ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیانیه مایلی‌کهن علیه «اخوان»



اخبار,اخبار ورزشی ,محمد مایلی‌کهن

 

اخبار ورزشی - بیانیه مایلی‌کهن علیه «اخوان»

محمد مایلی‌کهن با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس به ویژه تغییر و تحول در کادر مدیریتی و فنی این باشگاه واکنش نشان داد.

بسمه‌تعالی
با سلام
بدون مقدمه عرض می‌کنم تقریبا در بیشتر دفعات سعی کردم شروع‌کننده نباشم و حتی نمی‌خواستم که جواب بعضی‌ها را بدهم چرا که در مقام و جایگاهی نبوده و نیستند که پاسخی به آنها داده شود اما با توجه به اینکه برای چندمین بار است که پا را از گلیم خود فراتر نهاده و بدون اینکه دارای رزومه‌ای نه تنها در فوتبال بلکه در هیچ رشته‌ای باشد و صرفا به دلیل رانت اَخوی، به کسانی که بیش از یک دهه در تیم پرسپولیس توپ زده‌اند، (البته مثل همه ما دارای اشکالاتی هم هست) با الفاظی همچون کفترباز توهین نموده است، برهمین اساس سکوت را جایز ندانسته و ضمن عذرخواهی از همه عزیزان تدارکاتچی که بیشترین خدمات را به تیم‌ها می‌دهند باید عرض کنم اگر شما از رانت خانوادگی استفاده نمی‌کردی، می‌توانستی حتی تدارکاتچی پرسپولیس هم باشی؟!

مگر با استفاده از رانت‌های مختلف، سوار ماشین شاسی بلند شدن، عینک دودی هنگام شب بر چشم زدن (به قولی نمی‌داند براد پیت هم عینک دودی را هم شب نمی‌زند. هرچند خود را خوش‌تیپ‌تر و مشهورتر از براد پیت می‌داند!!!) واقعا می‌خواهی بگویی کسی هستی؟ مدام عنوان می‌کنی من مدرک مربیگری گرفته‌ام و چه و چه. مگر کم هستند قهرمانان نامی و بزرگی که مدرک مربیگری دارند. تو که حداقل بازیکن هم نبوده‌ای که به یکباره به عنوان مربی از باشگاه محبوب و مردمی پرسپولیس سردرآوردی.

من نمی‌دانم این همه مربی آمدند پرسپولیس و رفتند اما چرا هیچ کس صدایش در نیامد اما این آقایان هم آمدن‌شان فاجعه بود (به دلیل مشکلات عدیده مالی که بر دوش تیم می‌گذارند) و هم رفتن‌شان (با تنشی که با تیم رسانه‌ای قوی که دارند به وجود می‌آورند). چرا این آقایان معتقدند دیگی که برای ما نمی‌جوشد برای سگ باید بجوشد؟

اَخوانی که فکر می‌کنم معادل تمامی تاریخ تیم و باشگاه پرسپولیس و بیشتر از همه پیشکسوتان این باشگاه عزیز و مردمی صاحب پول، امکانات و ... شده‌اند اما باز هم به هنگام رفتن چنان فضا را آلوده و مسموم می‌کنند که گویی همه رقمه به آنها اجحاف و ظلم شده است و آنها از مظلومان تاریخ فوتبال و ورزش هستند. متاسفانه برخی از کارشناسان در این باره مدیحه سرایی کرده و عرصه را بر گروه جدید سخت و حتی غیرممکن می‌کنند، (مانند استیلی، گل‌محمدی و حالا درخشان). اَخوانی که بیشترین بهره را از پرسپولیس بردند، همیشه بیشترین ضربه را چه در زمان حضور و چه در زمان رفتن‌شان به این تیم مردمی و ریشه‌دار زده‌اند.

