ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بوفون: بارسلونا فعلاً بخت اول قهرمانی است


کاپیتان تیم فوتبال یوونتوس می‌گوید که رقیب تیمش در فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته، در فصل جاری هم اصلی‌ترین مدعی قهرمانی است.

خبرگزاری تسنیم: جان لوئیجی بوفون که تیمش فصل گذشته در فینال این رقابت‌ها 3 بر یک به بارسلونا باخت، در پاسخ به این سؤال که این فصل شانس کدام تیم برای فتح لیگ قهرمانان اروپا از سایرین بیشتر است، گفت: پاسخ دادن به این سؤال سخت است، چون در عرض 11 ماه اتفاقات فراوانی ممکن است رخ دهد. برای یکسری از تیم‌ها ممکن است اوقات فوق‌العاده و مهیجی رقم بخورد و برای برخی دیگر روزهایی تلخ و همراه با ناکامی. با این حال من فکر می‌کنم که در حال حاضر هیچ تیمی از نظر آمادگی بالاتر از بارسلونا نیست. البته فراموش نکنید همین بارسلونا فصل گذشته تا پیش از ماه دسامبر با اینکه تیمی قدرتمند بود و ترسناک، اما بازی‌اش درخشش این روزها را نداشت.

بوفون ادامه داد: در ماه‌های ابتدایی فصل قبل اکثر مردم بایرن مونیخ  یا رئال‌مادرید را بخت‌های قهرمانی و جلوتر از بارسلونا می‌دانستند. آن فصل ثابت کرد که در عرض 11 ماه اتفاقات عجیب فراوانی می‌تواند برای تیم‌ها رخ دهد که شانس موفقیت‌ آنها را دستخوش تغییر می‌کند. اکنون اما بارسلونا بدون شک قدرتمندترین تیم در میان تیم‌های اسپانیایی و اروپایی است.

کاپیتان یوونتوس در ابتدای فصل گفته بود که بسیاری از مردم به خاطر قهرمانی‌های متوالی تیمش به خون آن تشنه شده‌اند. یووه برخلاف ابتدای فصل اکنون دوباره اوج گرفته و پنج بازی متوالی‌اش را در سری A برده است. آیا بوفون نگرانی دوباره سایر تیم‌های ایتالیایی را احساس می‌کند؟

وی در این خصوص اظهار داشت: نمی‌دانم چون در رختکن آن تیم‌ها نیستم و همان‌طور که بعد از بازی‌مان برابر لاتزیو گفتم، یوونتوس در جدول هنوز پنجم است. این بدان معناست که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و باید به مسیری که از یک ماه پیش شروع کرده‌ایم، ادامه دهیم. من درباره بقیه نمی‌توانم نظر بدهم.

امشب (سه‌شنبه) یوونتوسی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا میزبان سویا هستند، تیمی که فرناندو یورنته، مهاجم اسپانیایی پیشین آنها برایش توپ می‌زند. بوفون با یادآوری خاطرات خوبی که از بازی در کنار یورنته داشت، عنوان کرد: فرناندو بازیکنی است که همه ما خاطرات خوبی از او داریم. او در دو سالی که برای یوونتوس بازی می‌کرد، همه را شیفته خودش کرده بود. او علاوه بر تعهد و انگیزه‌ای که برای کمک به یوونتوس داشت، با گل‌هایش به ما برای دستیابی به اهدافی بزرگ کمک کرد. خوشحالم که دوباره او را می‌بینم.


ویدیو مرتبط :
جشن قهرمانی بارسلونا در لالیگا 2015+پشت صحنه قهرمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارسلونا 3 – اتلتیک بیلبائو صفر: قهرمانی چهاردهم و خداحافظ!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بارسلونا 3 – اتلتیک بیلبائو صفر: قهرمانی چهاردهم و خداحافظ!

پپ گواردیولا با بارسلونا به چهاردهمین عنوان قهرمانی خود به عنوان مربی رسید و این تیم را ترک کرد.

