ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

توقعات از تیم‌ملی زیاد است



اخبار ,اخبار ورزشی ,عادل غلامی

 

اخبار ورزشی -  عادل غلامی والیبالیست سرعتی ایران گفت:
توقعات از تیم‌ملی زیاد است

تیم‌ملی والیبال ایران بعد از کسب مقام چهارم لیگ جهانی والیبال بامداد سه‌شنبه وارد تهران شد و مورد استقبال مسوولان وزارت ورزش و مردم قرار گرفت.

والیبالیست‌های کشورمان به‌عنوان اولین تیم آسیایی توانستند به این مقام دست پیدا کنند. در فرودگاه امام‌خمینی مردم به‌شدت آنها را تشویق کردند تا نشان دهند قدردان کار بزرگ آنها هستند. عادل غلامی والیبالیست 28ساله سرعتی کشورمان یکی از بهترین بازیکنان ایران در این دوره از مسابقات بود که توانست در کنار امیر غفور امتیازات خوبی را به‌دست بیاورد. غلامی در گفت‌وگو با «شرق» معتقد است توقع از والیبال زیاد است.

‌برای اولین‌بار در اینگونه از مسابقات بازی کردیم، بازی‌ها چطور بود؟
همان‌طور که گفتید برای اولین‌بار بود که ما به مرحله نهایی لیگ جهانی راه پیدا کرده بودیم، با اینکه بارها با این تیم‌ها بازی کرده بودیم، اما حضور در اینگونه مسابقات برای ما جدید بود، چهاربازی با بهترین‌های جهان در پنج‌روز واقعا کار جدید و سختی بود. البته ما در تورنمنت‌های فشرده زیادی شرکت کرده بودیم، اما این دوره از مسابقات به‌خاطر اینکه به‌سرعت بعد از بازی‌های مرحله گروهی لیگ جهانی بود به ما فشار زیادی وارد کرد.

 

بازی‌های زیادی را در مرحله مقدماتی پشت‌سر گذاشته بودم و اکثر مواقع با ترکیب ثابت به زمین رفته بودیم که این کار را در مرحله نهایی برای ما سخت کرد و فشار زیادی به تیم وارد شد.


‌تیم‌ملی تاکنون روسیه را شکست نداده است، اما این بازی به برد خیلی نزدیک شدیم، امکان پیروزی در این بازی وجود داشت، چرا باختیم؟
همان‌طور که می‌دانید روسیه یکی از بهترین تیم‌های والیبال جهان است، قهرمان دوره قبل لیگ جهانی و قهرمان المپیک است، این تیم بازیکنان بسیار حرفه‌ای در اختیار داشت و همین عامل باعث شد تا نتوانیم به پیروزی برسیم. در گیم پنجم ما 5 بر یک از حریف پیش بودیم، اما روسیه که کاملا در خطر حذف قرار گرفته بود با توجه به بازیکنانی که در اختیار داشت روال بازی را عوض کرد و پیروز شد که در ورزش کاملا طبیعی است و از اینگونه اتفاقات زیاد می‌افتد. ما در ست پنجم کنترل بازی را به‌دست آنها دادیم و بازی را واگذار کردیم.


‌یار مستقیم شما موزرسکی غول‌پیکر بود، بازی در مقابل او چگونه بود؟
موزرسکی دارای توانایی خدادادی است که برای والیبال ساخته شده است، قد بلند او واقعا برای هر بازیکنی کار را سخت می‌کند، به خصوص در دفاع که واقعا گرفتن اسپک‌های او کار سختی است. او تکنیک خاصی ندارد، اما با توجه به قدوقواره‌ای که دارد می‌تواند برای تیمش بسیار موثر باشد.


‌سومین برد ما در سال اخیر مقابل برزیل چطور بود؟
این بازی بهترین بازی تیم ما در این دوره از مسابقات بود، همه‌چیز به‌خوبی پیش رفت و ما توانستیم برزیل را شکست دهیم، بچه‌ها‌ هم‌قسم شدند که با پیروزی در این بازی به مرحله نیمه‌نهایی برسند. واقعا برزیل تیم خوبی بود و همیشه بازی‌کردن با این تیم سخت است به‌خصوص در مرحله نهایی هم که به یک تیم متفاوت تبدیل شده بودند.


‌در بازی با آمریکا، به‌نظر می‌رسید انگیزه کافی در تیم وجود نداشت و تیم هم خیلی خسته بود؟
نه، اصلا این حرف را قبول ندارم، ما انگیزه زیادی برای قهرمانی داشتیم و اصلا اینگونه نبود که با صعود به مرحله نیمه‌نهایی راضی شده بودیم، ما می‌خواستیم قهرمان شویم، اما واقعا بد بازی کردیم این بازی بدترین بازی ما بود و از طرفی آمریکا هم بسیار خوب و بی‌نقص بازی می‌کرد. ما در این بازی خسته هم نبودیم چون قبول کردیم که والیبال اینگونه است و تورنمنت‌های والیبال به صورت هر روز است. شکست 3 بر صفر واقعا سنگین بود، اما به هر حال نشان‌دهنده تفاوت دو تیم در این بازی بود.


