ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

توقف تیم ملی‌ فوتبال در نخستین گام


تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه در داش‌آغوز به مصاف تیم ملی ترکمنستان رفت و در حالی که در اکثر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشت به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک - یک دست نیافت.

ایسنا: تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه در داش‌آغوز به مصاف تیم ملی ترکمنستان رفت و در حالی که در اکثر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشت به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک - یک دست نیافت.

نیمه نخست

تک گل کشورمان را سردار آزمون در دقیقه 4 به ثمر رساند. او با توپی که در نزدیکی محوطه 6 قدم به دست آورده بود، با یک ضربه بغل پا به گوشه چپ دروازه موفق شد گل برتری ایران را به ثمر برساند.

بازی کاملا در اختیار تیم ملی فوتبال ایران بود. کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه اسپورت توپلمی کیفیت کار بازیکنان ایرانی را تحت تاثیر قرار داده بود و آن‌ها نمی‌توانستند به بهترین شکل کار خود را بر روی زمین انجام دهند. توپ دائما پله پله می‌شد و کنترل را برای بازیکنان سخت کرده بود.

در دقیقه 16 سردار آزمون توپ ارسالی از سمت راست زمین را به تیر دروازه زد تا تیم ایران نتواند در این صحنه به گل دوم خود برسد. پس از آن او در دقیقه بیستم نیز در حالی که به سمت راست دروازه از پشت محوطه جریمه حرکت می‌کرد، با یک شوت زیبا توپ را به سمت چپ دروازه فرستاد که دروازه‌بان ترکمنستان موفق شد توپ را مهار کند.

در دقیقه 27 بازی نیز آندرانیک تیموریان از روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به درون محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر احسان حاج صفی توسط دروازه‌بان ترکمنستان مهار شد.

در دقیقه 45 ضدحمله تیم میزبان در میان غافلگیری مدافعان ایران به گل تساوی ترکمنستان تبدیل شد. پاس تند و تیز در طول محوطه جریمه ایران از همه مدافعان رد شد و مهاجم میزبان به راحتی دروازه حقیقی را باز کرد تا دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن بروند.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم امید ابراهیمی به جای مسعود شجاعی و مهدی طارمی به جای مهدی ترابی به زمین آمدند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در حالی در نیمه دوم آغاز شد که شاگردان کی‌روش برای برداشتن گامی محکم در مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه نیازمند برتری مقابل حریف نه چندان قدرتمند خود بودند. بازیکنان ایران توسط سردار آزمون در دقیقه 58 فرصت بسیار خوبی را از دست دادند. مهاجم ملی‌پوشان کشورمان سانتری را که توسط خسرو حیدری از سمت چپ دفاع ترکمنستان به روی دروازه ارسال شده بود با فاصله اندکی به بیرون زد.

در دقیقه 63 نیز امید ابراهیمی از سمت راست زمین ایران توپی خطرناک را به سمت دروازه ارسال کرد که توسط دروازه‌بان دفع شد.

ترکمنستانی‌ها که در دقایقی از بازی خطرناک ظاهر شده بودند در دقیقه 64 نیز موقعیت بسیار خطرناکی را روی دروازه ایران ایجاد کردند. شوت بسیار سنگین هافبک ترکمنستان با فاصله بسیار اندکی از کنار دروازه حقیقی به بیرون رفت تا شاگردان کی‌روش نفس راحتی بکشند.

در دقیقه 70 نیز طارمی که در نیمه دوم به میدان آمده بود ضربه سر نه چندان خطرناکی را به سمت دروازه حریف زد که توسط دروازه بان به راحتی مهار شد.

حدود دقیقه 75 بود که رضا قوچان نژاد به جای وحید امیری به بازی آمد تا قدرت تهاجمی تیم ملی فوتبال ایران بیشتر شود و تیم ملی با سه مهاجم به کار خود ادامه دهد.

پس از این تعویض ایران از جناحین بارها توپ را به روی دروازه ترکمنستان ارسال کرد اما هر بار دروازه‌بان و مدافعان این تیم توپ را دفع می‌کردند.

البته بازیکنان ترکمنستان در تلق کردن وقت بازی هم شیوه‌های جدیدی را در زمین پیاده کردند که در نوع خود جالب بود.

در نهایت نخستین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی با تساوی یک - یک به پایان رسید.


ویدیو مرتبط :
مسابقه فوتبال جالب تیم ملی برزیل و تیم ملی پرتغال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف تیم ملی فوتبال برزیل برابر شیلی


تیم ملی برزیل در دیداری دوستانه برابر شیلی با تساوی دو بر دو متوقف شد.

ایسنا: تیم ملی برزیل در دیداری دوستانه در خانه برابر شیلی به تساوی دو بر دو رسید.

 در این دیدار دوستانه که در ورزشگاه مینه رائو برگزار شد، روور (25) و نیمار (54) برای سلسائو گلزنی کردند و دو گل شیلی را نیز مارکوس گونزالس (8) و وارگاس (64) به ثمر رساند. برزیل در بازی قبلی خود موفق شده بود برابر ونزوئلا به برتری 4 بر صفر برسد.

برزیل که به عنوان میزبان جام جهانی 2014 بدون بازی مقدماتی در این مسابقات شرکت خواهد کرد، خود را برای حضور در جام کنفدراسیون ها که چندی دیگر در این کشور برگزار می شود آماده می کند.