ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تغییر نگاه به ایران مهم‌ترین دستاورد میزبانی اجلاس OCA



اخبار,اخبار ورزشی ,المپیک آسیا

رییس کمیته ملی المپیک به بررسی دستاوردهای حاصل از میزبانی شورای المپیک آسیا پرداخت و تغییر نگاه به ایران را مهمترین دستاورد و نکته این میزبانی عنوان کرد

به گزارش ایسنا، نشست خبری رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک در محل کمیته‌ برگزار شد و آنها درباره این دستاوردهای میزبانی اجلاس شورای المپیک آسیا صحبت کردند و پس از آن پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

در ابتدای نشست کلیپی از چگونگی برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا پخش شد و پس از آن کیومرث هاشمی صحبت‌های خود را آغاز کرد.

هاشمی در ابتدا بیا‌ن‌ کرد: امسال سال کسب سهمیه المپیک است و سال ویژه‌ای محسوب می‌شود. علی‌رغم تنگناهایی که مخصوصا در بخش مالی وجود دارد سعی و تلاش کمیته ملی المپیک بر این است که از تمام ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرده و با حمایت از فدراسیون‌ها سهمیه‌های خوبی را کسب کنیم و در سال بعد نیز قهرمانان ما در رویداد مهمی به نام المپیک افتخار کسب کنند که کار بسیار سنگین و سختی است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: چند ماهی است که استکبار جهانی به شکل های مختلف جنگ های نیابتی را شروع کرده است که البته هدف اصلی آن کشور عزیزمان ایران است ، اما با تدابیر خوبی که دولت در سایه رهبری انجام داده توانسته آن را خنثی کند.

 

طی سی و چند سالی که از انقلاب می گذرد خیلی از این صحنه‌ها را مشاهده کرده‌ایم و خیلی از تنگناهایی وجود داشته است که با مدیریت خوب رفع و رجوع شده است. یکی از این جنگ های نیابتی حمله به مسلمانان یمن است که رسانه‌های ملی و مکتوب نیز به آن اشاره داشته اند. آنها حملاتی به ورزشگاه‌ها و جاهایی که فعالیت‌های ورزشی صورت می‌گرفته کردند. به عنوان نماینده ورزش ایران که در مجامع بین‌المللی هستم با همفکری و مشورت مکاتباتی را با توماس باخ داشتم و این جنایت را انتقال دادم. IOC یکی از اعضای سازمان ملل است و می تواند این اتفاقات را انتقال دهد، چرا که فضای ورزش، فضای صلح است که اکنون جواب نامه توماس باخ آمده است و این نشان می‌دهد که کمیته بین‌المللی المپیک بی تفاوت نیست و امیدوارم که در این زمینه اقدامات موثری صورت گیرد.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه درباره برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا گفت: در حاشیه باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی سعی کردیم دیدارهای را با مسئولان ورزشی کشورها و شیخ احمد داشته باشیم. یکی از بحث‌هایی که مطرح شد این بود که علاقمند هستیم رویدادهای ورزشی را میزبانی کنیم. (فعالیت‌های چند رشته‌ای مانند بازی‌ها با توجه به تفاوت‌های فرهنگی که ایران با کشورهای آسیایی داشت ،نبود) خواهش کردیم اجلاس‌هایی که برای ورزش می‌تواند مفید باشد میزبانی کنیم. شیخ احمد بدون درنگ اعلام موافقت کرد و گفت که خواسته خود را به صورت مکتوب بنویسیم و ما این کار را انجام دادیم و پس از ورود به کشور کارمان را به ریاست شهنازی آغاز کردیم. در بحث میزبانی صرفا بحث کرسی‌ها مدنظر نبود البته جزو سیاست‌های ما قرار داشت. تصمیم گیرندگان ورزش آسیا که در قالب شورای المپیک آسیا در ایران حضور پیدا کردند باید از وجودشان حداکثر استفاده را می‌بردیم.

