ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تذکر وزرات ورزش به رضازاده


معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: با توجه به مسابقات جام ملت‌های آسیا فدراسیون فوتبال با وجود تذکراتی که به آنها برای قرارداد کی‌روش دادیم باز هم پرونده این مربی برای بررسی به وزارت ورزش ارسال نشد.

خبرگزاری فارس: نصرالله سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره بررسی فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی شرکت داشتند گفت: ما تیمی را تشکیل دادیم که عملکرد تیم‌ها را در بازی‌های آسیایی بررسی کنند. کالبدشکافی کرده نقاط ضعف و قدرت مشخص شد. از نظر ما دو سه فدراسیون ضعیف ظاهر شدند که در دو سه هفته آینده به صورت جداول عملکردها را رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی درباره تشکیل کمیته‌ای برای المپیک 2016 برزیل عنوان کرد: ستادی برای المپیک و پارالمپیک ریو با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکیل دادیم که این کمیته نقش هماهنگ‌کننده و سیاست‌گذاری کلی را دارد.

* به رضازاده برای انتخابات وزنه‌برداری تذکر داده‌ایم

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه در انتخابات فدراسیون‌ها تناقض‌هایی وجود دارد و اینکه از نظر شما شورای شهر و نمایندگی مجلس شغل است یا خیر عنوان کرد: قانون می‌گوید دو شغله‌ها نباید در انتخابات حضور داشته باشند. ما برای انتخابات وزنه‌برداری به رضازاده هم تذکر داده‌ایم که اگر می‌خواهد در انتخابات باشد باید از شورای شهر استعفا دهد. برای تیراندازی اعتراض‌هایی را برخی کاندیداها به ما و سازمان بازرسی داشتند که این موضوع باید بررسی شود. قطعا آنچه قانون مشخص کرده این است که بازنشسته‌ها باید از هیات دولت مجوز بگیرند و دو شغله‌ها به جز ایثارگران و اعضای هیات علمی نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند. آنچه قانون به صورت صریح گفته این دو مورد (حضور در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی) شغل است.

سجادی در پاسخ به این سوال که چرا مهدی هاشمی می‌تواند در انتخابات شرکت کند ولی هادی ساعی نتوانست گفت: قانون می گوید دو شغله‌ها نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما برای حضور مهدی هاشمی استعلامی از مجلس گرفته شده که آنها پاسخ دادند نمایندگی مجلس شغل نیست. برای شورای شهر سازمان بازرسی دو بار به ما نامه نوشته و تاکید کرده که عضویت در شورای شهر شغل محسوب می‌شود.

* بیوگرافی مربیان خارجی قبل از قرارداد باید به وزارت ورزش ارسال شود

وی درباره اختلاف بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای معرفی سرمربی تیم ملی امید تصریح کرد: مطابق آیین نامه شورای برون‌مرزی هر فردی بخواهد به ایران بیاید یا خارج شود این موضوع باید در شورا مطرح و بررسی شود. علاوه بر این دستورالعملی که وزارت ورزش به فدراسیون‌ها ابلاغ کرده این است که اگر مربی خارجی قرار است در رده‌های مختلف در تیم‌های ملی حضور داشته باشد باید بیوگرافی آنها فرستاده شود تا کمیسیون تایید مربیان خارجی با حضور رئیس فدراسیون شرایط مربی درخواستی را بررسی کرده و بعد به شورای برون‌مرزی برود. این کمیسیون کار کارشناسی می‌کند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه این کمیسیون چه زمانی تشکیل شده و آیا این موضوع درباره کی‌روش هم مطرح بوده یا خیر یادآور شد: کمیسیون 8، 9 ماه است تشکیل شده است. قرارداد اولیه کی‌روش که هنوز کمیسیون ما تشکیل نشده بود اما در مورد قرارداد دوم فدراسیون فوتبال به ما پرونده کی‌روش را ارسال نکرد. ما به آنها تذکر دادیم. به ما گفتند تیم ملی بزرگسالان است و مسابقات جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم. درباره کرانچار هم وقتی که این خبر شنیده شد فدراسیون قرار است با وی قرارداد امضا کند از سوی دفتر مدیریت و برنامه‌ریزی به فدراسیون تذکر داده شد اما آنها به ما گفتند هنوز با کرانچار قرارداد امضا نکرده‌اند.

سجادی افزود: رغبتی با نبی حدود سه هفته پیش صحبت کرد اما نبی گفت هنوز قرارداد نبسته‌ایم و می‌دانیم که باید بیوگرافی کرانچار به وزارت ورزش ارسال شود تا این لحظه هم هنوز فدراسیون فوتبال چیزی برای ما نفرستاده است. وقتی چارچوبی داریم همه باید از آن پیروی کنند.