‌در بازی رده‌بندی برابر ایتالیا می‌توانستیم پیروز شویم؟
بازی با ایتالیا برای ما بسیار مهم بود چون می‌توانستیم اولین مدال لیگ جهانی را به‌دست بیاوریم، اما در این بازی واقعا خسته بودیم و نتوانستیم بازی خوبی را از خود نشان دهیم. نشان‌دهنده سطح تفاوت دو تیم نتیجه 3 بر صفر نبود، ما بارها با ایتالیا بازی کردیم و می‌توانستیم این تیم را هم شکست دهیم، اما نشد و چهارم شدیم که افتخار کمی نیست.


‌تفاوت ولاسکو و کواچ در چه چیزی است؟
ولاسکو زحمات زیادی برای تیم‌ملی کشید، اما اینگونه نبود که همه موفقیت‌های ما مربوط به ولاسکو باشد. استارت موفقیت والیبال ایران از خیلی قبل زده شده است و با حضور ولاسکو شکوفا شد. ولاسکو امسال نتوانست با آرژانتین نتیجه بگیرد، این نشان می‌دهد که درکنارهم بودن پتانسیل والیبال ایران و ولاسکو باعث شکوفایی والیبال ایران شد. در مورد کواچ هم زمان لازم دارد تا مشخص شود که او مربی خوب و موثری برای ایران بوده یا خیر؟ کواچ خیلی کم در کنار تیم حضور داشته و از زمانی که آمده است ما در مسابقات بودیم. حتی یک هفته هم به‌طور مستمر با این مربی تمرین نکردیم و حالا تا مسابقات قهرمانی جهان فرصت داریم با تاکتیک و روش‌های او بیشتر آشنا شویم، کواچ نشان داده مربی بزرگی خواهد شد.


‌فکر می‌کنید در مسابقات قهرمانی جهان در کشور لهستان نتیجه بگیریم؟
متاسفانه همه به‌دنبال این هستند که تیم نتیجه بگیرد و کسی به بازی‌های زیبا و روانی که ما انجام دادیم، اشاره نمی‌کند. شاید هم با توجه به نتایجی که کسب کردیم توقع بجایی باشد. ما در مسابقات قهرمانی جهان به‌طور قطع یکی از مدعیان جدی هستیم با اینکه گروه بسیار سختی داریم، اما به هرحال توقع از ایران زیاد است و باید توقعات مردم را پاسخگو باشیم، 40روز دیگر مسابقات قهرمانی جهان شروع می‌شود و ما فرصت کمی برای آماده‌سازی داریم، امیدوارم که بتوانیم از این مسابقات سربلند بیرون بیاییم.


‌بازی‌های آسیایی چطور، می‌توانید قول قهرمانی بدهید؟
در بازی‌های آسیایی ما باید قهرمان شویم، چون توقعات زیادی از این تیم است، تیم‌ملی بلافاصله بعد از حضور در قهرمانی جهان باید به مسابقات آسیایی برود. با اینکه خسته هستیم اما باید قهرمان شویم چون غیر از این باشد ناکامی بزرگی برای ورزش والیبال به‌دست آمده است.


‌پیشنهاد خارجی دارید؟
من با باشگاه پیکان قرارداد بستم و بعد از آن قهرمان فصل گذشته، لهستان با من وارد مذاکره شد، اما دور از اخلاق ورزشی بود که به قرارداد خود پایبند نباشم برای همین فصل بعد هم در ایران خواهم ماند.

اخبار ورزشی - شرق

 


ویدیو مرتبط :
از تاکید وزارت ورزش بر اردوی تیم های ملی تا حواشی قهرمانی تیم ملی تکواندو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکونام: توقعات از تیم ملی بالا رفته است


کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اگر می‌خواهیم به اهداف‌مان برسیم نباید اجازه دهیم چیزی ما را شگفت‌زده کند.

خبرگزاری تسنیم: جواد نکونام در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اردوی پرتغال برای ما اردوی بسیار مهمی بود. این اولین اردوی ما بعد از بازی‌های جام جهانی بود که توانستیم دور هم جمع شویم.

وی در ادامه افزود: هر روز سخت تمرین می‌کردیم و شرایط خوبی در این اردو داشتیم. در اردوی پرتغال سعی کردیم که همدیگر را بهتر بشناسیم و هماهنگ‌تر شویم. فکر می‌کنم تیم ملی در حال توسعه یک کار مهم است و این امر مهم نه تنها برای بازیکنان بلکه برای کادر فنی و مربیان هم هست.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: کاری که ما در برزیل انجام دادیم توقعات مردم را از تیم ملی تغییر داده و بالا برده است. ما هنوز تمرکز سابق را داریم و مهمترین هدف‌مان این است که در مسابقات جام ملت‌ها به مراحل بالاتر صعود کنیم و بهترین عملکرد را در این رقابت‌ها از خود نشان دهیم. اگر بخواهیم به این اهداف برسیم نباید اجازه دهیم چیزی ما را شگفت‌زده کند.

نکونام در پاسخ به این سؤال که «شما چه کمکی می‌توانید به بازیکنان جوانتر داشته باشید؟»، گفت: تمام سعی و تلاشم را می‌کنم تا تجربیاتی که در تیم ملی کسب کردم به بازیکنان جوانتر منتقل کنم. در تمام زمان‌ها در تیم ملی حاضر هستم و از هیچ کمکی به بازیکنان جوان دریغ نخواهم کرد.