ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

توصیه فرگوسن به هواداران شیاطین سرخ


سر آلکس فرگوسن سرمربی سرشناس سابق منچستر یونایتد هواداران این تیم را در شرایط کنونی به صبوری دعوت کرد.

خبرگزاری فارس: منچستر یونایتد که این روزها با هدایت لوئی فان خال سرمربی سرشناس هلندی نتایج خوبی نگرفته، این روزها مورد انتقاد شدید هواداران قرار گرفته است.

در این راستا سر آلکس فرگوسن سرمربی نامدار و سابق شیاطین سرخ در مصاحبه خود با گاردین هواداران این تیم را به آرامش دعوت کرد و گفت: به راحتی می‌توان انتقاد کرد ولی باید درباره بسیاری از چیزها واقع نگر باشید مثلا در شرایط کنونی منچستر مصدومان زیادی دارد و این بر روند نتایج بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: در این فصل می‌دانید فان خال چند بازیکن مصدوم دارد. فیل جونز در این فصل تنها 7 بازی انجام داده است. لوک شاو، یانگ و والنسیا همه مصدوم هستند. زمانی آنقدر بازیکن مصدوم داشته باشد خواه و ناخواه بر نتایج تاثیر می‌گذارد.

فاتح 13 قهرمانی لیگ جزیره به همراه منچستر یونایتد ادامه داد: از طرف دیگر چیزی که بسیار راحت فراموش کردیم این است که 5 بازیکن جدید در ترکیب هستند که اولین فصل حضور خودشان در منچستر را تجربه می‌کنند. دو بازیکن از این 5 بازیکن مارسیال و دیپای هستند که بسیار جوان هستند و نیاز به زمان دارند. پس با تمام این شرایط باید به عنوان هوادار منچستر صبر کنید تا دوباره تیم به زمان اوج خود برسد.


ویدیو مرتبط :
شیاطین سرخ با طراحی ریز خواهند آمد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرگوسن، "پیرمرد دیوانه" پشت رل اتوبوس "شیاطین‌سرخ"



فرگوسن,سرآلکس فرگوسن

فرگوسن، "پیرمرد دیوانه" پشت رل اتوبوس "شیاطین‌سرخ"
سرآلکس فرگوسن از سال‌ها پیش این اجازه را پیدا کرده است که در هیچ‌یک از نشست‌های خبری پایان بازی‌های لیگ برتر انگلیس شرکت نکند. او و تنها اوست که این حق و اجازه را دارد. فرگوسن دوشنبه گذشته پس از بیستمین عنوان قهرمانی یونایتدها در انگلیس خوشحال و سرحال بود و راهی نشست خبری شد تا به پرسش خبرنگاران پاسخ بگوید.

فرگوسن,سرآلکس فرگوسن

پیرمرد 71 ساله در آن نشست گفت: "رسیدن به عنوان قهرمانی 10 سال جوانترم کرد. این قرص‌ها عالی هستند." او درباره رایان گیگز جاودانه – تنها بازیکنی که در تمام سیزده قهرمانی لیگ‌برتری فرگوسن حاضر و ناظر بوده است – خنده‌کنان گفت:‌ "او مجنون است؛ یک مجنون خاص!"
اگر گیگز مجنون است، پس خود فرگوسن چیست؟ سر آلکساندر چاپمن فرگوسن پس از برد سه بر صفر یونایتدها برابر آستون‌ویلا دوباره شادمانی خاص خودش را به همگان نشان داد. با بازیکنانش که دست کم 50 سالی از او جوانترند. او در رختکن ورزشگاه نیز به جشن و پایکوبی پرداخت. قهرمانی زودهنگام (در هفته 34 لیگ برتر) یونایتدها، سی‌وهشتمین عنوان آنها با فرگوسن در بیست‌وششمین فصل حضورش در اولدترافورد بود؛ پیرمرد مدتی است تندیسی از خود را در "تئاتر رویاها" برپا می‌بیند؛ در کنار بخشی از ورزشگاه که "جایگاه فرگوسن" نام گرفته است.

فرگوسن,سرآلکس فرگوسن

سربابی چارلتون از بزرگان تاریخ منچستریونایتد درباره فرگوسن می‌گوید:‌ "او بهترین مربی است که تاکنون وجود داشته. در این نکته هیچ تردیدی وجود ندارد." چارلتون در سال 1986 یکی از آنهایی بود که از حضور فرگوسن در منچستریونایتد به شدت پشتیبانی کردند: "من هم درست نمی‌دانم سر آلکس چه زمانی از کار دست می‌کشد. دوست هم ندارم در‌این‌باره چیزی از او بپرسم؛ چرا که قصد ندارم او را به صرافت خداحافظی بیندازم." قلب فرگوسن از 9 سال پیش با باتری کار می‌کند و در این میان بایرن‌مونیخ یوپ هاینکس مربی موفق و سه‌سال‌ونیم جوانترش را در پایان فصل جاری بازنشسته خواهد کرد!

