ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تمام تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2014



تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2014

تمام تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2014

با پایان بازی‌های انتخابی شب گذشته در راه جام جهانی برزیل، تاکنون 20 تیم صعودشان را به این بازی‌ها قطعی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل شب گذشته (سه‌شنبه) با انجام دیدارهایی در سراسر نقاط جهان پیگیری شد.

تاکنون علاوه بر برزیل که به عنوان میزبان در جام جهانی حضور خواهد داشت، 20 تیم جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده‌اند.

* قاره آسیا
همه چیز در قاره آسیا مشخص شده است. چهار تیم ایران، کره جنوبی ، ژاپن و استرالیا صعودشان را به جام جهانی 2014 قطعی کرده‌اند و اردن با برتری برابر ازبکستان، نماینده قاره آسیا در بازی پلی‌آف برابر اروگوئه است.

* قاره آفریقا
هنوز صعود هیچ تیمی به جام جهانی 2014 برزیل از قاره آفریقا مشخص نشده است. 10 تیم حاضر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آفریقا در دو بازی رفت و برگشت برابر هم به میدان خواهند رفت که تیم برنده مجموع دو دیدار صعودش را به جام جهانی قطعی خواهد کرد.

** برنامه بازی‌های انتخابی جام جهانی قاره آفریقا در دور برگشت که ماه آینده برگزار می‌شود به این شرح است:

* مصر – غنا
* نیجریه - اتیوپی
* کامرون – تونس
* الجزایر – بورکینافاسو
* سنگال – ساحل عاج


* منطقه آمریکای شمالی و مرکزی
از این منطقه سه تیم آمریکا، کاستاریکا و هندوراس با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم صعودشان را به جام جهانی قطعی کرده‌اند.

مکزیک در این منطقه با قرار گرفتن در رده چهارم به پلی‌آف رسید تا برابر نیوزیلند نماینده قاره اقیانوسیه پیکار کند.

* منطقه آمریکای جنوبی
در منطقه آمریکای جنوبی ، آرژانتین موفق شد با قرار گرفتن در رده نخست صعودش را قطعی کند. علاوه بر تیم ملی آرژانتین که از چند بازی قبل حضورش را در برزیل قطعی کرده بود، تیم‌های کلمبیا، شیلی و اکوادور دیگر تیم‌هایی بودند که توانستند به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنند.

 

اروگوئه که در جام جهانی قبلی شگفتی ساز بود و در رده چهارم قرار گرفت به سختی توانست رتبه پنجمی خودش را در این منطقه قطعی کند تا حریف اردن در بازی پلی‌آف شود. یاران لوئیس سوآرس در صورتی می‌توانند در جام جهانی حضور داشته باشند که بتوانند در دو بازی رفت و برگشت اردن را از پیش رو بردارند. از تیم‌های حذف شده سرشناس این منطقه می‌توان به پاراگوئه اشاره کرد که نتوانست به جام جهانی صعود کند.

* قاره اروپا
9 تیم سرگروه قاره اروپا به طور مستقیم به جام جهانی 2014 راه یافتند و هشت تیم راه یافته به مرحله پلی‌آف مشخص شدند. از قاره اروپا تیم‌های بلژیک، ایتالیا، آلمان، هلند، سوئیس، بوسنی ، انگلیس ، اسپانیا و روسیه توانستند راهی جام جهانی شوند.

هشت تیم راه یافته به مرحله پلی‌آف جام جهانی نیز در قاره اروپا مشخص شدند. کرواسی، رومانی، سوئد، پرتغال، ایسلند، یونان، اوکراین و فرانسه تیم‌هایی هستند که به مرحله پلی‌آف راه یافتند. قرعه کشی مرحله پلی‌آف جام جهانی 2014 در قاره اروپا هفته‌ دیگر برگزار می‌شود.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شادی مردم مشهد از صعود تیم ملی به جام جهانی 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونمایی از پوستر تیم‌های جام جهانی 2014


سایت شبکه ورزشی ESPN پوستر ۳۲ حاضر در جام جهانی را طراحی و منتشر کرد.