وی ادام داد: ما در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی علاقمند بودیم که یکسری نشست‌ها را با روسای کمیته‌های ملی المپیک کشورها داشته باشیم اما خب موفق نشدیم. خیلی از آن افراد را در آنجا ملاقات کنیم. در رویدادی مانند شورای المپیک آسیا همه مقامات مسئول بدون استثنا حضور پیدا می‌کنند. بنا‌بر‌این این نشست فرصتی را ایجاد کرد تا به نفع احسن از آن استفاده کنیم تا روابط قلبی ما با اعضای شورای المپیک آسیا بیشتر شود و با فضای کشور ما بیشتر آشنا شوند. خیلی از آنها اشاره می‌کرد‌ند که فکر نمی‌کرد‌ند فضای ایران به این شکل باشند. آنها نگرانی‌هایی در بدو ورود داشتند که ما این نگرانی‌ها را برطرف کردیم و باعث شد وقتی آنها به کشورشان باز می گردند برای ما نامه تشکر آمیز ارسال کنند. برای نمونه شاهزاده برونئی نامه‌ای را برای ما ارسال کرد. در قالب این رویداد 90 نفر در ایران حضور پیدا کردند که آنها سفیر کشورهای خود بودند و پیام ورزش و کشور ما را به هم وطنان خود می‌رسانند. وقتی می دانستیم آنها وقتی به ایران بیایند حضور آنها اثرات خود را خواهد گذاشت. بنا‌بر‌این بر‌نامه‌ریزی انجام دادیم و موقعیت تمام افراد و مسئولیت‌هایی که دارند را مشخص کردیم و خواستیم همتایان آنها در ایران نشست‌هایی را داشته باشند و اگر خروجی هم داشته اند در اختیار ما قرار دهند تا اطلاع رسانی کنیم.

هاشمی درباره جزئیات این دیدارها گفت: ما نزدیک به 20 یا 30 دیدار داشتیم. نشستی را با شیخ احمد و با حضور اعضای هیات اجرایی در دفتر من صورت گرفت. شهنازی با تعدادی از دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورها نشست داشت. حیدر فرمان بیش از 10 نشست را در ایران برگزار کرد. همچنین نشستی نیز در خصوص فو‌تبا‌ل در آکادمی ملی فو‌تبا‌ل برگزار شد که این نشست به خوبی صورت گرفت و کفاشیان گزارشات خوبی را از وضعیت فو‌تبا‌ل ساحلی و استعدادیابی در مدارس ارائه کرد. افرادی همچون داورزنی، محمدیان نیز هر کدام نشست‌هایی را برگزار کردند.

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به نشستی که با شیخ احمد داشت، خاطر‌ نشان کرد: شیخ احمد در نشست رسانه‌ای یا جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان و با من و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک داشت از میزبانی ایران تشکر کرد و حتی زمانی که به کشور خود بازگشت در سایت شورای المپیک آسیا مطالب خوبی در‌ رابطه با میزبانی ایران و جلساتی که شیخ احمد در تهران داشت نوشته شد. همان طور که گفتم مجموعا حدود 30 نشست برگزار شد و دستاوردهایی که حاصل آن بود، شامل این است: ورزش ما در منطقه غرب آسیا قرار دارد. هفت ، هشت ماه قبل بررسی‌های اجمالی را انجام دادیم و همچنین نظر روسای فدراسیون‌ها را گرفتیم و 90 درصد روسای فدراسیون‌ها که متولی رشته ورزشی خود در ایران هستند این درخواست را داشتند که تغییر زون بدهیم. اگر این اتفاق رخ دهد وضعیت کشورمان از لحاظ بعد قهرمانی بهتر خواهد شد، چرا که در زون غرب آسیا 12 کشور عربی و به علاوه ایران است و اگر از لحاظ فرهنگی و فنی از آن زون خارج شویم و در آسیای میانه قرار بگیریم می‌توانیم به کشورهای صاحب ورزش همانند قزاقستان و ازبکستان طعنه بزنیم و این به نفع ورزش ایران است. در نشست با شیخ احمد او موافقت خود را اعلام کرده است اما برای اجرایی کردن آن فضای آن باید ایجاد شود. بر این اساس کمیته‌ای را کمیته ملی المپیک مامور این کار کردیم تا علت و دلایل این تغییر را گرفته و روی کاغذ بیاورند و کار کارشناسی بر روی آن انجام شود. پس از آن برای شیخ احمد ارسال شود تا در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا این موضوع مطرح شود. اگر بحث تغییر زون در گذشته مطرح می‌شد شاید در حاشیه بازی‌ها یا نشست‌هایی بوده که در کشورهای دیگر برگزار می شده بنا‌بر‌این کمتر به آن توجه شده است ، اما اکنون که مقامات مسئول وارد ایران شدند و از نزدیک با ورزش ایران آشنا شدند یکی از موضوعاتی است که ما به صورت جدی طرح موضوع کردیم.

