ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تاج: حواله داوران به ما مربوط نمی‌شود


رئیس سازمان لیگ گفت: برای قیمت گذاری واقعی تبلیغات محیطی در فوتبال کارشناس دادگستری به جلسه می‌آید تا کسی در این زمینه قیمت پرت ندهد.

خبرگزاری فارس: مهدی تاج در نشست خبری اظهار داشت: به فوتسالی‌ها تبریک می‌گویم که قهرمان اسیا شدند و امیدوارم که همیشه در این مسیر موفق باشند.

وی ادامه داد: بریا نظارت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اسدی راهی تبریز شده و بنده نیز به اصفهان خواهم رفت ضمن اینکه کسرائی نیز سه روز پیش راهی اصفهان شده است.

تاج افزود: در خصوص مزایده تبلیغات محیطی برای سال آینده مصوب کردیم تا سه کارشناس رسمی دادگستری حضور داشته باشند تا قیمت واقعی تبلیغات را مشخص کنند. البته پارسال پول تبلیغات کامل داده نشد. هرچند که 40 میلیارد تومان دریافت کردیم که همین پول برابر پول سه سال قبل تبلیغات لیگ برتر بود. امسال هم 20 میلیارد تومان دریافت کردیم.

وی ادامه داد: تمام این هزینه‌ها و صورت‌های مالی را به باشگاه‌ها داده‌ایم و پول داوران و ناظران را از این طریق تامین می‌کنیم و یک حدی از این پول را هم به باشگاه‌ها می‌دهیم. ضمن اینکه مزایده توپ و تبلیغات دور زمین با حضور کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود که جا دارد به خاطر این موضوع از بازرسی کل کشور تشکر کنم که این پیشنهاد را مطرح کردند.

تاج گفت: کارشناس رسمی دادگستری به این جلسات خواهد آمد تا کسی قیمت پرت در مزایده ندهد یعنی قیمتی که اعلام کنند اما توانایی پرداختش را نداشته باشند.

رئیس سازمان لیگ با بیان اینکه در خصوص افتتاحیه، اختتامیه و جشن برترین‌ها نیز تصمیماتی را گرفتیم یادآور شد: در هیات رئیسه مصوب کردیم تا در خصوص ادامه کار ایران نوین تمام اقدامات قضایی انجام شود و تمام تلاش ما این است که همان پولی که در قرارداد وجود دارد را دریافت کنیم. هرچند که در قرارداد نوشته شده اگر اختلافاتی باشد باید شورای حکمیت تشکیل شده و به آن رسیدگی کنند.

وی افزود: ما برای تیم‌های لیگ برتری مجوز حرفه‌ای می‌دهیم و برای تیم‌های لیگ دسته اول مجوز ملی ارائه می‌شود تا آنها حداقل امکانات لازم را داشته باشند. محمدرضا ساکت، غلامرضا بهروان و سهیل مهدی نظارت این امور را برعهده دارند و نظارت لازم بر لیگ یک، دو و سه را انجام می‌دهند.

تاج در مورد اینکه گفته می‌شود حواله این داوران به پول تبدیل نشده است گفت: این مربوط به ما نیست.

رئیس سازمان لیگ در رابطه با رایگان شدن بلیت ورزشگاه‌ها تصریح کرد: این روش را نمی‌توان تا پایان فصل ادامه داد. ما می‌خواستیم این مسئله را محک بزنیم تا دلیل عدم حضور هواداران در ورزشگاه مشخص شود. برخی به ما انتقاد کردند ولی ما برای اینکه دلیل این مسئله برای ما روشن شود نیاز داشتیم این اقدام را انجام دهیم. وقتی طبقه دوم ورزشگاه آزادی رایگان شد در همه بازی‌ها بش از 70 هزار هوادار به ورزشگاه آمد. این نشان می‌دهد قیمت بلیت و بلیت الکترونیکی روی این مسئله اثر دارد.

رئیس سازمان لیگ تاکید کرد: این وضعیت برای ما آثار وضعی داشت. اگر ورزشگاه خالی باشد تبلیغات و ... تاثیر ندارد اما اگر با این وضعیت پر شود بلیت‌فروشی نداریم. در این شرایط باید با 16 مدیر لیگ جلسه بگذاریم تا راهکاری در این راستا به دست بیاوریم.

وی یادآور شد: ما می‌خواهیم به فوتبال کمک کنیم. در این دو بازی جمعیت بالاتر از حد استانداردی در طبقه دوم حاضر شدند. در شرایطی که تنها 14 هزار هوادار در طبقه دوم ورزشگاه آزادی گنجایش بیشتر از طبقه اول است جمعیت بالاتری به آنجا رفته بود. ممکن است این مسئله برای مقاومت طبقه بالا دردسرساز شود و مشکلات جبران‌نشدنی را به وجود بیاورد.

تاج در رابطه با کمک مالی به باشگاه استقلال برای حل مشکل لاوره تصریح کرد: بخشی از این پول را ما دادیم و بخشی را هم استقلال پرداخت کرد.