بارسلونا توانست در شب خداحافظی پپ گواردیولا، برای بیست و ششمین بار فاتح کوپا دل‌ری شود. آنها اتلتیک بیلبائو را در بیسنته کالدرون سه بر صفر شکست دادند و رکورد جدیدی در زمینه تعداد قهرمانی به دست آوردند.

بارسلونا بازی را با سرعتی دیوانه‌وار آغاز کرد و ابتدا لیونل مسی با فراری سریع و ضربه‌ای که از کنار دروازه به بیرون رفت هشدار لازم را به بیلبائو داد. سپس ضربه پدرو که در راه دروازه بود را مدافعان دفع کردند و در نهایت روی کرنر حاصل، خود پدرو با ضربه‌ای محکم دروازه بیلبائو را در دقیقه 3 گشود. ایرایسوس تلاش کرد توپ را بگیرد اما ضربه بیش از حد محکم بود.

باسکی‌ها تلاش کردند بازی را در دست بگیرند ولی با وجود دفع‌های ناقص خوسه پینتو، بیلبائو نمی‌توانست موقعیتی جدی ایجاد کند.

 

بارسلونا از باز بودن دفاع اتلتیک استفاده کرد و مسی به پیش تاخت و ضربه او که در راه دروازه بود را ایرایسوس به سختی از گوشه دروازه به بیرون زد. اندکی بعد و در دقیقه 20 بود که مسی روی پاس استادانه آندرس اینیستا از آفساید گریخت، توپ را با بیرون پای چپ کنترل کرد و سپس از گوشه محوطه شش قدم با پای راست به سقف دروازه کوبید.

تنها پنج دقیقه بعد بود که بازی سه بر صفر شد. پدرو این بار سانتر چابی را به گوشه دروازه فرستاد.

 

بیلبائو بلافاصله دست به حمله زد و مارکل سوسائتا یک بار پینتو را مجبور به واکنشی خوب کرد. اما آنها ممکن بود گل چهارم را هم بخورند. مسی از فرناندو آموربیتا گذشت ولی ضربه او ارتفاع لازم برای مغلوب کردن ایرایسوس را نداشت.

 

سپس فرناندو یورنته که در طول بازی تک و تنها بود موقعیتی عالی یافت. او روی پاس ایکر مونیایین توپ را گرفت و جرارد پیکه را پشت سر گذاشت و سپس سرنگون شد. داور اعتقادی به پنالتی نداشت اما تصاویر آهسته نشان می‌داد که هم پیکه روی او خطا کرده، و هم خود یورنته با اغراق به زمین افتاده.

 

مارسلو بیلسا در بین دو نیمه دو تعویض انجام داد و اینیگو پرس و آندر اررا را به زمین فرستاد. این دو بازیکن به سرعت روند بازی را تغییر دادند و نگذاشتند بارسا مالکیت توپ را تا حد زیادی در اختیار داشته باشد.

اررا در همان ابتدا پاسی عالی را به ایبای گومس سپرد اما ضربه او از روی سر پینتو پیش‌تاخته به گل تبدیل نشد.

 

بارسا با آسودگی به دنبال حفظ سه گل برتری بود و حتی می‌توانست گل چهارم را هم بزند. یک بار ضربه پدرو را با تکلی در آخرین لحظه برگرداندند و مانع هت‌تریک او شدند، و یک بار هم لیونل مسی از چهار بازیکن عبور کرد اما ایرایسوس به سختی جلوی گل او را گرفت.

در نهایت هم ضربه سر جان آرتنه‌چه که موقعیتی عالی داشت با برخورد به زمین به بیرون رفت. او به آسانی می‌توانست دروازه پینتو را باز کند.

 

به این ترتیب بود که گواردیولا به جام چهاردهم خود در طول 4 سال گذشته رسید. او که در جشن پایان دیدار تشویق ویژه‌ای شد موقعیت را به عنوان موفق‌ترین مربی تاریخ بارسلونا محکم کرد و سکان هدایت را به تیتو ویلانووا سپرد. آینده مارسلو بیلسا هم در بیلبائو نامشخص است؛ هرچند او این تیم را به دو فینال بزرگ رساند./سایت گل