ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیک زاده: قهرمان جام ملت‌ها می‌شویم


هاشم بیک زاده می گوید مشکلات فوتبال پایه ایران عمقی است.

خبر آنلاین: اردوی تیم‌ملی برای آماده‌سازی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا در پرتغال برپا شده و حالا بعد از اتمام ناكامی‌هایی كه فوتبال ایران در رده پایه از خود برجای گذاشته نگاه‌ها به این تیم دوخته شده تا در استرالیا از اعتبار فوتبال ملی ایران دفاع كند. هاشم بیك ​زاده ملی‌پوش كشورمان كه جام‌جهانی‌ 2014 را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد برای حضور در این تورنمنت انگیزه‌های فراوانی دارد تا یك افتخار ملی هم به ویترین افتخاراتش اضافه كند.

*وضعیت اردوی تیم‌ملی در لیسبون مناسب است؟

خدا را شكر همه چیز در بهترین شرایط ممكن بوده و كم و كسری نداشتیم. هم امكانات و تداركات خوبی داریم، هم تمرینات فوق‌‌العاده‌ای را پشت‌سر می‌گذاریم.

*این روزها همه رقبای ایران با تیم‌های ملی قدرتمند بازی می‌كنند اما ایران به مصاف تیم‌های باشگاهی پرتغال می‌رود.

این استراتژی كادرفنی بوده و حتماً كارلوس كروش صلاح را در این تصمیم دیده و شك ندارم تصمیم او نیز بی‌دلیل نیست. ضمن اینكه ما مقابل همین تیم‌های باشگاهی كه از هماهنگی بیشتری نسبت به تیم‌های ملی برخوردار هستند بهتر می‌توانیم ضعف‌های‌مان را ببینیم.

*نزدیك به 4 دهه از آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌ها می‌گذرد. فكر می‌كنی تیم فعلی بتواند این طلسم را بشكند؟

ما تیم خیلی خوبی داریم كه بعد از جام‌جهانی‌ به پختگی بیشتری هم رسیده است. از آن مهمتر كارلوس كروش را داریم كه روی نیمكت مانند ستونی مستحكم می‌توانیم به تجربیات و دانشش تكیه كنیم. البته كار برای قهرمانی خیلی دشوار شده چون تمام حریفان ما با سرمایه​گذاری وحشتناك دنبال موفقیت هستند اما به شخصه اعتقاد دارم نمایش ایران مقابل آرژانتین در جام‌جهانی‌ برزیل یك پیغام ویژه بود برای مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آسیا.

*چه پیغامی؟

اینكه ایران را نباید دست‌كم بگیرند. چون اگر ما در جام ملت‌ها نمایش برابر آرژانتین را تكرار كنیم كار سختی برای قهرمانی نخواهیم داشت.

*از ناكامی‌های اخیر تیم‌های پایه خبر داری؟

بله متأسفانه شنیدم جوانان هم با علی دوستی​مهر نتوانست از گروهش در قهرمانی جوانان آسیا صعود كند كه خبر تأسف‌آوری بود گرچه شك ندارم علی دوستی​مهر و همكارانش نهایت تلاش‌شان را برای موفقیت انجام دادند اما واقعیت فوتبال پایه ایران همین است، واقعیتی تلخ و تأسف​آور.

*دلیل این همه ناكامی چیست؟

ما در فوتبال پایه كار آكادمیك انجام نمی‌دهیم و فوتبال پایه ما تنها خلاصه شده در پول و پول​بازی!

*چطور؟

چند وقت پیش بود از زبان یكی از مربیان كاربلد و كارنامه​دار پایه تهران كه ارادت خاصی نسبت به ایشان دارم شنیدم كه می‌گفت الان هر كس بابای پولداری داشته باشد راحت می‌تواند در فوتبال پایه پیشرفت كند و اگر پولی در بساط نداشته باشد باید فوتبال را با تمام توانایی‌ها و استعدادی كه خداوند به او اعطا كرده ببوسد و بگذارد كنار. بله متأسفانه فوتبال پایه در ایران جایی شده برای كسب و كار و كاسبی نه محل رشد و پیشرفت استعدادهای ناب. باور كنید در ایران به قدری استعداد ناب هست كه اروپایی‌ها حاضر هستند برای در اختیار داشتن آنها میلیون‌ها دلار پول بپردازند اما ما تمام آنها را در این سال‌ها سوزاندیم تا به اینجا برسیم؛ جایی كه فوتبال‌مان تهی شده از پدیده و استعداد.

*چاره كار چیست؟

باید با یك برنامه‌ریزی اصولی و آكادمیك كاری كنیم باشگاه‌های بازیكن‌ساز دوباره كارخانه بازیكن‌سازی خود را راه‌اندازی كنند. ما باشگاه‌هایی مثل بانك ملی، راه​آهن، شاهین، دارایی و... را داشتیم كه هر سال چندین و چند فوتبالیست با‌استعداد پرورش داده و به باشگاه‌های بزرگ معرفی می‌كردند اما الان دیگر خبری از این باشگاه‌ها نیست و این درد بزرگ فوتبال پایه ماست. به جای آنها الان تیم‌هایی تشكیل شده‌اند كه هر بازیكنی دستش به جیبش می‌رسد و می‌تواند مخارج تیم را تأمین كند در عین بی‌استعدادی می‌‌آید و جای فوتبالیست‌های با‌استعداد را كه در كوچه و خیابان‌های جنوب شهر و در زمین‌های خاكی مثل الماس می‌درخشند را می‌گیرند!


ویدیو مرتبط :
استرالیا قهرمان جام ملت های آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فتح الله زاده: بنویسید استقلال قهرمان می شود ؛ از لج شما قهرمان نمی شویم!



فتح الله زاده: بنویسید استقلال قهرمان می شود ؛ از لج شما قهرمان نمی شویم/ من چون مدیرعاملم تک ماده می کنم

علی فتح الله زاده در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین ؛ از دلایل باشگاه برای صدور 10 فرمان تاریخی شان می گوید.

 

علی فتح الله زاده

این اولین گفت و گو است با علی فتح الله زاده بعد از 10 فرمان استقلال. او که با قوانین جدید حق حرف زدن درباره بازیکنان ، بی پولی ، لیست ، قهرمانی و استقلال را ندارد برای مان درباره دلایل باشگاه برای صدور چنین بیانیه ای توضیح می دهد:« حاجی جان چنان بیانیه ای دادیم که خودم هم دیگر جرات ندارم درباره چیزی حرف بزنم.»

حالا چی شده که چنین ده فرمانی صادر کردید؟

بد است ما هم ده فرمان داشته باشیم. گفتیم هفته های آخر لیگ است ، یک کاری کرده باشیم که حاشیه ها جمع شوند.با این بیانیه حاشیه ها جمع می شوند؟

جمع هم نشوند این حسن را دارد که شما رسانه ای ها را حسابی می گذارد سر کار. الان کلی سوژه دارید که بخواهید درباره اش بنویسید.

الان شما حق دارید درباره قهرمانی استقلال حرف بزنید؟

ببین می خواهی کار بدهی دست من. می خواهی کاری کنی باشگاه برود از من شکایت کند ؟

یعنی شما که مدیر استقلال هستید نمی خواهید استقلال قهرمان شود؟

خواستن که ... می خواهیم!

پس بنویسیم حاجی گفت استقلال قهرمان می شود؟

نه بنویس حاجی گفت استقلال تمام تلاشش را می کند که قهرمان بشود. بچه ها خیلی زحمت می کشند حالا دیگر هرچی خدا خواست!

یعنی اگر بگوییم استقلال قهرمان می شود بازیکنان تان انگیزه شان را از دست می دهند؟

نه آنها با شما لج می کنند و قهرمان نمی شوند. اصلا منتظرند ببینند شما چه می گویید ، اگر بگویید قهرمان نمی شود ، قهرمان می شویم و اگر بر عکسش را بگویید برای اینکه با شما لج کنند قهرمان نمی شوند.

درباره شرایط مالی چطور؟

مشکل حل شده و همه بچه ها پول های شان را گرفتند. پس دلیلی ندارد کسی از مسائل مالی بنالد.

حتی خود شما؟

من که نه . من مدیرعامل هستم و می توانم تک ماده کنم.

راستی این رفتن ماجدی به اهواز برای چه کاری انجام گرفته است؟

بابا او برای کارهای فدراسیون رفته بود. به ما ارتباطی نداشت. من نمی دانم این آقای کفاشیان چه وقتی بود که میرشاد را بفرستد سفر؟ فقط این سفر او برای ما مشکل ایجاد کرد./خبرآنلاین