ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تکلیف واگذاری استقلال چه می‌شود؟



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه استقلال

دبیر سابق هیات مدیره باشگاه استقلال راهکارهای پیش روی سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری این باشگاه را تشریح کرد.

هاشم ساعدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت استقلال پس از سومین مزایده سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری سرخ‌آبی‌ها گفت: برای استقلال تنها یک خریدار پیش‌قدم شد که طبق اعلام مسئولان سازمان خصوصی‌سازی چون اصول تشریفات مزایده را رعایت نکرده، از مزایده کنار گذاشته شده است. مسئولان هم اعلام کردند که احتمالا مزایده چهارمی برای واگذاری استقلال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون سه مزایده برگزار شده که نتیجه‌ای برای استقلال نداشته است. قاعدتا مزایده چهارم هم جواب نمی‌دهد. بنابراین مسئولان سازمان خصوصی‌سازی می‌توانند به جای برگزاری مزایده چهارم، به راه‌های دیگر نیز فکر کنند.

ساعدی افزود: اگر قصد و نیت مسئولان این است که استقلال از طریق مزایده به فروش برسد، می‌توانند مزایده‌ای معروف به "مزایده محدود بین دو یا چند خریدار" برگزار کنند.

وی ادامه داد: مسئولان خصوصی‌سازی می‌توانند به جای برگزاری مزایده چهارم گزارشی از سه مزایده قبلی تهیه کنند و به هیات واگذاری ارائه دهند مبنی بر اینکه استقلال تنها یک خریدار دارد و توجیهات خود را نیز مکتوب کنند. به این ترتیب می‌توانند اصطلاحا درخواست مجوز "ترک تشریفات مزایده" را داشته باشند و استقلال را به همان یک خریدار واگذار کنند.

ساعدی افزود: اگر سازمان خصوصی‌سازی نخواهد مزایده چهارم را برگزار کند یا از راهکار مزایده محدود یا ترک تشریفات بهره ببرد، راه دیگری که باقی می‌ماند واگذاری استقلال به صورت اجاره به اشخاص متقاضی است. این کار مزایا و معایب خودش را دارد.

وی همچنین گفت: همچنین سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند به جای برگزاری مزایده چهارم تنها برند استقلال را بفروشد و ساختمان‌ها و زمینش را نگه دارد. این سازمان می‌تواند باشگاه را به مدت 3 یا 5 سال به اشخاص حقیقی یا حقوقی اجاره دهد که هزینه‌های جاری و تیم‌داری را بپردازد. این راه امکان‌پذیر است اما مزایا و معایب خودش را هم دارد.

ساعدی در پایان گفت: باید از مسئولان وزارت ورزش و جوانان، سازمان خصوصی‌سازی، هیات واگذاری و مجلس شورای اسلامی تشکر کنیم که نهایت کوشش را کردند که این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند. این نشان از جدیت آن‌ها دارد که نسبت به سال‌های قبل که تنها حرف زده می‌شد و عمل صورت نمی‌گرفت، کار تا این مرحله پیش آمده است.

اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
انیمیشن واگذاری پرسپولیس و استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکلیف استقلال برای فصل بعد مشخص می‌شود/ قلعه‌نویی کادرش را حفظ می‌کند



 مشخص شدن تکلیف تیم استقلال

تکلیف استقلال برای فصل بعد مشخص می‌شود/ قلعه‌نویی کادرش را حفظ می‌کند

مشاور فنی باشگاه استقلال با تاکید بر این که هیات مدیره این باشگاه روز سه‌شنبه جلسه مهمی خواهد داشت، گفت: در این جلسه به همه ابهامات درباره فصل بعد پاسخ داده خواهد شد.

منصور پورحیدری در گفتگو با مهر، در خصوص وضعیت باشگاه استقلال در شرایط کنونی اظهار داشت: الان وقت استراحت تیم است و طبق برنامه حدود 20 روز تیم استراحت می‌کند. روز سه‌شنبه هم نشست هیات مدیره است که تکلیف مسایلی نظیر یارگیری و همه چیز به این نشست باز می‌گردد.

وی افزود: موضوع اصلی فعلا مسئله مالی باشگاه است. فصل تمام شده و برای تمدید قرارداد و بازیکنان جدیدی که مد نظر قلعه‌نویی هستند جلسه امروز تعیین کننده است. فتح الله‌زاده هم می‌آید و به نگرانی‌ها جواب داده خواهد شد. استقلال همیشه استقلال است و بزرگ خواهد ماند. فصل پر مشغله‌ای را پشت سر گذاشتیم و مسلما در این باره قلعه‌نویی هم نظر داده است.

مشاور فنی باشگاه استقلال در خصوص این که پیرامون انتخاب بازیکنان جدید تیم هم اظهار نظر خواهد کرد یا نه، عنون کرد: ما در این زمینه نشست داشتیم و داریم. در طول فصل هم مشورت می‌کردیم ولی طبیعی است که  تصمیم نهایی را قلعه‌نویی می‌گیرد.

پورحیدری درباره استعفاق نظری جویباری گفت: من در این باره چیزی نشنیدم. فعلا که فصل استراحت است. از بین بازیکنان هم برخی‌ها کامل قرارداد خود را نگرفته‌اند ولی باید بگویم که فتح‌الله زاده زحمت کشیده است. خودش درباره ماندن تصمیم می‌گیرد ولی امیدوارم که استقلال شکل خود را حفظ کند. الان مهمترین زمان باشگاه برای بستن یک تیم قوی است و مطمن هستم که هیات مدیره یک تیم قوی را می‌بندد.

مشاور فنی تیم استقلال در خصوص شروع تمرینات استقلال اظهار داشت: استقلال تنها تیمی بود که دو هفته دیرتر مسابقات را به پایان برد و طبیعی است که استراحت بیشتری می‌خواهد. خود قلعه‌نویی هم می‌گفت که تا 18 خرداد شروع می‌کند. زمانی که قلعه‌نویی انتخاب کرد دیر نیست چرا که 35 روز تا شروع لیگ فرصت داریم و زمان خوبی برای آماده سازی است.

وی همچنین در خصوص تغییرات احتمالی کادر فنی تصریح کرد: قلعه‌نویی در این زمینه هیچ صحبتی نکرده است و خود قلعه‌نویی تلاش دارد که تیم و کادر را حفظ کند.

پورحیدری در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت حضور ماجدی در فدراسیون فوتبال و شورای شهر جایگزین وی خواهد شد، گفت: میرشاد امسال به ما خیلی کمک کرده بود. او در خارج از ایران چندین سال کار کرده بود و ارتباطات خوبی هم با کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد. به نظرم اگر او به شورای شهر هم راه پیدا کند وقت زیادی از او گرفته نخواهد شد و می‌تواند در کنار تیم بماند./مهر