ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیرانوند از پرسپولیس چقدر پول خواست


به نظر می رسد جذب دروازه بان ملی پوش نفت تهران در مجموع برای باشگاه پرسپولیس نزدیک به 2 میلیارد تومان آب می خورد.

اسپورت تی وی: باشگاه نفت برای صدور رضایت نامه علیرضا بیرانوند سنگربان ملی پوش خود مبلغ یک میلیارد تومان طلب کرده بود.
 
در ابتدای مذاکرات که بیرانوند هنوز قراردادش را با نفت تمدید نکرده بود نفتی ها مبلغ 500 میلیون تومان طلب کرده بودند اما بعد از تمدید قرارداد این رقم به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرد!
 
ظاهرا بیرانوند هم برای یک فصل حضورش در پرسپولیس مبلغ 950 میلیون تومان از پرسپولیسی ها خواسته بوده و همین مسئله باعث شد کل این پروژه انتقال نیمه تمام باقی بماند.
 
پرسپولیسی ها تاکید دارند که باشگاه نفت بر سر مبلغ رضایت نامه هیچ همکاری با این باشگاه نداشته اند.


ویدیو مرتبط :
دروازه بان پرسپولیس: چقدر پول بگیرم می رم استقلال؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس با پول بیرانوند و طهماسبی، می‌تواند کدام‌یک از دروازه‌بان‌های بزرگ دنیا را جذب کند؟



اخبار,اخبار ورزشی,دروازه‌بان‌های بزرگ دنیا

 

تماشاگران امروز درباره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس نوشته است.

بازار مکاره
و برای نیم‌فصل، کدام‌یک از دروازه‌بان‌های مشهور و بدون قرارداد را می‌توان به ایران آورد؟ چرا پرسپولیس به جای آنها، سراغ گزینه‌های ناشناخته خارجی یا نه‌چندان موفق ایرانی می‌رود؟

الساندر تزورواسچهارصد  پانصد میلیون برای رضایت‌نامه، همین‌قدر هم برای دستمزد یک نیم‌فصل. اعداد و ارقام مطرح‌شده در بازار نقل و انتقالات زمستانی لیگ‌برتر، شگفت‌انگیز هستند. حدود یک میلیارد هزینه برای استفاده چند ماهه از بازیکنانی که در نیم‌فصل اول هم ستاره تیم‌شان نبوده‌اند. به‌طور مثال، مهرداد طهماسبی بعد از یک نیم‌فصل کامل نیمکت‌نشینی در تراکتور، برای نیم‌فصل دوم به فولاد و پرسپولیس نزدیک شد و هر دو باشگاه، حاضر بودند مبلغ سنگین رضایت‌نامه و دستمزد او را پرداخت کنند. هزینه‌ای سرسام‌آور برای بازیکن 30 ساله نیمکت‌نشین، که تا سه سال قبل در لیگ یک بازی می‌کرد.

امسال، تقارن خوبی در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران و اروپا به‌وجود آمده و می‌توان قیمت بازیکنان داخلی را با ستاره‌های مطرح بین‌المللی برای نیم‌فصل دوم مقایسه کرد. برای مثال، پرسپولیس حاضر شده برای دروازه‌بان نیم‌فصل دوم یک میلیارد معادل 250 هزار یورو هزینه کند. آنها سال قبل نیز مبلغ گزافی برای یک نیم‌فصل بازی به تادئو، مهاجم برزیلی خود دادند تا فقط یک پنالتی در تشریفاتی‌ترین بازی فصل بزند. کمی قبل‌تر، در زمان رویانیان 350 هزار دلار برای 7 بازی آسیایی به آسمیر آودوکیچ پرداخت کردند. شاید اگر پرسپولیسی‌ها با مقوله بازیکن آزاد آشنایی بیشتری داشتند، می‌توانستند زمستان‌های کم‌خرج‌تری رقم بزنند. با 250 هزار یور

دروازه‌بانی که در جام‌جهانی‌ 2010 یک تنه مقابل ضربات مسی ایستادگی کرد تا او جام را بدون گل زده تمام کند نیز امروز بدون تیم است. تزورواس پس از دو سال نیمکت‌نشینی در پالرمو و جنوا در ایتالیا، 18 ماه قبل به آپولون قبرس رفت و پس از یک فصل بازی در لیگ این جزیره کوچک در انتقالی عجیب به لیگ هند و باشگاه نورت ایست یونایتد رفت. تزورواس پس از انجام دو بازی، قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد. او امروز در دوبی زندگی می‌کند و در آخرین مصاحبه‌هایش اعلام کرده مشکلی با ادامه فوتبال در آسیا ندارد.
 