وی در ادامه درباره دیگر دستاوردهای اجلاس بیا‌ن‌ کرد: ما از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی آمار تحلیلی را در آوردیم که از 46 کشور آسیایی 80 درصد مدال‌ها را 10 کشور اول بازی‌ها کسب می‌کنند. 20 درصد دیگر را سایر کشورها به دست می‌آورند که 20 درصد دیگر برای 35 کشور دیگر است. ما خواستیم تغییر و روش نگاهی در این زمینه صورت بگیرد و بر‌نامه‌ریزی کنند و در بین رشته‌ها‌ی ورزشی سهمیه‌ لحاظ کنند. برای نمونه کشور کویت در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی بیشتر از چهار مدال کسب نکرد و این کشور با توجه به جمعیتی که دارد امکان ندارد به 10 کشور اول بازی‌ها برسد.

همچنین با توجه به تفاهمنامه ای که کمیته‌ پارالمپیک با تشکیلات IPC دارد خواستیم که چنین تفاهمنامه ای نیز در سطح قاره آسیا به وجود آید که شیخ احمد از این موضوع استقبال کرد.

همچنین شیخ احمد در نشست خبری خود قول داد که در برگزاری دوره های رسانه‌ای شورای المپیک آسیا سهمیه ویژه‌ ای به ایران بدهد با توجه به ظرفیت خوبی در ایران وجود دارد، ما نیز به دنبال این هستیم که هر‌ چه‌ سریع‌تر زمان آن مشخص شود تا مدرسانی که به ایران می فرستند اطلاعات خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