* درخواست مجوز مشحون و مهدوی به هیات دولت ارائه شده است

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه مشحون بازنشسته است چطور به او اجازه ثبت‌نام شده خاطرنشان کرد: برای ثبت‌نام مشکلی وجود ندارد در فرم‌هایی که نامزدها امضا می‌کنند اعلام شده قانون  دو شغله‌ها و بازنشسته‌ها را می‌دانم بعد از آن نامزدها این فرم‌ها را امضا می‌کنند. مشحون و مهدوی هم برای حضور در انتخابات از ما خواسته‌اند که برایشان مجوز بگیریم. ما هم درخواستشان را به کمیسیون اجتماعی هیات دولت فرستاده‌ایم.

وی درباره اینکه یعنی وزارت با حضور این دو فرد موافق است گفت: کمیسیون اجتماعی باید بررسی کند.


ویدیو مرتبط :
اعلام نتیجه پرونده ریوالدو توسط وزرات ورزش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرق رضازاده و کفاشیان برای وزیر ورزش چیست؟



مجمع فدراسیونی که نزدیک به یک سال است، درگیر ابهامات و اختلافات گسترده مالی و مدیرینتی است و بسیاری از اعضا، انتظار داشتند با حضور پرقدرت وزارت ورزش در این مجمع، تکلیف قضایا و ابهامات مشخص شود؛ اما نه تنها این اتفاق نیفتاد که حتی موضوعات مهم آن مجمع به مجمع فوق‌العاده‌ای واگذار شد که هنوز برگزار نشده و گویا عزمی هم برای برگزاری آن نیست!

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری را می‌توان ‌اتفاقی مثبت و مهم در عرصه ورزش کشور دانست؛ جایی که تلاش‌های سیاسی فراوانی برای شکسته شدن یک روند قانون صورت گرفت؛ اما سرانجام این انتخابات بدون قانون‌شکنی و با سلامت بالا برگزار شد. با نگاه به تصاویر انتخابات روز گذشته، ‌‌محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان را در صدر می‌بینید و در کنارش نصرالله سجادی، رباب شهریان، رضا حسنی‌خو،‌ مدیرکل حراست وزارت ورزش‌ و احمد شعبانی‌بهار را هم می‌شد در یک قاب دید. یک حضور حداکثری از سوی وزارت ورزش و جوانان برای به کرسی نشاندن حرفشان و جلوگیری از هر گونه تخلفی در این انتخابات.

 

از یک سال قبل بود که اعتراضات به حضور حسین رضازاده در فدراسیون وزنه‌برداری و شورای شهر‌ همزمان بالا گرفت. وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر هم در این خصوص موضع‌گیری صریحی داشت. محمود گودرزی با‌‌ همان صراحت لهجه همیشگی‌اش به رضازاده اعلام کرد که باید تکلیف خود را مشخص کند و بین فدراسیون وزنه‌برداری و شورای شهر یکی را برگزیند. با این حال و به رغم اولتیماتوم‌های فراوان به رضازاده، او تا پایان دوران قانونی ریاست‌اش در فدراسیون وزنه‌برداری پستش را‌‌ رها نکرد. وزنه‌برداری البته در یکی دو سال آخر مدیریت او دچار چالش‌های فراوانی هم گشت و همین ‌موجب شد تا خیلی‌ها نسبت به وضعیت این رشته مدال‌آور در المپیک پیش‌رو بیمناک شوند.

همچنین با نزدیک شدن به زمان انتخابات وزنه‌برداری و اصرار رضازاده برای شرکت در انتخابات، شاهد فشارهای سیاسی فراوانی ‌برای حضور او در این انتخابات بودیم. مهدی چمران که ریاست شورای شهری را بر عهده دارد که اختلاف باریکی میان رأی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در آن هست و خود او سال گذشته به مدد همین اختلاف کوچک، ریاست شورا را از رقیب اصلاح‌طلبش پس گرفته بود، تلاش فراوانی کرد تا رضازاده، یکی از رأی‌های او از سبد اصولگرایان، از شورا خارج نشود تا برای انتخابات بعدی خیال راحت‌تری داشته باشد. همین مسأله هم موجب شد تا او بار‌ها و بار‌ها حضور رضازاده را ‌‌همزمان در شورا و فدراسیون بلااشکال بداند؛ موضع‌گیری که پیش از این و در خصوص ماجرای کاندیداتوری هادی ساعی و احمد دنیا مالی، دو عضو دیگر شورای شهر از سوی مقامات بلند‌پایه این شورا در پیش گرفته نشد و همین ‌شائبه سیاسی بودن این اعتراضات را بالا و بالا‌تر برد.

