ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

توصیه عیدانه کی‌روش به ایرانی‌ها



اخبار,اخبار ورزشی,عیدانه کی‌روش به ایرانی‌ها


اخبار ورزشی -  توصیه عیدانه کی‌روش به ایرانی‌ها

متاسفانه رانندگان جوان این تصور را دارند که رانندگی یک مسابقه است و وقتی رانندگی می‌کنند به نوعی جوگیر می شوند و با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و نمی‌دانند که اینگونه رفتارها برای خودشان ایجاد مشکل خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در برنامه سفر بخیر حاضر شد و به مسافران نوروزی توصیه کرد: آرام رانندگی کنید تا سریعتر به مقصد برسید.

به گزارش ایسنا کارلوس کی‌روش که در برنامه سفربخیر حاضر شده بود ضمن تبریک سال نو به ایرانیان، گفت: بهترین خاطره من در سال گذشته، صعود جام جهانی بود. متاسفانه در آن روز ما ایران نبودیم اما هیچگاه نمی ‌توانم فضایی که هواداران برای خوش آمدگویی به تیم، فراهم کرده بودند را فراموش کنم. صحنه هایی از خوشحالی مردم را به خاطر دارم که هیچگاه نمی‌توانم آنها را فراموش کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: البته روزی که توانستیم کره جنوبی را در ایران شکست دهیم، هم یک روز خاطر انگیز است، زیرا در شرایط سختی توانستیم کره را شکست دهیم. پس از شکست کره با آن روحیه تیمی که در آن روز من از تیم دیدم، مطمئن شدم که به جام جهانی صعود خواهیم کرد.

کی‌روش در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که در پرتغال خودروی شخصی شما چیست، اظهار کرد: در پرتغال یک مرسدس بنز دارم که زیاد هم گرانقیمت نیست اما زمانی که سرمربی تیم ملی پرتغال بودم، فدراسیون فوتبال خودرویی در اختیارم قرارداده بود که از آن استفاده می‌کردم.

وی درمورد تجربه تلخ رانندگی که داشته است نیز افزود: برادر من زمانی که 14ساله بود به خاطر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. متاسفانه رانندگان جوان این تصور را دارند که رانندگی یک مسابقه است و وقتی رانندگی می‌کنند به نوعی جوگیر می شوند و با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و نمی‌دانند که اینگونه رفتارها برای خودشان ایجاد مشکل خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی همچنین خاطرنشان کرد: برای من در زندگی صبر مهمترین مساله است و فکر می‌کنم صبر داشتن و مدارا کردن پایه احترام گذاشتن به یکدیگر است. به اعتقاد من نداشتن صبر و حوصله بزرگ‌ترین مشکل قرن 21 است. صبر و تحمل کردن راهی است که نظم و دیسیپلین را به ما یاد می‌دهد. جوامع برای رقابت ساخته شده اند. برای همین همه به دنبال رقابت با یکدیگر هستند و به نوعی می توان گفت در رانندگی افراد این رقابت دیده می‌شود.

کی‌روش در پایان خطاب به مسافران نوروزی گفت: آرام رانندگی کنید تا سریعتر به مقصد برسید. برای همه ایرانیان سالی خوب آرزو میکنم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی همچنین توضیحاتی درباره نحوه گواهینامه گرفتن در کشورش و محدودیت‌های رانندگی برای رانندگان تازه‌کار ارائه داد که جالب بود.
 اخبار ورزشی  - ایسنا 

 


ویدیو مرتبط :
توصیه های یک استاد آموزش و پرورش کره به معلمان ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه برانکو به کی‌روش: ایرانی شو، مثل ما!


تبلیغات منفی زیادی علیه ایران وجود دارد اما من از حضور در ایران احساس خیلی خوبی دارم و به سالهای زندگی در ایران افتخار می‌کنم

سایت گل: برانکو ایوانکوویچ که هفت سال در فوتبال ایران حضور داشت در گفت‌وگویی که با شبکه تلویزیونی بی بی سی داشت از سالهای حضورش در تیم ملی ایران گفت. او که موفق شد صعودی بی دردسر را برای تیم ملی ایران به جام جهانی رقم بزند در مورد مسایل مختلفی صحبت كرد، از نیامدنش به ایران پس از حذف از جام جهانی تا بركناری دادكان و بازی گرفتن صحیح از علی كریمی...

http://sobbekheir.com/up/images/25/259916.hxx80om.jpg

گزیده ای از صحبت های برانكو را بخوانید:

مجری شبكه بی بی سی  از برانكو پرسید چه شد كه برانكو ایوانكویچ كه به عنوان دستیار، تیمش سوم جهان شده بود و همچنین دستیار مربی بزرگی چون بلاژویچ بود پیشنهاد مربی گری تیم زیر 23 سال ایران را قبول كرد؟

برانكو پاسخ داد: در آن زمان تیم ملی بزرگسالان ایران بازی های مهمی را پیش رو نداشت، به همین دلیل پیش خودم گفتم اگر این سمت را قبول كنم و در ان به موفقیت برسم می توانم خودم را به عنوان یك مربی بین المللی مطرح كنم. بازی های آسیایی پیش رو بود و من با قهرمانی در این بازی ها به هدف خودم رسیدم.

برانكو افزود: پس از این بازی ها، پیشنهاد مربیگری تیم ملی بزرگسالان به من ارایه شد كه من با كمال میل پذیرفتم.

