ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تیتو ویلانوا از هدایت بارسلونا استعفا کرد



تیتو ویلانوا,سرمربی بارسلونا

گزارش روزنامه‌های اسپانیایی
تیتو ویلانوا از هدایت بارسلونا استعفا کرد

سرمربی بارسلونا در تصمیمی عجیب و غافلگیر کننده از هدایت این تیم کناره گیری کرد.

 تیتو ویلانوا که پس از پشت سر گذاشتن فصل موفقیت‌آمیز در لالیگا، قرار بود هدایت این تیم را در این فصل نیز بر عهده داشته باشد از سمت خود کناره گیری کرد.

آس با اعلام این خبر عنوان کرد: قرار است ساندرو راسل مدیر باشگاه و آندونی زوبی‌زارتا مدیر ورزشی باشگاه در نشست خبری اضطراری این مساله را به خبرنگاران اعلام کنند.

روزنامه‌ مارکا نیز با استناد به بیانیه‌ی باشگاه که قرار است در نشست فقط این دو نفر حضور داشته‌ باشند نتیجه گیری کرد که آنها خبر جدایی تیتو را اعلام خواهند کرد.

رسانه‌های اسپانیایی از روبی، سرمربی پیشین تیم دسته دومی جیرونا به عنوان جانشین موقت تیتو ویلانوا خبر دادند. دستیار پپ فصل گذشته به دلیل مشکل غده بزاقی که برایش دردسرساز شده بود، چندین ماه در نیویورک به سر برد. جیرونا فصل گذشته با هدایت روبی (نام کامل: خوان فرانسیس فرر سیسیلیا) توانست به پلی‌آف راه پیدا کند، اما در این مرحله مغلوب آلمریا شد و در دسته دو ماند.
به گزارش ایسنا، اخیرا کشمکش‌های لفظی بین تیتو و پپ گواردیولا سرمربی سابق آبی و اناری‌ها به وجود آمده بود./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ادای احترام بازیکنان بارسلونا به تیتو ویلانوا...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیتو ویلانوا، سرمربی سابق بارسلونا درگذشت


سرانجام پس از یک دوره سخت و طاقت فرسای مبارزه با سرطان، تیتو ویلانوا، سرمربی سابق بارسلونا دقایقی پیش درگذشت. شب گذشته حال ویلانوا رو به وخامت گذاشت و قراربود تحت یک عمل اورژانسی قرار بگیرد که متاسفانه عمل موفقیت‌آمیز نبود و سرمربی سابق بارسلونا در ۴۵ سالگی درگذشت.

تابناک: دقایقی پیش توئیتر رسمی باشگاه بارسلونا خبر درگذشت سرمربی سابق خود را چنین مخابره کرد: «باشگاه بارسلونا در ناراحتی و غم بزرگی قرار دارد. تیتو ویلانوا در سن 45 سالگی درگذشت. امیدواریم روحش در آرامش قرار گیرد.» و لحظاتی بعد از این توئیت بود که خبر درگذشت مربی دوست‌داشتنی بارسلونا صفحه نخست همه خبرگزاری‌های دنیا را درنوردید.

تیتو ویلانوا در در حالی سرمربیگری بارسلونا را در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ بر عهده گرفت که پیش از این سابقه مربیگری در کنار پپ گوآردیولا را در دوران طلایی این تیم را بر عهده داشت و به همراه پپ سه قهرمانی لالیگا و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و نقش‌اش در موفقیت‌های این تیم چنان بود که وقت گوآردیولا تصمیم به ترک نیو‌کمپ گرفت او را به‌عنوان جانشین برحق خود به روسای باشگاه پیشنهاد داد. اما توده‌های بدخیم سرطانی به او این فرصت را نداد تا سرمربیگری‌اش در بارسلونا بیش از یک فصل ادامه یابد و او در ۱۹ جولای ۲۰۱۳ بارسلونا را ترک کرد تا درمان خود را پی‌بگیرد.

بارسلونای تیتو ویلانوا یکی از دوست‌داشتنی‌ترین باسلوناها تاریخ بود که درخشش‌اش کم از بازی‌های درخشان بارسلونای گوآردیولا نداشت. آن‌ها در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ با ثبت ۱۸ پیروزی در ۱۹ بازی ابتدایی فصل بهترین شروع فصل تاریخ این باشگاه را رقم زدند. اما بازی های زیبای بارسلونا با تیتو چندان دوام نیاورد و او به‌خاطر بیماری‌اش مجبور به ترک بارسلونا شد.

نخستین‌باری که او برای درمانش نیمکت بارسا را ترک کرد جوردی رورآ، کمک او روی نیمکت جای او را گرفت اما همین حضور کوتاه مدت و اسفبار رورآ روی نیمکت بارسلونا موجب شد تا همه بفهمند که یک تیم بزرگ احتیاج به مربی بزرگ و کاریزماتیکی چون تیتو دارد.
با این حال بازگشت او به نیمکت بارسلونا هم دیری نپایید و سرانجام در جولای ۲۰۱۳ او با توافق مدیران بارسلونا تیم را ترک کرد تا درمانش را با جدیت بیشتری دنبال کند و جایش را به خرارد ماتینویی داد که نتوانست هیچ موفقیتی را با این تیم تجربه کند و تنها جامی که در بارسلون دریافت کرد، سوپر کاپ اسپانیا، را هم مدیون تلاش‌های تیتو بود.

صحنه معروف حمله مورینیو به تیتو که بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد و جنجال‌های فراوانی آفرید.


اما در روزهایی که بارسلونا حال روز خوبی نداشت و اندکی بعد از شکست آن‌ها در فینال جام حذفی برابر رقیب بزرگشان پزشکان از وخامت حال ویلانوا به دلیل ترشح اسید معده خبر دادند. سرمربی سابق بارسا پس از اینکه شرایطش رو به وخامت گذاشت تحت عمل جراحی قرار گرفت که این عمل جراحی موفقیت آمیز نبود.

جوسپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا پس از این ضایعه در صفحه توئیترش نوشت:«تیتو ویلانوا شخص بی نظیری بود و هرگز توسط مجموعه ی باشگاه بارسلونا فراموش نمی شود. برای همه ی چیز هایی که به ما آموخت از او تشکر می کنیم. روحش آمرزیده باد.»