واقعا باید از محمد پنجعلی کاپیتان تیم منتخب آسیا و پرسپولیس تشکر کرد که وقتی او را برداشتند و محمودخان خوردبین را به خانه خود برگرداندند چقدر با بزرگی صحبت کرد. واقعا درود بر پیشکسوتانی همچون طاووسی، جاسمیان، برادران وطنخواه، آشتیانی، کلانی، قره‌خانلو، الله‌وردی، دادکان، فاطمی‌مقدم، زادمهر، رزمجو، عاشوری، محرمی، پیوس، محمدخانی، سلطانی، سیدعلیخانی، کاشی‌نژاد، کارگر، قلیچ، عربشاهی، یوسفی، فنونی‌زاده، حسن‌زاده، کرمانی‌مقام، عزیزی (با پوزش اگر نام برخی از پیشکسوتان جا افتاده است) و ... که بعضا به اندازه یک ماه شما اَخوان از پرسپولیس درآمد نداشته‌اند اما معرفت و مرام داشته‌اند و وقتی در مواقعی خیلی مظلومانه از تیم جدا شده‌اند بدون سروصدا این کار انجام داده‌اند. خیلی از آنها ممکن است در شرایط فعلی حتی مشکلات عدیده‌ای از نظر اقتصادی و زندگی داشته باشند اما هیچگاه خم به ابرو نیاورده و مردانه با زندگی و مشکلات آن مبارزه می‌کنند اما در مقابل، این اَخوان چطور؟!

شما نه تنها پول‌های میلیاردی به ناحق دریافت کرده و بعدا هم می‌کنید و آن هم به واسطه بی‌لیاقتی برخی مدیران غیرمتخصص و بی‌درایت است (وای به حال جاهای دیگر که این آقایان قبل از پرسپولیس به عنوان مدیر در آنجا مشغول به کار بوده‌اند) تازه این رقم‌های میلیاردی روآبی‌هاست که نمایان است و مشخص و آن هم جدای از رانت‌های مختلفی است که شما از طریق دفتر بیمه، تغییر کاربری برخی زمین‌ها (ولنجک)، تجارت برنج، تغییر کاربری زمین‌های چیلک نوشهر، شرط‌بندی‌ها، کارت به کارت کردن‌ها و ... به دست آورده و می‌آورید. وقتی هم که اخراج می‌شوید با تیم رسانه‌ای قوی که دارید عرصه را بر دیگران تنگ می‌کنید و خیلی راحت هم این کار را انجام می‌دهید. تیم رسانه‌ای شما بلافاصله خبری را منتشر می‌کند که مثلا نام شما در کتاب گینس ثبت شده است، آن هم در گینس 2015! واقعا چه فکر کرده‌اید یعنی شما تصور می‌کنید که فقط شما هستید که از آسمان این مملکت به زمین افتاده‌اید. واقعا شما قهرمان ملی هستید یا قهرمان مالی؟!

به خداوندی خدا من مانده‌ام که چرا برخی‌ها می‌توانند در این کشور سیاه‌نمایی کنند در صورتی که همیشه و همه وقت از همه چیز و همه کس طلبکار هستند!

دیشب وقتی ورود غریبانه تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که نایب‌قهرمان کشتی جهان شده بودند را از طریق تلویزیون دیدم واقعا شوکه شدم و دلم برای این قهرمانان نام‌آور شکست و به گریه افتادم. چقدر مظلومانه حتی یک نفر از مسئولان درجه 3 نیز به صورت نمادین به استقبال آنها نیامده بود. مگر نه اینکه اینها باید چند روز دیگر در المپیک آسیایی اینچئون حضور پیدا کنند و رده‌بندی مقام کاروان ما که از اهمیت بسزایی برخوردار است، می‌بایست بر کاکل این عزیزان بچرخد؟ واقعا نایب‌قهرمانی جهان آن هم در کشتی که به اصطلاح می‌گوییم ورزش اول کشور است مقام درخور و شایسته‌ای نیست؟ چرا ما با قهرمانان خود این‌طور برخورد می‌کنیم؟ چرا یکی دارد از سیری می‌ترکد و حالت تهوع دارد و دیگری حتی حق طبیعی‌اش را نمی‌دهند؟ همین امر باعث گردیده که فردی که همه رقمه در همه زمینه‌ها از لطف کشور و مردم بهره‌مند گردیده، اهانت کند و ایراد بگیرد.

هستند قهرمانانی که همیشه به معنای واقعی برای ملت و کشور افتخارآفرین بوده‌اند که بعضا آه نداشته‌اند که با ناله سودا کنند!