هاشمی در ادامه این نشست درباره کسب کرسی‌های موثر نیز بیا‌ن‌ کرد: اطلاع دارید که شیخ احمد علاوه بر ریاست شورای المپیک آسیا ، رییس انوک نیز است که در آن به کشورهای آسیایی زیاد دور نمی‌دهند و اگر کشور آسیایی در آن حضور داشته باشد کشورهایی همچون چین و ژاپن هستند که از قدمت زیادی برخوردارند. شیخ احمد قول داد که در کمیسیون‌های انوک تعدادی از اعضای ایرانی عضو شوند که این می‌تواند در بحث کیفی شدن کرسی‌ها کمک کند. برای کسب کرسی در شورای المپیک آسیا خیلی آن را مطرح نکردیم چرا که نمی خواستیم فکر کنند ما از برگزاری این اجلاس می‌خواهیم کسب کرسی کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به حضور نایب رییس IOC در ایران خاطر‌ نشان کرد: نشستی را با رییس فدراسیون جهانی ووشو که نایب رییس IOC نیز هست و با حضور علی نژاد داشتیم . البته من از علی نژاد پرسیدم که حضور نایب رییس IOC را در ایران چطور می‌دید و او پاسخ داد که اثر بخشی که این سمینار داشت از میزبانی کردن مسابقات ووشو در سطح جهان بیشتر بود. قرار شد میزبانی مسابقات ساندا به صورت تفکیک شده به ایران داده شود. در آبان ماه نیز انتخابات هیات رییسه ووشو است نیز قول داد که از علی نژاد حمایت شود. همچنین ما درخواست کردیم یکی از ایرانی‌های فنی عضو کمیته‌ فنی فدراسیون جهانی شود که او قول داد سعی و تلاش خود را می‌کند که این اتفاق رخ دهد. کمیته‌ فرهنگی شورای المپیک آسیا یکی از کمیته‌های مهم است، چرا که باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی باید از فیلتر آن عبور کند. رییس کمیته ملی المپیک ژاپن ریاست آن را بر عهده دارد و تفاهمنامه ای را با آنها انجام داده‌ایم و قرار شد علاوه بر این تفاهمنامه ژاپن از ظرفیت کشتی و تکواندوی ما استفاده کند و در مقابل ما از ظرفیت جودوی آنها که در این رشته ورزشی سرآمد هستند در بحث مربی و آموزش استفاده کنیم. به طور کلی دستاورد مهم این نشست این بود که نگاه آنها به ایران از لحاظ فرهنگی ، اجتماعی و فنی خاص و ویژه‌ شود. خیلی از کسانی که در ایران صاحب تجربه هستند زمانی که ما میزبانی را برعهده گرفتیم گفتند که برگزاری این اجلاس از برگزاری باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی شاید سخت تر باشد، اما با زحماتی که همه کشیدند توانستیم این میزبانی را به نحو احسن انجام دهیم. البته ضعف‌هایی هم داشتیم که در نشست‌های خصوصی احساس شد ان‌شا‌ء‌الله در نشست‌های بعدی این ضعف‌ها را برطرف خواهیم کرد. تغییر نگاه از نکات بسیار مهم این اجلاس برای ما بود. نگرانی هایی که بین آنها وجود داشت کاملا برطرف شد و از آنجایی که آنها مسولان ورزش کشور خود هستند این تغییر نگاه را به جامعه خود نیز انتقال می‌دهند.

در ادامه این نشست شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره دستاوردهای حاصل از برگزاری اجلاس در ایران بیا‌ن‌ کرد: نکته ای که شیخ احمد چندین بار بر آن تاکید کرد این بود که خوشحالم بین مسئولان ورزش کشور به طور مشخص وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم صدایی را می‌شنوم. گاهی او در ادوار مختلف نگرانی‌هایی را داشته و اکنون که این موضوع را بیا‌ن‌ کرد نکته خوبی بود. در بحث گرفتن میزبانی، نحوه برگزاری و تعاملاتی که صورت گرفت صادقانه بگویم که نقش بی بدیل هاشمی در اثر گذاری که او بر روی شیخ احمد و سایر عزیزان در شورای المپیک آسیا و دیگر دوستان در IOC به وجود آمد حاکی از هوش ، فراست و دقت و اطلاعات بالای اوست. البته چون که هاشمی در این‌جا حضور دارد این را من نباید بگویم اما از طرف هیات اجرایی که همه این نظر را دارند از او تشکر می‌کنم که بستر خوب و آرام و پیش رونده در ارتباطات بین‌المللی را به وجود آورد. او نقطه آغاز کار است و باید آن را استمرار ببخشیم. من الان بازخوردهای برگزاری این اجلاس در ایران را می‌گیرم. نایب رییس کنفدراسیون جنوب آسیا می‌گفت که نمایندگان ما وقتی از ایران برگشتند در مورد ایران گفتند که شرایطی را دیدند که واقعا تصور نمی‌کرد‌ند. او از کلمه ای استفاده کرد که معنای آن "ستایش" بود.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: ما همیشه از ارتباطات بین‌المللی صحبت می‌کنیم، اما باید جنبه‌های عملی آن هم دیده شود. کمیته‌ بین‌المللی المپیک به عنوان نهادی که در سطح بین‌المللی نقش دارد وظایف خود را مطابق آنچه که در کمیته ملی المپیک آمده است انجام می‌دهد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک خاطر‌ نشان کرد: البته من باید درباره نشست‌ها نکته ای را بگویم که طی نشستی که محمدیان رییس فدراسیون اسکیت که با حیدر فرمان داشت قرار شد که او در بحث اسکیت روی یخ را حمایت کند و همچنین اسکیت رولر در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی جاکارتا جزو رشته‌ها‌ی ورزشی قرار گیرد. در کل در طی این نشست‌هایی که داشتیم از این قبیل موارد خیلی مطرح شد که باعث می‌شود ارتباطات خود را توسعه دهیم. همچنین در تفاهم نامه هایی که خواهیم داشت ان‌شا‌ء‌الله همکاری های رسانه های ورزشی ایران را با بیشتر خواهیم کرد البته نمی توانیم بگویم که قبلا نبوده ،‌ بلکه کمتر بوده است و می‌خواهیم کاری کنیم که به عنوان مجموعه رسانه‌ای ایران ارتباطاتی به وجود آید که رسانه‌های ایران با رسانه شورای المپیک آسیا و کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند. کمیته ملی المپیک به عنوان یک نهاد وظایف خود را انجام می‌دهد. رسانه‌ها نیز باید خودشان فعالیت کند تا زمینه لازم برای انجام این کار فراهم شود.

