ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تاثیرات مثبت ورزش کردن در زمان عادت ماهیانه



ورزش در دوران قاعدگی,ورزش در زمان عادت ماهیانه,فواید ورزش در زمان قاعدگی

ورزش باعث کاهش درد قاعدگی می شود

 

 تاثیرات مثبت ورزش کردن در زمان عادت ماهیانه
اگر در دوران قاعدگی یک کیسه آب گرم روی شکمتان گذاشته و یه قهوه یا چای در دستتان می گیرید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به جای این کارها ورزش را امتحان کنید.
طبق گفته های دکتر راجینی آگاروال، مسئله ای که بیشتر مردم نمی توانند آن را درک کنند این است که قاعدگی یک پدیده سالم طبیعی است که در آن بافت های رحم ریخته و خونریزی رخ می دهد، و درست مثل زنی که خوردن، خوابیدن یا کار کردن را در این دوران متوقف نمی کند، ورزش را هم می توان ادامه داد.

 

ورزش باعث کاهش درد عادت ماهیانه می شود

دکتر دیوروو توضیح می دهد: ورزش کردن در دوران قاعدگی ناراحتی ناشی از آن را کاهش می دهد. در حالی که این امر هیچ توضیح علمی ندارد، اما مطالعات پراکنده ای وجود دارند که ادعا می کنند ورزش به تسکین بدن در طول دوران قاعدگی کمک می کند. ورزش با افزایش جریان خون از جمع شدن آن در ناحیه لگن جلوگیری کرده و احساس گرفتگی را کاهش می دهد.

 

ورزش آرامتان می کند
گفته می شود دمای بدن در طول دوران قاعدگی پایین می آید، و این یکی از دلایلی است که می توانید پیش از رسیدن به نقطه اوج (نقطه ای که بدن کم می آورد ) ورزش کنید. به طور خلاصه ورزش زمان خستگی را بهبود می دهد.

 

فواید ورزش در زمان قاعدگی,ورزش در زمان عادت ماهیانه,فواید ورزش در زمان قاعدگی

هنگام قاعدگی اگر خونریزی زیاد، حالت تهوع و درد بیش از حدی دارید، ورزش نکنید

 

مراقبت های لازم برای ورزش کردن
دکتر راجینی توصیه می کند که زنان متاهل در حین ورزش کردن از تامپون استفاده کنند. استفاده از نوار بهداشتی حین ورزش کردن می تواند کمی ناراحت کننده باشد، و تامپون در این مورد بهتر است. نوار بهداشتی یکی از بزرگترین دلایلی است که افراد در دوران قاعدگی ورزش نمی کنند.

 

دکتر راجینی شرح می دهد: زنان حس می کنند که اگر در دوران قاعدگی ورزش کنند از نظر نظافتی به مشکل برمی خورند، به همین دلیل من توصیه میکنم از تامپون استفاده کنند. البته فراموش نکنید که هر 4 تا 6 ساعت یک بار آن را عوض کنید تا از بروز عفونت پیشگیری شود. استفاده از پدهای معمولی در حین ورزش ممکن است باعث تحریک و خارش شود. یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در ذهن داشته باشید این است که زیاد آب بنوشید، به این دلیل که در دوران قاعدگی خون زیادی از دست می دهید و خونتان غلیظ می شود، پس خیلی مهم است که آب زیادی بنوشید.

 

در زمان عادت ماهیانه به نشانه های بدن توجه کنید
درست است که ورزش کردن در دوران قاعدگی خیلی مفید است، اما نه زمانی که با دردهای ناتوان کننده ای مواجه هستید. این دردها ممکن است نشانه ای مشکلی در بدن باشد و باید به متخصص زنان مراجعه کنید. اگر خونریزی زیاد، حالت تهوع و درد بیش از حدی دارید، توصیه می شود که ورزش نکنید.