 جانی لئونی
دروازه‌بان سابق تیم‌ملی سوئیس که بدون حتی یک بازی ملی برای جام‌جهانی‌ 2010 دعوت شد. او همان دروازه‌بانی است که در لیگ قهرمانان با پیراهن اف سی زوریخ مقابل ستاره‌های وقت میلان مقاومتی ستدونی انجام داد. سخت می‌توان تصور کرد یک تبعه سوئیس به کار و اقامت در کشور دیگری تن دهد. به‌خصوص اگر مدیر برنامه‌هایش با رودریگو توزی یکی باشد و بازیکن سابق استقلال و تراکتورسازی درباره صداقت پرداخت‌ها و قراردادهای باشگاه‌های ایرانی با او صحبت کند اما در نقطه مقابل لئونی مدتی در قبرس و آذربایجان نیز در همین سال‌های اخیر بازی کرده و چندان با فضای خاورمیانه بیگانه نیست. او از پایان فصل گذشته تا امروز تیمی نداشته است.

  تیمو هیلده براند
دروازه‌بان سابق تیم‌ملی آلمان و رکورددار بسته نگه داشتن متوالی دروازه در بوندس‌لیگا. هیلده براند تا زمانی که در اشتوتگارت بود گلر خوبی محسوب می‌شد اما پس از انتقال به والنسیا با روندی سینوسی بالا و پایین می‌رفته و دو تیم آخرش را با تمرین کردن مجانی و قراردادهای صرفا بر اساس پاداش، مجاب به بستن قرارداد کرد. هیلده براند در نیم‌فصل دوم فصل گذشته نیز همانند امروز بدون تیم بود و با مصدومیت کوین تراپ به استخدام آینتراخت فرانکفورت در آمد. نکته جالب درباره او، مدیر برنامه‌های ایرانی‌‌اش است که البته مدتی قبل از سوی علیپور رئیس کمیته اخلاق ممنوع‌الفعالیت اعلام شده بود.

 ماریان پتکوویچ
دروازه‌بانی که زمانی آرزو داشتیم تا مصدوم شود بلکه دانیال داوری در برانشوایگ بتواند بازی کند. پتکوویچ آنقدر خوب و با مهارت این مصدوم شدن را ادامه داد که پس از اتمام مدت قراردادش با برانشوایگ در پایان فصل قبل، 6 ماهی را بدون تیم فقط خودش تمرین می‌کرده. آخرین دستمزد او رقم باور نکردنی 4 هزار یورو در هفته بود که برای یک قرارداد یک ساله کامل به حدود 230 هزار یورو می‌رسد.
 
نیکولای میخایلوف
فرزند بوریسلاو میخایلوف دروازه‌بان سابق تیم‌ملی بلغارستان در جام‌جهانی‌ 1994. او فوتبالش را در آکادمی لیورپول آغاز کرد و سپس به توئنته هلند رفت. میخایلوف در سال 2011 بالاتر از برباتوف و پتروف به عنوان فوتبالیست سال بلغارستان انتخاب شد اما بعد از آن با انتخاب باشگاه‌های بدش کمی از مسیر به دور شد. ابتدا یک فصل نیمکت‌نشینی در هلاس ورونا و سپس انتقال به تیم مرسین ترکیه. او امروز و پس از فسخ قرارداد با مرسین بدون تیم است. به طرز جالبی میخایل ایوانوف ذخیره سابقش در تیم‌ملی بلغارستان هم همانند او بدون تیم است و با باشگاهی قرارداد ندارد.

