ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تهران، فاتح رقابتهای جودو قهرمانی کشور


سی و نهمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی ایران با قهرمانی تهران در سالن شهید افراسیابی این شهر به پایان رسید.

ایسنا: سی و نهمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی ایران با قهرمانی تهران در سالن شهید افراسیابی این شهر به پایان رسید.

این دوره از مسابقات که مرحله نخست رقابتهای انتخابی تیم ملی نیز محسوب می شد صبح امروز با حضور 176 جودوکار در قالب 33 تیم از 31 استان در سالن شهید افراسیابی تهران آغاز شد که در نهایت جودوکارانی تهرانی با کسب 3 مدال طلا و سه برنز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

خراسان رضوی با یک طلا، یک نقره و یک برنز، یک عنوان پنجمی و دو هفتمی نایب قهرمان شد و تیم های لرستان و فارس با یک طلا ، یک نقره و یک برنز به صورت مشترک در مکان سوم ایستادند. خوزستان با یک طلا ، البرز یک نقره ، دو برنز و یک عنوان هفتمی ، مازندران با یک نقره و دو برنز ،اصفهان، توابع تهران و ایلام هر کدام با یک برنز مکانهای پنجم تا دهم جدول توزیع مدالها را به خود اختصاص دادند.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، و جمعی از مسئولان فدراسیون در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

نفرات برتر اوزان مختلف:

وزن 60- کیلوگرم(28 شرکت کننده): 1-ناصر ناصری پور از خوزستان 2- محمدحسین شیخ الاسلامی از مازندران ، 3-سعید قیلچی از خراسان شمالی و احسان بهرامیان از لرستان

وزن 66- کیلوگرم(30 شرکت کننده)1- قاسم نوری زاده از لرستان2- مهدی فتحی پور از فارس 3-سینا کریمی تهران و محمد محمدی بریمانلو از خراسان شمالی

وزن 73- کیلوگرم(35 شرکت کننده)1- وحید بنا از فارس 2- مجید تاجری از البرز 3- امید تیزتک از خوزستان و میلاد احمدی از البرز

وزن 81- کیلوگرم(32 شرکت کننده)1- سعید ملایی از تهران 2- امیر قاسمی نژاد از خراسان رضوی 3- فیروز اسدی از البرز و یوسف کریمیان از ایلام

وزن 90- کیلوگرم(23 شرکت کننده)1-محمد جمالی از تهران 2- سید علی اصغر موسوی از لرستان3-جواد جمالیان از فارس و احمد جفاکش مقدم از خراسان شمالی

وزن 100- کیلوگرم(20 شرکت کننده) 1- وحید نوری از تهران 2- بهنام صادقی نسب از توابع تهران 3- محمد جعفر انصاری از مازندران و مسعود خرابات از تهران

وزن 100+ کیلوگرم(19 شرکت کننده)1-جواد محجوب از خراسان رضوی2- مصطفی آهن فروش از اصفهان 3- ابراهیم قجر از مازندران و عادل ناصری آبادی از کردستان


ویدیو مرتبط :
نتایج رقابتهای کشتی آزاد و کشتی فرنگی قهرمانی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نایب قهرمانی بورس تهران





بورس تهران



● تداوم نایب قهرمانی بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس ها

رتبه دوم، ارزش معاملات؛ رتبه دوم، ارزش بازار؛ رتبه ششم، دفعات معامله؛ رتبه نهم، تعداد شركت ها؛ رتبه نوزدهم و درصد گردش سهام؛ رتبه سی و هشتم. این متغیرها تازه ترین جایگاه بین المللی بورس تهران را در میان ۵۴ بورس عضو فدراسیون جهانی بورس ها نشان می دهد.

بر اساس جدیدترین گزارشی كه این فدراسیون در پایان ماه هفتم سال ۲۰۱۰ میلادی (جولای) منتشر كرده، تحولات ۵۴ بورس عضو خود را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

بورس تهران كه به عنوان یكی از اعضای این فدراسیون ۵۴ عضوی فعالیت می كند، تنها می تواند در میان۶ متغیر مورد بررسی این فدراسیون جای بگیرد؛ چرا كه ساختار بازار و محدودیت ابزارهای مالی در بورس تهران اجازه نمی دهد بورس تهران بتواند فضایی برای مانور در میان متغیرها داشته باشد.