در ادامه نشست خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به میزبانی کردن ایران از بازی‌های غرب آسیا آیا قرار است بعد از المپیک در مورد برگزاری آن تصمیم گیری شود یا قرار است از همین الان در فکر این ر‌قابت‌ها نیز باشیم؟ توضیح داد: قبل از تشکیل ستاد لازمه این کار این است که مباحث فنی ، تعداد رشته‌ها‌ را بر اساس ظرفیتی که در ایران وجود دارد نهایی کنیم و بر مبنای آن توافق کنیم. مبنای توافق باعث پیگیری کارهای بعدی می‌شود. البته نگرانی‌هایی هم داریم و همه چیز را قطعی نکرده‌ایم. در جلسه‌ای که بعد از ماه مبارک رمضان در کویت با مسئولان مربوطه خواهیم داشت همه چیز را مطرح می‌کنیم . البته نشست های چند جانبه ای با نمایندگان آنها داشتیم، اما به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که با توجه به واگذاری مسئولیت خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس به سجادی آیا این موضوع باعث نمی‌شود که خللی در وظایف او که در معاونت ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان ایجاد شود؟ گفت: این سوال را سجادی باید جواب دهد هر چند که اعتقاد دارم آن هم بخشی از ورزش است. دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس همیشه نگاه ویژه‌ای دارند. البته این دغدغه‌ وجود دارد دیروز (شنبه) جلسه‌ای را در ارتباط با مباحثی تخصصی با شهنازی و سجادی با مسئولان مربوطه با وزارت ورزش و جوانان داشتیم و به جمع بندی رسیدیم. سجادی گفته هیات مدیره که مشخص شود مابقی کارها در اختیار هیات مدیره باشگاه‌ها قرار می‌گیرد. ان‌شا‌ء‌الله که خللی در کار رخ نمی‌دهد. شاید در کمیته ملی المپیک جبران کنیم. تمام دغدغه‌ کسب سهمیه المپیک و حضور موفق در المپیک ریو است با بر‌نامه‌ریزی و حمایت از فدراسیون‌ها سعی می‌کنیم دغدغه‌ها به حداقل ممکن برسند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا خارج شدن ایران از زون غرب آسیا این اجازه را به کشورهای عربی نمی‌دهد که از خلیج فارس به عنوان خلیج عربی نام ببرند؟ گفت: این موضوعی نیست که دغدغه‌ ایجاد کند.

