ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تساوی پرسپولیس و فجرسپاسی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی - هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال
تساوی پرسپولیس و فجرسپاسی

تیم فوتبال پرسپولیس مقابل تیم فجرسپاسی متوقف شد تا به طور موقت هم به صدر جدول نرسد.

در ادامه هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس از ساعت 14و 30 دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف فجرسپاسی رفت که بازی با نتیجه مساوی یک بر یک مساوی به پایان رسید.

به گزارش فارس، فجر سپاسی که در رده پانزدهم جدول قرار دارد برای اینکه به بقا در لیگ برتر امیدوار باشد بازی را هجومی آغاز کرد و در 20 دقیقه اول مسابقه یکی دو موقعیت بر روی دروازه پرسپولیس خلق کرد و بعد از آن بازی به تعادل کشیده شد.

در دقیقه 34 شوت از راه دور حسین ماهینی را صالح‌خلیل آزاد دروازه‌بان فجر به خوبی مهار کرد.

در نیمه دوم پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 50 ضربه کاشته ارسالی محسن مسلمان را سید جلال حسینی با ضربه سر به سمت دروازه فجر زد که توپ بعد از اصابت به مدافع فجر وارد دروازه این تیم شد.

بعد از گل محمود یاوری سرمربی فجر معتقد بود که داور به اشتباه به سود پرسپولیس اعلام خطا کرده و به داور اعتراض‌های زیادی داشت.

در دقیقه 62 شوت مهرداد کریمیان به تیرک عمودی دروازه‌ پرسپولیس اصابت کرد. بازیکنان فجر از توپ برگشتی استفاده کنند.

فجر بعد از این صحنه هم حملات خطرناک زیادی روی دروازه پرسپولیس انجام دادند.

در دقیقه 65 جلال علیمحمدی با یک شوت از داخل محوطه جریمه گل فجرسپاسی را به ثمر رساند تا بازی مساوی شود.

بعد از گل هم فجری‌ها همچنان بر روی دروازه پرسپولیس حمله کرد.

البرز حاجی‌پور داور این مسابقه به میثم خداشناس، مهرداد کریمیان و سیامک کوهنورد و علیمحمدی از فجرسپاسی و محسن مسلمان، سیدجلال حسینی و محمد نوری از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

پرسپولیس در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانست به طور موقت به صدر جدول برسد اما سرخپوشان صدرنشینی را دوست نداشتند. آنها سه روز در هفته گذشته بخاطر پرداخت نشدن مطالبات‌شان تمرین نکرده بودند. پرسپولیس اکنون 45 امتیازی شد و در همان رده چهارم باقی ماند.

فجرسپاسی هم با 21 امتیاز در ده پانزدهم جدول باقی ماند.

*ترکیب فجرسپاسی:
صالح خلیل آزاد، حمید جوکار، محمد حیدری( از دقیقه 65 محمد نزهتی)، علی جلیلی، سعید قزل، رامتین سلیمان‌زاده، مهرداد کریمیان، سیامک کوهنورد، جلال علیمحمدی، میثم خداشناس ( از دقیقه 89 مسعود ریکی) و سمیر بکریچ( از دقیقه 89 آرمان رمضانی)

سرمربی: محمود یاوری

*ترکیب پرسپولیس:
نیلسون، جلال حسینی، محسن بنگر( از دقیقه 82 علیرضا نورمحمدی)، میثم حسینی، حسین ماهینی، محسن مسلمان( از دقیقه 57 پیام صادقیان)، رضا حقیقی، محمد نوری، حمیدرضا علی‌عسگر( از دقیقه 74 سیدمهدی سیدصالحی)، محمدرضا خلعتبری و محمد عباس‌زاده

سرمربی: علی دایی

اخبار ورزشی - فارس



ویدیو مرتبط :
تساوی دراماتیک استقلال - پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سپاهان 1- پرسپولیس 1؛ زرد باشكوه، سرخ سربلند/ استقلال، برنده‌ی زیباترین تساوی لیگ!



