ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بی اخلاقی های بی سابقه در بسکتبال ایران


این روزها شاهد انواع حاشیه در لیگ برتر بسکتبال ایران هستیم، از درگیری میان بازیکنان و مربیان تا فحاشی شدید تماشاگران و پرتاب نارنجک و مواد محترقه!

سوت: این روزها شاهد انواع حاشیه در لیگ برتر بسکتبال ایران هستیم، از درگیری میان بازیکنان و مربیان تا فحاشی شدید تماشاگران و پرتاب نارنجک و مواد محترقه!

تمام این حواشی در حالی اتفاق می‌افتد که فدراسیون بسکتبال کوچک ترین واکنشی در قبال این اتفاقات از خود نشان نمی‌دهد و مشخص نیست چرا مسئولان این فدراسیون در پی برخورد قانونی با متخلفان نیستند.

اتفاقات از دو هفته قبل شروع شد که دو تیم ثامن مشهد و شهرداری گرگان به میزبانی گرگان مسابقه دادند.

در این بازی شاهد انواع اتفاقات تلخ و شرم آور در سالن بودیم و انواع حرف های رکیک از سوی تماشاگران گرگانی به تیم حریف زده شد و درگیری تماشاگران با نیمکت حریف که به مداخله پلیس و قطع بازی منجر شد، باعث تاسف شدید مردم و جامعه بسکتبال شد.

بی اخلاقی های بی سابقه در بسکتبال ایران
هواداران شهرداری گرگان

اما نکته قابل تامل بی‌تفاوتی مسئولان فدراسیون در قبال این اتفاقات بود گویی که این مسائل امری عادی است و نیازی به برخورد با اغتشاش‌گران نیست.

پس از این بازی کرمانشاهی رییس کمیته انضباطی فدراسیون، واکنش خاصی در قبال این اتفاقات نشان نمی دهد و عنوان می‌کند:

"در این رابطه باید ناظر بازی گزارش بدهد تا در جریان اتفاقات قرار بگیریم اما ناظر بازی گزارشی به من نداده است.

مطمئنا پس از مشاهده این گزارش با مسببان برخورد خواهیم کرد.”

اما پس از این حرف ها شاهد هیچ گونه برخوردی از سوی فدراسیون بسکتبال با بر هم زنندگان بازی در گرگان نبودیم.

بی‌تفاوتی فدراسیون بسکتبال به اتفاقات بازی شهرداری گرگان و ثامن سبب شد در بازی این هفته دو تیم مهرام و شهرداری گرگان باز هم در این شهر حوادث تاسف بارتری به وقوع بپیوندد و کار از الفاظ رکیک تماشاگران که تیم میهمان را مورد لطف خود قرار دادند نیز گذشت و شاهد پرتاب نارنجک و مواد محترقه بودیم و در نهایت نیز هاشمی سرمربی مهرام به خاطر رفتارش، توسط نیروهای انتظامی بازداشت شد!

بی اخلاقی های بی سابقه در بسکتبال ایران
دستگیری مصطفی هاشمی

در حال حاضر رمضان علی دولو به عنوان سرپرست سکان فدراسیون بسکتبال را تا زمان برگزاری انتخابات در اختیار دارد اما شواهد امر نشان می‌دهد که احتمالا امور فدراسیون به خوبی پیش نمی‌رود و مدیریت لازم برای جلوگیری از اتفاقات تاسف بار در این ورزش دانشگاهی وجود نداشته است.

فدراسیون بسکتبال باید به شدت با خاطیان که ممکن است تماشاگران میزبان یا مربی و بازیکنان حریف باشد، برخورد قاطعی داشته باشد نه این که با بی‌تفاوتی زمینه ساز اتفاقات ناگوارتری شود.

اگر دو هفته قبل برخورد لازم با اتفاقات بازی ثامن و شهرداری گرگان می‌شد، شاید این هفته اتفاقات ناگوارتری رخ نمی‌داد.

باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان فدراسیون بسکتبال کماکان منتظر دریافت گزارش ناظر بازی و پس از آن بی‌تفاوتی در قبال این اتفاقات زشت هستند یا این که اجازه نمی‌دهند کار به جاهای باریک تر کشیده شود.

به نظر شما ریشه این بی اخلاقی ها در کجاست؟


ویدیو مرتبط :
بی اخلاقی فوتبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتبال ایران در آستانه نابودی اخلاقی



فوتبال ایران در آستانه نابودی اخلاقی

 

پنج شنبه شب مدیران فوتبال قطر در زوریخ با لابی‌های فراوان و رایزنی‌های گسترده موفق شدند بیست و یک عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال را متقاعد کنند تا جواز میزبانی رقابت‌های مهیج جام جهانی 2022 فوتبال را به این کشور اعطا کنند تا برای نخستین بار میزبانی رقابت‌های جام جهانی به یکی از کشورهای حاضر در منطقه خاورمیانه اعطا شود.

 

پس از این که سپ بلاتر در برابر دوربین‌های بزرگترین رسانه‌های خبری جهان نام کشور هشتصد هزار نفری قطر را از پاکت سفید رنگ میزبانان جام جهانی بیرون کشید،و با هیجان نام میزبان رقابت‌های جام جهانی 2022 را به زبان آورد بسیاری از منتقدان فوتبال ایران مدیران ورزشی کشور را سرزنش کردند که چرا ما به جای قطری‌ها میزبانی این رقابت‌های مهم و مهیچ را به دست نیاوردیم، با طرح این موضوع بسیاری از منتقدان سطحی نگر که به دنبال موج سواری از جریان به وجود آمده بودند  هم با تکرار این ادعا مدعی شدند فوتبال ما باید امروز به جای قطر میزبان جام جهانی می‌شد چرا که ما به مراتب از قطری‌ها لایق‌تر بودیم.

شاید در نگاه نخست سخن این افراد منطقی به نظر می‌رسید اما با کمی تامل  و تعمق روی این مساله این سوال برای افکارعمومی به وجود می‌آید که بر چه اساس و معیاری باید فوتبال ایران همانند قطر هشتصد هزارنفری چنین میزبانی مهمی را به دست آورد،وقتی در فوتبال ایران همه عوامل اجرایی در پی نظم گریزی و رجوع به مسائل غیر حرفه‌ای هستند چرا باید در چنین رقابتی فوتبال ایران به عنوان مهم میزبانی مهم‌ترین رویدادی جهانی فوتبال دست پیدا کند و در کورس با مدعیان نام آشنای دنیای فوتبال چهره پیروز به خود بگیرد.

امروز مدیران فوتبال قطر به دنبال برگزاری ایده‌آل بازی‌های جام جهانی 2022 به سر می‌برند تا بتوانند پس از برگزاری این مسابقات بافکارعمومی را متقاعد کنند که آنها توانایی میزبانی بازی‌های المپیک را نیز دارند اما در فوتبال ایران مدیران ما به دنبال این هستند که چگونه بازیکنان متخلف خود را از پشت میله‌های بازداشتگاه بیرون بکشند تا این ستاره‌های کاغذی بتوانند برای بقای آنها روی صندلی مدیرعاملی در مستطیل سبز توپ بزنند و گلزنی کند تا مبادا پایه‌های کرسی مدیریتی آنها به لرزه در نیاید.

نگاه مدیران ما به مقوله فوتبال به قدری مبتدیانه است که رسیدن به جایگاه فعلی قطر آرزویی محال برای علاقمندان به فوتبال ایران است؛ چرا که هنوز مدیران فوتبال ایران نتوانسته‌اند به این درک برسد که برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا قبل ازهر کاری اصول اخلاقی و رفتاری دنیای فوتبال را رعایت کرد تا بتوان در میان قدرت‌های شاخص فوتبال دنیا شروع به رقابت کرد.

