ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیوگرافی رافائل نادال



رافائل نادال,بیوگرافی رافائل نادال,زندگی نامه رافائل نادال

 بیوگرافی رافائل نادال
معرفی مرد شماره ی دوی جهان و درواقع سلطان خاک !!
رافائل نادال پاریرا ملقب به رافا نادال که دیگه نام آخرشو تو مسابقات صدا نمیزنن(منظور همون پاریراس!!) در روز سوم ماه جون سال ۱۹۸۶ در شهری کوچک که بیشتر با نام دهکده ی ماناکور هست در شهر مایورکا ی اسپانیا بدنیا اومد.
دارنده ی رکورد طولانی ترین زمان بی شکستی در کل تاریخ دنیای تنیس که از سال ۱۹۶۸ تا بحال بطور حرفه ای دنبال میشود میباشد که از ماه آوریل ۲۰۰۵ و با قهرمانی در مسابقات مسترز مونته کارلو شروع شد و تا ماه گذشته و مسابقه ی فینال مسترز هامبورگ که به راجر فدرر مرد شماره ی یک جهان باخت ادامه داشت که به عدد ۸۱ برد پیاپی رسید!
سباستیان و آنا ماریا پدر و مادر وی بودند که رافا همچنین یک خواهر کوچکتر بنام ماریا ایزابلا نیز دارد.پدرش دارای یک رستوران نسبتا بزرگ در همان شهر کوچک ماناکور است.وی همچنین در شغل شیشه و فروش شیشه های دوجداره نیز میباشد که این شغل را از زمانی که نادال تنیسور حرفه ای شده آغاز کرده!
رافا دو عمو دارد. یکی از آنها میگل آنگل نادال هست که یک فوتبالیست کاملا حرفه ای و سرشناس در کل جهان نیز بوده ولی الان بازنشسته است!
میگل آنگل همچنین در ۳ دوره جام جهانی همراه تیم ملی اسپانیا بوده و در باشگاههای بارسلونا و مایورکا در لیگای اسپانیا بازی کرده...
عموی دیگرش تونی نام دارد که وی را به ورزش و بالاخص تنیس آشنا کرد و هنگامی که رافائل تنها ۳ سال داشت او را به زمینهای تنیس میبرد و رافا بارها اعلام کرده که زندگی ورزشیش را مدیون تونی است.
هرچند رافا با دست چپ بازی می کند ولی با اینحال او یک راست دست مادرزاد است و حتی برای نوشتن هم نمی تواند با دست چپش که باهاش تنیس بازی می کند بنویسد که در نوع خود یک استثنا به شمار میرود!
هنگامی که نادال ۱۲ سال داشت والدینش به وی پیشنهاد کردند از بین ورزشهای فوتبال(ورزش مورد علاقه اش) و تنیس یکی را انتخاب کرده و آنرا تا مراحل بالاو حرفه ای ادامه دهد و همان زمان تونی وی را بیشتر به تنیس راغب کرد.
در ماه می ۲۰۰۱ و هنگامی که رافا تنها ۱۴ سال داشت تنیسور افسانه ی استرالیا یعنی پت کش با او به یک بازی نمایشی در زمینهای خاک رس پرداخت.این در حالی بود که کش اصلا علاقه ای به بازی با او نداشت و دلیلش هم این بود که از ابتدا قرار بود بوریس بکر تنیسور اسطوره ی آلمانی حریف کش باشد که چون او به این تورنمنت نمایشی نیامد نادال بالاجبار ناچار به بازی با او شد و جالب اینکه کش این داستان رو بعنوان مضحکترین رخداد زندگیش قلمداد می کند!
جالبتر اینکه نادال این بازی رو با اختلاف کمی بسود خود خاتمه داد و پت کش رو حتی عصبانی تر از قبل کرد.
در سال ۲۰۰۲ نادال ۱۵ ساله اولین بازی حرفه ای خود را برد و در مسابقاتی که در مایورکا انجام میشد به دور دوم رسید که وی را نهمین بازیکنی در تاریخ کرد که یک بازی atp را قبل از سن ۱۶ با پیروزی پشت سر گذاشته!
در سال ۲۰۰۳ دومین بازیکن جوان در تاریخ شد که به جمع ۱۰۰ نفر اول جهان در رنکینگ ای تی پی راه یافته! او سال را بعنوان نفر ۵۰ جهان خاتمه داد و همان سال او دو تورنمنت چلنجر نیز برد!
سال ۲۰۰۵ سال شروع موفقیت های نادال بود و او توانست ضمن بردن اولین گرند اسلم کارنامه ی خود مقام دومی جهان را نیز بدست آورد.همان سال دو عنوان مسترز اول دوران بازیگریش را نیز کسب کرد که در مونته کارلو و رم بود و ماه بعد نیز مسابقات گرند اسلم فرانسه رو هم برد.ضمن اینکه مسابقات بارسلونا رو هم برد و از همان سال بود که رکورد بی شکستی خود در زمینهای خاکی رو شروع کرد!
در مسابقات اوپن فرانسه آن سال که نادال تنها ۱۸ سال داشت رکورد جوانترین مسابقات رو که در دست متس ویلاندر سوئدی بود رو بعد از ۲۱ سال در اختیار گرفت و همچنین در انتهای سال که نادال ۱۱ عنوان قهرمانی کسب کرد رکورد بیشترین عناوین قهرمانی در یکسال رو که مختص به دیگر افسانه ی سوئدی یعنی بیورن بورگ بود شکست و بخود اختصاص داد!
