ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تحقیر ستاره های ایران در فوتبال قطر


درفصل جاری لیگ ستارگان قطر شاهد حضور ٦ بازیکن ایرانی هستیم اما به نظر می‌رسد درپایان نیم‌فصل نخست این رقابت‌ها هیچ‌کدام از آنها نتوانستند در ترکیب تیم‌های خود عملکرد مثبتی را از خود نشان دهند و در گمانه‌زنی‌ها جزو گزینه‌های نخست خروج از باشگاه‌های فعلی‌شان در نقل‌وانتقالات زمستانی هستند.

روزنامه شهروند: در فصل جاری لیگ ستارگان قطر شاهد حضور ٦ بازیکن ایرانی هستیم اما به نظر می‌رسد درپایان نیم‌فصل نخست این رقابت‌ها هیچ‌کدام از آنها نتوانستند در ترکیب تیم‌های خود عملکرد مثبتی را از خود نشان دهند و در گمانه‌زنی‌ها جزو گزینه‌های نخست خروج از باشگاه‌های فعلی‌شان در نقل‌وانتقالات زمستانی هستند. در روزهایی که برای خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال حضور بازیکنان ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا تبدیل به رویا شده،‌ بازیکنان مطرح کشورمان حتی از لیگ قطر هم اخراج می‌شوند.

مرور عملکرد لژیونرهای ایرانی

٦ بازیکن به نام‌های آندرانیک تیموریان(ام‌صلال)،‌ مسعود شجاعی(الغرافه)، اشکان دژاگه(العربی) محمد نوری(المسیمیر)،‌ پژمان منتظری و مجتبی جباری(الاهلی) نمایندگان کشورمان در لیگ ستارگان قطر در فصل ٢٠١٦- ٢٠١٥ هستند. در ضمن مهرداد پولادی هم به کار خود در ترکیب الشحانیه در لیگ دسته اول قطر ادامه می‌دهد. از میان لژیونرهای ایرانی شاغل در قطر هیچ‌کدام از آنها نتوانستند عملکرد درخشانی داشته باشند و خودشان را به‌عنوان ستاره تیمی که در آن حضور دارند،‌ مطرح کنند. ضمن این‌که مصدومیت‌های متوالی که تقریبا برای تمام ایرانی‌ها در این فصل رخ داده، آنها را از شرایط آرمانی دور کرده است. در رده‌بندی لیگ ١٤ تیمی قطر، تیم العربی که دژاگه را دراختیار دارد، با قرارگرفتن در رده پنجم بهترین عنوان را در میان تیم‌هایی دارد که بازیکنان ایرانی در آن حضور دارند.

ستارگان ایرانی در آستانه اخراج

تقریبا تمام این ٦ بازیکن ایرانی مذکور ستارگان فوتبال کشورمان محسوب می‌شوند اما نکته عجیب اینجاست که بر پایه گزارش روزنامه‌های عربی و همچنین اظهارنظر مسئولان باشگاه‌های قطری اکثر آنها در آستانه قرارگرفتن در لیست مازاد تیمشان قرار دارند. با این‌که نیم‌فصل لیگ ستارگان به پایان رسیده اما ٢هفته دیگر از این مسابقات برگزار می‌شود و سپس تیم‌ها ٤٠روز استراحت می‌کنند که نقل‌وانتقالات زمستانی نیز درهمین فرصت انجام می‌شود. روزنامه الوطن درشماره دیروز خود اعلام کرد: آندرانیک تیموریان از ام‌صلال و مسعود شجاعی از الغرافه در لیست مازاد تیم خود قرار گرفتند و باید به فکر تیم دیگری باشند. البته پیش از این نیز این بحث‌ها درباره ٢ بازیکن شاخص تیم‌ملی اعلام شده بود. همچنین محمد نوری که تیمش با ٤ امتیاز قعرنشین جدول است،‌ اصلا نتوانسته رضایت مسئولان باشگاه مسیمیر را به‌دست آورد. از طرفی مدیر باشگاه العربی صراحتا اعلام کرده از عملکرد دژاگه راضی نیست و درصورت ادامه این روند در ٢ بازی بعدی او در لیست فروش قرار می‌گیرد.

نتیجه غرق شدن در پول

درحالی که خیلی از کارشناسان کشورمان همواره به بازیکنانی که به لیگ کشورهای عربی می‌روند، هشدار می‌دهند که این اتفاق باعث افت‌شان خواهد شد اما آنها که قطعا انگیزه مالی باعث حضورشان در کشورهای عربی شده،‌ پاسخی به جز این‌که امکانات آن کشورها از ایران بیشتر است، ‌ندارند. اشکان دژاگه نمونه بارز افت محسوس یک بازیکن تراز اول اروپاست. او که سال‌ها در تیم وولفسبورگ آلمان به میدان می‌رفت و سپس یک‌سالی را در فولام انگلیس سپری کرد، حالا در آستانه قرارگرفتن در لیست مازاد یک تیم قطری است.

قاسمپور:  عرب‌ها فقط بازیکن گلزن و خلاق می‌خواهند

ابراهیم قاسمپور، پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه طولانی‌ بازیگری و مربیگری درکشورهای عربی دارد، درباره عملکرد ضعیف لژیونرهای ایرانی شاغل در قطر به «شهروند» می‌گوید:  «تیم‌های کشورهای عربی بیشتر بازیکنانی که خلاق و تکنیکی هستند، برایشان جذابیت دارد. اگر بازیکن خارجی فوروارد باشد، انتظار دارند که گل بزند و اگر ‌هافبک باشد، دوست دارند دریبل‌زن و تکنیکی باشد. پیش از این هم بازیکنان زیادی از ایران به کشورهای عربی رفته‌اند و بعد از ٦ماه دیپورت شدند چون این مشخصات را نداشته‌اند. مثلا علی کریمی از الاهلی به بایرن‌مونیخ رفت اما اگر می‌خواست در امارات بماند، تا سال‌ها می‌توانست آن‌جا بازی کند، چون تکنیکی بود.»

