ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بیانیه دوم علیه 90 صادر شد



 


بیانیه دوم علیه 90 صادر شد

 

 

جامعه هواداران مجازی باشگاه سپاهان از تحریم برنامه نود حمایت کرد.سایت سپاهان نیوز و جامعه هواداران مجازی باشگاه سپاهان در بیانیه ای از تحریم برنامه نود توسط باشگاه فولاد مبارکه سپاهان حمایت کرد .


در این بیانیه آمده است :


برنامه 90 و عادل فردوسی پور بیش از 10 سال است که بر روی آنتن شبکه سوم سیما ظاهر میشوند تا مسائل فوتبال ایران و عمدتا لیگ برتر ایران را مورد بررسی قرار دهند.


مثل همه برنامه های ورزشی این برنامه نیز بالا و پایین ها و پستی و بلندی های بسیاری داشته است.در این مجال چندان وارد تاثیرات مثبت و منفی این برنامه بر روی فوتبال ایران نمیشویم و صرفا اتفاقات و برخوردهای این برنامه مخصوصا در این چند سال اخیر با باشگاه محبوب اصفهان یعنی سپاهان را بررسی میکنیم.


تعصبات رنگی در 90حرف اول و آخر را میزند


در سال های ابتدایی دهه 80 سپاهان تازه اوج گرفته با قهرمانی خود در لیگ و سنت شکنیش مورد توجه همگان قرار گرفت اما شاید آن روز هیچ کس فکر نمیکرد که این تیم بتواند تعداد قهرمانی های خود را هر روز بیشتر و بیشتر کند.


اما این اتفاق رنگ واقعیت گرفت تا افرادی که علاقه و تتعصبات رنگی در آـنان حرف اول و آخر را میزند به دشمنی با این تیم قدیمی فوتبال ایران بپردازند. شاید شروع علنی شدن دشمنی های برنامه 90 را بتوان از فصل 86-87 فوتبال قلمداد کرد.


جایی که دو تیم پرسپولیس و سپاهان باز هم طبق سنتی چندین ساله رقابت بر سر قهرمانی یک جام را از سر گرفته بودند. همه سپاهانی ها به خوبی جریان سرباز احمدی را به یاد دارند.


جائیکه یک برنامه کامل در مورد او و وقایع فولادشهر در حالتی بروی انتن رفت که تمام برنامه بر

علیه باشگاهی بود که شاید کمترین تقصیر را در آن جریانات داشت و کمترین توجه به مسئولان وقت امنیت ورزشگاه که همه سپاهانی ها هنوز اعتقاد دارند باعث و بانی بیشتر اتفاقات آن روز بودند شد.


ازسرباز احمدی تا قربانیان ایران - ژاپن


چهره سرباز احمدی در تمام طول برنامه بر روی ال سی دی 90 بود و تمام اتفاقات به صورت موشکافانه بررسی شد که تا به امروز شاهد چنین اتفاقی برای بار دوم نبودیم. اما این اتفاق تا اخر فصل تکرار شد و هر ماه یکبار با وی مصاحبه ای انجام میشد که مشخص بود صرفا برای ضربه زدن به سپاهان چهره و شخصیت تیم و هواداران آن و نه از سر دلسوزی برای سرباز احمدی انجام میشد.


چنان که ما شاهد هستیم که حتی یکبار با خانواده افراد کشته شده در ورزشگاه آزادی در بازی ایران و ژاپن مصاحبه ای ترتیب داده نشد .یا حتی ما یکبار چهره دختر معصوم دونده ما که در ورزشگاه آزادی دچار ضایعه نخاعی شد ندیدیم.


شاید بهترین و بزرگترین مثال این باشد که در بازی آخر فصل بین همان دو تیم پرسپولیس و سپاهان مسلم داوری هوادار سپاهان که همانند سرباز احمدی هر دو چشم خود را از دست داد و بسیاری از هواداران سپاهان که به قول خود فردوسی پور چنان مجروح شده بودند که چهره شان قابل پخش نبود برعکس سرباز احمدی نه نشان داده شدند و نه مصاحبه ای با آنها و خانواده هایشان انجام شد چه رسد به پیگیری های ماهانه و جالب آنکه همان روز هم باز به صورت کامل جریانات ماشین خبرنگاران بررسی شد و همه اتفاقات بر علیه سپاهان شکل داده شد.و بحث های داوری آن فصل هم که برای همگان واضح و مبرهن است.