 

اخبار,اخبار ورزشی , فدراسیون وزنه‌برداری

 
بنا بر این گزارش، وزارت ورزش و جوانان در دو سال اخیر، مشکل فراوانی با موضوع دو شغله‌های سیاسی در فدراسیون‌های ورزشی داشت. بعد از آنکه زور آن‌ها به نمایندگان مجلس نرسید و فدراسیون تیراندازی به یکی از نمایندگان مجلس رسید، آن‌ها عزمشان را جزم کردند تا این اتفاق برای اعضای شورای شهر رخ ندهد. همین ‌هم موجب شد، احمد دنیا‌مالی به رغم اینکه رأی مجمع را کسب کرد، به دلیل عدم ارائه استعفایش از شورای شهر، ریاست این فدراسیون را‌‌ رها کرده تا انتخابات دوباره برگزار شود.

در سوی دیگر هم هادی ساعی مجبور شد، پیش از انتخابات تکواندو از انتخابات انصراف دهد. جا افتادن همین رویه موجب شد تا وزارت ورزش و جوانان در یک سال اخیر تلاش کند ‌با ممانعت از حضور سایر اعضای این شورا در انتخابات‌های ورزشی مانع قانون شکنی شود. اینکه در روز انتخابات هم وزیر و معاونینش همه در مجمع حاضر شدند، به این معنی بود که آن‌ها آمده بودند تا مبادا خدشه‌ای به کاری که برایش نزدیک به دو سال تلاش کرده بودند وارد شود.

در این راستا وزیر ورزش و جوانان خود ‌به مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری رفت که البته این کار ‌بی‌سابقه بود، زیرا شخص وزیر همواره نصرالله سجادی را به ‌جانشینی خود راهی مجامع انتخاباتی می‌کرد؛ اما این بار آنقدر موضوع برای وزارتخانه حساس بود که علاوه بر سجادی و سایر معاونان، خود وزیر هم به آکادمی کمیته ملی المپیک آمد. این اقدام وزارت ورزش می‌تواند نقطه عطفی در ورزش کشور باشد و از این پس اهالی ورزش ـ با نفوذ و بی‌نفوذ ـ می‌دانند ‌با نامه‌نگاری و واسطه‌تراشی نمی‌توان قانون را زیر پای گذاشت و همه و همه موظف به تمکین در برابر قانون هستند، ولو اینکه قانون دچار عیب و ایراد باشد.

در خصوص رؤسای فدراسیون‌ها هم چند سال قبل قانونی نگاشته شد که بنا بر آن دو شغله‌ها (شامل نمایندگان مجلس و شورای شهر‌ها) حق حضور در انتخابات فدراسیون‌ها را ندارند، مگر اینکه از سمت خود استعفا دهند. ماجرای روز مجمع فدراسیون وزنه‌برداری سوای اعمال قانون ـ که اتفاقی ویژه در ورزش بود ـ روز بی‌حاشیه و کم سر و صدایی بود. دلیلش هم ‌آشکار است.

 

وقتی قانون اعمال می‌شود، هیچ گونه اعتراضی به اجرای عدالت وارد نیست. وقتی مجریان قانون سفت و سخت پای آن بایستند، حتی قوی‌ترین مرد دنیا هم با حمایت‌های سیاسی نمی‌تواند پایش را به مجمع بگذارد و ادای کرسی ریاست کند. اتفاقات مجمع فدراسیون وزنه‌برداری سنگ بنای خوبی برای مدیریت ورزش کشورمان گذاشت و البته حالا توقعات را هم بالا برد. هم‌اکنون نقش پررنگ وزارت ورزش و جوانان در برگزاری سالم این انتخابات و مجمع این فدراسیون ‌این پرسش را ایجاد می‌کند که چرا وزارت ورزش، چنین نقش محکم و قاطعی ‌در سایر فدراسیون‌ها ایفا نمی‌کند؟

ناگفته نماند که حاضران در مجمع سال گذشته فدراسیون فوتبال، از نقش منفعل وزارت ورزش و جوانان در آن مجمع نالیده بودند؛ مجمع فدراسیونی که نزدیک به یک سال است، درگیر ابهامات و اختلافات گسترده مالی و مدیرینتی است و بسیاری از اعضا، انتظار داشتند با حضور پرقدرت وزارت ورزش در این مجمع، تکلیف قضایا و ابهامات مشخص شود؛ اما نه تنها این اتفاق نیفتاد که حتی موضوعات مهم آن مجمع به مجمع فوق‌العاده‌ای واگذار شد که هنوز برگزار نشده و گویا عزمی هم برای برگزاری آن نیست!

اینجاست که خیلی‌ها انتظار دارند وزارت ورزش با‌‌ همان قاطعیتی ‌که در مجمع فدراسیون وزنه‌برداری وارد شد، در مجامع دیگر از جمله مجمع فدراسیون ‌با قدرت و وسواس وظایف قانونی‌اش را انجام دهد.

اخبار ورزشی - تابناک