ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ترابیان: به عملکرد فوتسال نمره 18 می‌دهم



کمیته فوتسال , جام جهانی 2012 , سازمان تربیت بدنی

 

رئیس کمیته فوتسال گفت: به مردم ایران این عیدی را می‌دهم که در جام جهانی 2012 تایلند پدیده شویم.

عباس ترابیان، رئیس کمیته فوتسال در گفتگویی درباره عملکرد فوتسال و مدت زمانی که در فوتبال حضور داشت صحبت کرد که در زیر متن کامل این مصاحبه را می‌خوانید:

* در ابتدا از تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش صحبت کنیم. این تغییر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم نظم و ترتیب بهتری به خود گرفته است. هرچند که تغییرات محسوسی ندیدم. فکر می‌کنم این تغییر در جهت این بوده که دولت بتواند نفوذی بیشتری داشته باشد. در هر صورت ورزش ابعاد مختلفی دارد و باید تمام جوانب را در نظر گرفت.

* آیا در فدراسیون فوتبال تغییر و تحولی رخ داده است؟

خیر. تغییرات اساسی نداشته‌ایم. فدراسیون فوتبال یک انجیو است و در ارتباط با بودجه و مسائل مختلف همان‌طور که در گذشته کمک صورت می‌گرفت، هم‌اکنون نیز این موضوع ادامه دارد.

* عملکرد سال 90 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم عملکرد فدراسیون فقط در نتایج رده‌های تیم ملی ضعیف بوده است که البته اگر با سال‌های گذشته مقایسه کنیم تفاوت چندانی نداشته است. در نتیجه‌گیری شانس نداشتیم، اما در موارد دیگر اقدامات خوبی صورت گرفته است. در مورد تیم‌های پایه و ساخت و ساز آکادمی اقدامات خوبی صورت گرفته است. بی انصافی است که به این موارد توجه نشود.

* در مورد فوتسال نظرات چیست؟

فکر می‌کنم که از نتایج مشخص است خوب عمل کردیم. تعداد بسیار زیادی جوانان کم سن و سالی وارد تیم ملی کردیم. بازی‌های منظم و برنامه سازمان لیگ موفقی داشتیم. لیگ جوانان در هیچ کشور آسیایی برگزار نمی‌شود و در دنیا نیز کمتر شاهد برگزاری چنین لیگی هستیم، اما ما توانستیم در این رده مسابقات را برگزار کنیم. فوتسال ایران برای آسیایی‌ها گل سرسبد است و بسیاری از تیم‌های اروپایی نیز از ما الگو برمی‌دارند.

* اما فوتسال ما امسال 2 پله سقوط کرد ...

ببینید در سال 2011 هیچ بازی رسمی نداشتیم. رده‌بندی جهانی زمانی ارتقا می‌یابد که مسابقات رسمی برگزار کنیم، اما حریفان ما همانند روسیه و ایتالیا بازی کردند و رده‌هایشان ارتقا یافت.

* کسب عنوان چهارمی در رقابت‌های گرندپریکس، سومی در تورنمنت چین و ... راضی کننده بود؟ در حالی که ما عنوان نایب قهرمانی مسابقات گرندپریکس را در کارنامه داشتیم.

صد در صد نتایج قابل قبول است. ما در گذشته چه نتایجی کسب کردیم که امسال ضعیف‌تر بودیم؟ زمانی در رقابت‌های گرندپریکس نایب قهرمان شدیم که هیچ کدام از تیم‌های اسپانیا، پرتغال و روسیه نبودند. اما پس از حضور این تیم‌ها ما رتبه چهارمی را کسب کردیم و امسال نیز همان رتبه را تکرار کردیم. هر چند که معتقدم اگر در نیمه نهایی به برزیل نمی‌خوردیم می‌توانستیم به فینال راه یابیم.