سپاهان 1- پرسپولیس 1/ زردِ باشكوه، سرخِ سربلند/ پاس گل پرسپولیسی‌ها به استقلال

در دقیقه 81 جواهیر سوكای در شرایط تك به تك هوشیار را تسلیم كرد اما این گل 4 دقیقه بعد توسط نوری پاسخ داده شد. عجب مسابقه‌ای!!

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

سپاهان اصفهان- پرسپولیس تهران

نتیجه بازی رفت: 0-0 مساوی

پنجشنبه 24 فروردین‌ماه 91- ساعت 17:00

ورزشگاه فولادشهر اصفهان

تماشاگر: 12 هزار نفر

داور: محسن تركی

كمك‌ها: علیرضا كهوری- بابك داوری

اخطار: حسن جعفری(سپاهان) دقیقه 30- حسین بادامكی(پرسپولیس و برونو سزار(سپاهان) دقیقه 90

سپاهان اصفهان: رحمان احمدی- سیدجلال حسینی- هادی تامینی- حسن جعفری- هاشم بیك‌زاده- امید ابراهیمی- فابیو جان‌واریو (65- جواهیر سوكای)- محرم نویدكیا- مهدی كریمیان _57- احمد جمشیدیان)- سیدمهدی سیدصالحی (72- مهدی جعفرپور)- برونو سزار

پرسپولیس تهران: حسین هوشیار- مجتبی شیری (76- مهدی مهدوی‌كیا)- علیرضا نورمحمدی- ممدو تال- امیرحسین فشنگچی- سامان آقازمانی- حسین بادامكی- علی كریمی- محمد نوری- ایمون زاید- هادی نوروزی (67- جواد كاظمیان و 87- وحید هاشمیان)

 

 

  ,پرسپولیس,سپاهان,لیگ برتر ایران,بازی جنجالی ایران,اخبار ورزشی

شرح بازی:

پرسپولیس بعد از بازی جنجالی روز یکشنبه با داماش، با لشگری محروم و مصدوم در شهر اصفهان به مصاف تیمی رفت که همیشه دیدارهای جذاب و چالش‌برانگیزی با پرسپولیس داشته. پرسپولیس با وجود نمایش مقتدرانه در لیگ قهرمانان آسیا، حتی سایه‌ای از آن نمایش‌ها را در بازی‌های لیگ به نمایش نگذاشته و در آن سوی میدان سپاهان در بهترین فرم ممكن و بعد از كسب پیروزی‌هایی متوالی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان به مصاف پرسپولیس رفت.

 

نیمه اول:

شاگردان کرانچار با همان سیستم همیشگی 2-4-4 و با هنرمندی محرم نویدکیا برای تغذیه دو مهاجم خود در مقابل پرسپولیسی قرار گرفتند که نوک پیکان حمله خود را به ایمون زاید سپرده بود. هرچند در موقع حملات قرمزپوشان علی کریمی با آمدن کنار خط طولی قصد توپ‌سازی و ایجاد فضا را برای ایمون زاید می‌کرد.

 

بازی دو نماینده ایران در آسیا بسیار سریع، زیبا و جذاب آغاز شد. بر خلاف آنچه تصور می‌شد پرسپولیس با وجود اینكه نیمی از بازیكنان اصلی خود را در اختیار نداشت بازی را بسیار خوب آغاز كرد و پابه‌پای سپاهان موقعیت خلق می‌كرد. سپاهان مثل همیشه چشم به پاس‌های طلایی نویدكیا و شم بالای گلزنی سزار داشت. پرسپولیس هم با حركات كریمی و بازی‌سازی نوری برای یك لحظه هم خط دفاعی سپاهان را آرام نگذاشت. نتیجه این‌كه در نیمه اول شاهد یك بازی بسیار جذاب و پر از صحنه‌های زیبا بودیم.

در مورد زیبایی بازی در نیمه اول آمار 11 موقعیت گل گویای همه چیز هست. در تعداد موقعیت‌های گل سپاهان 6-5 از پرسپولیس پیش افتاد و در تعداد شوت‌ها به سمت دروازه این آمار 6-5 به سود پرسپولیس بود. ضمن این‌كه سرخپوشان 4 كرنر و زردها 2 كرنر روی دروازه حریف ارسال كردند و درصد مالكیت توپ هم در 45 دقیقه اول 50-50 بود.

 

نیمه دوم:

با شروع بازی در نیمه دوم سپاهانی‌ها برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و با عقب راندن هافبک‌های پرسپولیس به دروازه این تیم نزدیک‌تر شدند، اما مدیریت عالی علی کریمی در خلاص کردن تیمش از فشار طلایی‌پوشان و بازی موثر و مفید محمد نوری در خط میانی سرخپوشان نکته حائز اهمیت این مسابقه بود.

 

12 دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم کرانچار برای طراوت دادن به خط هافبک تیمش با وارد کردن احمد جمشیدیان سروسامانی به این خط داد. بازی مثل نیمه اول با حملات پیاپی و موقعیت‌های زیبای دو تیم ادامه یافت. در این لحظات دروازه‌بان‌های دو تیم از برترین چهره‌های میدان بودند و درخشش احمدی و هوشیار تنها دلیل بسته ماندن دروازه‌ها در این دقایق بود.

بالاخره در ده دقیقه پایانی جواهیر سوکای از یک آفسایدگیری نهایت استفاده را برد و توپ را در شرایط تك‌به‌تك با هوشیار وارد دروازه کرد. بعد از گل، پرسپولیسی‌ها به حملات خود افزودند و برای جبران گل به آب و آتش زدند تا این‌که سانتر طلایی مهدوی‌کیا بعد از یك رفت و برگشت در محوطه شش‌قدم جلوی پای نوری افتاد و او بی‌درنگ توپ را به تور دروازه سپاهان چسباند.

 

دقایق حساس:

دقیقه 3 : برونو سزار سانتری را به دهانه دروازه پرسپولیس برای جان‌واریو ارسال كرد كه توپ كمی ارتفاع گرفت و از بالای سر فابیو عبور كرد.

دقیقه 10 : شوت حسین بادامكی از پشت محوطه جریمه نواخته شد و رحمان احمدی نتوانست توپ را یك‌ضرب در اختیار بگیرد. روی ریباند این توپ هادی نوروزی زودتر از فشنگچی به توپ رسید اما ضربه كم‌دقتش راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 16 : مهدی سیدصالحی روی پاس عمقی نویدكیا با دروازه‌بان پرسپولیس تك‌به‌تك شد اما هوشیار با واكنشی مناسب توپ را دفع كرد.

دقیقه 18 : برونو سزار در مواجهه با نورمحمدی در محوطه جریمه پرسپولیس، حریف را با یك حركت زیبا از پیش رو برداشت اما در مقابله با هوشیار ضربه‌اش را به آسمان‌ها فرستاد!

دقیقه 26 : شوت سرکش سزار از فاصله 20 متری زوزه‌کشان از روی دروازه هوشیار به بیرون رفت.

 

دقیقه 28 : هنرنمایی محمد نوری در داخل محوطه جریمه سپاهان او را در حالتی تک به تک با رحمان احمدی قرار داد که دروازه‌بان سپاهان ضربه او را دفع کرد.

دقیقه 32 : باز هم شوت سزار این بار از پشت محوطه جریمه و باز هم واكنش خوب از حسین هوشیار. كرنر حاصل از این ضربه هم با ضربه سر سیدصالحی راهی بالای دروازه شد.