به راستی اگر بساز‌بفروشی و کارهای تجاری بد است پس چرا شما در این زمینه دست همه را از پشت بسته‌اید؟ مگر همین شما نبودید که در راه‌آهن مبلغی بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان آن هم دو سال پیش دریافت کردید؟ مگر مالک آن باشگاه آقای بابک زنجانی نبودند؟ مگر شما اعلام نکردید که از آقای حسین هدایتی پول‌های هنگفتی دریافت کردید؟

شک ندارم برنامه این هفته آقای کی‌روشی‌پور (به قولی ببخشید فردوسی‌پور) برنامه وسیعی را چون گذشته (مثل جریان اختلاف‌تان با علی پروین، اختلاف‌تان با فدراسیون فوتبال و اختلاف‌تان با حبیب کاشانی) تدارک خواهد دید و نظرسنجی مناسبی در حمایت از شما (نظرسنجی که چه عرض کنم نمایش‌سنجی) روی آنتن خواهد برد، همانگونه که این کار را برای کی‌روش انجام داده است. (آن هم به صورت خودجوش و نه هدایت‌شده!!!)

واقعا نمی‌دانم باید به کجا و به چه کسی پناه برد که اینگونه ثروت مردم و کشور به یغما نرود، البته همانطور که بارها گفته‌ام اینجا که ورزش و فوتبال است و نسبت به جاهای دیگر رقمی ردوبدل و هزینه نمی‌شود. امیدوارم در سایر جاها که این همه تبلیغات و تابلو ندارد و رقم‌ها نجومی و باورنکردنی‌تر است سر مردم و کشور کلاه نرود.
کوچولوی میهن و مردم محمد مایلی‌کهن 

اخبار ورزشی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه تند دایی و مایلی کهن بر علیه یکدیگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تازه‌ ترین بیانیه مایلی‌ کهن علیه دایی


سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان پس از مصاحبه‌های اخیر علی دایی با انتشار بیانیه‌ای اقدام به پاسخگویی در قبال اظهارات سرمربی تیم فوتبال راه آهن کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان پس از مصاحبه‌های اخیر علی دایی با انتشار بیانیه‌ای اقدام به پاسخگویی در قبال اظهارات سرمربی تیم فوتبال راه آهن کرد.

 محمد مایلی کهن که این بیانیه را با این بیت شعر «یا رب روا مدار که گدا معتبر شود؛ گر معتبر شود از خدا بی‌خبر شود» آغاز کرده در ادامه آورده است:

« پول پرستی طی هفته گذشته و همچنین پس از بازی با ذوب آهن و برد تیمش بعد از 130 روز (که در کتاب گینس ثبت گردیده است) با خودشیفتگی و غرور کاذب و دایمی‌اش اظهار فضل نموده با الفاظی که شایسته خودش است مطالبی را بیان کرده که ناگزیر گردیدم جهت روشن شدن افکار عمومی برخی از آنها را پاسخ دهم.

هر چند به دلیل وابستگی‌های خاصی که ایشان دارد از صدا و سیما گرفته، برخی سایت‌های خبری و برخی روزی‌نامه‌ها و همه و همه در اختیارش هستند اما من در جهت پاسخ دادن به یاوه گویی‌های او کما بیش با مشکلاتی مواجه هستم.

پول پرستی که مشکل اصلی‌اش خودشیفتگی فراوان و کبر و خودپسندی وصف ناشدنی است برای ثابت کردن مردی‌اش مدام از این عبارت استفاده می‌کند که "بله من مرد هستم" و عنوان کرده من مردم و زندگی خصوصی‌ام به هیچ احدی ربط ندارد و برای اینکه مسافرت‌های متعددی به اروپا دارم و به دلیل مشغله زیاد (فروختن اجناس بنجل به مردم و خصوصاً به مراکز دولتی آن هم با نرخ‌های چند برابر) وقت گرفتن ویزا ندارم لذا ناگزیر شدم که دو گذرنامه داشته باشم و در واقع در شرایط فعلی او دارای دو تابعیت است.

یکی ایرانی و دیگری آمریکایی. در پاسخ باید بگویم ایشان علیرغم اینکه ادعای مدرن بودن و مدرنیته را دارد اما هنوز در جهل و نادانی به سر می‌برد و نمی‌داند دیگر دنیا تبدیل به یک دهکده جهانی شده و او و هم لینکی‌هایش نمی توانند سر مردم را شیره بمالند و بگویند صرفاً‌ فقط اوست که مرد است و می‌بایست برای سفرهای متعدد به اروپا و آمریکا دارای دو گذرنامه و دو تابعیت باشد و دیگرانی که در طول سال به مراتب بیشتر از او به آمریکا و اروپا سفر می‌ کنند اما هیچگاه نخواسته‌اند سر تعظیم در مقابل پرچم هیچ کشوری به غیر از ایران عزیز فرود آورند خدای نکرده نامرد هستند.

