ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

توضیحات تاج درباره چالش پخش تلویزیونی


رییس سازمان لیگ گفت: در مسئله پخش تلویزیونی مشکلاتی وجود دارد که باید با صبر و حوصله آن ها را حل کرد.

ایرنا: رییس سازمان لیگ گفت: در مسئله پخش تلویزیونی مشکلاتی وجود دارد که باید با صبر و حوصله آن ها را حل کرد.

مهدی تاج ظهر سه شنبه در نشست خبری سازمان لیگ درباره مسائل مالی مطرح شده اخیر درباره این سازمان گفت: ما محل بحث های مالی را در سازمان لیگ می دانیم و به این دلیل در نشست خبری به صورت شفاف به آن می پردازیم. اینکه برخی رسانه ها به صورت مجزا به آن می پردازند قابل قبول نیست و نمی توانیم هر روز پاسخگوی آن باشیم.

وی افزود: عده ای به گمانه زنی هایی دامن می زنند که به نفع هیچکس نیست. بهترین راه برگزاری نشست خبری است تا پاسخ همه را بدهیم. بعضی اوقات شیطنت هایی وجود دارد که ما را نگران می کند. احساس می کنیم شیطنت ها به خاطر مسائل خاصی است. اگر کسی چندین بار خلاف واقع بگوید ما هم بر اساس وظایف خودمان عمل می کنیم.

رئیس سازمان لیگ گفت:مسئولیت مذاکره با حامی مالی لیگ برتر را یک کمیته سه نفره با مدیریت امیر عابدینی برعهده داشت.

تاج اظهار داشت: می خواهم در این نشست در مورد بحث بازاریابی، نقدینگی و مسائل مربوط به ایران نوین که حامی مالی محیطی سازمان لیگ است و همچنین اپراتور 6090 توضیحاتی ارائه کنیم.

وی ادامه داد:ازکسانی که مسئولیت مستقیم در این رابطه داشتند دعوت کردیم تا در این نشست حضور پیدا کنند. یک کمیته سه نفره مسئله کانون ایران نوین را برعهده داشت.مسئولیت اداره، برنامه ریزی و تشخیص برعهده این کمیته سه نفره بود که مدیریت آن با امیر عابدینی بود و حاج جعفری و حسن پور هم از دیگر اعضای این کمیته سه نفره بودند. این افراد اکثریت سازمان لیگ را تشکیل می دهند زیرا مسئولیت هیات ها را برعهده دارند.

وی افزود: در خصوص اقدامات کمیته بازاریابی و همچنین بحث هایی که در خصوص سامانه 6090 صورت گرفته صحبت هایی می کنیم. به نظر من بحث های مالی باید دراین گونه مسائل و در کنفرانس های خبری انجام شود نه اینکه برخی رسانه ها به صورت منفرد به این مسائل بپردازند. این گونه موارد قابل قبول نیست. ما هر روز نمی توانیم در مقام پاسخگویی قرار بگیریم. برخی بحث ها مطرح می شود که همه گمانه زنی و به نفع شخصی نیست.بهترین راه این است که خیلی راحت در این گونه مسائل در کنفرانس های مطبوعاتی مطرح شود که ما هم پاسخگوی تمامی سوالات در همه زمینه ها خواهیم بود. این بهترین کار است که در جایی هم سراغ نداریم.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم که پاسخگو باشیم. البته یک وظیفه دیگر هم داریم و وقتی مسائلی خلاف واقع عنوان می شود باید از طریق مراجع قانونی آن را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: از مدیران رسانه ای بابت اینکه انعکاس اخبار فوتبال را انجام می دهند تشکر می کنم اما از آنها تقاضا می کنم که مطالب خود را بخوانند و بعدا نگویند که ما اطلاعی از انتشار این مطالب نداشتیم و فلان شهر چنین مطلبی را نوشتند. ما می خواهیم در جلسه امروز درخصوص اینکه درآمد باشگاه ها چگونه تقسیم شده و همچنین نحوه حق پخش تلویزیونی صحبت کنیم. برخی می گویند اینکه حق پخش تلویزیونی داده نشده از ناتوانی سازمان لیگ است. این در صورتی است که برخی دوستان در گذشته خود متصدی پست بودند و باید اقداماتی می کردند که وقتی حل نشده به این مفهوم است که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و باید با صبر و حوصله آن را حل کرد.