آنسال نادا ۴ عنوان از ۹ مسترز سال رو برد و در کل آنسال ۱۱ عنوان قهرمانی کسب کرد!
در روز تولدش و در سن ۱۹ سالگی راجر فدرر رو برد و دو روز بعد از تولدش هم قهرمانی مسابقات فرانسه رو بدست آورد.
نادال مسابقات آخر سال رو که بعد از ۴ سال مجددا به چین و شانگهای بازگشته بود رو بدلیل مصدومیت شدید از ناحیه ی پی چپ از دست داد ولی همچنان سال را با عنوان دومی تمام کرد.
همان سال رکورد ۷۹ برد در یکسال را بعد از فدرر که ۸۱ مسابقه بود بعنوان دومی تمام کرد.
سال ۲۰۰۶ و در واقع مسابقات اوپن استرالیا رو بدلیل همان مصدومیت آخر سال قبل از دست داد و از مسابقات دوبی مجددا بطور کامل سال را آغاز کرد و آن فینال دراماتیک او برابر فدرر رو حتما همه بیاد دارید!
بیشتر بردهای نادال برابر فدرر به همین سال ۲۰۰۶ بر میگرده که او در فینالهای دوبی و رم و مونته کارلو و فرانسه فدرر رو مغلوب کرد! البته این سال برای نادال مانند ۲۰۰۵ نبود چون او نتوانست از ۶ عنوان قهرمانیش دفاع کرده و تنها ۵ عنوان قهرمانی آورد.
ولی همچنان رکورد بی شکستیش در زمینهای خاکی ادامه داشت...
او همچنین برای دومین سال پیاپی قهرمان مسابقات اوپن فرانسه شد و در فینال فدرر رو شکست داد تا فدرر از رسیدن با باشگاه برترین های تاریخ باز بماند!
در همین سال ۲۰۰۶ نادال رکورد گیلرمو ویلاس اسطوره ی سابق آرژانتینی رو در زمینهای خاکی پس از ۲۹ سال شکست و این رکورد رو بنام خودش ثبت کرد!
در پایان سال ۲۰۰۶ بالاخره در مسابقات آخر سال در چین شرکت کرد و در نیمه نهایی مغلوب فدرری شد که دنبال انتقامی سخت از نادال بود!
امسال رو هم نادال بعنوان نفر دوم تمام کرد.
ولی سال ۲۰۰۷ با دو شکست پیاپی در هندوستان (نیمه نهایی) و سیدنی(در مرحله ی اول بدلیل مصدومیت) آغاز کرد و در مرحله ی ۴/۱ نهایی اوپن استرالیا به فرناندو گونزالس شیلیایی باخت!
هنوز رکورد بی شکستی نادال ادامه داشت و او توانست براحتی از عناوین قهرمانیش در مونته کارلو و رم و بارسلونا دفاع کند تا اینکه در مسابقات مسترز هامبورگ که وی امتیازی برای دفاع کردن نداشت شرکت کرد و بیشتر بدلیل خستگی زیاد در دیدار فینال و در حالی که یک ست رو برده بود به راجر فدرر واگذار کرد!
بعد از آن شکست همه به اینکه بالاخره فدرر اولین جایزه ی فرانسه اش را میبرد امیدوارتر شدند تا اینکه نادا در فینال او را هم برد و یک رکورد دیگر را ثبت کرد:
اولین بازیکنی که توانسته مسابقات گرند اسلم فرانسه رو ۳ سال پشت سر هم ببرد و بدون باخت بلقی بماند!
خصوصیات اخلاقی
به گفته كارشناسان، نادال یك ویژگی بارز و آشكار دارد، آن هم دوندگی است. دوندگی و جوانی نادال موجب موفقیت او شده است.
او خودش را به هر توپی در هر گوشه‌ای از زمین كه باشد می‌‌رساند و آن توپ را جواب می‌‌دهد و این برگ برنده برای او وجود دارد. او خودش می‌‌گوید همیشه به زندگی امیدوار هستم و نشاط و شادابی را در خود زنده نگه می‌‌دارم. به همین سبب كارشناسان اظهار می‌‌دارند كه نادال مساوی است با نشاط، جوانی و دوندگی و فردی خستگی ناپذیر و پرانرژی است.
جسارت و قدرت بدنی نادال با یك اراده بی‌‌نظیر تلفیق شده و او را به یك بازیكن منحصر به فرد تبدیل كرده است.
نادال ادعا می‌‌كند كه ممكن است به زودی دچار یك افت ناگهانی شود اما هیچ‌گاه امید و شادابی‌اش را از دست نخواهد داد.
وقتی از او پرسیدند كه راز موفقیت تو چیست، او توضیح داد: نمی‌‌دانم ولی رازی در كار نیست فقط از بازی لذت می‌‌برم و به خاطر آنچه كه هست احساس خوشبختی می‌‌كنم. من همیشه می‌‌خواستم یك تنیسور خوب باشم اما اگر روزی هدفم این باشد كه برترین باشم باید در خیلی زمینه‌ها پیشرفت كنم و اقرار می‌‌كنم كه با راجر فدرر خیلی فاصله دارم.
به نظر طرفدارانش، رافائل با موهای بلند، تی‌شرت آستین حلقه‌ای نارنجی و با آن شلوار ملوانی گشاد و چهره‌ای جذاب و گیرا نه تنها دارای اعتماد به نفس زیاد است بلكه بازیكنی متواضع، افتاده و مردمی است به همین دلیل محبوب اسپانیایی‌هاست. گادیو یكی از بهترین تنیسورهای سال ۲۰۰۵ از آرژانتین درباره نادال می‌‌گوید: نادال بهترین است. او پدیده‌ای جدید در اسپانیاست و می‌‌تواند بزرگ‌ترین خطر برای تنیسور‌های معروف به شمار آید.

با فرمی كه نادال دارد از امیدواران اصلی قهرمانی است. او بسیار محكم و مطمئن كار می‌‌كند و صاحب اعتماد به نفس بالایی است. سرعت و جنبش بالا و بازوهای فعال، او را به یك بازیكن باور نكردنی تبدیل كرده است. ما باید برای یافتن نقاط ضعف در او تلاش و كنكاش زیادی داشته باشیم.
▪ رافائل علاقه زیادی به فوتبال و از جمله زین‌الدین زیدان، فوتبالیست تیم ملی فرانسه دارد. از این جهت جام قهرمانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه را تقدیم وی كرد.
▪ او علاقه زیادی به فرناندو آلونسو، قهرمان مسابقات فرمول یك كه هموطنش نیز هست، دارد.
▪ رافائل نادال به همراه بوریس بكر تنها تنیسوری است كه توانسته در سن جوانی در مسابقات انفرادی قهرمان شود.
▪ قد او ۱۸۵ سانتی‌متر و وزنش ۸۵ كیلوگرم است.
▪ نادال هنوز ازدواج نكرده، عاشق اتومبیل‌های لوكسی چون پورشه و بوگاتی است. او می‌‌گوید: در آرزوی یك مقام قهرمانی اسپانیا چه در جام جهانی و چه در جام ملت‌ها می‌‌سوزم، حتی آنان هیچ‌گاه جزو چهار تیم هم نمی‌‌شوند كه دلم به این فوتبال خوش باشد.