وی درباره نحوه تخصیص بودجه در سال آینده نیز خاطر‌ نشان کرد: تقریبا 80 درصد کسب سهمیه ها در سال جاری است. یک تعداد رشته‌ها‌ی خاص که شاید ما هم در آن فعال نباشیم در سال 95 سهمیه می‌گیرند. بخش اعظم بودجه ما در سال 95 برای اصل اعزام یا دیدارهای تدارکاتی قبل از اعزام است. بیشترین نگرانی‌های ما در مورد سال جاری است و باید منابع را در سال جاری مدیریت کنیم و رشته‌ها‌یی که در المپیک حضور ندارند نمی توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم ، زیرا تا چشم بر هم بگذاریم زمان باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی جاکارتا فرا می‌رسد.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که آیا در حاشیه این اجلاس در مورد جلوگیری از ضایع شدن حق ورزشکاران ایران در ر‌قابت‌های آسیایی رایزنی شد یا خیر؟ بیا‌ن‌ کرد: اتفاقی که برای عبدولی رخ داد شهنازی نیز شاهد و پیگیر کار بود که بیش از پنج ، شش جلسه برگزار کردیم اما قوانین فنی این اجازه را نمی داد. البته شورای المپیک آسیا گزارشی را به IOC ارسال کرده است و قرار شد گواهینامه ویژه‌ای در بازی‌های باکو به عبدولی اهدا شود. البته ناداوری‌ها همیشه در ورزش بوده و این مربوط به شورای المپیک آسیا نیست. کسب کرسی‌های فنی می‌تواند در جلوگیری از ضایع شدن حق ورزشکاران موثر باشد.

هاشمی درباره امضا نشدن قرارداد با خاکپور، سرمربی تیم فو‌تبا‌ل المپیک گفت: در این راستا حدود 40 روز پیش جلسه‌ای را با حضور شهنازی، کفاشیان و کاشانی در دفترم داشتیم. این دغدغه‌ و اعداد و ارقام مطرح شد و قرار شد بین خودشان این اعداد و ارقام تبدیل به قرارداد شود. اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد پیگیری می‌کنیم تا حل شود. اعتقادم بر این است که به مربی ایرانی هم توجه شود و باید آنها نیز به حق و حقوق خود برسند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به عملکرد احسان حدادی در لیگ "الماس" و شرکت نکردن در قهرمانی آسیا نگرانی هایی که بابت ورودی کسب سهمیه المپیک وجود دارد چقدر پیگیر وضعیت او هستید؟ گفت: یکی از خواسته‌های ما در جلسات ستاد مشترکی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم و اظهار نگرانی کردیم این بود که هر‌ چه‌ سریع‌تر وضعیت فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی مشخص شود. در جلسه‌ای که با سجادی داشتیم نیز قرار شد تا هر‌ چه‌ سریع‌تر انتخابات فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی برگزار شود. با اتفاقی که برای د‌و‌و‌مید‌ا‌نی به وجود آمد و رییس فدراسیون کنار کشید صحبتی را به همراه شهنازی با احسان حدادی داشتیم. او نیروی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار شد برنامه‌های او انجام شود تا وقفه‌ای در کارش ایجاد نشود. این که احسان حدادی در قهرمانی آسیا حضور پیدا نکرد حداقل من به عنوان مقام مسئول در جریان قرار داشتم که قرار نیست به این ر‌قابت‌ها برود و در اردوهایی که پیش‌رو دارد شرکت کند. در حال‌ حاضر در اردو است و من با او تلفنی تماس داشتم اما در مورد او دغدغه‌ وجود دارد. د‌و‌و‌مید‌ا‌نی رشته سختی است و تمام دنیا در آن تلاش می‌کنند. رکورد همه چیز را مشخص می‌کند و نمی توانیم که شانس دخیل بوده است. امیدوارم که این دغدغه‌ نیز برطرف شود.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که تکواندوکاران می‌گویند پس از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی کمیته ملی المپیک حرف از نگاه ویژه‌ به این رشته ورزشی دارد و اکنون چرا خبری از این نگاه ویژه‌ نیست؟ بیا‌ن‌ کرد: نگاه ویژه‌ خاص تکواندو نیست،‌ بلکه رشته‌ها‌یی که بر مبنای سهم بندی که مدنظر قرار دادیم و در جلسه ستاد باز‌ی‌های المپیک به تصویب رسید، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.‌ رشته‌ها‌ی که در سطح اول قرار دارند مانند کشتی، تکواندو و و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی نگاه ویژه‌ ای به آنها باید شود. جلسات از فردا دور جدید نشست‌های تخصصی با فدراسیون‌ها آغاز می‌شود و اولین نشست را با تکواندو در دفتر من خواهیم داشت. ما در جلسه هیات اجرایی تصویب کردیم که پاداش کسب سهمیه المپیک 10 میلیون تومان شود. همچنین بسته های حمایتی را برای ورزشکاران در نظر بگیریم که در نشست‌های بعدی در مورد آن به جمع بندی می‌رسیم. حداقل به چهار، پنج رشته باید نگاه ویژه‌ ای شود فدراسیون ، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک فرقی نمی کند و باید مربی و ورزشکار مورد حمایت قرار بگیرند. حق و حقوق مربیان در کشورمان نادیده گرفته شده است. ما به این منظور برای در بسته های حمایتی مربیان را مدنظر قرار داده‌ایم تا گلایه‌هایی آنها را که البته به حق است به حداقل برسانیم.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون فو‌تبا‌ل نگاه یکسانی به تیم المپیکی و تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان دارد؟ اذ‌عان‌ کرد: باید بگویم که نه! از من سوال کردند که حمایت باید چگونه باشد و همان نگاهی که فدراسیون به تیم بز‌ر‌گسالان دارد باید به تیم المپیک نیز داشته باشد. اگر این نگاه نباشد نباید امیدی به تیم المپیک برای کسب سهمیه داشته باشیم. من آن نگاه را دارم و این تغییر نگاه باید از سوی فدراسیون و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به وجود آید.

