ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تمجید روزنامه‌نگار معروف بین‌المللی از آزمون


هیچ فوتبالیستی بیشتر از اسطوره ایرانی فوتبال، علی دایی، گل ملی نزده است. در واقع خوشحالی منحصر به فرد او پس از گلزنی همواره در ذهن فوتبال دوستان آسیایی باقی خواهد ماند.

ورزش سه: هیچ فوتبالیستی بیشتر از اسطوره ایرانی فوتبال، علی دایی، گل ملی نزده است. در واقع خوشحالی منحصر به فرد او پس از گلزنی همواره در ذهن فوتبال دوستان آسیایی باقی خواهد ماند. دایی که شایسته این وجهه جهانی است، در 149 بازی ملی برای ایران 109 گل به ثمر رساند و در سال 2006 از فوتبال بازنشسته شد. رکوردی که به نظر می‌تواند تا همیشه باقی بماند ولی ممکن است توسط یک رقیب جوان شکسته شود.

سردار آزمون هنوز انقدری زمان دارد که به رکوردشکنی فکر نکنیم ولی او در 17 بازی ملی برای ایران،‌ 14 گل به ثمر رسانده که نسبت به علی دایی در این مقطع 8 گل بیشتر است. نه تنها آزمون می‌تواند به علی دایی برسد، بلکه می‌تواند بهتر از او نیز باشد و رکورد بهتری ثبت کند.

مشخصا کیفیت اصلی علی دایی ثبات بی نظیرش در طول دوران فوتبال و حفظ شم گلزنی بوده ولی آزمون، 5 سال زودتر از دایی فوتبالش را آغاز کرد و می‌تواند موفقیت های بزرگی کسب کند. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران استعدادهای تیمش را به خوبی می‌شناسد. او به آزمون در سال 2014 برای اولین بار بازی داد. سرمربی سابق رئال مادرید می‌داند که نباید بیش از حد از این مهاجم جوان خود تعریف و تمجید کند ولی باز هم نمی‌تواند هیجان و حس مفتخر بودنش را پنهان کند.

او در مصاحبه با ESPN در سال 2015 گفته بود:" او تمام کیفیت‌های لازم برای موفقیت در بالاترین سطح را دارد. دائم در حال پیشرفت است. اگر رویایی نشود و سخت تلاش کند و درست تصمیم بگیرد موفق خواهد بود و می‌تواند به ستاره بزرگ ایران و فوتبال آسیا در سال‌های پیش رو تبدیل شود."

به نظر آینده خیلی سریع تر از آنچه کی روش متصور می‌شود در حال پیشروی است. روز پنجشنبه گذشته، سردار در پیروزی ایران مقابل مقدونیه، هت تریک کرد و هر 3 گل ایران را به ثمر رساند. گل اول با یک فرار خوب و یک ضربه از فاصله نزدیک به ثمر رسید.

گل دوم روی یک ارسال بلند و فرار خوب آزمون که مدافع کناری اش را جا گذاشت و تک به تک شد و ضربه زیبایی زد. گل سوم از تمامی گل‌ها بهتر بود روی یک پاس دقیق، چرخشی زیبا داشت و با یک ضربه آرام و دقیق و فنی، دروازه مقدونیه را باز کرد. فقط به گلی که او در جام ملت‌های آسیا مقابل قطر زد و چرخشی مثل چرخش معروف دنیس برگکمپ داشت نگاه کنید.

چنین توانایی هایی مثل سرعت،‌کنترل بر توپ، دریبل زنی و قدرت هدزنی، سردار آزمون را به جذاب ترین مهاجم حال حاضر آسیا تبدیل می‌کند. او هیچگاه در لیگ ایران بازی نکرد و در سال 2012 از تیم جوانان سپاهان به روبین کازان پویست. در سال 2015، او به صورت قرضی به روستوف رفت و ستاره ی تیمش شد.