عکس هایی از رافائل نادال

 

رافائل نادال,بیوگرافی رافائل 

نادال,زندگی نامه رافائل نادال

عکس رافائل نادال

رافائل نادال,بیوگرافی رافائل نادال,زندگی نامه رافائل نادال

عکس رافائل نادال

رافائل نادال,بیوگرافی رافائل نادال,زندگی نامه رافائل نادال

عکس رافائل نادال

رافائل نادال,بیوگرافی رافائل نادال,زندگی نامه رافائل نادال

عکس رافائل نادال

رافائل نادال,بیوگرافی رافائل نادال,زندگی نامه رافائل نادال

عکس رافائل نادال

رافائل نادال,بیوگرافی رافائل نادال,زندگی نامه رافائل نادال

عکس رافائل نادال

رافائل نادال,بیوگرافی رافائل نادال,زندگی نامه رافائل نادال

منبع:rasekhoon.net

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تمرینات رافائل نادال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ویمبلدون 2013 با حذف رافائل نادال!



تنیس ویمبلدون 2013,رقابتهای تنیس ویمبلدون 2013

آغاز ویمبلدون 2013 با حذف رافائل نادال!

رقابت‌های تنیس ویمبلدون 2013 با حذف ناباورانه رافائل نادال در دور اول آغاز شد!

رقابت‌های تنیس ویمبلدون روز گذشته آغاز شد که در شروع آن استیو دارسیس، تنیسور بلژیکی و دارنده رتبه 135 موفق شد، رافائل نادال را در سه ست و با نتایج 7 بر 6، 7 بر 6 و 6 بر 4 شکست دهد تا نادال پس از 22 بازی طعم شکست را بچشد. این نخستین شکست رافائل نادال در دور اول یک گرنداسلم تنیس است.

دارسیس پس از غلبه بر نادال گفت: هیچ کس از من انتظار نداشت تا این بازی را ببرم. بنابراین بدون هیچ فشاری بازی خودم را انجام دادم و به خودم گفتم که بهتر است از این بازی لذت ببرم تا این که به فکر پیروزی باشم. این تمام آن چیزی بود که برابر رافائل نادال انجام دادم.

در دیگر نتایج مهم روجر فدرر، مدافع عنوان قهرمانی موفق شد در سه ست ویکتور هانسکو را شکست دهد. پرافتخارترین تنیسور جهان در این بازی با نتایج 6 بر 3، 6 بر 2 و 6 بر صفر هانسکو را با شکست بدرقه کرد.

اندی ماری نیز موفق شد بنیامین بکر آلمانی را شکست داد و به دور دوم ویمبلدون راه یابد.

در ادامه بازی‌های ویمبلدون امروز نوواک جوکوویچ، یکی دیگر از بخت‌های قهرمانی با فلورین میر از آلمان بازی خواهد کرد./ایسنا