دقیقه 34 : بلافاصله بعد از صحنه خطرناك سپاهانی‌ها این پرسپولیس بود تا آستانه گلزنی رفت. علی كریمی از تله آفساید گریخت و ضربات محكم او را رحمان احمدی در دو مرحله مهار كرد.

 

دقیقه 53 : محمد نوری در میانه میدان توپ را به خوبی پیش برد و به جناح چپ فرستاد. اما سانتر نوروزی از این جناح دقیق نبود و نوری حتی با دست هم موفق به گلزنی نشد!

دقیقه 60 : ارسال ضربه ایستگاهی توسط كریمی و شوت سركش محمد نوری به زیر تاق دروازه سپاهان ضربه زیبایی بود كه دفعش به یك شاهكار احتیاج داشت. این شاهكار را رحمان احمدی انجام داد و توپ راهی كرنر شد.

 

دقیقه 62 : مثل تمام دقایق بازی هر حمله بلافاصله با حمله حریف پاسخ داده می‌شود. نفوذ سپاهانی‌ها تا محوطه جریمه پرسپولیس و ضربه آرام جمشیدیان از پشت 6 قدم در آغوش هوشیار آرام گرفت.

 

دقیقه 64 : حركت تكنیكی بادامكی و شوت او از گوشه محوطه جریمه سپاهان به شكل خطرناكی از بالای دروازه به اوت رفت.

 

دقیقه 73 : مجتبی شیری به شكلی عجیب از مقابل جمشیدیان جاخالی داد و ممدو تال هم سانتر او را به چارچوب دروازه خودی زد! مدافعان سرخپوش همه تلاش‌شان را برای ثبت یك گل به خودی انجام دادند اما باز هم هوشیار با واكنشی عالی توپ را در آخرین لحظات راهی كرنر كرد.

 

شرح گل‌ها:

1-0 سپاهان؛ دقیقه 81: فرار جواهیر سوکای از تله آفسایدگیری پرسپولیس او را پا به توپ از میانه‌های زمین روانه دروازه پرسپولیس كرد. او در حالی كه توسط نورمحمدی تعقیب می‌شد حدودا 40 متر را پا به توپ پیمود و در تقابل با هوشیار با ضربه‌ای آرام و زمینی دروازه او را باز كرد.

1-1 پرسپولیس؛ دقیقه 85: سانتر مواج مهدوی‌کیا روی تیر دوم دروازه سپاهان توسط كاظمیان به بیرون پاس داده شد و در یك رفت و برگشت محمد نوری آن را تبدیل به گل تساوی پرسپولیس کرد.

 

بهترین بازیکن:

محرم نویدکیا از سپاهان و علی كریمی از پرسپولیس مثل همیشه نقش بسیار موثری در طراحی حملات تیم‌شان داشتند. احمدی و هوشیار هم دروازه‌بان‌های خوب امروز بودند كه كم‌گل‌تر شدن این بازی زیبا حاصل واكنش‌های آن‌ها بود. (اگرچه هوشیار روی گل سپاهان غافلگیر شد و واكنش خوبی نداشت.) برای عنوان بهترین بازیكن میدان محمد نوری هم كاندیدای مناسبی است كه بارها با پاس‌های دقیق و حركات پابه‌توپش جریان بازی را تغییر داد و بالاخره در دقیقه 85 مزد زحماتش را با زدن گل تساوی گرفت.

 

اتفاق ویژه:

كارلوس كی‌روش سرمربی تیم ملی با حضور در جایگاه ویژه ورزشگاه فولادشهر از نزدیك شاهد دیدار دو تیم اسم‌ورسم‌دار لیگ ایران بود. ضمن این‌كه بعد از مدت‌ها ورزشگاه فولادشهر با حضور 12هزار تماشاگر هیچ جای خالی در میان سكوهای خود نداشت./گل

 

  ,پرسپولیس,سپاهان,لیگ برتر ایران,بازی جنجالی ایران,اخبار ورزشی