مایلی کهن در ادامه دایی را خودشیفته و متکبر خطاب کرده و آورده است: ثابت کردی که من درست زده‌ام توی خال و حرفم در مورد تو کاملاً‌ درست است والا نیازی نبود اینقدر مرد مرد کنی. تو خیال می‌کنی خیلی رندی و می توانی سر مردم را کلاه بگذاری (در خیلی موارد در کلاه گذاشتن استادی) و چون همیشه با دروغ‌پردازی‌هایت مردم را خام می‌کنی ای کاش تنها به همان جمله که عنوان کرده بودی بسنده می‌کردی؛ همان که گفته بودی زندگی خصوصی‌ات به کسی ربطی ندارد نه اینکه به دروغ بگویی به دلیل مشغله زیاد نیاز به دو پاسپورت داری آن هم از نوع آمریکایی‌اش.

حالا به من چه ربطی دارد که تو برای دریافت گذرنامه آمریکایی‌ات باید زیر پرچم این کشور تا مچ پا خم شده و سوگند یاد کنی که در صورت نیاز و ضرورت در لوای پرچم این کشور حتی با کشور عزیزمان یعنی ایران بجنگی. چه اشکالی داشت که می‌گفتی من دلم نمی‌خواست و به کسی ربطی ندارد مگر کم هستند افرادی که مانند تو دارای دو تابعیت هستند. مگر کسی به آنها ایرادی گرفته است تازه تو که به خاطر این کار پاداش هم گرفته‌ای و بدون داشتن مدرک مربیگری سرمربی تیم ملی ایران و سرمربی محبوب‌ترین تیم باشگاهی ایران شدی.

اینها تازه گوشه‌ای از برخورد شدید مدیران این مملکت با تو بوده و واقعاً‌ باید برای این همه شدت عمل به تو حق داد که چقدر این مملکت و برخی از مدیران توانای آن در حق تو جفا کردند. واقعاً‌ باید به تو حق داد که تا این حد طلبکار باشی چرا که می‌بایست سند تمام ایران عزیز را به نام تو می‌زدند تا ذره‌ای از زحماتت جبران شود.

در جای دیگری از مصاحبه‌ات عنوان کردی که از قدیم گفتند جواب این گونه افراد خاموشی است (یعنی بنده ابله هستم) چه عیبی دارد پول پرستی در دنیایی که تو و امثال تو عاقل هستند من ابله باشم؟! اگر ابله نبودم که ساکت می نشستم و مانند تو از انواع و اقسام رانت‌ها استفاده می کردم و باز هم از همه طلبکار می‌بودم. باری اگر ابله بودن مرفه با درد بودن است بله من ابله هستم اگر ابله بودن بیان مشکلات آحاد جامعه است همان بهتر که من ابله باشم اگر ابله بودن سر به زیر برف بردن و تنها خود را دیدن است همان بهتر که من ابله باشم.

در جای دیگری از مصاحبه‌ات عنوان کردی که من به دهاتی‌ها و اردبیلی‌های عزیز توهین کردم. به تو پیشنهاد می‌کنم اگر قدرت درک و تجزیه و تحلیل صحبت‌هایم را نداری حداقل آنها را با وکیل وصی‌های لمپن‌ات در میان بگذار. تو که در این زمینه کم آدم لمپن نداری. حداقل از آنها بخواه که برایت صحبت‌های من را ترجمه کنند. البته یکی از شگردهایت این است که در صورت نیاز و ضرورت چگونه از واژه‌های غیرت، تعصب و قومیت استفاده کنی و دعوا راه بیاندازی در صورتی که کسی نیست که مایلی کهن را نشناسد، چرا که من حتی یک روز مانند تو روی نیمکت ارزشمند تیم ملی تسبیح یک متری در دست نگرفتم و روز دیگر دکمه‌های پیراهنم را باز نگذاشتم.