اما فدراسیون جهانی در نماگرهای مقایسه ای خود، تغییرات را هم بر مبنای واحد پول محلی كشورها و هم واحد پولی جهانی (دلار) ارائه می كند، از این رو در این گزارش تنها واحد پولی جهانی معیار مقایسه قرار گرفته است. دلیل اتخاذ واحد پولی بین المللی هم تعیین مبنای یكسان برای سنجش و مقایسه عملكرد بورس تهران و اعضای فدراسیون جهانی است.

همچنین در پاره ای موارد به دلیل ضعف اطلاع رسانی بورس های عضو فدراسیون جهانی، تعداد اعضا روند نزولی و كاهشی دارد. به هر روی جایگاه بورس تهران در پایان ماه جولای ۲۰۱۰ میلادی، از لحاظ متغیرهای ۶گانه ای چون «شاخص»، «ارزش بازار»، «ارزش معاملات»، «دفعات معاملات»، «درصد گردش سهام» و در نهایت «تعداد شركت های فعال در بورس» مورد بررسی مقایسه ای قرار گرفته است.

● پله دوم همچنان در اختیار «تپیكس»

در میان ۶ متغیری كه فدراسیون جهانی بورس ها از وضعیت بورس تهران ارائه كرده، «شاخص» یا (Broad Stock Index Performance) روانی ترین متغیری است كه تغییرات جهانی آن پیوسته از سوی فعالان داخلی بورس عرضه می شود.

بر اساس آخرین آمار، «شاخص بورس تهران» توانسته تا پایان ماه جولای ۲۰۱۰ در مقایسه با ماه جولای ۲۰۰۹، رشد ۶۲ درصدی را تجربه كند. این میزان رشد مثبت هم جایگاه دومی را در میان ۶۳ بورس عضو، از آن بورس تهران كرده است. بورس «كلمبو» هم با رشد ۱۰۴ درصدی در مدت یاد شده، به تنهایی جایگاه نخست را در اختیار دارد.

بورس های «مكزیك» با منفی ۹۹ درصد نزول، «برمودا» با منفی ۸/۴۴ درصد نزول و «آتن» با ۸/۲۸ درصد نزول به ترتیب رتبه های ۶۳، ۶۲ و ۶۱ جدول شاخص ها را به خود اختصاص داده اند.

● وقتی «بازار» ارزشمند می شود

دومین متغیری كه در جداول فدراسیون جهانی مورد بررسی قرار گرفته، ارزش بازار یا (Market Capitalization) است. در میان ۵۱ بورسی كه در جداول مربوط به این متغیر قرار گرفته اند، جایگاه بورس تهران از لحاظ تغییرات ارزش بازار، در رتبه های ششمی جای دارد. این جایگاه كه بر اساس رشد ۷/۴۴ درصدی ارزش بازار بورس تهران در پایان ماه جولای ۲۰۱۰میلادی در مقایسه با ماه جولای ۲۰۰۹ میلادی به دست آمده، به نوعی تكرار روند چند ماه گذشته است.

چرا كه طی این مدت به دنبال رشد ارزش شركت های فعال بازار، در مجموع ارزش بازار و به تبع آن شاخص بورس تهران شاهد رشدهای مثبت بودند.

رشد پی در پی شاخص های بورس تهران كه ركورد تاریخی ۱۷ هزار واحد هم در روزهای اخیر برای آن ثبت شده، معلول دلایل چندگانه ای است كه عمده ترین آن به ركود بازارهای رقیب برمی گردد.

در كنار ضعف بازارهای رقیب بازار سرمایه، افزایش قیمت های جهانی برخی كالاها از جمله نفت، فولاد، مس و ... دیگر عواملی هستند كه می توان از آنها به عنوان دلایل رشد چشمگیر شاخص در ماه های اخیر یاد كرد. اما در كنار جایگاه ششمی بورس تهران، بورس های «كلمبو» با ۱۱۳ درصد، «اوزاكا» با ۷/۷۲ درصد و «اندونزی» با ۵/۵۴ درصد به ترتیب رتبه های اول تا سوم بیشترین درصد رشد ارزش بازار را در پایان ماه جولای ۲۰۱۰ در مقایسه با جولای ۲۰۰۹ در اختیار داشته اند.

● ارزش معاملات؛ حركت به صدر جدول

متغیر بعدی مورد بررسی از سوی فدراسیون جهانی بورس ها، ارزش معاملات یا (Total Value of Share Trading) است.

بر این اساس بورس تهران توانسته بعد از بورس «كلمبو» كه شاهد ۳۴۳درصد رشد ارزش معاملات بوده، رتبه دوم این جدول را به خود اختصاص دهد.