تاج تصریح کرد: به عنوان سازمان لیگ با هیچکسی عقد اخوت نبسته ایم و با کسی بده و بستان نداریم. از شرکت حامی مالی قبلی شکایت کردیم و پس از ممنوع الخروج کردن مسئولین آن پول خود را گرفتیم. با حامی مالی کنونی هم عقد اخوت نبسته ایم و اگر فوتبال ضرر کند، مماشات نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر کانون ایران نوین به ما پولی بدهد در سال آینده هم حامی مالی ما خواهد بود اما اگر این اتفاق نیفتد قطعا شکایت می کنیم؛ کاری که خیلی خوب بلد هستم، گفت: از نشستن مقابل قاضی هیچ نگرانی نداریم و از کارمندان سازمان لیگ خواسته ام هیچ خواسته ای از شرکت ایران نوین نداشته باشند. برای کسانی که می گویند ما اقدامات لازم را انجام نداده ایم متاسفم. مطمئن باشید دل هیچکس به اندازه سازمان لیگ نمی سوزد. سازمان لیگ آمادگی دارد 6090، 7090، بلیت فروشی و هر بخش دیگری را در اختیار باشگاه ها قرار دهد، زیرا به دنبال درآمدزایی نیستیم. فقط موضوع حق پخش باقی می ماند که نمی توانیم در اختیار کسی قرار دهیم زیرا هر باشگاهی نمی تواند به صورت جداگانه برای آن قرارداد ببندد و وظیفه ماست که یک قرارداد کلی امضا کنیم.

رییس سازمان لیگ گفت: برای تقویم سال آینده لیگ نظرات باشگاه ها را خواهیم گرفت و نظرات نهایی آنها را اعلام خواهیم کرد. ادعا نداریم خیلی خوب عمل کردیم اما فکر می کنیم در این بازار عملکرد خوبی داشتیم. چند روز پیش یکی از مدیران سابق باشگاه ها به محمدرضا ساکت گفت یک نفر حاضر است برای تبلیغات محیطی لیگ برتر 160 میلیارد تومان بپردازد و ما هم خواستیم خیلی زود برای بستن قرارداد به سازمان لیگ مراجعه کند اما در نهایت از یکی از حامیان مالی گذشته ما که به تعهدات خود عمل نکرده بود نامه آورد.

مهدی تاج در مورد اینکه صدا و سیما چه مبلغی از تبلیغ به دست آورده است، گفت: از سال گذشته 22 و نیم میلیاد تومان از صداو سیما طلب داریم به علاوه اینکه مدیران مالی این ارگان (صدا و سیما) نیز آنرا امضا کرده اند اما این پول هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: نمی دانم صدا و سیما چقدر بابت تبلیغات پول دریافت کرده است، اما هنوز پول فصل 94-93 را پرداخت نکرده است.

تاج عنوان کرد: وقتی شورای امنیت کشور مصوب می کند تا دوربین ها به ورزشگاه بروند، باید همه از تمکین کنیم چراکه در کشور حوصله دعوا نداریم و باید دوست باشیم.

رییس سازمان لیگ در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه شنیده می شود قرار است شرکتی تاسیس شده تا درآمد کل لیگ از سوی این شرکت بین صدا و سیما و فدراسیون تقسیم شود، افزود: ظهر فردا با علی کفاشیان که نشستی داریم که اگر صدا و سیما منع قانونی برای پرداخت دارد، این شرکت تاسیس و پول بین صدا و سیما و فدراسیون به صورت مساوی توزیع شود.

وی در مورد اینکه چرا فدراسیون ایران برای پیشرفت و الگوبرداری ایتالیا را انتخاب کرده است؟ گفت: با ژاپنی ها صحبت کردیم و آنها اعلام کردند که از طریق ایتالیا استانداردسازی شده اند و ما نیز این کشور اروپایی را برای رسیدن به شرایط ایده آل انتخاب کردیم.

تاج با تبریک به مناسب موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: حتما این توافقات به سود فوتبال ایران خواهد بود و در گام نخست پول بلوک شده فوتبال ایران در فیفا، دریافت می شود.

** عابدینی: ایستادگی دولت را به فال نیک می گیریم

امیر عابدینی نیز که در این نشست شرکت داشت، پس از تبریک توافق هسته ای گفت: در آوردگاه مبارزه عاقلانه، موفقیت مردم ایران رقم خورد. باید ایستادگی دولت و در صدر همه خطوط منظم و دقیقی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند را به فال نیک بگیریم. به همه تبریک می گویم و باید به خودمان و ایرانی بودنمان ببالیم.

وی افزود: پیشنهاد می کنم در مراسم بهترین ها، جایزه بهترین دفاع را به جواد ظریف بدهیم که به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که قرارداد سازمان لیگ با حامی مالی اش امضا می شد، از نماینده سازمان بازرسی کل کشور خواستم کنار من بنشیند تا مورد به مورد این قرارداد بررسی شود. سه شرکت در مزایده حمایت مالی از سازمان لیگ تغذیه می شدند و به مزایده آمدند که فقط در آن شرکت کرده باشند. این سه شرکت را هیچکدام از اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ نمی شناختند. من اعلام کردم که شرکت ایران نوین از نظر ارقام برنده مزایده است اما به شهادت تاج و ساکت گفتم که این شرکت توان برآورده کردن وظایف خود را نخواهد داشت.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ گفت: قرار شد من مذاکره را شروع کنم اما قرار شد این مذاکره در جمع اعضای هیات رئیسه باشد. مسئولین شرکت ایران نوین را دعوت کردیم اما آنها گفتند ما برنده مزایده هستیم و نمی توانیم کنارمان بگذارید.