دشمنی شما ادامه دارد


آقای فردوسی پور آن فصل را تمام و کمال در دشمنی و سنگ اندازی با تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا و باشگاه های جهان سپری کرد و این اتفاق هیچ گاه از ذهن هواداران سپاهان پاک نخواهد شد.


به یاد داریم که 3 روز از قبل از بازی با الاتحاد در ورزشگاه آزادی که به حکم ای اف سی سپاهان مجبور بود در تهران میزبان تیم عربستانی باشد و شدیدا به حمایت هواداران فوتبال ایران نیاز داشت باز هم بعد از حدود 6 ماه چهره سرباز احمدی و مصاحبه اش در برنامه 90 پخش شد تا به نوعی مبارزه فردوسی پور علنی تر از همیشه شود و این نکته ها هیچگاه از چشم تیزبین مردم اصفهان و طرفداران سپاهان به دور نخواهد ماند.


اما این دشمنی ها در فصل قبل هم در اوج باقی ماند و از ابتدا تا انتهای فصل شاهد تخریب سپاهان و لوس کردن بردهای این تیم و ایجاد هجمه ای عظیم بر علیه سپاهان در کل ایران توسط این برنامه و مجری رنگیش بودیم.در اخر فصل هم نه تصویری از شادی های مردم اصفهان برعکس فصول قبل پخش شد. نه بازیکنی از تیم قهرمان و نه مدیری از این تیم به این برنامه دعوت شد و تنها و تنها سرمربی این تیم امیر قلعه نوعی به برنامه فراخوانده شد تا جوابگوی حاشیه های 2 فصل قبل خود در استقلال باشد. نه صحبتی از سپاهان قهرمانی این تیم شد و نه صحبتی از موفقیت های این باشگاه.تنها بخشی از مصاحبه های هوادارانی که از عملکرد تیم در آسیا راضی نبودند بر علیه قلعه نوعی پخش شد.


ما هوای بازیکنان قبلی مان را داریم


همه و همه صرفا به حاشیه سازی گذشت تا لکه سیاه دیگری از این برنامه و مجری آن در ذهن هواداران سپاهان باقی بماند. اما انگار کوتاه آمدن های هواداران این تیم و مدیران این باشگاه باعث شده تا این برنامه بر رویه خود تاکید ورزد. همانطور که در بیانیه باشگاه امده است هواداران سپاهان همیشه بازیکنان سابق خود را تشویق کرده اند.


سید صالحی-محمد نوری-آل نعمه و بسیاری از بازیکنان قدیمی سپاهان میتوانند بر این موضوع صحه بگذارند. حتی مربیان بسیاری مانند مایلی کهن-دایی-عزیزی و دیگر بزرگان ایران در اصفهان مورد تشویق شدید هواداران سپاهان قرارگرفته اند.بازیکنان و تیم شاهین در اصفهان با شعار شاهین به اصفهان خوش امدی تشویق میشوند.اما شاهد این هستیم که تنها 10 دقیقه شعار احساسی برخی هواداران این تیم که شاید تعدادشان به 1000 نفر هم نمیرسید بهانه ای برای تخریب هواداران این تیم قرار میگیرد.


اقدامات فرهنگی باشگاه هم شامل همین موضوع میشود و در حالیکه باشگاه سپاهان از بزرگان فوتبال ایران با تابلو و گل استقبال میکرد این اقدام با اعتقاد خرافی مجری برنامه 90 به تمسخر گرفته میشد و اینگونه بیان میشد که هر مربی این تابلو و گل را از سپاهان گرفته تیمش مقابل سپاهان شکست خورده است.


ما از تحریم 90 حمایت می کنیم


از همین جا و همین تریبون به نمایندگی از میلیون ها هوادار سپاهان در سراسر جهان که خود نمونه ای از آنها هستم از اقدام امیر قلعه نوعی سرمربی محبوب تیممان و مدیران باشگاه محبوبمان در تحریم برنامه ضد سپاهانی و رنگی 90 حمایت قاطع میکنیم و تقاضا میکنیم تا زمانی که عادل فردوسی پور از طرفداران سپاهان و مسئولان و بازیکنان این تیم عذرخواهی نکرده و قول تغییر رویه در برنامه خود را نداده به این تحریم ادامه دهند.