همچنین ارزش معاملات بورس تهران، از ابتدای سال ۲۰۱۰میلادی تا پایان ماه جولای، معادل ۹ هزار و ۸۴۱میلیون دلار بوده است. رتبه های سوم تا پنجم جدول تغییرات مثبت ارزش معاملات به ترتیب در اختیار بورس های «برمودا»، «مكزیك» و «استرالیا» است. در سوی دیگر بورس های «قبرس»، «عمان» و «لوكزامبورگ» هم با رشدهای منفی از ۵۰ تا ۳۰ درصد، رتبه های انتهایی این جدول را در اختیار گرفته اند.

● چرخ «سهام» نمی چرخد

«درصد گردش سهام» یا (Share Turnorer Velocity) متغیر بعدی مورد بررسی از سوی فدراسیون جهانی بور س ها است. طی ماه میلادی جولای، جایگاه بورس تهران در جدول تغییرات درصد گردش سهام در میان ۵۴ بورس عضو، جایگاهی بهتر از ۳۸ نیست. پایین بودن رتبه جهانی بورس تهران، در شرایطی كه متغیرهای مهمی چون شاخص، ارزش بازار و ارزش معاملات رتبه های بالایی را كسب كرده اند، حاكی از مصنوعی و غیرقابل تكرار بودن رشد مثبت شاخص های بورس تهران است.

به بیان دیگر اجرای بخش زیادی از برنامه خصوصی سازی دولت از عرضه بلوكی گرفته تا انجام معاملات رد دیون و واگذاری سهام به شركت های سرمایه گذاری استانی، توانسته رونق زیادی به ارزش معاملات بورس تهران بدهد.

به هر روی در شرایطی كه ارزش معاملات بورس تهران رتبه بالایی در جداول دارد، ولی درصد گردش سهام نتوانسته جایگاه خوبی را كسب كند كه این امر نشان از جریان نداشتن معاملات خرد و مشاركت سهامداران حقیقی در جریان اتفاقات این بازار است.

همچنین بورس های «نزدك» با ۳۴۸ درصد، «شنزن» با ۲۸۱ درصد و «كره» با ۱۷۳ درصد رتبه های اول تا سوم را در جدول بیشترین درصد گردش سهام در اختیار دارند.

همچنین بورس تهران از لحاظ رشد دفعات معامله در ۷ ماه نخست ۲۰۱۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل رتبه پانزدهم را در میان بورس های عضو فدراسیون كسب كرده كه مقایسه این رتبه با رتبه افزایش ارزش معاملات نشان می دهد دلیل اصلی كسب رتبه دوم در رشد ارزش معاملات از سوی بورس تهران به معاملات واگذاری سهام به پرتفوی سرمایه گذاری های استانی، معاملات رد دیون و معاملات عمده مربوط بود كه این معاملات تاثیری در روند معاملات عادی سهام ندارد.

● معاملات در دفعه نهم

اما پنجمین متغیری كه بورس تهران در آن مورد بررسی قرار گرفته، دفعات معامله یا (Number of Trades in Equity Shares) است. در این متغیر رده نهم جدول در اختیار بورس تهران است، چرا كه در میان ۵۱ بورسی كه در این جدول هستند، رتبه بالایی جدول به بورس تهران رسیده است. این جدول كه به بررسی عملكرد ماده جولای ۲۰۱۰ در مقایسه با ماه جولای ۲۰۰۹ پرداخته، بورس های «سانتیاگو»، «شانگهای» و «مالزی» را در صدر جدول قرار داده است. همچنین بورس های «برمودا» و «عربستان» در رتبه های انتهایی این جدول قرار دارند.

● رشد یك درصدی شركت ها

جدول بعدی مربوط به تعداد شركت ها است كه با عنوان (Number of Listed Company) شناخته می شود. بورس تهران در جدول تغییرات این متغیر كه بر اساس ماه جولای ۲۰۱۰ به نسبت جولای ۲۰۰۹ میلادی تنظیم شده، در جایگاه ۱۹ قرار دارد. به طوری كه بورس تهران با رشد ۱/۱ درصدی از لحاظ افزایش تعداد شركت های فعال در این بازار، بالاتر از بورس هایی چون «توكیو»، «لندن» و «نزدك» قرار گرفته است. بیشترین رشد تعداد شركت ها طی مدت یاد شده، متعلق به بورس های «اوزاكا»، «شنزن» و «بوداپست» است. رشد منفی این جدول هم در اختیار بورس های «قبرس» و «مصر» است...../تحلیل:دنیای اقتصاد