مجری سپس به میان صحبت های برانكو آمد و پرسید: لطفا در مورد بازی ایران با اردن بگویید... در آستانه ی حذف شدن بودید... خاطرتان هست؟

برانكو افزود: بله! واقعا لحظات سختی بود. همه چی علیه ما بود. از تماشاگر گرفته تا داوری و بازی عصبی كننده ی اردنی ها. ما اگر از آن بازی پیروز بیرون نمی آمدیم كار مربی گری من در ایران هم به پایان می رسید . تا ده دقیقه پایانی بازی بدون گل بود ولی من سعی میكردم استرسم را به بازیكنان وارد نكنم. با خونسردی فقط روی بازی تمركز كرده بودم كه سرانجام بازی را بردیم.

بازی با قطر هم همین شرایط را داشت كه در دقایق پایانی وحید هاشمیان گل سوم ما را به ثمر رساند ... كلا شرایط خاص زیادی رو در ایران تجربه كردم.

مجری: چطور شد كه توانستید از علی كریمی چهره ای جدید بسازید؟

برانكو: كار بسیار سختی بود. با علی صحبت كردم كه مردم ایران از تو به عنوان یك بازیكن با تجربه توقع دارند و چه مسوولیتی دارد. بودن بعضی بازیکنان مثل کریمی، مهدوی کیا، دایی و حتی میرزاپور تغییرات زیادی در تیم ایجاد می‌کرد.

مجری برنامه در مورد بازی های جام ملت های آسیای 2004 چین هم سوالاتی پرسید.

-در هر صورت ما در آن سال تیم بسیار خوبی داشتیم. اگر خاطرتان باشد زیكو در مصاحبه ی ما قبل فینال گفته بود : خوشحالم كه در فینال مقابل ایران بازی نمی كنیم...

تیم ما در آن بازی ها فوق العاده ظاهر شد. در نیمه نهایی به رغم ناداوری بسیار بیش از 70 دقیقه مقابل چین میزبان 10 نفره بازی كردیم و می توانستیم حتی این تیم را شكست دهیم ولی خب در ضربات پنالتی مغلوب شدیم.

مجری همچنین از برانكو در مورد نیامدنش به ایران پس از حذف از جام جهانی سوال كرد كه برانكو پاسخ داد:

قرارداد اكثر مربیان ملی اول اكتبر به پایان میرسد ولی من قرارداد دقیقا پس از پایان جام جهانی بود و لزومی نداشت به ایران برگردم! من در آلمان ماندم تا سایر بازی های ملی را تماشا كنم! در ضمن از ایران پیغام رسیده بود كه دكتر دادكان از سمت خود بركنار شده ! من دستیارم بگوویچ را به ایران فرستادم و پس از 20 روز اقامت در ایران نتوانست با هیچ مقام مسوولی در فدراسیون دیدار و گفتگو داشته باشد !

مجری: توصیه ی شما به تیم های ایرانی چیست؟

برانكو: پیشنهاد میكنم تیم های پایه ی قوی ای داشته باشید. در كرواسی اگر تیمی ، 5 تیم پایه تا بزرگسالان نداشته باشد اجازه ی فعالیت نخواهد داشت. اینكه هر ساله یك یا دو بازیكن از هر تیم باشگاهی معرفی میشود زیاد مطلوب نیست.

در آخر مجری برنامه از خاطراتش از حضور در ایران و پیش زمینه ی ذهنی برانكو قبل و بعد از حضورش در ایران پرسید كه برانكو پاسخ داد:

من پیش از حضور در ایران کلیاتی درباره ایران و تاریخش می‌دانستم چرا که در مدرسه درباره تاریخ تمدن که از ایران آمده بود، درس‌هایی خوانده بودم اما از جزییات خبری نداشتم. وقتی به ایران رفتم واقعا شگفت‌زده شدم. ایران مردمانی دارد که عاشق فوتبال هستند و حتی برای تمرین‌های ما دو، سه هزار نفر به زمین تمرین می‌آمدند و این خارج تصور بود. من با تیم ملی ایران به کشورهای زیادی رفتم و همه جای دنیا ایرانیان زیادی بودند که همین عشق و تعصب را به تیم ملی کشورشان داشتند.

تبلیغات منفی زیادی علیه ایران وجود دارد اما من از حضور در ایران احساس خیلی خوبی دارم و به سالهای زندگی در ایران افتخار می‌کنم. من در مدت حضورم در ایران نه با مردم و نه با مسوولان هیچ مشکلی نداشتم و ایران را کشور دومم می‌دانم. من دوستان زیادی در ایران دارم که هنوز با هم در ارتباط هستیم. دلم برای مردم و بازیکنان ایرانی و البته تهران که شهری زیباست تنگ شده.


سوال آخر مجری برنامه از برانکو این بود: اگر بخواهید در یک جمله یک نصیحت به کی روش داشته باشید چیست؟

برانکو پاسخ داد:

من با کی روش قبل از اینکه سمت مربی گری ایران را بپذیرد صحبت کردم.به اون توصیه میکنم با ذهنیت ایرانی کار کند و اهدافش را پیش ببرد... من و همکارانم خیلی زود به این نتیجه رسیدیم. در ایران هم کرانچار خیلی خوب با سپاهان نتیجه گرفته است که حاصل همین تفکر است.

 برانكو در آخر گفت: 7 سال از آخرین حضور من در ایران می گذرد در نتیجه از فارسی چیز زیادی یادم نمانده و فقط میتوانم بگویم : خدافس !