ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تاج: مسئله‌ای به نام سقف قرارداد نداریم



اخبار,اخبارورزشی, مهدی تاج


 اخبار ورزشی - برای نخستین بار در فوتبال ایران؛
احتمال برگزاری شهرآورد پایتخت در هفته اول / تاج: مسئله‌ای به نام سقف قرارداد نداریم

رئیس سازمان لیگ برتر گفت: قرعه‌کشی لیگ برتر چهاردهم امسال به این ترتیب است که احتمال رویارویی تیم های استقلال و پرسپولیس در همان هفته اول نیز وجود دارد.

مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ در خصوص نقل و انتقالات به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بدون شک مبحث نقل و انتقالات لیگ برتر تا 2 مرداد ماه ادامه پیدا می‌کند و مقرر شده است که یک هفته قبل از شروع بازی ها به اتمام برسد البته در نقل و انتقالات امسال باید اذعان کنم که شرایط خوب و ایده آل و بسیار متفاوت و مجزا از نقل و انتقالات در سال های گذشته است.
 
وی در ادامه افزود: 2 سال است در نقل و انتقالات تلاش بر این بوده که بازیکنان های جوان مستعد و با انگیزه جذب لیگ شوند که ما در فوتبال لیگ امسال بالغ بر 10 تا11 کیلومتر دوندگی در زمین داشته باشیم تا بر جذابیت مسابقه‌ها بیفزایند و مخاطب بیشتری به ورزشگاه ها بیایند.
 
تاج ادامه داد: از دیگر مزایای نقل و انتقالات امسال کاهش هزینه‌هاست که سابقه 30-35 درصد افزایش هزینه ها داشته ایم اما امسال با تمهیدات AFC سازمان لیگ جلوی این افزایش بی رویه 35 درصدی گرفته شده است و از نکات و مزیت‌های این نقل و انتقالات دلالی‌ها بوده است که به حداقل رسیده است.
 
رئیس سازمان لیگ در خصوص سقف قرار دادها عنوان کرد: ما مسئله ای به نام سقف قرارداد نداریم تمامی باشگاه ها سقف بودجه ای که هزینه کنند به سازمان لیگ شفاف اعلام می‌کنند و به همان میزان باید هزینه کنند. باید بگویم همه باشگاه ها مکلفند بودجه را اعلام کنند و همگی نیز در مورد کاهش هزینه های نمره قبولی اخذ کرده‌اند.
 
وی بیان کرد: بیشتر هزینه های ا‌علامی از 7 میلیارد تا 14 میلیارد بوده است 3 باشگاه بالغ بر 15 میلیارد هزینه کرده اند در صورتیکه بیشتر از حد اعلام شده بوده است که با این باشگاه ها مکاتبات و نامه نگاری‌هایی صورت گرفته است و نکته بعدی اینکه مالیات تکلیفی را این بار از باشگاه اخذ نمی‌کنند بلکه باید خود بازیکن این مالیات را بپردازد که با این کار بازیکن، مربی و باشگاه راضی خواهند بود.
 
تاج در مورد برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ برتر هم تصریح کرد: سازمان لیگ تمامی تمهیدات را اندیشیده است که به بهترین نحو مراسم قرعه کشی را برگزار نماید این قرعه کشی در 2 روز برگزار می شود یک روز 23/4/93 است و روز دیگر که مراسم نهایی قرعه کشی در 3 مرداد ماه امسال برگزار می شود.
 
رئیس سازمان لیگ برتر اضافه کرد: از ویژگی قرعه کشی امسال استثناهای این قرعه کشی است که بنا داریم قرعه کشی در ورزشگاه آزادی برگزار شده و طوری برنامه ریزی شده که قابلیت پخش در شبکه های صدا و سیما را داشته باشد. از نکات بارز این قرعه کشی سابقا 5 تیم تهرانی باید در آزادی بازی‌هایشان را برگزار می کردند و ما قرعه کشی پرسپولیس، استقلال را انجام نمی‌دادیم و به هفته هفتم یا هشتم موکول می کردیم اما امسال به این ترتیب نیست او شاید بازی اول لیگ برتر به قید قرعه ما بین پرسپولیس، استقلال برگزار شود .
 
وی در خصوص فشردگی بازی‌ها در لیگ برتر امسال هم اظهار کرد: امسال به لحاظ فشردگی‌ بهتر از سال قبل شده ایم هدف سازمان لیگ جذب و گرایش نوجوانان، جوانان به آزادی است و همه بیایند و از فوتبال زیبا لذت ببرند به هیچ وجه افزایش قیمت بلیط‌ها صورت نمی‌گیرد و بازی‌ها دیگر در روزهای میانی هفته که در ساعت 2.3 برگزار می شد خبری نیست بلکه سازمان لیگ همه دیدارها را در روزهای پنج شنبه و جمعه و در ساعت های مناسب که بتوانند استقبال کننده داشته باشد برگزار می کند.
 
 
تاج در خصوص فواید قانون شفاف سازی بودجه باشگاه ها تصریح کرد: اگر باشگاهی نیاز به هزینه بیشتر از مبلغ اعلامی داشته باشد باید در خواست بودجه کند و سازمان لیگ به این درخواست رسیدگی و نتیجه را اعلام می‌کند از دیگر فواید این قانون این است که اگر پارسال خاطرتان باشد سه یا 4 تیم اواسط بازیها با بی پولی و بی بودجه گی مواجه می شدند حتی پول بلیط هواپیما را نداشتند ما برای جذابیت لیگ به این باشگاه ها کمک می کردیم ولی امسال با تنظیم این قانون عملا دیگر شاهد این مسئله نخواهیم بود.
 
رئیس سازمان لیگ در خصوص تمهیدات ویژه برای تیم های تازه لیگ برتری فوتبال گفت: نفت مسجد سلیمان، پدیده، پیکان از تیم های تازه راه یافته به لیگ برتر امسال هستند و تمهیدات ویژه ای برای حمایت و تقویت از این تیم ها به عمل می آید و ما دوست داریم که دیگر این تیم ها به لیگ یک باز نگردند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که امسال با اجرا قانون شفاف سازی بودجه لیگ ما ‌پویا‌تر و با نشاط تر از سال های قبل باشد.

 اخبار ورزشی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
سقف قرارداد یا سقف بودجه؟ مسئله این است! (بخش دوم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاج: سقف قرارداد برای بازیکنان نداریم


رییس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: این سازمان برای بازیکنان سقف قرارداد ندارد و سقف قرارداد فقط برای باشگاه ها است.

ایرنا: مهدی تاج  با بیان اینکه سازمان لیگ بخشنامه جدیدی در فصل نقل و انتقالات صادر نمی کند، افزود: بخشنامه ما همان بخشنامه فصل گذشته است و نکات جدیدی که قابل توجه باشد به آن اضافه نشده است.

وی افزود: با این همه اگر تغییراتی ایجاد شود به طورحتم این تغییرات را به هیات های فوتبال ابلاغ خواهیم کرد.

نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال درخصوص سقف قرارداد بازیکنان نیز گفت: ما برای بازیکنان سقف قرارداد نداریم و این موضوع فقط برای باشگاه هاست و آنان ملزم به رعایت این اولویت ها هستند.

تاج درپاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه چه زمانی فصل نقل و انتقالات شروع و خاتمه می یابد، تصریح کرد: فصل نقل و انتقالات از امروز ( سه شنبه) آغاز و تا شش روز قبل از آغاز رسمی مسابقات لیگ برتر ادامه خواهد یافت.

پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر چهارم مرداد ماه آغاز می شود.