کسی نیست نداند که مایلی کهن نان به نرخ روز خور نیست و اگر علاقه به جای جای میهن اسلامی دارد به معنای واقعی به آن عشق می‌ورزد نه مثل تو که ادعای آذری بودن و تعلق خاطر به آنها را ابراز می کنی و اما زشت‌ترین و وقیح‌ترین جملات را در مورد آن عزیزان ابراز کرده‌ای (خصوصا در مورد هموطنان عزیز آذربایجان شرقی که فیلم آن در سایت‌ها موجود است).

در مصاحبه‌ات عنوان کرده‌ای که من مردم و 200 خانوار از کنارم نان می خورند. بابا آخر چقدر من من می کنی توصیه می‌کنم از این من لعنتی خودت را دور کنی. شاید به آدمیت نزدیک شوی. آخر چقدر خودشیفتگی آقای من. آخر تو که هستی که 200 خانوار از بغل تو نان بخورند آنهایی که تو را می شناسند خوب می‌دانند که اگر 40 درجه تب داشته باشی یک درجه آن را هم بدون منفعت به کسی نمی‌دهی. پس مدام نگو 200 خانوار از کنار من نان می خورند. اینقدر من من نکن. رها کن این غرور کاذب و منیت را اینقدر تنها به قاضی نرو و راضی برگرد. بدان که روزی دهنده فقط اوست، ذات لایتناهی نه آدمهای کوچولویی چون من و تو.

در مصاحبه‌ای عنوان کردی که همیشه شیک پوش بوده و دوست داری طبق مد روز حرکت کنی و به کسی نوع لباس پوشیدنت مربوط نیست اما در واقع به نوع لباس پوشیدن من مایلی کهن ایراد گرفته بودی. من هم قبول دارم اصلاً‌ براد پیت و تام کروز (هنرپیشه‌های روز دنیا) تمامی حرکات و سکنات خود را از نوع آرایش، نوع لباس پوشیدن نوع استفاده از زیورآلات و ...

را از تو الگو می‌گیرند خصوصاً‌از وقتی که برنامه سه هفته پیش 90 را که توسط دوست شفیق شما در تمامی عرصه‌ها پخش شد، طبق آخرین اخبار واصله براد پیت و تام کروز از تو عاجزانه درخواست کرده‌اند که از مدل‌های هزار سوم یا هزاره چهارم را برای آنها ارسال کنی چرا که هرگز خود را نمی‌بخشند که در گذشته از مدلهای شما عقب مانده بودند و آن هم این بود که پالتو و بارانی و پولیور را باید داخل شلوارشان می کردند و داخل خیابان رژه می‌رفتند (اگر اعتراضی دارید به دوست گرمابه و گلستان خود در برنامه 90 داشته باش چرا که این برنامه را او پخش کرده است).

در مصاحبه‌ات عنوان کردی فلانی یادش رفته سه سال پیش وقتی محکومش کردم رفته بود به مغازه‌ام و نزد برادرم گریه و التماس کرده بود تا مورد عفو ملوکانه قرار گیرد. در این جا لازم است از عفو ملوکانه‌ات سپاسگزاری کنم و از اینکه قرار بود مرا به خاطر بحث‌های کارشناسی و فوتبال که داشته‌ام اعدام کنند و تو گذشت کردی و از قصاص کردن من خودداری کردی.

 این عطوفت مردانه‌ات قابل تحسین است (که اصلاً ‌اثری آز آن در تو نیست و صرفاً ‌کینه توز، جاه طلب، خودشیفته و به دنبال نابود کردن آدم‌ها هستی) مجدداً از آن همه بزرگواری‌تان سپاسگزاری کرده و امروز اگر زنده‌ام مدیون تو می دانم که نگذاشتی مرا قصاص کنند. در این زمینه نه تنها من بلکه خانواده‌ام نیز خود را مدیون تو می‌داند اما مستندات موجود مبین آن است که این مایلی کهن بود که خواست پس از آنکه در تهران به عربستان باختی و گوشه عزلت جستی و سوراخ موش خریدی تو را از سوراخ موش بیرون بیاورند. هرچند بشکند دستی که نمک ندارد.

بدیهی است هنوز پاسخ‌های من پایان نیافته و در صورت ضرورت ادامه می‌یابد.

«به مالت نناز که به شبی بند است؛ به جمالت نناز که به تبی بند است.»


منبع: مهر