امروز در فوتبال ایران همه به دنبال کسب موفقیت و کسب نتیجه هستند تا به واسطه آن عمر مدیریتی خود را افزایش دهند و از انتقادات بی رحمانه منتقدان در امان بمانند در حالی که واقعیت فوتبال در هیچ کجای جهان به این شکل نیست، چون اگر قرار به اجرای این رویه باشد هرگز نمی‌توان با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها در فوتبال مقابله کرد، نگاه نتیجه‌گرا در فوتبال همه اصول اخلاقی را قربانی موفقیت می‌کند؛ به همین دلیل مدیرانی که به دنبال کسب نتایج هستند باید چشم بر تمام واقعیت‌های تلخ و تکان دهنده فوتبال ببندند تا به هدف دلخواه خود دست پیدا کنند، اتفاقی که متاسفانه در فوتبال ایران به شکل فراگیر در اکثر باشگاه‌ها در حال اجرا است.

امروزه در دنیای حرفه‌ای دنیا فوتبال تنها راه حلی که می‌توان با در پیش گرفتن آن قله‌های موفقیت را به راحتی فتح کرد رجوع به سیستم مدیریتی نوین فوتبال است،یعنی این که همه چیز با نظم و انضباط حرفه‌ای در جایگاه خود قرار گیرد تا هدف نهایی محقق شود اما در فوتبال ایران چنین سیستمی هرگز اجرا نمی‌شود چون هیچ کسی به معنای واقعی کلمه به اصول حرفه‌ای پایبند نیست، تنها فاکتوری که در فوتبال ایران جلوتر از تمامی اصول حرفه‌ای دنیا پیش می‌رود نظام پرداختی و دریافتی باشگاه‌ها با بازیکنان و مربیان است.

نکته جالب اینجاست که ستاره‌های کاغذی فوتبال ایران که همه ساله به دلیل سیستم بیمار حاکم در فوتبال ایران میلیون‌ها تومان از بودجه موجود در فوتبال ایران را به حساب شخصی خود واریز می‌کنند کوچک‌ترین اهمیتی به مسائل فنی، اخلاقی و انضباطی نمی‌دهند چون می‌دانند که مدیریت ناموفق فوتبال باشگاهی ایران آنها را به هر قیمتی زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند بی بندو باری‌های آنها برای هواداران بی گناه فوتبال ایران نمایان شود!به همین دلیل ستارگان کاغذی فوتبال ایران بدون هیچ انگیزه‌ای برای درخشش در میادین رسمی ترجیح می‌دهند به جای زندگی پاک و سالم به مسائل غیر اخلاقی رجوع کنند و پول باد آورده خود ناشی از قراردادهای سرسام آور را با خوش‌گذارنی‌های و میهمانی‌های آنچنانی با افرادی معلوم الحال به هدر دهند.

برای اثبات این مطلب می‌توان به ماجرای بازداشت چند فوتبالیست نام آشنا در میهمانی شبانه چند شب پیش یکی از خیابان‌های شمالی تهران اشاره کرد، جایی که سه ستاره فوتبال ایران و یک مربی لیگ برتری از سوی ماموران پلیس امنیت تهران بازداشت و روانه بازداشتگاه شدند.هر چند آنها این بارهم زیاد پشت میله‌ها نماندند و با وثیقه‌های آنچنانی آقایان مدیر خیلی زود از بازداشتگاه بیرون آمدند اما این مساله نشان می‌دهد که چرا فوتبال ایران اینگونه دچار عقب افتادگی شده است و کشوری هشتصد هزار نفری بیخ گوش ایران میزبانی رقابت‌های جام جهانی را برعهده می‌گیرد.

بدون تردید آنهایی که تا دیروز با جوزدگی بسیار فریاد می‌زنند چرا ما به جای قطر به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب نشدیم حالا به این مطلب پی برده‌اند که تا زمانی که تفکر مدیران ما به بیرون کشیدن ستاره‌های خود از پشت میله‌های بازداشتگاه معطوف شده نمی‌توان میزبان جام جهانی شد.../عصر ایران