منبع : hidoctor.ir


ویدیو مرتبط :
زنی که عادت ماهیانه دارد؛ می تواند غسل مستحبی کند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیرات مثبت توافق هسته‌ای روی ورزش ایران



اخبار,اخبار ورزشی,تاثیرات مثبت توافق هسته‌ای روی ورزش

به‌عنوان اعضایی از ورزش که شاهد رشد و شکوفایی بیشتر آن از این پس خواهند بود. بی‌تردید توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران از جنبه‌های مختلف روی ورزش کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود. البته باید برای نمایش این تاثیرات منتظر گذر زمان باشیم تا متوجه شویم که این اتفاق تا چه حد می‌تواند نمودار مشکلات ورزش را نزولی کند..

خداحافظی با مشکلات پروازی
هر ساله شاهد برگزاری برخی از مسابقات ورزشی در قاره آمریکا و حتی کشور آمریکا هستیم که تیم‌های ورزشی ایران نیز باید از طریق کشورهای اروپایی خود را برای حضور در این رقابت‌ها به قاره دیگر برسانند.

 

در این میان شاهد برخی کارشکنی‌ها از سوی کشورهای مختلف بودیم که باعث می‌شد با ایجاد مشکلات پروازی تیم‌های ایرانی با تأخیر و با بدنی خسته به این رقابت‌ها برسند. به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین تاثیرات رفع تحریم‌ها از بین رفتن این مشکلات پروازی است.


حضور اسپانسرهای قدرتمند در ایران
جذب اسپانسر و درآمدزایی از این طریق برای تیم‌ها و فدراسیون‌های ورزشی جزو مسائل مهم ورزش کشور به حساب می‌آید. شاید اگر قبل از این در بخش بازاریابی فدراسیون‌ها ریز می‌شدیم،‌ یکی از موانع اصلی برای حضور اسپانسرهای مشهور در ورزش ایران با تحریم‌های به وجود آمده بود که درنهایت باعث حضور برخی اسپانسرهای بی‌کیفیت می‌شد. حالا باید منتظر بمانیم تا از این پس با رفع تحریم‌ها شاید کسب و کار بازاریاب‌ها در ورزش ایران رونق بیشتری بگیرد.


آزاد شدن پول‌های بلوکه شده
مشکلات مالی در فدراسیون‌ها هم جزو مسائلی بود که در سال‌های تحریم ورزش ایران را به‌شدت اذیت می‌کرد. پاداش‌ها و دیگر پول‌هایی که باید از سوی نهادهای بین‌المللی به فدراسیون‌ها برسد،‌ با موانعی روبه‌رو بود و وقت و انرژی زیادی از مسئولان ورزشی می‌گرفت.

 

اوج این اتفاق را می‌شد در فوتبال و والیبال کشورمان مشاهده کرد. بعد از گذشت یکسال از برگزاری جام‌جهانی ٢٠١٤ هنوز پاداش فیفا با وجود تلاش فراوان به ایران نرسیده است. همچنین فدراسیون والیبال پاداش خود در حضور در ٣ دوره لیگ جهانی را دریافت نکرده است و به همین شکل مشکلات اینچنینی در همه فدراسیون‌ها وجود دارد. با رفع موانع می‌توان امیدوار بود که مشکلات مالی فدراسیون‌ها به حداقل برسد.


بازی‌های تدارکاتی
عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی و دوستانه با تیم‌های بزرگ جهان در رشته‌های گروهی به‌ویژه فوتبال، انتقادات زیادی را در بر داشته است. این درحالی است که بخش بین‌الملل فدراسیون‌ها بارها درخواست‌هایی را به تیم‌های بزرگ دنیا ارسال کرده است اما این درخواست‌ها بی‌پاسخ مانده یا با بهانه‌هایی رد شده است. به نظر می‌رسد این بهانه‌ها از سوی کشورهای خارجی از بین برود و همچنین فدراسیون‌ها نیز دیگر بهانه‌ای برای کم‌کاری خود در دست نداشته باشند.