رئیس سازمان لیگ در رابطه با اینکه آیا استقلال و پرسپولیس می‌توانند در ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا میزبان مسابقات خود باشند عنوان کرد: از قالیباف بابت در اختیار قرار دادن این ورزشگاه‌ها به دو باشگاه بزرگ کشور تشکر می‌کنیم. امیدواریم با رایزنی‌هایی که می‌شود مبالغ برطرف کردن موانع کسری‌های این دو ورزشگاه هم تامین شود. اگر این موانع برطرف شود استقلال و پرسپولیس در صورت امکان می‌تواند در آنجا میزبان حریفان خود باشد.

وی در مورد اینکه راه‌آهن درخواست کرده در آزادی از استقلال میزبانی کند گفت: آنها باید درخواست‌شان را مکتوب بدهند و ما مشکلی در این مورد نداریم. وقتی باشگاه راه‌آهن چنین تمایلی ندارد ما نمی‌توانیم مانعی شویم.

تاج در مورد جلسه امروز هیات‌رئیسه عنوان کرد: امروز جلسه هیات‌رئیسه سازمان لیگ برگزار شد. قرار است علیرضا اسدی برای بازی تراکتورسازی و بنده برای بازی سپاهان به اصفهان برویم تا شرایط را از نزدیک نظاره کنیم. نباید اتفاق حاشیه‌ای در این دو بازی به وجود بیاید. امیدوارم تیم‌های ما به وجود مشکلات بیشتر و امکانات کمتر نسبت به حریفان خود در این جنگ نابرابر به موفقیت برسد البته ما دست و پا بسته نیستیم.

وی در مورد سفرش به مالزی عنوان کرد: برای بررسی اساسنامه فیفا و برخی مسائل دیگر به آنجا سفر کردیم. همچنین قرار شد تقویت لیگ قهرمانان اسیا تغییر کند و مسابقات چند هفته زودتر برگزار شود که این به نفع ماست و دعوای باشگاه‌ها و تیم ملی را به حداقل می‌رساند.


ویدیو مرتبط :
جنجال داوری های لیگ برتر و اختلاف تاج با کمیته داوران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاج: مسئول تامین مالی داوران نیستیم


رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تاکید کرد که این سازمان مسئولیتی برای تامین مالی داوران ندارد.

 خبرگزاری فارس: مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره رای پرونده راه‌آهن و پیکان گفت: در تاریخ 20 اردیبهشت ماه نامه‌ای به کمیته استیناف فرستادیم و پرونده انضباطی علیه باشگاه راه‌آهن مبنی بر استفاده غیرمجاز از بازیکن خارجی و ارائه مدارک نامعتبر مفتوح شد.

وی ادامه داد:‌این پرونده در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گرفت و رایی مبنی بر قرائت صادر شد که این بازیکن مدارکش نامعتبر نیست و نتایج کسب شده به قوت خود باقی است اما بعد از اعتراض پیکان به کمیته استیناف این کمیته وارد شد و این بحث مطرح شد که نام جعلی و نامعتبر است.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کمیته استیناف اعلام کرد اگر نامه جعلی باشد باید نتایج تمام مسابقاتی که این بازیکن در آن حضور داشته است 3 بر صفر به سود حریفان شود. بعد از آن نامه‌ای برای باشگاه ترکیه‌ای ارسال شد که این باشگاه اعلام کرد با توجه به توافقی که میان ما و موتومبا صورت گرفته است قرارداد موجود فسخ شده است و به نوعی باشگاه ترکیه‌ای مسئولیت این موضوع را بر عهده گرفت.

تاج خاطرنشان کرد: البته باشگاه پیکان می‌تواند به مراجع ذیصلاح در فیفا در خصوص حقوق تضییع شده‌اش شکایت کند.

وی درباره انتقادات و هزینه‌های بالا برای برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ در برج میلاد و اینکه چرا این هزینه به جای حقوق داوران پرداخت نشده است، گفت: هزینه‌های این مراسم را حامی مالی پرداخت کرده است و حتی ما از این راه درآمدزایی هم داشته‌ایم. کمیته داوران وضع مالی خوبی ندارد اما سازمان لیگ مسئول تامین مالی آنها هم نیست.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره عدم اجازه به تیم‌های بدهکار برای بازی در لیگ برتر گفت: مسئول آرای بازدارنده کمیته انضباطی، اخلاق و استیناف که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هستند،‌است. این رای مربوط به سازمان لیگ نبود و ما تنها رای کمیته انضباطی را به باشگاه‌ها اعلام کردیم و اعلام کردیم تمام قراردادها ثبت شود اما برای انجام مسابقات به کمیته انضباطی بروند.

مهدی تاج که در برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد ادامه داد: چرا این کار را کردیم؟ برای اینکه اگر پنجره نقل و انتقالات بازیکنان خارجی بسته می‌شد باشگاه‌ها دیگر نمی‌توانستند بازیکن خارجی جذب کنند و شاید مواردی مانند موتومبا پیش می‌آمد. به همین دلیل اجازه دادیم باشگاه‌ها قرارداد بازیکنان خارجی خود را ثبت کنند و همچنین تا دوشنبه بازیکنان داخلی هم به صورت کامل ثبت شود.