یافتند.

تیم ایران روز شنبه در مرحله مقدماتی تیمهای کره جنوبی، ترکیه و بلاروس را با نتیجه 6 بر یک و کوبا را با نتیجه 7 بر صفر شکست داده بود. تیم ملی کشتی فرنگی ایران سال گذشته برای نخستین بار در ارمنستان قهرمان جام جهانی شده بود..../تحلیل:عصرایران