وی درباره رایزنی با شیخ احمد برای عضویت در IOC نیز تصریح کرد: در این مورد بحثی نکرده‌ایم چرا که جای این موضوع نبود و باید پروسه آن طی شود. متولی اصلی این کار خود IOC است و باید شرایطی ایجاد شود که پستی که از دست رفته به کشورمان برگردد.

رییس کمیته ملی المپیک درباره رقم دقیق بودجه کمیته ملی المپیک در سال جاری نیز خاطر‌ نشان کرد: یک ردیف اصلی بودجه کمیته ملی المپیک که شامل حقوق و امور جاری است اعلام شده که مبلغ آن 52 میلیارد است که این 52 میلیارد شامل کل بودجه کمیته ملی المپیک در همه بخش‌ها و پارالمپیک است. یک ردیف فرعی وجود دارد که شفاها آن را اعلام کرده‌اند که ظاهرا با توجه به قانون باید 10 درصد کاهش یابد و البته این کاهش 10 درصدی تنها مربوط به بودجه ورزش نیست ،‌ بلکه در تمام بحث‌ها وجود دارد. فعلا من از اعلام مبلغ آن صرف نظر می‌کنم.

هاشمی درباره تعامل کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: تشکیل ستاد بازی‌های المپیک نشان از این تعامل دارد. تقریبا ماهی یک بار جلسات آن برگزار می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد. در بحث المپیک اعتقاد داریم باید مجموعه در کنار هم کار کنند و نتایج و زحمات آن به دست آید. فدراسیون‌ها به عنوان متولی نیز باید حمایت شوند.

اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی روحانی در اجلاس مقابله با تغییر آب و هوا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عزم بی سابقه «حسن روحانی» برای حضور در خلیج فارس/تغییر رویکرد عربستان، مهم‌ترین دستاورد «تهاجم دلفریبی» تهران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات  ایران با ۱+۵


 اخبار سیاست خارجی - اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی»:
عزم بی سابقه «حسن روحانی» برای حضور در خلیج فارس/تغییر رویکرد عربستان، مهم‌ترین دستاورد «تهاجم دلفریبی» تهران

از زمان انتخاب «حسن روحانی» به عنوان رئیس‌جمهور ایران در ژوئن ۲۰۱۳ و انعقاد طرح اقدام مشترک پنج ماه پس از آن که چارچوبی برای مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای ایران بود، این کشور عزمی بی‌سابقه را برای حضور در خلیج‌فارس آغاز کرده است. این مشارکت منطقه‌ای شامل شش عضو «شورای همکاری خلیج‌فارس» و یمن می‌شود و به شکل معاهدات، توافق‌های نظامی و ارتباطات مقامات بلندپایه سیاسی بوده است.

اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی» نوشت: «شیخ صباح آل احمد الصباح» امیر کویت جهت بازدیدی دو روزه از تهران وارد شهر شد. این سفر توسط امیر امارات پس از انقلاب اسلامی در نوع خود بی‌سابقه بود.

 

طی این دیدار، ایران و کویت ۶ موافقت‌نامه دو جانبه جدید را در جهت تقویت همکاری در حوزه‌های متعدد از جمله حمل‌ونقل، امنیتی و گردشگری امضا کردند. دوران خوش ز نتیجه تلاش‌های ایران برای احیای روابط با رقبای سنتی عرب خود در خلیج‌فارس است. تلاش‌های ایران با اقدام متقابل دولت‌های خلیج‌فارس روبرو شده است که از کاهش قدرت آمریکا در منطقه و نیز قدرت گرفتن ایران هراس دارند.

به گزارش تیک»، از زمان انتخاب «حسن روحانی» به عنوان رئیس‌جمهور ایران در ژوئن ۲۰۱۳ و انعقاد طرح اقدام مشترک پنج ماه پس از آن که چارچوبی برای مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای ایران بود، این کشور عزمی بی‌سابقه را برای حضور در خلیج‌فارس آغاز کرده است. این مشارکت منطقه‌ای شامل شش عضو «شورای همکاری خلیج‌فارس» و یمن می‌شود و به شکل معاهدات، توافق‌های نظامی و ارتباطات مقامات بلندپایه سیاسی بوده است.

 شاید مهم‌ترین دستاورد «تهاجم دلفریبی» تهران در خلیج‌فارس نزدیکی مشهود آن به رقیب و دشمن دیرینه در منطقه یعنی عربستان سعودی باشد. شاهزاده «ملک الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان ماه گذشته طی اقدامی متفاوت با رویکرد اخیر این کشور در رابطه با متهم کردن ایران به ایجاد «تفرقه» در منطقه، همتای ایرانی خود را به ریاض دعوت کرد و از نقش ایران در تأمین امنیت منطقه سخن گفت. به علاوه این که یک رهبر منطقه مانند عربستان سعودی موضع خود نسبت به ایران را تغییر داده است نشانه این برداشت گسترده در خلیج‌فارس است که واشنگتن حمایت خود از متحدانش در شورای همکاری خلیج‌فارس را کاهش می‌دهد.

بدون شک ایران خروج خود از انزوای سیاسی را مدیون مذاکرات جاری با ۱+۵ است. ممکن است واکنش دولت‌های سنی مذهب نسبت به اقدامات ایران بیشتر برآمده از ترس باشد تا خوش‌بینی. در حال حاضر، آن‌ها اعتقاد چندانی به راه‌حل واشنگتن ندارند.

 هم اکنون واشنگتن بیش از آن‌که نگران به چالش کشیدن حمایت ایران از تروریسم بین‌الملل یا دخالت آن در امور همسایگان باشد که موجب شده است کشورهای خلیج‌فارس به دنبال راه‌های دیگری برای تأمین امنیت از جمله از ایران باشند، نگران خوش‌آمدگویی ایران به جامعه بین‌الملل است. آن‌ها برای دفع ضرر از هر دو کشور حمایت می‌کنند، زیرا نگران هستند که آمریکا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، در نهایت اجازه بدهد که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و در حالی که آمریکا به «خروج استراتژیک» خود از منطقه ادامه می‌دهد، ایران به عنوان قدرت کلیدی جدیدی در منطقه ظاهر شود.
 اخبار سیاست خارجی - تیک