وی تاکید کرد: در نهایت گفتند می خواهیم به سازمان لیگ نشان دهیم هیچکس غیر ما نمی تواند این کار را انجام دهد. پس از باز شدن پاکت ها، آن هم مقابل ناظرین، ایران نوین به عنوان حامی مالی سازمان لیگ معرفی و قرارداد بسیار دقیق تنظیم شد، اما بستر کار بسیار نامناسب پیش رفت.

عابدینی با بیان اینکه مشکل از جایی پیش آمد که یک سری ادعای ضرر و زیان و خسارت مطرح شد، گفت: برای مشخص کردن ارقام ضرر و زیان این شرکت، نمایندگان خود را معرفی کردیم. خسارت پخش نشدن تلویزیونی لیگ برتر در سه مسابقه، خسارت پخش نشدن تلویزیونی لیگ دسته یک و خسارت اکران نکردن تبلیغات در ردیف سوم موارد مورد ادعای این شرکت بود. پس از ارزشیابی نهایی به این نتیجه رسیدیم که ده درصد قرارداد به لیگ دسته یک تعلق دارد و از این مسابقات 30 درصد پخش شده است.

عابدینی در ادامه افزود: 50 روز لیگ به خاطر برنامه های تیم ملی لیگ تعطیل شده است که باعث از دست رفتن بازار از دست حامی مالی شد. این شرکت هم مجبور شد برای حفظ حقوق خود خیلی جاها باج بدهد.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ با بیان اینکه خیلی از تبلیغاتی که قرار بود در ورزشگاه اکران شود به طور مثال درباره کلاس های آموزشی بود اما لیگ برتر در زمانی برگزار می شد که این کلاس های آموزشی دیگر فایده ای نداشت و این یعنی ضرر شرکت حامی، گفت: نامه ای به حراست بانک ها آمد که با این شرکت قراردادی برای تبلیغات منعقد نشود و این بنده خدا هم ناگهان روی هوا ماند و تمام بانک ها این شرکت را مسدود کردند. سازمان صدا و سیما نیز با کسانی که با این شرکت قرارداد بستند قرارداد سنگین تری امضا کرد. همه این مسائل باعث شد وکیل این شرکت با ما دیدار کند و رقم پیشنهادی آنها برای خسارت بسیار سنگین بود اما من فقط با 10 درصد خسارت مورد ادعای آنها موافق بودم.

عابدینی ادامه داد: تا هفته آینده 15 میلیارد تومان و سه میلیارد تومان هم پس از آن از طرف شرکت ایران نوین به حساب سازمان لیگ واریز می شود که این مبلغ خیلی سریع به حساب باشگاه ها واریز خواهد شد. مهدی تاج خسیس ترین رفیق من است و در دو سال حضورم در هیات رئیسه سازمان لیگ، یک ریال حقوق، پول بنزینم و حتی یک خودکار نگرفته ایم، اما واقعا کار کردن با او لذت دارد و به خاطر صداقتش کنارش کار می کنم. بخشی از خسارت را پذیرفته ایم اما نمی توانم مبلغ آن را بگویم.

وی گفت: سرانه هزینه ورزش ما در فوتبال روزی دو هزار تومان است که مبلغی خنده دار محسوب می شود آن هم در کشوری که گاهی اوقات از هوا شدن دکل خبر می رسد و عده ای نگران گم شدن توپ فوتبال هستند. توپ فوتبال را می توان مخفی کرد اما دکل را کجا می گذارند؟ خدا را شکر که وزیری به ما داده است که همه چیز را می داند و به عقیده او همه در فوتبال ایران ایراد دارند و فوتبال به طور کلی معضل است. از جامعه فوتبال می خواهم کمک کند تا این مشکل حل شود.

عابدینی گفت: هزینه فوتبال در هند که در جایگاه 150 فیفا قرار دارد از ایران بیشتر است که این موضوع واقعیت تلخی برای فوتبال ایران است. باید به حقوق شرکت ایران نوین احترام بگذاریم اما اگر به ضرر فوتبال باشد مماشات نخواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
توضیحات محمدرضا ساکت درباره حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر تاج از وضعیت حق پخش تلویزیونی


رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران از نشست با مسئولان صدا و سیما و روشن شدن وضعیت حق پخش تلویزیونی خبر داد. سایت سازمان لیگ: رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران از نشست با مسئولان صدا و سیما و روشن شدن وضعیت حق پخش تلویزیونی خبر داد.

مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران از روشن شدن وضعیت حق پخش تلویزیونی خبر داد و گفت: در آخرین نشستی که با مسئولان صدا و سیما داشتیم مقرر شد نمایندگان سازمان لیگ فوتبال ایران در نشستی با مسئولان شرکت سروش بابت حق پخش برنامه‌ریزی کرده و تکلیف آن را مشخص کنند.