ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ترفندهایی برای ورزشکاران در فصل گرما



ورزش,ورزش در تابستان,ورزش در هوای گرم

ترفندهایی برای ورزشکاران در فصل گرما
اولین نکته برای ورزش کردن در تابستان شروع تدریجی آن است. در این فصل باید دقت داشته باشید که شروع ورزش به طور ناگهانی و یا با شدت بالا می تواند خیلی زود شما را زده و یا حتی بیمار کند.

با تمام شدن امتحانات، فصل تابستان خیلی زود در حال نزدیک شدن است و با داشتن زمان بسیار، ورزش یکی از مهمترین کارهایی است که در این فصل نباید فراموش کنید. ورزش در تابستان البته با گرمای بسیار زیادی که دارد باید تحت شرایط خاصی باشد.


برای افرادی که می خواهند در این فصل طوری ورزش کنند که گرما مشکلی برایشان پیش نیاورد این راهکارها را بسیار مفید است:
** اولین نکته برای آغاز ورزش در تابستان تدریجی بودن آن است. در این فصل باید دقت داشته باشید که شروع ناگهانی و با شدت بالای ورزش در گرمای تابستان می تواند خیلی زود شما را زده و حتی بیمار کند. پس بهتر است آرام آرام با ورزش های کوچک و به مدت زمان کم آن را گسترش دهید.


** برنامه های ورزشی خود را که ساده هستند برای صبح یا عصر قرار دهید. در این ساعت ها آفتاب هنوز توان تولید بیشترین گرمای خود را ندارد و آسیب کمتری به پوست و بدن شما وارد می شود. در این فصل ،هنگام ظهر وحدود ساعت ۲ بدترین زمان برای درخیابان بودن است.


** لباس های راحت و نخی به تن کنید تا دمای بدن به راحتی تنظیم شود. استفاده از لباس های پلاستیکی گرمای بدن را افزایش می دهد و همچنین میزان بیشتری عرق خواهید کرد که البته به تنظیم دمای بدن کمکی نمی کند چرا که جنس لباس شما ضخیم و نامناسب است.


** میزان مصرف آب برای ورزشکاران در این فصل باید دو برابر شود چرا که آن ها نزدیک به دو برابر هم بیشتر عرق کرده و آب بدنشان را از دست می دهند از این رو باید سریعا بتوانند آن را تجدید کرده و دچار خشکی بدن که مهمترین بیماری فصل تابستان است نشوند.


** پوست را حفاظت کنید تا در این فصل دچار مشکلات و راهی بیمارستان نشوید. استفاده از کرم های ضد افتاب و خوردن خوراکی هایی که ویتامین هایی مانند E و A دارند در این فصل بیشتر پیشنهاد می شود. مهمترین قسمت صورت و گردن شما است که همیشه در معرض آفتاب قرار دارد.

منبع: jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
بیماری گرمازدگی و علایم آن در فصل گرما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حفظ سلامت در فصل گرما



 

 

حفظ سلامت در فصل گرما

 

با این که تابستان فرصتی برای تفریح و گشت و گذار در طبیعت است، اما گرمای هوا خیلی از فرصت های بودن در هوای باز و تفریح کردن زیر نور آفتاب را از ما خواهد گرفت. پس باید دقت کنیم زیرا گرما و نور آفتاب می تواند صدماتی هم به ما برساند و این گرما می تواند تهدیدی جدی برای سلامت ما نیز به حساب می آید.

با افزایش دمای هوای محیط، احتمال بروز مشکلاتی نظیر گرمازدگی، کم آبی بدن و آفتاب زدگی نیز افزایش می یابد.

پس مهم است که بدانیم چگونه در این روزها و ماه های گرم سال، سالم مانده و احتمال بروز بیماری های مرتبط با گرما را نیز کاهش دهیم. به همین منظور نکاتی کلی برای حفاظت در برابر گرما و آفتاب ارائه می شود.

 

در هوای گرم، مقدار زیادی آب سالم و تمیز بنوشید تا از بروز کم آبی بدن جلوگیری شود.

وقتی که هوای محیط گرم باشد، بدن ما به شدت عرق کرده و در نتیجه به مایعات بیشتری نیاز دارد. دقت کنید، حتی مواقعی که تشنه نیستید نیز آب کافی و سالم بنوشید. این کار می تواند آب از دست رفته بدن را جبران کند.

 

 

از نوشیدن مایعات حاوی کافئین یا گازدار خودداری کنید.

این نوع نوشیدنی ها باعث بی آبی بیشتر بدن شما شده و موجب حس خستگی و فرسودگی می شوند. اگر ترک عادت نوشیدن این مایعات برای شما سخت است، سعی کنید که مقدار مصرف آن ها را کاهش دهید.

 


وعده های غذایی را سبک انتخاب کنید

وعده هایی که سالم و مقوی بوده و به راحتی هضم شوند. به همین دلیل تابستان فرصتی فوق العاده برای خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و سالاد است.

تا حد امکان از مصرف غذاهای سنگین، ادویه دار یا نشاسته ای که می تواند باعث احساس خستگی و کسالت شما شود، خودداری کنید. گنجاندن مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن به رژیم غذایی در تابستان موثر خواهد بود.

مواد غذایی ای که حاوی بتاکاروتن هستند مانند هویج، گوجه فرنگی، زردآلو و سیب زمینی شیرین می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور آفتاب کمک کنند. همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر قصد ندارید به مدت طولانی در محیط های باز بمانید.

 

حفظ سلامت در فصل گرما

 

استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند از بروز آفتاب سوختگی های دردناک، ایجاد آسیب های پوستی، چین و چروک و حتی سرطان پوست جلوگیری کند.

دقت داشته باشید کرم ضد آفتاب مناسب انتخاب کنید که طیف گسترده ای را تحت پوشش قرار دهد. به این معنی که ضد آفتاب باید بتواند پوست را در برابر اشعه های مضرUVA وUVB محافظت کند. در زمان انتخاب لباس های تابستانی، عینک آفتابی و کلاه را نیز فراموش نکنید.

 

 

استفاده ازعینک آفتابی

عینک آفتابی مناسبی برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به چشم انتخاب کنید. همچنین کلاهی مناسب برای حفاظت در برابر نور آفتاب تا سایه ای دائمی برای شما ایجاد کند. لباس های با رنگ روشن، سبک و راحت بپوشید.

 

 

استفاده ازلباس های روشن

لباس های روشن، گرمای آفتاب را منعکس کرده در حالی که رنگ تیره، آن را جذب خواهد کرد و موجب گرمای بیشتر شما خواهد شد. امیدواریم با رعایت همین نکات ساده بتوانیم کمی راحت تر و با سلامت فصل گرما را پشت سر بگذاریم.


منبع:aftab.ir