* به عملکردتان چه نمره‌ای می‌دهید؟

به شخص نمره نمی‌دهم، بلکه یک مجموعه از جمله باشگاه‌ها، کمیته‌ها و سایر عوامل در موفقیت نقش داشته‌اند و من یک جز کوچکی بوده‌ام. در مجموع به فوتسال نمره 18 را می‌دهم که می‌توان آن را یکی از تکیه گاه‌های فدراسیون فوتبال دانست.

* بزرگترین اقدامی که در سال اخیر انجام دادید چه بود؟

فکر می‌کنم برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ از اقدامات بزرگ در سال 90 بود، اما اوج اوج کارهایم به نظرم آمدن کارلوس کی‌روش بود. هیچ کس با آن مبلغی که ما امضا کردیم نمی‌تواند امروز با یک مربی درجه 2 هم امضا کند. حال آنکه کی‌روش جز مربیان درجه یک است.

* تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره سال 90 ...

به نظرم شیرین‌ترین اتفاق همان آمدن کارلوس کی‌روش بود و در مورد تلخ‌ترین خاطره نیز باید بگویم زمانی اتفاق افتاد که بار اول کی‌روش حضور خود را در ایران منتفی کرد.

* هدف بزرگی که در سال 91 دنبال خواهید کرد ...

اگر قرار باشد من در فدراسیون باقی بمانم درباره جدایی فوتسال از فوتبال تلاش خواهم کرد.

* چه عیدی در آغاز سال 91 به مردم می‌دهید؟

تکرار قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا و پدیده شدن در رقابت‌های جام جهانی تایلند..../ورزش 3


ویدیو مرتبط :
کنایه مهران مدیری به نمره 18 شهردار تهران به خودش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترابیان: تیم غیر مدعی در لیگ فوتسال نداریم



 

 

ترابیان: تیم غیر مدعی در لیگ فوتسال نداریم

 

ترابیان: تیم غیر مدعی در لیگ فوتسال نداریم

رئیس كمیته فوتسال گفت: با نتایجی كه در هفته اول مسابقات به دست آمد، مشخص شد امسال لیگ فوتسال تیم غیر مدعی ندارد.

عباس ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: آن چیزی كه قبلا در موردش صحبت كرده بودیم، در هفته اول لیگ مشاهده شد. گفته بودیم كه هر 3 تیم اصفهانی لیگ، امسال مدعی هستند هر چند برخی بیشتر و برخی كمتر بازیكن شاخص جذب كرده‌اند. همین‌طور هم شد و دیدیم كه نتیجه دربی اصفهان، تساوی 3 بر 3 شد و با وجود نزدیكی 2 تیم به هم، هیچ خللی در روند مسابق ایجاد نشده و هیچ تیمی بی‌دلیل عقب نكشید. همچنین مشخص شد كه امسال لیگ فوتسال تیم غیرمدعی ندارد.

وی با اشاره به سایر تیم‌ها تصریح كرد: علم ‌و ادب با یك سری بازیكن جوان نتیجه خوبی در هفته اول كسب كرد. این نشان می‌دهد همه برای لیگ امسال خوب تمرین كرده‌اند و حتما این رقابت‌ها روند رو به جلویی خواهد داشت.

ترابیان در مورد پخش زنده مسابقات و توافق سیما با باشگاه فولادماهان اصفهان برای پخش مستقیم بازی‌هایش خاطرنشان ساخت: نمی‌دانم چه قراردادی بین باشگاه ماهان و صداوسیما منعقد شده است؛‌ اما آنچه كه مسلم است، اگر قرار به پخش بازی‌ها باشد، این مورد باید مورد تایید سازمان لیگ باشد و همچنین پخش زنده، همه بازی‌ها را در برگیرد و كل لیگ از آن منتفع شود.

رئیس كمیته فوتسال تاكید كرد: این هفته كه سر صداوسیما به خاطر مسابقات والیبال و لیگ فوتبال خیلی شلوغ بود و حتی اگر می‌خواستند هم باز نمی‌توانستند لیگ فوتسال را پخش كنند؛ اما در هفته‌های آینده نسبت به این مسئله امیدوار هستیم.