ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف برزیل


شهرهای مختلف برزیل روز گذشته در حین برگزاری بازی‌ تیم‌های مختلف فوتبال، شاهد برگزاری اعتراض‌ها و تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به میزبانی جام‌ جهانی و هزینه‌های ناشی از آن برای این کشور بود

خبرگزاری فارس: به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس نظامی شهر ریو دوژانیرو برزیل شب گذشته ۲۰۰ نفر از تظاهرات‌کنندگانی را که در حین برگزاری بازی فوتبال تیم‌های آرژانتین و بوسنی از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ قصد نزدیک شدن به استادیوم «ماراکانا» را داشتند، متوقف کرد

بنا بر اعلام خبرنگار خبرگزاری فرانسه، تظاهرات‌کنندگان که تلاش می‌کردند از میان نیروهای پلیس گذشته و وارد استادیوم شوند، فریاد «آهای فیفا، به سوئیس برگرد» سر می‌دادند.

بنابر اعلام سایت G۱ de Globo ، تظاهرات‌کنندگان برزیلی که با اسپری فلفل از ورود آنها به استادیوم ماراکانا ممانعت به عمل آمده بود، سپس به خیابانی در منطقه مجاور «ویلاایزابل» رفتند و اقدام به تخریب دو شعبه بانک کردند.

تظاهرات فوق در حالی برگزار شد که اندکی پیش از آن در آستانه برگزاری بازی تیم‌های فرانسه و هندوراس در شهر «پورتو الگر» در جنوب برزیل نیز عده‌ای در اعتراض به میزبانی جام‌جهانی اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

علاوه بر این حدود ۳۰۰ نفر نیز در حین برگزاری بازی تیم‌های سوئیس و اکوادور در نزدیکی استادیوم محل برگزاری مسابقه در برازیلیا در اعتراض به هزینه‌ ۱۱ میلیارد دلاری بازی‌های جام‌جهانی برای برزیل اقدام به برگزاری تظاهرات کردند و فریاد «ما جام‌جهانی نمی‌خواهیم، ما پول برای بهداشت و تحصیلات می‌خواهیم» سر دادند.

طی هفته‌های گذشته و در آستانه آغاز مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۴، برزیل شاهد برگزاری اعتصاب‌ها و تظاهرات‌های متعدد پلیس‌ها، استادان، رانندگان اتوبوس و عوامل امنیتی بانک‌های این کشور بوده‌ است.

از زمان تعیین برزیل به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال، این کشور شاهد اعتراضات کارگری فراوانی بوده است. مشکلات اقتصادی این کشور باعث اعتراض مردم این کشور به صرف هزینه‌های میلیاردی برای میزبانی جام جهانی و ساخت استادیوم شده است.

اغلب اعتصاب‌ها و تظاهرات‌ها در اعتراض به میزبانی جام‌جهانی در برزیل و هزینه‌های ناشی از آن در شهرهای مختلف این کشور به وقوع پیوسته است.

تظاهرات‌کنندگان معتقدند که دولت میلیارد‌ها دلار خرج میزبانی جام جهانی فوتبال کرده در حالی که می‌توانست این بودجه را صرف پروژه‌های رفاهی و خانه‌سازی کند.

طبق ارزیابی‌ها و تخمین‌های صورت گرفته، حدود ۱۱ میلیارد دلار برای میزبانی جام‌جهانی در برزیل هزینه شده است که همین امر خشم شمار زیادی از مردم این کشور را برانگیخته و آنها را روانه خیابان‌ها کرده است.


ویدیو مرتبط :
تظاهرات گسترده در قطیف و دمام(شهرهای عربستان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تظاهرات گسترده در برزیل علیه رئیس‌جمهور



اخبار,اخبار بین الملل ,اعتراض به روسف در برزیل

صدها هزار تن از مردم برزیل با شرکت در تظاهراتی گسترده در شهرهای مختلف این کشور خواستار برکناری رئیس جمهور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل که سال گذشته توانست با اختلاف اندکی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی دست یابد، اکنون با چالشی جدی در خصوص میزان محبوبیت خود مواجه شده است. بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی‌ها، میزان محبوبیت روسف کمتر از 10 درصد گزارش شده است.

رسانه‌های محلی برزیل گزارش دادند، حدود 350 هزار تن در شهر سائوپائولو با برگزاری تظاهراتی خواستار آن شدند که روسف از سمت خود کناره‌گیری کند.

همچنین تظاهرات دیگری در شهر برزیلیا برگزار شد که در آن دست‌کم 25 هزار معترض شرکت داشته و خواستار استیضاح رئیس جمهور شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی را علیه فساد در نظام اقتصادی کشورشان سر دادند.

در سال 2015 این اولین باری نیست که تظاهرات گسترده در اعتراض به روسف در برزیل برپا می‌شود. پیش از این در ماه‌های آوریل و مارس صدها هزار تن از شهروندان برزیل علیه رئیس‌جمهوری کشورشان تظاهرات کردند.

 

 اخبار بین الملل  - ایسنا