ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیم و هراس آشكار پرتابگر ژرمن از "غول پارسی" در المپیک لندن



بیم و هراس آشكار پرتابگر ژرمن از "غول پارسی"

روزنامه ولت: حدادی امیدوارترین ورزشكار ایرانی در لندن 2012 است

تنها 9 روز به شروع بازی‌های المپیك لندن باقی‌مانده است؛ بازی‌هایی كه احسان حدادی امید فراوانی دارد، نشان طلایش را از آن خود كند. "روبرت هارتینگ" آلمانی از جدی‌ترین رقیبان این پرتاب‌گر دیسك است و همین موضوع بهانه‌ای شده تا روزنامه "ولت" نگاهی به حدادی داشته باشد. گزارشی كه چندان هم دوستانه و بی‌طرفانه نیست!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 "كلاوس شلوتر" و "سباستین آرلت" نویسندگان این متن احسان حدادی را امیدوارترین ورزشكار ایران به دریافت نشان طلای بازی‌های المپیك سی‌ام می‌دانند: "غولی 193 سانتی‌متری با 27 سال سن از تهران كه شاگرد یك مربی روس است. "كیم ایوانوویچ بوخونسوف" 81 ساله درست نیم قرن پیش پرتاب‌گری بزرگ در كلاس جهانی بود. حدادی یكی از قدرتمندترین مردانی است كه روبرت هارتینگ، قهرمان آلمانی پرتاب دیسك جهان و اروپا باید در بازی‌ها به میزبانی لندن با آنها بر سر دستیابی به نشان طلا پیكار داشته باشد."

"ولت" به نشان برنز حدادی در جام جهانی 2011 در دائه‌گوی كره جنوبی كه نخستین مدال ایران در تاریخ رقابت‌های دوومیدانی جهان بود، اشاره داشت و این كه این ورزشكار پس از آن افتخار در ایران به "قهرمانی ملی" تبدیل شد. ولت همچنین نوشت: "محمود احمدی نژاد، رئیس دولت ایران با اهدای خودرویی جدید از این قهرمان ستایش كرد و همزمان از وی خواست تا در بازی‌های المپیك لندن پرتابی هفتاد متری داشته باشد." نویسندگان این متن بر این باورند كه این "غول پارسی" پتانسیل این كار را داراست چرا كه بهترین پرتاب وی 69 متر و 32 سانتی‌متر بوده و به چهار سال پیش باز می‌گردد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه آلمانی از "چین‌های پیشانی هارتینگ" نوشت؛ آن هم زمانی كه درباره رقیب ایرانی‌اش صحبت می‌كند. او به مكان و مربیان تمرینی حدادی در سال‌های اخیر هم اشاره دارد.

 

حدادی از دو ماه پیش در آلمان خود را برای حضور در بازی‌های المپیك لندن آماده می‌كند و از همین كشور هم روانه لندن خواهد شد. بدیهی است كه هارتینگ از این موضوع به خوبی آگاهی دارد كه حدادی در كجا و زیر نظر كدام مربی مشغول تمرین است.

 

ورزشكار آلمانی در ادامه به رقیب ایران خود كنایه می‌زند و در سخنانی نیشدار وی را به "دوپینگ" متهم می‌كند: "دست كم می‌توانم مطمئن باشم كه او (به خاطر تمرین در آلمان) در بازی‌های المپیك لندن پاك است." ماموران مبارزه با دوپینگ می‌توانند هر زمان كه بخواهند به حدادی در جنوب آلمان دسترسی داشته و سرزده از او تست بگیرند.

 

حدادی پیش از جام‌جهانی دردسر زیادی با شانه‌اش داشت. عمل جراحی شانه‌اش در گذشته نیز موفقیت‌آمیز نبود. دكتر آلكساندر یونچف دو بار در اشتوتگارت حدادی را زیر تیغ برد كه نتیجه‌اش هم موفقیت در دائه‌گو بود. به نوشته ولت، رئیس‌جمهور ایران نامه تشكری به این پزشك آلمانی فرستاده و از وی دعوت كرد تا از ایران دیدار كند. یونچف از آن زمان تاكنون همزمان پزشك و مشاور تغذیه حدادی است.

فدراسیون دوومیدانی ایران هزینه سرسام‌آور آماده‌سازی حدادی را می‌پردازد. ولت دلخوری‌های گذشته حدادی را نیز از نظر دور نداشته و به 20 هزار دلاری كه خود این ورزشكار برای عمل شانه‌اش پرداخت اشاره كرد یا از گلایه‌ای كه وی به خاطر عدم استقبال از او هنگام بازگشتش از جام جهانی داشت، نوشت؛ یادآوری‌هایی كه در فاصله چند روز مانده تا بازی‌های لندن به نظر با هدف خاصی صورت می‌گیرد!

 

ولت همچنین به گفته‌ای از حدادی استناد می‌كند كه درستی آن چندان روشن نیست. این كه وی تهدید كرده بود، در صورت تغییر نكردن رئیس فدراسیون دوومیدانی برای كشور دیگری پرتاب خواهد كرد.

 

تابستان 2012 فرا رسیده و حدادی به گفته خودش احساس آمادگی كامل می‌كند. زمانی كه نام هارتینگ را می‌شنود، لبخند معناداری می‌زند. او دوست ندارد درباره شانسش در لندن 2012 حرف بزند و درباره هارتینگ هم با تاكید روی واژه "ورزشی" تنها می‌گوید:‌ "او الگوی ورزشی من است."

 

حدادی در حال حاضر در مكان پنجم برترین پرتاب‌كنندگان دیسك جهان ایستاده است؛ فهرستی كه هارتینگ آلمانی را در صدر خود می‌بیند.

بوخونسوف كهنه كار درباره بازیكنش با خوشبینی می‌گوید: "احسان تكنیك مناسبی دارد كه با آن می‌تواند به ركورد 70 متر دست یابد. تنها یك مانع و آن هم شانه جراحی شده او. اگر حدادی بتواند از پس این مشكل ذهنی برآید، همه چیز شدنی است."/ایسنا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض ایران به لوگوی المپیک 2012 لندن



كمیته ملی المپیك ایران به لوگوی بازی‌های المپیك تابستانی لندن اعتراض كرد.ایسنا: لوگوی المپیك تابستانی 2012 به گونه‌ای طراحی شده كه واژه "صهیون" را در ذهن متبادر می‌كند. به فاصله اندك پس از رونمایی از این لوگو، برخی گرافیستهای مسلمان به این لوگو اعتراض كردند اما مسوولان محلی برگزاری بازی‌ها و كمیته بین المللی المپیك واكنشی به این اعتراضها نشان نداند.

 

با این حال با نزدیك شدن به زمان برگزاری این بازی‌ها در تابستان 2012 و داغ شدن رقابتهای انتخابی المپیك اعتراض‌ها به این حركت بیشتر شده است. بر همین اساس روز گذشته كمیته ملی المپیك ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به كمیته بین المللی المپیك به لوگوی بازیهای لندن اعتراض كرد و خواستار تغییر لوگوی این بازیها شد.

كمیته بین المللی المپیك و كمیته برگزار كننده این بازیها در لندن هنوز واكنشی به اعتراض ایران نشان نداده است.

ایران نخستین كشور مسلمان است كه به طور رسمی به لوگوی المپیك لندن اعتراض كرده است.../ایسنا