ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تبرئه 20 نفر در پرونده معافیت فوتبالیست‌ها



اخبار,اخبار ورزشی ,پرونده معافیت فوتبالیست‌ها

 

اخبار ورزشی - فرمانده نیروی انتظامی به ایسنا خبر داد
تبرئه 20 نفر در پرونده معافیت فوتبالیست‌ها

فرمانده نیروی انتظامی آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده معافیت فوتبالیست‌ها را تشریح کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کارت پایان خدمت تعدادی از فوتبالیست‌ها، گفت: قانون مسیر معافیت‌ها را مشخص کرده است و برخی ممکن است معافیت کفالت، تحصیلی و پزشکی بگیرند.

وی با بیان اینکه تیم‌های پزشکی بررسی معافیت پزشکی افراد را بر عهده دارند گفت: آنهایی که گواهی معافیت پزشکی گرفتند در صورت اعتراض به شورای عالی پزشکی ارجاع و در این شورا که اعضای آن بر اساس قانون مشخص هستند بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای رسانه‌ای پیرامون این قضیه با این حجم در مورد این موضوع، مورد تایید ما نیست، گفت: مدارک حدود 110 نفر به پلیس ارائه شده است و بررسی‌های لازم در این زمینه آغاز شده است و پس از بررسی‌ها مشخص شد که معافیت تعدادی از این افراد مشکلی ندارد و مابقی در حال بررسی است.

وی در مورد تشکیک معافیت پزشکی فوتبالیست‌ها گفت: ممکن است افراد گواهی مخدوش برای معافیت خود ارائه کنند و اصالت اسناد پایه این پرونده‌ها در حال بررسی است.

به گفته فرمانده ناجا، حجم مسئله بگونه ای که در رسانه ها مطرح شده نیست.

وی با بیان اینکه پرونده حدود 20 نفر تا حالا رسیدگی شده است و موردی نداشتند و معافیت آنها را تایید می‌کنیم ، گفت: مدارک مابقی افراد در حال بررسی است.

احمدی مقدم در پاسخ به این سوال که معافیت پزشکی یکی از فوتبالیست‌ها به دلیل بیماری‌های تحتانی بوده اما این فرد در حال حاضر در لیگ فوتبال بازی می‌کند، گفت: من پزشک نیستم و کمیسیون پزشکی این موارد را بررسی می‌کند و پزشکان این کمیسیون نیز ناجایی نیستند و کمیسیون پزشکی باید این مسئله را تایید کند.

فرمانده ناجا در مورد زمان ارائه گزارش نهایی گفت: این افراد به صورت تک به تک مورد بررسی قرار خواهند گرفت و باید اصالت اسناد پایه و استعلامات لازم صورت بگیرد و مجددا این افراد آزمایشات لازم را بدهند و به نظر نمی‌رسد بیش از یک ماه زمان لازم باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است بعد از این نیز افراد دیگری نیز به این حلقه اضافه شوند، گفت: طبق قانون با این افراد برخورد خواهد شد اما نباید اجازه دهیم با بزرگ نمایی، نظامات کشور مخدوش و ورزش نیز آلوده و کثیف جلوه کند هرچند که ممکن است هر مجموعه‌ای دارای آسیب‌هایی باشد. 

اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ابطال کارت معافیت 13 فوتبالیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی پرونده کارت معافیت فوتبالیست ها متوقف شد



اخبار,اخبار ورزشی , فدراسیون فوتبال

 

اخبار ورزشی - بررسی پرونده کارت معافیت فوتبالیست ها متوقف شد

بررسی پرونده کارت معافیت بازیکنان فوتبال در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال موقتا متوقف شد.

علی اکبرمحمد زاده رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: بررسی پرونده کارت معافیت فوتبالیست ها به لحاظ اینکه برخی ازآنها دردیوان عدالت اداری اقامه دعوا کرده اند متوقف شده است.

این مقام مسئول درفدراسیون فوتبال اظهار داشت: منتظر نتیجه طرح دعوای بازیکنان فوتبال در دیوان عدالت هستیم تا آرای صادره از سوی کمیته اخلاق متفاوت نشود.

تاکنون کارت معافیت از خدمت 40 بازیکن فوتبال از سوی سازمان نظام وظیفه باطل شده است. از بین این بازیکنان تا کنون حسین ماهینی و سروش رفیعی نسبت به تصمیم سازمان نظام وظیفه در دیوان عدالت اداری اقامه دعوا کردند که شکایت رفیعی از سوی دیوان عدالت اداری رد شد و در خصوص حسین ماهینی نیز هنوز رای صادر نشده است.

همچنین از بین این بازیکنان، چهار نفر شامل سروش رفیعی، مهرداد پولادی، حین ماهینی و شجاع خلیل زاده به تیم ملی کشورمان برای حضور در رقابت های جام ملت های آسیا دعوت شده بودند که به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت و گذرنامه نمی توانستند تیم ملی را همراهی کنند.

در نهایت به دنبال نامه وزیر ورزش و جوانان به سرلشگر فیروز آبادی، ستاد کل نیروهای مسلح با حضور چهار فوتبالیست دارای مشکل کارت پایان خدمت در مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا موافقت کرد.

سردار موسی کمالی جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص گفت: با توجه به تقاضای وزیر ورزش و جوانان، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تاکید مجدد بر برخورد قاطع و قانونی با کسانی که با جعل و دسیسه کارت معافیت اخذ کرده اند، به طور استثنایی با همراهی 4 بازیکن مورد نیاز تیم ملی فوتبال موافقت شد. براین اساس سروش رفیعی، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی و مهرداد پولادی می توانند در این دوره از جام ملت های آسیا شرکت کنند.

علاوه بر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، کارت های معافیت بازیکنان فوتبال در دست بررسی سازمان بازرسی کل کشور نیز قرار دارد و طبق اظهارات ناسر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور، هنوز گزارش های این سازمان نهایی نشده است.
اخبار ورزشی - ایرنا