فرگوسن,سرآلکس فرگوسن

فرگوسن بدون تردید ساعت 6 صبح سه‌شنبه مانند هر روز از خواب بیدار شد تا در گرگ‌ومیش هوا دستورهای تمرینی‌اش را مرور و بازبینی‌ کند. او یونایتد را به "اتوبوس"ی تشبیه می‌کند که منتظر کسی نمی‌ماند. حرکت برای فصل آینده آغاز و سوختگیری پیشاپیش انجام شده است. پیرمرد دیوانه هم پشت‌ رل نشسته است. فرگوسن درباره پرافتخارترین باشگاه انگلیس می‌گوید: "این باشگاه هرگز تسلیم نشده و کوتاه نمی‌آید. از سر مت بازبی تا فاجعه مونیخ و برپایی دوباره و قهرمانی اروپا. همگی اینها گویای تاریخ یونایتد هستند."

فرگوسن,سرآلکس فرگوسن

شیاطین‌سرخ با همین شیوه عنوان قهرمانی را از منچسترسیتی همشهری بازپس گرفتند؛ عنوانی را که فصل گذشته به شکلی سراسر دراماتیک به همشهری‌ها واگذار کرده بودند. بازنده پارسال و برنده امسال می‌گوید: "یادتان هست چه حسی داشت؟ اطمینان می‌دهم آنها دیگر هرگز فرصت خندیدن به منچستریونایتد را نخواهند یافت." "تایمز" اکنون می‌نویسد:‌ "سیتی؟ همسایگان پر سر صدا آرام شدند." لحظه دیگری که راه رسیدن به این قهرمانی سریع را هموار کرد، تماس تلفنی فرگوسن با همکارش آرسن ونگر در آغاز فصل جاری بود؛ گفت‌وگو بر سر روبین‌ فان‌پرسی: "آرسن به من گفت: روبین از آنچه فکر می‌کنی، بهتر است. ما این جابه‌جایی را در نهایت ممکن کردیم و حق با آرسن بود."

فرگوسن,سرآلکس فرگوسن

فان‌پرسی 30 میلیون یورویی در تئاتر رویاها، رویایی ظاهر شد. بازیکن فصل یونایتدها برابر آستون‌ویلا هت‌تریک کرد و باز هم قهرمان تیمش شد. او با 24 گل زده دوباره در صدر جدول گلزنان لیگ‌برتر جای گرفته است. فرگوسن گل "والی" او را "گل‌قرن" خواند. "سان"، روزنامه معروف انگلیسی فان‌پرسی را "Van tona" می‌نامد. اریک کانتونا هم روزگاری "جابه‌جایی غول‌آسا"یی برای یونایتد و فرگوسن بود. او در آغاز "عصر طلایی" منچستر دست راست مرد اسکاتلندی بود؛ در قهرمانی سال 1993.

فرگوسن,سرآلکس فرگوسن

قهرمانان 2013 لیگ‌برتر نمی‌خواهند به همین عنوان بسنده کنند. فرگوسن‌ سیری‌ناپذیر اکنون چشم به شکستن رکورد چلسی در فصل 2005 – 2004 دارد؛ زمانی‌که آبی‌ها با ژوزه مورینیو با 95 امتیاز قهرمان لیگ برتر شدند. شیاطین‌سرخ هم‌اکنون 84 امتیاز اندوخته دارند. سرآلکس خود و تیمش را بارها و بارها از نو ساخته و به نبرد رقیبانی چون لیورپول، چلسی یا آرسنال فرستاده است. رقیبانی که آمده و دیده‌اند: "ثبات ما در 20 سال گذشته باورکردنی نیست." 13 عنوان قهرمانی که فرگوسن با یونایتدها به دست آورده و با تمام عنوان‌های قهرمانی تاریخ "توپچی‌ها"ی لندن برابری می‌کند.

فرگوسن,سرآلکس فرگوسن

سرآلکس فرگوسن اغلب از خاطره‌های پدرش تعریف می‌کند. او کارگر کشتی‌سازی بود که تنها 12 ماه پس از بازنشستگی درگذشت. فرگوسن با یاد او می‌گوید: "بدترین کاری که می‌توانی انجام بدهی این است که کفش خانه‌ات را بپوشی (و خانه‌نشین شوی). مردم حرف‌هایی از این دست را زیاد می‌زنند که "45 سال آزگار کار کردم و حق دارم به خودم استراحت بدهم و بازنشسته شوم." هرگز! فرد موظف است خودش را همیشه پویا و آماده نگه دارد." همین چند وقت پیش بود که "پیرمرد" پس از دوئل با رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا گفته بود: "چرا باید به کار پایان بدهم و به باغبانی و نگه‌داری از کلکسیون‌هایم بپردازم آن هم در حالی که هنوز توان رفتن به سانتیاگوبرنابئو را دارم؟".../isna.ir