ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تیم ملی ایران و خدابخشی بهترین‌های تکواندو جهان شدند



اخبار,اخبار ورزشی,ورزش های رزمی

در نظر سنجی سالیانه سایت تخصصی مس (MAS) مهدی خدابخشی تکواندوکار المپیکی کشورمان به همراه تیم ملی ایران در جمع بهترین های سال ۲۰۱۵ قرار گرفتند.

  این سایت پرتغالی که به صورت تخصصی اخبار و رویدادهای مهم تكواندو جهان را پوشش می دهد همه ساله با نظر سنجی از کاربران خود، بهترین بازیكن زن و مرد، بهترین تیم زن و مرد، بهترین داور زن و مرد و بهترین ضربه سال را معرفی می کند.

۶۲ هزار و ۳۲۱ نفر از کابران این سایت در نظر سنجی سال ۲۰۱۵  شرکت کردند که در نهایت مهدی خدابخشی با اکثریت آرا  به عنوان بهترین تکواندوکار مرد سال ۲۰۱۵ انتخاب شد و ایران عنوان بهترین تیم مردان جهان را به دست آورد. پس از وی ، فرزان عاشورزاده در رده دوم قرار گرفت.

خدابخش مدال‌های طلای قهرمانی جهان، آسیا، بازی‌های آسیایی و نظامیان جهان را کسب کرده و از او به عنوان یكی از قدرتمندترین كاندیدای كسب مدال طلای وزن ۸۰- كیلوگرم المپیك ریودوژانیرو ۲۰۱۶ یاد شده است.

اما در بخش انتخاب بهترین تیم مردان سال ۲۰۱۵، از بین ۸ گزینه اعلام شده، تیم ایران با ۴۷ درصد آرا به عنوان بهترین تیم انتخاب شد. مكزیك كه سال گذشته در این نظرسنجی اول شده بود، در جای دوم قرار گرفت و كشورهای كره جنوبی، اسپانیا، روسیه، ساحل عاج، ازبكستان و آذربایجان نیز سوم تا هشتم شدند.

در گزارش این سایت در خصوص تیم ملی ایران آمده است: این تیم با داشتن مربیان توانمند و شخصیت هایی همانند فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی، سجاد مردانی و مسعود حجی زواره در این مدت نشان داده است كه قدرتمندترین تیم در گروه مردان است.

«پانیپاك وونگ پاتاناتیك» از تایلند عنوان بهترین بازیكن زن، مصر عنوان بهترین تیم زن، «جولیو دیب» از لبنان عنوان بهترین داور زن، «گولرمو رودریگز» عنوان بهترین داور مرد و بهترین ضربه سال به «ارون كوك» از مولداوی رسید.

 

 اخبار ورزشی -  مهر 


ویدیو مرتبط :
فرزاد عبدالهی و مهدی خدابخشی - انتخابی تیم ملی تکواندو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران قهرمان جهان شد



 

 

 

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران قهرمان جهان شد

 

 

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران با غلبه بر ترکیه عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.برنا: در دیدار فینال مسابقات جهانی فوتسال ناشنوایان كه در سوئد برگزار شد، تیم ملی ایران با نتیجه چهار بر دو ترکیه را شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت.

 

مصطفی حیدری، مظاهر شیرزاد، علی اکبر احمدوند و علی اصغر محبوبی گلهای ایران را در این دیدار به ثمر رساندند.

ملی پوشان ناشنوایان ایران که اولین حضور خود درمسابقات جهانی را تجربه می کردند، شگفتی ساز بزرگ این دوره ازرقابت ها لقب گرفتند.

گفتنی است در بازی رده بندی نیز روسیه پنج بر دو بلغارستان را شكست داد و عنوان سومی جهان را از آن خود كرد .

اسامی تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران به شرح زیر است:

علی اصغر محبوبی جوقان، رضا رجائی نژاد، علی اكبر احمدوند، رضا سلیمی هیزجی، مظاهر شیرزاد سیبنی، مصطفی رحیم فردوسی نژاد، مرتضی عباسی، سیاوش زینل‌وند، احمد رضا رضائی، مصطفی حیدری بندرآبادی، اکبر صادقی سروکلائی، ایمان محبی آبكنار .

سرپرست کاروان اعزامی: دکتر کاظم نظم ده

مدیر فنی: حسین شمس

سرمربی: داود عزیزی

مربیان: محمد پرگر، جبرئیل یوسفی پور...../برنا