او در 15 بازی برای تیمش تا به اینجای کار 9 گل به ثمر رسانده و همچنین گل مهم کسب سهمیه چمپیونزلیگ را مقابل اورال یکاترینبرگ به ثمر رساند. آزمون خیلی خوب خودش را در اروپا مطرح کرده و اینکه خیلی مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته به او کمک کرده تا فشار کمتری را حس کند و با انتظارات کمتر، پیشرفت بیشتری از او حاصل شود.

حالا، با وجود پیشنهاد از سوی اسپارتاک مسکو، به نظر سردار قصد دارد بیشتر به سمت غرب بیاید. صحبت‌های زیادی از حضور او در باشگاه‌های مطرح اروپایی شنیده می‌شود که با لقب "مسی ایران" که برای او انتخاب شده، به این شایعات دامن زده می‌شود. با وجود اینکه سبک او هیچ شباهتی به مهاجم آرژانتینی ندارد، او دوست دارد در تیم رقیب مسی هم بازی کند. او اخیرا گفته:" من طرفدار رئال مادرید هستم ولی دوست دارم در لیگ برتر بازی کنمو حضور در این لیگ برایم مثل یک رویاست."

شکی نیست که او می‌تواند به این آرزو برسد. در 18 سالگی حضور در روسیه کار آسانی نیست و پختگی او داخل و خارج زمین کاملا مشهود است. به نظر انگلیس می‌تواند مقصد مناسبی برای او باشد و اینکه ایران در صدر جدول بهترین تیم‌های آسیا قرار گرفته ، با توجه به قوانینی که سال گذشته وضع شد کار جذبش را راحت تر می‌کند. آلمان هم یک گزینه دیگر است مخصوصا اینکه بهترین دوران ایران در بوندس لیگا به نظر پایان یافته است.

دایی از آرمینیا بیله‌فلد به بایرن مونیخ رفت ولی زمان کم بازی رسیدن به او، حتی با وجود اینکه در فینال چمپیونزلیگ نیز حضور یافتند او نیمکت نشین بود،‌ باعث شد تا سال بعدش به هرتابرلین برود و عملکرد نه چندان موفقیت آمیز در این تیم نیز باعث شد در  سال 2002 او به آسیا بازگردد.

آزمون مسلما می‌تواند بهتر از علی دایی باشد ولی اگر بتواند رکورد ملی دایی را هم بشکند، اتفاق جالبی خلق شده است. شاید صحبت از چنین چیزی وقتی که این بازیکن هنوز نوجوان محسوب می‌شود کمی عجیب باشد ولی مهاجم جوان روستوف، به نظر آنچه باید را در خود دارد.


ویدیو مرتبط :
روزنامه نگار روزنامه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمجید روزنامه اسپانیایی از آزمون/سردار جوان ایرانی دروازه های اروپا را فتح می کند؟



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم ملی فوتبال ایران

روزنامه موندو دپورتیوو در یادداشتی از سردار آزمون به عنوان پدیده ای جدید در فوتبال ایران نام برد.

به گزارش خبرآنلاین سردار آزمون بازیکن 21 ساله تیم ملی ایران اگرچه هنوز در فوتبال روسیه بازی می کند و نتوانسته به تیم های بزرگ اروپایی بپیوندد اما مدام زیر نظر استعدادیاب های دنیاست.

 

این پسر جوان بازیگوش که سبک فوتبال سرعتی و گل های تیزهوشانه اش توانسته نظر بسیاری از دوستداران فوتبال را به خود جلب کند ، این بار زیر ذره بین روزنامه موندو دیپورتیوو قرار گرفته و یادداشت نویس این روزنامه او را یکی از جنس بازیکنانی چون دایی ، کیا ، کریمی و نکونام دانسته که از ایران به اروپا می روند و می توانند در کلاس بین المللی فوتبال بازی کنند. سردار اما این روزها مسرور از به دنیا آمدن کره اسب جدیدش است و سرگرم عکس هایی که در اینستاگرام می گذارد.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین