ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تصاویری از اولین قهرمانی راننده فرمول یک آلمانی با فراری/ فتل گام در مسیر شوماخر گذاشت



راننده آلمانی تیم اتومبیلرانی فراری که این فصل به این تیم ایتالیایی پیوسته است در دومین گرندپری فصل فرمول یک سال 2015 اولین قهرمانی خود را با تیم ایتالیایی جشن گرفت.

 روز گذشته رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان دومین مرحله خود را در پیست سپانگ مالزی پشت سر گذاشت و سباستین فتل راننده 27 ساله آلمانی موفق شد با کسب زمان یک ساعت و 41 دقیقه و 5 ثانیه و 793 هزارم ثانیه عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

پس از فتل، لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ رانندگان مرسدس که پیشتازی در مرحله اول فرمول یک در استرالیا را کسب کرده بودند ناکام ماندند و عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

فتل که پیش از این موفق شده است 4 دوره پیاپی عنوان قهرمانی جهان را با تیم ردبول کسب کند امیدوار است پس از انتقال به تیم فراری این عناوین را تکرار کند و به نوعی گام در مسیر مایکل شوماخر اسطوره آلمانی فرمول یک که بارها با فراری قهرمان جهان شده است، بگذارد.

شوماخر دارنده 7 عنوان قهرمانی فرمول یک جهان است که پیش از این به دلیل برخورد با صخره‌ای هنگامی اسکی به کما رفته بود. وی پس از خارج شدن از کما و پشت سر گذاشتن روند درمانی شرایط بازگشت به زندگی طبیعی را پشت سر می‌گذارد.

اخبار,اخبارورزشی,اخبارمسابقات فرمول یک

اخبار,اخبارورزشی,اخبارمسابقات فرمول یک

اخبار,اخبارورزشی,اخبارمسابقات فرمول یک

اخبار,اخبارورزشی,اخبارمسابقات فرمول یک

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار ورزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
جشن قهرمانی سپاستین فتل ( فرمول 1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فتل قهرمان شد/ شوماخر کوچک در آستانه چهارمین قهرمانی متوالی جهان



تیم اتومبیلرانی,مسابقات اتومبیلرانی

فتل قهرمان شد/ شوماخر کوچک در آستانه چهارمین قهرمانی متوالی جهان

راننده آلمانی تیم اتومبیلرانی ردبول موفق شد در چهاردهمین گرندپری فرمول یک در کره جنوبی عنوان قهرمانی را بدست آورد.

چهاردهمین مرحله از مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان دقایقی پیش در پیست 5 هزار و 615 متری یئونگام کره جنوبی برگزار شد که در پایان سباستین فتل اتومبیلران جوان آلمانی تیم ردبول سریع تر از سایر رقیبانش از خط پایان گذشت و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

پس از این راننده که به دلیل درخشش در سال های اخیر لقب شوماخر کوچک داده اند، کیمی رایکونن از تیم لوتوس با اختلاف 4.2 ثانیه در رده دوم ایستاد و رومن گروسجین هم از لوتوس با 4.9 ثانیه اختلاف نسبت به فتل سوم شد.

فرناندو آلونسو راننده تیم فراری و نزدیک ترین تعقیب کننده فتل نتوانست عنوان بهتر از ششمی بدست آورد و اختلاف 26 ثانیه ای با راننده آلمانی داشت.

در مجموع 14 مرحله برگزار شده سباستین فتل با 272 امتیاز در صدر جدول رانندگان برتر قرار دارد و فرناندو آلونسو با 195 و کیمی رایکونن 167 امتیاز دوم و سوم هستند.

راننده آلمانی ردبول در صورتی که بتواند در گرندپری آینده فرمول یک که در کشور ژاپن برگزار خواهد شد اول شود و آلونسو در جمع 8 راننده برتر قرار نگیرد، او می تواند عنوان قهرمانی جهان را برای چهارمین سال متوالی از آن خود کند.

*رده بندی 5 راننده برتر:
1- سباستین فتل، آلمان، 272 امتیاز

2- فرناندو آلونسو، اسپانیا، 195 امتیاز

3- کیمی رایکونن، فنلاند، 167 امتیاز

4- لوئیس همیلتون، بریتانیا، 161 امتیاز

5- مارک وبر، استرالیا، 130 امتیاز

*رده بندی 5 تیم برتر:
1- ردبول 402 امتیاز

2- فراری 284 امتیاز

3- مرسدس 283 امتیاز

4- لوتوس 239 امتیاز

5- مک لارن 81 امتیاز/فارس