 پدی کنی
دروازه‌بان ایرلندی و با سابقه لیدز یونایتد که دو فصل در لیگ‌برتر انگلیس همراه با کوئینز پارک رنجرز و شفیلد یونایتد بازی کرد. کنی مدتی در تیم‌ملی ایرلند ذخیره شی گیون بود و توانست 7 بار برای آنها به میدان برود. پس از جدایی توافقی از لیدز در آگوست 2014 پدی کنی با 4 تیم بولتون، اولدهام اتلتیک، ایپسویچ و پورت ویل تمرین کرد و توانست در مقاطعی این باشگاه‌ها را برای عقد قرارداد مجاب کند. او کمی قبل با بوری سیتی قراردادی کوتاه‌مدت امضا کرد که در آن فقط برای انجام دادن بازی و موفقیت در آن (بسته نگه داشتن دروازه، مهار پنالتی و...‌) پاداش می‌گرفت اما کمی بعد به دلیل نداشتن فرصت بازی، قراردادش را فسخ کرد.
 
 انوات زوبیکارای
دروازه‌بان سابق رئال بتیس که پس از خروج کلودیو براوو از این باشگاه مدت کوتاهی دروازه‌بان اول تیم هم شده بود امروز بدون باشگاه است، البته نه به دلایل فنی. انوات فرزند کاندیدو زوبیکارای تروریست گروه اتا است که از سال 1989 به دلیل دو فقره عملیات تروریستی در زندان است و تا 3 سال دیگر نیز باید در حبس باقی بماند. باشگاه‌های غیر باسکی در اسپانیا پس از اتمام مدت قرارداد او با سوسیه‌داد به دلیل خانواده نه‌چندان خوش‌نام حاضر به بستن قرارداد نشدند. او در حال حاضر در قبرس تمریناتش را دنبال می‌کند. مدیر برنامه‌هایش نیز با فرانسیسکو پاوون و میشل سالگادو که هر دو ارتباط خوبی با باشگاه‌های ایرانی دارند یکی است.

 هلموت هاینز مولر
همبازی سابق آندو تیموریان در بارنزلی. شهرت هاینز مولر به دلیل این است که پس از اتمام قراردادش با ماینتز از آنها تقاضای حقوق بازنشستگی و قرارداد مادام‌العمر کرده بود و به طرز عجیبی دادگاه نیز به نفع او رأی داد. دیدگاه اقتصادی هاینز مولر به فوتبال باعث شد مدتی در نروژ و دسته‌های پایین‌تر انگلیس نیز به فوتبالش ادامه دهد. او سال قبل و با مصدومیت رینا و تام اشتارک با بایرن‌مونیخ تمرین کرد اما موفق به بستن قرارداد نشد.

پل رابینسون
شماره یک تیم‌ملی انگلیس در جام‌جهانی‌ 2006 و البته تاتنهام و لیدز و تنها دروازه‌بان تاریخ لیگ‌برتر که بیش از یک گل به ثبت رسانده. پل رابینسون و استوارت تیلور دروازه‌بان سابق آرسنال و استون‌ویلا، جزو موکلین یک بنگاه جابه‌جایی بازیکن هستند که پیش از این بازیکنانی مانند عماد زعتره و کالینز جان را در لیگ ایران داشته و در حال حاضر هم چند بازیکن ایرانی در دسته‌های پایین‌تر انگلیس دارد. درباره نوع فعالیت و تمرینات تیلور گزارشی وجود ندارد؛ به‌ویژه اینکه او در شبکه‌های اجتماعی هم نیست اما پل رابینسون از حدود یک ماه قبل در کنار ناتینگهام فارست تمرین می‌کند و به لحاظ بدنی ناآماده نیست. دستمزد او در سال آخر حضور در بلکبرن به نسبت آخرین دستمزد تمامی حاضران در این فهرست به طرز چشمگیری بالاتر بود. 500 هزار یورو برای یک فصل، که تقریباً به همان عدد 250 هزار یورو برای نیم‌فصل می‌رسد.

نلسون دیدا
بدون محاسبه علیرضا پورمند، کمتر پیش آمده بازیکنی پس از 41 سالگی در لیگ‌برتر ایران به میدان برود. دروازه‌بان سابق میلان که اگر کمی خوش‌شانس بود می‌توانست به صدمین بازی ملی با برزیل هم برسد، امروز بدون تیم است اما تا همین 6 ماه قبل دروازه‌بان اول تیم اینترناسیونال بود و از روزهای آخر حضورش در میلان به مراتب آماده‌تر نشان می‌داد.


 اخبار  ورزشی -  خبر  انلاین