مشخصا هیچ ضرری شامل حال سپاهان نخواهد شد و شاید با دوری از این برنامه حاشیه های تیم هم کمتر شود و این تنها فردوسی پور و 90 خواهند بود که از حمایت و توجه مسئولان حرفه ای ترین و پرافتخارترین تیم دهه 80 ایران و همینطور میلیون ها طرفدار سپاهان بی نصیب خواهند ماند.../تابناک ورزشی


ویدیو مرتبط :
ظریف و موگرینی بیانیه ی مشترک صادر کردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه علیه منصوریان را روابط عمومی صادر کرد نه قلعه نویی



اخبار,اخبارورزشی,باشگاه استقلال

معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: «ممکن است در بیانیه صادر شده نظرات امیر قلعه‌نویی وجود داشته باشد اما آن بیانیه از طرف روابط عمومی باشگاه صادر شده است.»

 علی نظری‌جویباری در خصوص محرومیت جاسم کرار توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «تا این لحظه که در باشگاه حضور دارم هنوز نامه‌ای به دست ما نرسیده است و نمی‌دانم آیا این حکم قابل اعتراض است یا خیر اما کمیته انضباطی باشگاه نیز پیگیر موضوع شده و قطعا اگر جای اعتراض داشته باشیم آن را بررسی خواهیم کرد.»


معاون ورزشی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که حالا با توجه به این محرومیت چرا برخورد جدی با کرار صورت نگرفته و استقلال از این موضوع متضرر می‌شود، گفت:« برخورد لازم صورت گرفته و کمیته انضباطی هم تشکیل شده است اما رأی کمیته انضباطی در اختیار آقای افشارزاده است و اگر او صلاح بداند این رأی اعلام می‌شود.چیزی که ما می‌دانیم این است که داور مسابقه هیچ گزارشی علیه کرار به فدراسیون ارائه نکرده است.»

وی در ادامه در خصوص اینکه قرار است به بازیکنان پولی پرداخت شود، گفت: «آقای افشارزاده مبالغی را تهیه کرده که بین 20 تا 30 میلیون تومان است. قرار است این ارقام پس از امضای نهایی مدیرعامل توسط باشگاه به حساب بازیکنان منتقل شود. اما رقم زیاد چشمگیر نیست و ما در صدد هستیم به هر شکل ممکن مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم.»

نظری‌جویباری در خصوص بیانیه‌ای که طی یکی دو روز گذشته علیه علیرضا منصوریان صادر شده اظهار داشت: «ما خودمان کلا به تمامی نفراتی که در استقلال مربی بودند یا فوتبال بازی کرده‌اند ارادت قلبی داریم و آنها را دوست داریم. ما هرگز نمی‌خواهیم وارد حیطه کاری دیگران شویم و این انتظار را هم داریم که دیگران وارد حیطه کاری استقلال نشوند.ما به مربیان تیم های پیکان و نفت تهران احترام می‌گذاریم اما از آنها توقع داریم حرفه ای تر صحبت کنند.»

 وی افزود: «چرا باید اتفاقی بیفتد که مثلا دیگران ما را متهم کنند یا خدای ناکرده ما بخواهیم به دیگران تهمت بزنیم؟ من از دوستان‌مان در باشگاه‌های دیگر انتظار دارم حرفه‌ای فکر کنند و اگر مثلا داوری به نفع یا ضرر استقلال است در مورد آن اظهار نظر نکنند.»

معاون ورزشی باشگاه استقلال تأکید کرد: «اگر بخواهیم بازی‌های امسال را از ابتدا مقایسه کنیم در خیلی از بازی‌ها داوری به ضرر ما بوده است البته این مسئله اصلا عمدی نبوده و این مشکلات همیشه به صورت سهوی وجود داشته اما اینکه مسئولان یا دست‌اندرکاران تیم‌های دیگر در مورد تیم ما صحبت کنند کار درستی نیست. داور ممکن است یک صحنه را ببیند و یا یک صحنه را نبیند. ما هم منکر نیستیم که اتفاقات همیشه به ضرر ما بوده اما بهتر است تیم‌ها شرح وظایف خود را بدانند و ما هم در مورد تیم‌های دیگر صحبتی انجام نمی‌دهیم.»

 وی در پایان در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها این بیانیه را منتسب به امیر قلعه‌نویی می‌دانند و آیا این مسئله نظر شخصی او بوده یا خیر، گفت: «این بیانیه از طرف قلعه‌نویی نبود هر چند ممکن است آقای قلعه‌نویی یا افشارزاده نظرات‌شان در آن وجود داشته باشد اما بیانیه به طور کل از طرف روابط عمومی باشگاه استقلال صادر شده و شاید مقداری بالا و پایین شده باشد اما این بیانیه از طرف روابط عمومی باشگاه بود.»

 اخبار ورزشی  -  فارس