ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ترکی در تست آمادگی جسمانی رد شد!


داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در تست آمادگی جسمانی رد شد و نمی‌تواند در نیم‌فصل اول لیگ برتر قضاوت کند.

تسنیم: داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در تست آمادگی جسمانی رد شد و نمی‌تواند در نیم‌فصل اول لیگ برتر قضاوت کند.

 کلاس توجیهی و فنی داوران فوتبال برای حضور در چهاردهمین دوره لیگ برتر از صبح روز چهارشنبه در تهران آغاز شد.

داوران پس از پشت سر گذاشتن کلاس‌های اولیه عصر روز چهارشنبه در تست آمادگی جسمانی شرکت کردند که در این تست محسن ترکی داور بین‌المللی کشورمان رد شد و نتوانست مجوز قضاوت در نیم‌فصل اول لیگ برتر را به دست آورد.

ترکی که فصل گذشته به دلیل برخی مسائل و مشکلات در نیمه‌های لیگ از قضاوت در مسابقات داخلی خودداری کرده بود همچنان دور از سطح اول داوری خواهد بود.

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری با تایید این خبر به خبرنگار ورزشی تسنیم گفت: ترکی نمی‌تواند در نیم‌فصل اول لیگ برتر قضاوت کند و باید تا تست مجدد در نیم‌فصل صبر کند. علاوه بر این داور، نفرات دیگری در تست آمادگی رد شده‌اند.

 لیگ چهاردهم فوتبال از 9 مرداد آغاز می‌شود.


ویدیو مرتبط :
تست فیتنس و آمادگی جسمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن قهرمانی در تست آمادگی جسمانی مردود شد/مرادی: مردودی قهرمانی با توجه به فشار روحی‌اش طبیعی بود



پرونده محسن قهرمانی,فوتبال ایران

محسن قهرمانی در تست آمادگی جسمانی مردود شد

داور بین‌المللی فوتبال ایران در تست آمادگی جسمانی داوران مردود شد.

امروز صبح در زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی از داوران لیگ برتر تست آمادگی جسمانی گرفته شد که محسن قهرمانی داور بین‌المللی فوتبال امروز نتوانست این تست را با موفقیت پشت سر بگذارد و مردود شد.

فریدون اصفهانیان با تأئید این خبر گفت: قهرمانی به دلیل مصدومیتی که برایش پیش آمد نتوانست تست را با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی در مورد اینکه آیا آزمون دیگری از قهرمانی گرفته می‌شود یا نه،‌ گفت: خیر آزمون دیگری نداریم.

 به این ترتیب بعید به نظر می‌رسد که محسن قهرمانی بتواند در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر قضاوت کند. قهرمانی به دلیل شکایتی که علی دایی و باشگاه پرسپولیس از او انجام داده بودند به طور موقت از داوری تعلیق شده بود.

 

 ------------------------------------------------


فرانسه با گل آفساید به جام‌جهانی رفت
مرادی: مردودی قهرمانی با توجه به فشار روحی‌اش طبیعی بود/باید جوان‌گرایی کنیم

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به فشار روحی و روانی که در نیم‌فصل بر روی محسن قهرمانی وجود داشت مردودی‌اش در تست آمادگی جسمانی طبیعی است.

مسعود مرادی در مورد مردود شدن محسن قهرمانی در تست آمادگی جسمانی داوران گفت: محسن قهرمانی در نیم‌فصل شرایط روحی روانی سختی را پشت سر گذاشت. او فشار و استرس زیادی در نیم‌فصل اول تحمل کرد و طبیعی بود که این فشار روحی و روانی بر مسائل جسمانی او نیز تأثیرگذار باشد و به نظر من با توجه به اتفاقات رخ داده برای محسن قهرمانی در نیم‌فصل اول، طبیعی بود که نتواند تست آمادگی جسمانی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی در مورد اینکه در کلاس‌های داوری نیم‌فصل چه مسائلی بیان خواهد شد، گفت: مسائل مربوط به اصلاحیه‌های قوانین داوری و مرور اشتباهات داوران در نیم‌فصل، برای آنکه در نیم‌فصل دوم کمتر شاهد اشتباهات داوری باشیم.

وی در مورد اینکه چه کسانی در این کلاس مسائل را به داوران آموزش خواهند داد، گفت: فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران، من و اسماعیل صفیری در این کلاس حضور داریم. البته حسین عسگری به دلیل آنکه خارج از کشور است در این کلاس حضور ندارد.

مرادی در مورد اینکه با برگزاری این کلاس داوری چقدر امیدوار است تا اشتباهات داوری در نیم‌فصل دوم کمتر شود، گفت: اشتباهات داوری همیشه وجود دارد و نمی‌توان آن را به صفر رساند. اگر دقت کنید تیم ملی فرانسه با یک گل آفساید توانست جواز حضور در جام جهانی را بگیرد بنابراین وقتی در سطح اول فوتبال دنیا نیز شاهد اشتباهات داوری هستیم نمی‌توان گفت که چرا داوران اشتباه می‌کنند.

مرادی در ادامه گفت‌وگویش در مورد اینکه چه صحبتی با بازیکنان و مدیران و مربیان تیم‌های لیگ برتری برای نیم‌فصل دوم دارد، گفت:‌ اگر خواستار پیشرفت داوری هستیم به نظر من باید به داوران جوان بها داد. باید شهامت داشته باشیم تا در داوری جوان‌گرایی کنیم. این کار اگر همین امروز هم انجام شود دیر است.

 

به نظر من باید به داوران جوان میدان بدهیم و به آنها اعتماد کنیم زیرا داوران بین‌المللی که هم‌اکنون داریم حداکثر سه یا چهار سال دیگر می‌توانند قضاوت کنند بنابراین باید از هم‌اکنون در داوری فوتبال و لیگ برتر جوان‌گرایی کرد و این بذر پاشیده شود و بازیکنان، مربیان، مدیران لیگ برتری هم شرایط داوری را درک کنند.

 

ما هم شرایط آنها را در جامعه داوری درک می‌کنیم و می‌دانیم که روی آنها نیز فشار است اما از آنها می‌خواهم که اجازه بدهند شهامت جوان‌گرایی در داوری لیگ برتر را داشته باشیم و کمیته داوران دست به جوان‌گرایی بزند.

/فارس