ترابیان:  بهانه‌ها کنار می‌رود
عباس ترابیان، دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره تأثیر تحریم‌ها روی فوتبال کشورمان به «شهروند» می‌گوید: «قطعا توافق هسته‌ای و در پی آن کنار رفتن تحریم‌ها اثر مثبتی روی ورزش ایران و ازجمله رشته فوتبال خواهد داشت. تا قبل از این شاهد کارشکنی از سوی کشورهای مختلف در همکاری با فدراسیون فوتبال بوده‌ایم. البته این‌که ورزش روی دیپلماسی تاثیرگذار است،‌ غیرقابل کتمان است. بارها دیده‌ایم که بازی تیم‌های ملی یک کشور در سطح بالا روی مسائل سیاسی تأثیر داشته است.»


وی همچنین می‌افزاید: «در زمینه‌های مختلف تحت‌تأثیر فشارهای سیاسی قرار داشتیم. یک نمونه جذب اسپانسرها بود که ما چند باری با برندهایی چون پوما و آدیداس به توافق رسیدیم اما در مراحل پایانی آنها صراحتا اعلام می‌کردند که به خاطر فشارها نمی‌توانند قرارداد را نهایی کنند. همین حالا چند صد‌میلیون دلار پول ایران در فیفا بلوکه شده است و حالا با تزریق آن به ایران می‌توان به آینده‌ای خوب دل بست. فدراسیون حتی در پرداخت حقوق کارمندان خود هم مشکل دارد.

 

ما با ترفندهای مختلف توانستیم بخشی از پول‌های خود را وارد ایران کنیم اما حتی مبلغی مثل دستمزد داوران ما در جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا هم هنوز پرداخت نشده است. حتی بارها با بلاتر درباره این مسأله صحبت کردیم و ‌سال ٢٠١٠ خودم صراحتا به او گفتم که شما نهاد سیاسی نیستید اما او اذعان کرد که طبق مقررات نمی‌توانند پولی به ما بدهند.»


هاشمی‌طبا:  باید منتظر تأثیر عملی توافق روی ورزش باشیم
مصطفی‌هاشمی‌طبا،‌ رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی نیز به تأثیر توافق هسته‌ای روی ورزش ایران می‌پردازد و به «شهروند» می‌گوید: «باید خوش‌بین باشیم اما خیلی هم نباید انتظارات بالا باشد که همه مشکلات حل می‌شود چون خیلی از ضعف‌ها از داخل ایران و نهادهای ورزشی خودمان است. مثلا می‌توان از بازگشت پول‌های بلوکه شده،‌ اطمینان داشت اما این‌که هر چیزی را به رفع تحریم‌ها ربط دهیم،‌ درست نیست.»


وی همچنین می‌افزاید:‌ «مثلا در تیراندازی در چند‌سال اخیر شاهد مشکل کمبود فشنگ بودیم که ورزشکاران ایران را حتی از تمرین هم منع می‌کرد. قطعا این مسائل در آینده با دید مثبت‌تری بررسی می‌شود اما باید دید که در کل چه تاثیرات عملی از لغو تحریم‌ها روی ورزش ایران شاهد خواهیم بود.»


خوش‌بین باشیم
با اتفاقاتی که در سیاست کشورمان رخ داده،‌ می‌توان به رشد ورزش کشور نیز خوش‌بین بود اما این مسأله نباید دستمایه‌ای برای برخی از اهالی ورزش باشد تا از آن استفاده‌ای به نفع خودشان کنند. در فاصله یکسال تا برگزاری المپیک ٢٠١٦ که بزرگترین رویداد ورزشی جهان به حساب می‌آید،‌ خبر خوشحال‌کننده‌ای به ورزش ایران رسید که می‌تواند به ورزشکاران و مسئولان در راه رسیدن به موفقیت در این رقابت‌ها کمک کند.

اختار ورزشی-شهروند