ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بوسنی و هرزگوین استارت زد/سوسیچ: ایران و نیجریه از ما بهتر نیستند



اخبار,اخبار ورزشی, تیم ملی ایران

 
 اخبار ورزشی - 25 روز تا جام‌جهانی 2014 برزیل
بوسنی و هرزگوین استارت زد/حریف ایران دست به کار شد

تیم ملی بوسنی و هرزگوین با حضور بیشتر بازیکنانش برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل استارت زد.

به گزارش فارس، اردوی تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین از روز گذشته (شنبه) آغاز با حضور تمامی بازیکنان به شکل رسمی آغاز شد.

البته اردوی این تیم از چهارشنبه گذشته با 13 تا 15 بازیکن شروع شده بود اما آسمیر بگوویچ، دروازه‌بان این تیم که در استوک سیتی توپ می‌زند به همراه بیکاکیچ، مدافع اینتراخت برانشوایگ با کمی آسیب دیدگی روبه‌رو بودند و با سایرین تمرین نکردند.

منصور موژو هم در جریان تمرین احساس درد می‌کرد و تصور می‌شد به دیدار نخست تیمش در جام جهانی نرسد.


                                         .........................................


سوسیچ: ایران و نیجریه از ما بهتر نیستند/ به مرحله بعد می‌رویم

سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین اعلام کرد تیم‌های ایران و نیجریه از آنها بهتر نبوده و این موضوع به آنها کمک می‌کند تا راهی مرحله بعد شوند.

به گزارش  فارس، تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین در جام جهانی 2014 برزیل در گروه F با تیم‌های ایران، آرژانتین و نیجریه همگروه است.

سافت سوسیچ در گفت‌وگویی اعلام کرده تیمش نشان خواهد داد که حضورشان در جام  جهانی 2014 برزیل اتفاقی نبوده است.

وی در این زمینه گفت: هیچ کس در مورد اینکه ما به مرحله بعدی جام جهانی راه می‌یابیم چیزی نگفته است اما هدف اصلی ما همین است. باور دارم که می‌توانیم به این هدف برسیم زیرا ایران و نیجریه تیم‌های بهتری نسبت به ما نیستند.

در شرایطی که روز گذشته (شنبه) نخستین تمرین تیم ملی بوسنی در راستای آماده سازی برای جام جهانی استارت خورده، بسیاری از بازیکنان این تیم فصلی شلوغ را سپری کرده و بسیار خسته به نظر می‌رسند.

سوسیچ در این خصوص گفت: همه آماده هستند. برخی‌ها آسیب دیدگی‌های کوچکی دارند که به زودی رفع می‌شود. البته بیشتر بازیکنانم خسته به نظر می‌رسند. برخی از آنها بین 50 تا 60 بازی طی فصل انجام داده‌اند. از آنهایی که فصل سختی را سپری نکرده‌اند انتظار بیشتری دارم. به عنوان بازیکن در دو جام جهانی حضور داشتم و می‌دانم در طول این یک ماه همه چیز در یک تیم باید متحول شود و تمرین‌هایی هم که انجام می‌شود در شرایطی عادی و به دور از استرس باشد.

تیم ملی بوسنی و هرزگوین 9 روز دیگر برای آغاز دور دوم تمرین‌هایش راهی آمریکا خواهد شد. آنها پنجشنبه این هفته نیز در دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی زیر 21 ساله‌های بوسنی قرار می‌گیرند.

در اردوی آمریکا نیز در 30 می (9 خرداد) در سنت لوییس مقابل ساحل عاج می‌ایستند و 3 ژوئن (13 خرداد) در شیکاگو مقابل مکزیک قرار می‌گیرند. 9 ژوئن (19 خرداد) هم در آخرین دیدار دوستانه مقابل تیم جوانان سانتوس برزیل پیکار خواهند کرد.
 اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
شهیدی در راه کمک به مردم بوسنی، معاون سفیر بوسنی و هرزگوین را منقلب کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش جدید اوپك :‌ نیجریه در صادرات نفت از ایران جلو زد



 

 

گزارش جدید اوپك :‌ نیجریه در صادرات نفت از ایران جلو زد

 

گزارش آماری سالانه جدید اوپك نشان می دهد كه كشور آفریقایی نیجریه در سال جاری میلادی از ایران به عنوان دومین صادر كننده بزرگ اوپك جلو زده است.

نیجریه در سال جاری میلادی با صادرات روزانه 2 میلیون و 464 هزار بشكه ایران را كه در همین سال روزانه 2 میلیون و 248 هزار بشكه نفت صادر كرده ، پشت سر گذاشته است.

در گزارش 100 صفحه ای سالانه سازمان كشورهای صادر كننده نفت (اوپك) دلیل این امر بهبود شرایط امنیتی در كشور نیجریه و افزایش مصرف داخلی و ظرفیت پالایشگاهی نفت در ایران ذكر شده است.

در این گزارش آمده كه قابلیت پالایشگاهی ایران در سال گذشته میلادی (2010) 18 درصد رشد داشته و با سرمایه گذاری دولت ایران در طرح های توسعه پالایشگاه های نفت آبادان ، اراك ، لاوان ، شیراز ، اصفهان ، تهران ، ظرفیت پالایشگاهی نفت ایران از رقم 1 میلیون و 474 هزار بشكه در روز به رقم 1 میلیون و 741 هزار بشكه رسیده است .

در گزارش سالانه اوپك آمده كه رشد 12 درصدی ایران در ظرفیت پالایشگاهی در سال 2010 بالاترین رشد در میان 12 كشور عضو اوپك بوده است.

در گزارش اوپك آمده در پی توافق دولت نیجریه با شورشیان و بهبود شرایط امنیتی در دلتای رود نیجر كه محل اصلی میادین نفتی این كشور است ، استخراج نفت این كشور از سال 2009 رشد قابل ملاحظه ای داشته و در سال 2010 صادرات نفت نیجریه با 46 درصد رشد به رقم بی سابقه 59 میلیارد دلار رسیده است.

شورشیان نیجریه پیش از این با حمله به تاسیسات نفتی نیجریه صدمات قابل ملاحظه ای به این تاسیسات وارد می كردند و یكی از مشكلات اصلی دولت نیجریه در زمینه استخراج نفت ، امنیت میادین نفتی این كشور بوده است به طوری كه حملات شورشیان مسلح به تاسیسات نفتی نیجریه در بین سال های 2006 تا 2009 بیش از 28 درصد از صادرات نفت این كشور را كاهش داده بود.

ایران از ابتدای تاسیس كارتل نفتی اوپك همواره پس از عربستان سعودی به عنوان دومین كشور صادر كننده نفت عضو اوپك مطرح بوده است.

طبق گزارش جدید اوپك ، ایران در سال 2010 با تولید روزانه 3 میلیون و 540 هزار بشكه نفت در جایگاه دوم اوپك قرار داشته است و در سال 2009 ایران با صادرات روزانه 2 میلیون و 232 هزار بشكه در جایگاه دوم اوپك و نیجریه با صادرات روزانه 2 میلیون و 160 هزار بشكه در جایگاه سوم قرار داشت..../تحلیل:عصرایران