ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیانیه شیخ احمد پس از حکم 6 ماه زندان


معاون نخست‌وزیر سابق کویت و رئیس شورای ملی المپیک آسیا که یکی از افراد خانواده پادشاهی است پس از محکومیت به ۶ ماه زندان، بیانیه ای در دفاع از خود صادر کرد.

خبرگزاری فارس: معاون نخست‌وزیر سابق کویت و رئیس شورای ملی المپیک آسیا که یکی از افراد خانواده پادشاهی است پس از محکومیت به ۶ ماه زندان، بیانیه‌ای در دفاع از خود صادر کرد.

شیخ احمد الفهد الصباح برادر زاده پادشاه کویت و رئیس شورای ملی المپیک آسیا پس از آنکه در یک برنامه تلویزیونی ثابت شد که او سخنانی را از سوی پادشاه کویت بدون اذن دفتر پادشاهی بیان کرده و به دادستانی کل و تعدادی از اعضا دادستانی اهانت کرده است، به 6 ماه حبس و مبلغ 1000 دینار جریمه نقدی شد.

پس از اینکه این حکم بر علیه رئیس شورای ملی المپیک آسیا صادر شد، دفتر شیخ احمد بیانیه ای را او صادر کرد که به شرح زیر است:

این اتهام وارده بر من حق نیست زیرا من می دانم که اکنون روابط دولت کویت با ورزش خوب نیست. طبق قوانین اساسی کویت من می توانم آزادانه نظر دهم. من همیشه و در هر منصبی که بودم با فساد مبارزه کردم اکنون هم به این خاطر محاکمه شده ام. من به این کاری کردم افتخار می کنم زیرا دوست دارم کماکان صدای آزادی و دموکراسی در ورزش شنیده شود.

در پایان این بیانیه شیخ احمد بیان شده است: شورای ملی المپیک از تمام نهادهای ذی‌ربط به خاطر حمایتهایشان تقدیر و تشکر می کند و امیدوار است در کنار هم همیشه بر ضد فساد و بی عدالتی بجنگند.


ویدیو مرتبط :
بیانیه آیت الله مکارم شیرازی در رابطه حکم اعدام شیخ نمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه آیت الله مکارم برای حکم «شیخ نمر»


آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای گفت: ما به دولتمردان کم تجربه عربستان سعودی نصیحت می‌کنیم که اوضاع نابسامان کشور خود را با اینگونه اقدامات کینه جویانه و تحریک آمیز دستخوش آشوب و بی‌ثباتی بیشتر نکنند.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای در مورد اعلام حکم اعدام شیخ نمر توسط مقامات سعودی این اقدام را محکوم کرد.

متن بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بر اساس اخبار واصله، مقامات عربستان سعودی در تصمیمی نابخردانه و خطرناک فرمان، اعدام عالم برجسته عربستانی، شیخ نمر باقر النمر و برخی از شیعیان مظلوم کشور خود را صادر کرده‌اند.

آیت الله النمر که سه سال قبل به گناه امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حقوق شهروندان کشورش به ویژه شیعیان محروم مناطق شرقی عربستان بازداشت شده بود، اینک در سایۀ سکوت مجامع حقوق بشری در معرض اعدام قرار گرفته است.

ما به دولتمردان کم تجربه عربستان سعودی نصیحت می‌کنیم که اوضاع نابسامان کشور خود را با اینگونه اقدامات کینه‌جویانه و تحریک‌آمیز دستخوش آشوب و بی‌ثباتی بیشتر نسازید و بدانید هرگونه تعرض به علمای برجسته و آزادیخواه عربستان، هزینه سنگینی برای شما در پی خواهد داشت.

متأسفانه هر روز که می‌گذرد، آسیب و زخمی جدید از سوی مقامات عربستان سعودی بر پیکر جهان اسلام وارد می‌شود. هنوز مصیبت کشتار هزاران نفر حاجی شیعه و سنی در فاجعه منا التیام نیافته که خبر مذکور نگرانی جدیدی را برای ما و مردم منطقه ایجاد کرده است.

لذا ما از همه آزادیخواهان جهان به ویژه علمای جهان اسلام و شیعیان منطقه انتظار داریم در برابر اعمال نسنجیده مقامات سعودی، ساکت ننشینند و از اجرای حکم اعدام وی و برادرزاده مظلومش ممانعت به عمل آورند.