او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «تقریبا هیچ‌کدام از بازیکنان فعلی کشورمان که در قطر هستند،‌ تکنیکی نیستند و به همین دلیل در آستانه اخراج قرار دارند. مثلا من که توانستم ٩‌سال درقطر بازی کنم، توانایی دریبل زدن چند بازیکن را داشتم و مورد توجه عرب‌ها قرار گرفتم اما آندرانیک تیموریان که کاپیتان تیم‌ملی ایران است، یک بازیکن قدرتی است. ازسوی دیگر اکثر لژیونرهای فعلی سال‌های پایانی فوتبالشان را پشت سر می‌گذارند و رو به افول هستند، پس نباید تعجب کنیم که عملکرد خوبی در قطر ندارند.»

از رویای اروپا تا اخراج از قطر

در روزهایی که فوتبال کشورمان درحسرت حضور یک بازیکن شاخص در لیگ‌های معتبر اروپایی است، ستارگان فوتبال کشورمان از لیگ قطر هم اخراج می‌شوند. زنگ خطر مدت‌هاست که برای فوتبال ما به صدا درآمده اما انگار هیچ مسئولی نمی‌خواهد آن را بشنود. درواقع نباید به بازیکنانی که در قطر به میدان می‌روند،‌ به چشم لژیونرهایی که می‌توانند پیشرفت کنند،‌ نگاه کنیم. این روزها باید چشم امیدمان به همان جوانانی باشد که آوازه‌شان بر سر زبان‌ها افتاده و چند نفرشان نیز در لیگ‌های سطح پایین‌تر اروپا مشغول هستند.


ویدیو مرتبط :
ستاره های فوتبال ایران در قطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی قطر



 

 

 

اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی قطر

 

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی قطر و جام ملتهای آسیا اعلام شد

مدیر امور رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران گفت: ازسوی افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه اسامی 27 بازیکن برای حضور در اردوی تدارکاتی قطر که از روز جمعه سوم دی ماه آغاز می شود، اعلام شد.

خسرو والی زاده افزود: سرمربی و کادر فنی تیم ملی درباره انتخاب این بازیکنان گفته اند: " اسامی 27 بازیکن را با افتخار برای جام ملتهای آسیا 2011 اعلام می داریم. البته شمار فراوانی بازیکنان شایسته و خارق العاده در فوتبال ایران وجود دارند و بواقع انتخاب 27 نفر از این جمع، کاری بس دشوار بود اما پس از یک دوره طولانی ما معتقدیم این نفرات دارای بهترین و بالاترین کیفیت و هوش برای رسیدن به هدف ما که همانا قهرمانی در جام ملتهای آسیا است، هستند".

اسامی بازیکنان دعوت شده به این شرح است:

دروازه بانان

----------------

سید مهدی رحمتی، ابراهیم میرزاپور، علیرضا حقیقی، شهاب گردان

مدافعان

----------

خسرو حیدری، پژمان منتظری، هادی عقیلی، محمد نصرتی، سیدجلال حسینی، فرشید طالبی، احسان حاج صفی، ابوذر رحیمی

بازیکنان میانی

-------------

جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، قاسم حدادی فر، پژمان نوری، ایمان مبعلی، مهدی کیانی، محمد نوری

مهاجمان

-----------

هادی نوروزی، غلامرضا رضایی، مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد، آرش افشین، محمد غلامی، رضا نوروزی، محمدرضا خلعتبری.

والی زاده گفت: نفرات دعوت شده باید ساعت 23/45 پنجشنبه دوم دی ماه بادردست داشتن گذرنامه خود را در محل هتل آکادمی فوتبال به کادر فنی معرفی کنند. تیم ملی ایران ساعت 5 بامداد روز جمعه سوم دی ماه تهران را به مقصد قطر ترک می کند و نخستین خود را ساعت 19 همان روز در دوحه برگزار خواهد کرد.

این تمرینات هر روز ادامه خواهد یافت و تیم ایران روز هفتم دی نخستین دیدار تدارکاتی خود را با تیم ملی قطر برگزار می کند و فردای همان روز با تیم دوم قطر در پشت درهای بسته روبرو می شود.

به گفته مدیر رسانه ای تیم ملی، آخرین دیدار تدارکاتی تیم ایران تا پیش از جام ملتهای آسیا، روز دوازدهم دی با تیم ملی یک کشور آفریقایی خواهد بود. ضمنا در پایان این اردو 23 بازیکن نهایی از جمع 27 بازیکن فوق جهت حضور در جام ملتهای آسیا انتخاب و اسامی آنها به کنفدراسیون آسیا اعلام خواهد شد.

بازیکنان بعدازظهر روز سیزدهم دی جهت استراحت و حضور در کنار خانواده هایشان به ایران بازمی گردند و مجددا روز 16 دی ماه به قطر می روند تا تمرینات خود را برای دیدار با تیم ملی عراق آغاز کنند. از روز شانزدهم تا بیست و یکم دی که نخستین دیدار تیم ملی ایران در جام ملتها با عراق است، بازیکنان پنج روز دیگر بانظر کادر فنی تمرین خواهند کرد تا برای شروع مسابقات بیش از پیش آماده شوند.