ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تبریک وزیر ورزش برای قهرمانی فرنگی کاران


وزیر ورزش و جوانان در پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان و رکورد شکنی حمید سوریان را تبریک گفت.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان: وزیر ورزش و جوانان در پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان و رکورد شکنی حمید سوریان را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

«بار دیگر ورزشکاران کشورمان حماسه آفریدند و با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی ازبکستان، پرچم سه رنگ ایران اسلامی را به اهتزاز درآوردند. حلاوت این قهرمانی که برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران اتفاق افتاد با رکورد شکنی حمید سوریان و کسب ششمین مدال طلای جهانی وی دو چندان شد.این موفقیت بزرگ و غرور آفرین را به جامعه ورزش و ملت عزیزمان تبریک می گویم و آرزو می کنم همواره شاهد موفقیت جوانان برومند کشورمان در عرصه های بین المللی باشیم.

شایان ذکر است، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال طلای حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم، یک مدال نقره امید نوروزی در وزن ۶۶ کیلوگرم و دو مدال برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی در اوزان ۷۱ و ۹۸ کیلوگرم و کسب ۲ مقام هفتمی و هشتمی حبیب اله اخلاقی و بهنام مهدی زاده در اوزان ۸۰ و ۱۳۰ کیلوگرم و کسب ۴۲ امتیاز برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران عنوان قهرمانی کشتی فرنگی جهان را از آن خود کرد.

همچنین این رقابت ها یک رکورد تاریخی دیگر را در پی داشت که حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی ایران با کسب ششمین مدال طلای خود رکورد کسب مرغوبیت مدال را که پیش از این با ۵ مدال طلا و یک مدال المپیک نزد عبدالله موحد کشتی‌گیر آزادکار اسبق ایرانی بود را با ۶ مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک از آن خود کرد.

 کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی و رکوردشکنی سوریان را تبریک گفت

کمیته ملی المپیک طی پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی و رکورد شکنی حمید سوریان با کسب ششمین مدال طلای جهانی را تبریک گفت.

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در متن پیام تبریک کمیته ملی المپیک در پی کسب عنوان قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای جهانی ازبکستان و کسب ششمین طلای جهانی از سوی حمید سوریان آمده است:

«خدای بزرگ را شاکریم که تلاش، همت و عزم بالای جوانان دلیر و شجاع این مرز و بوم، بار دیگر باعث خوشحالی وغرور ایرانیان در جای جای میهن عزیزمان و سراسر جهان شده است، قهرمانی که با کسب ششمین طلای رقابت‌‌های جهانی از سوی حمید سوریان، جوان با اخلاق و نابغه دوست داشتنی کشتی فرنگی کشورمان نیز همراه بود تا موجی از غرور و شادی را برای ملت شریف ایران به ارمغان آورد و برگ زرین دیگری بر افتخارات آنان بیفزاید.

ضمن تبریک این موفقیت به مقام معظم رهبری، دولت محترم و ملت بزرگ ایران و جامعه ورزش کشور و خسته نباشید به همه مسئولان، مربیان و ملی‌پوشان عزیز و  همچنین حمید سوریان که با ششمین طلای خود رکوردی ارزشمند برای ورزش کشورمان به ثبت رسانده است از همه این افتخار آفرینان تقدیر و تشکر نموده و تداوم پیروزی آنان در دیگر رقابت‌های پیش رو به خصوص بازیهای آسیایی اینچئون  را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت دارد.

آفرین بر شما غیور مردان و افتخار آفرینان ایران اسلامی که با موفقیت خود دل ملتی را شاد کردید.»


ویدیو مرتبط :
ورود فرنگی کاران با قهرمانی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی زود هنگام فرنگی‌کاران در آسیا



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,کمیته ملی المپیک

کمیته ملی المپیک قهرمانی زود هنگام تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به عنوان قهرمانی زود هنگام رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند دست یافت.

کمیته ملی المپیک در پیام تبریک خود برای افتخار آفرینان فرنگی کشورمان در آوردگاه آسیایی آورده است: بار دیگر افتخارآفرینان ورزش ملی کشورمان در آوردگاه آسیایی بعد از ماه‌ها برنامه‌ریزی، تمرین و تلاش شبانه‌روزی موفق شدند ضمن غلبه بر رقبای سرسخت قاره‌ای خود به عنوان نخست این مسابقات دست یابند.

ضمن تبریک این قهرمانی ارزشمند به ملت عزیز که همواره دعای خیرشان بدرقه راه این قهرمانان بوده است و دولت محترم و مجلس شورای اسلامی که با حمایت‌های خود مایه دلگرمی جامعه ورزش بوده‌اند به مجموعه موفق فدراسیون کشتی اعم از مدیریت، کادر فنی و قهرمانان آن تبریک می‌گوییم و امید داریم که شاهد افتخارآفرینی این عزیزان در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک و بازی‌های المپیک ریو 2016 باشیم.

آفرین بر شما دلاورمردان ایران‌زمین که همواره مایه غرور ملی و خوشحالی مردم کشورتان بوده‌اید.

 

اخبار ورزشی - فارس