ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

به یاد بابک به بهانه دومین سالگرد درگذشتش



بابک معصومی,حسین شمس

به یاد بابک به بهانه دومین سالگرد درگذشتش
شمس: او قهرمان معرفت بود/ ۳ روز فرصت زندگی بابک، ۳ سال به تأخیر افتاد

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال، کاپیتان اسبق تیمش را قهرمان معرفت نامید و از خصوصیات اخلاقی بارزش سخن گفت.

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دومین سالگرد درگذشت بابک معصومی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال اظهار داشت: روز 19 مرداد با تماس برادر بابک (رضا) از مرگش آگاه شدم. با توجه به بهبود بیماری‌اش، این خبر واقعا غیرمنتظره بود. فکر می‌کنم شاید دلیل این اتفاق این بود که بابک هیچ‌وقت نمی‌خواست بیماری‌اش را قبول کند و همیشه مانند یک جوان تمرینات سنگین انجام می‌داد و خصوصا این کار در فصل تابستان و در زیر آفتاب سوزان مرداد ماه اصلا برایش خوب نبود.

وی با برشمردن خصوصیات بارز شخصیت مرحوم معصومی، گفت:‌ می‌توانم بگویم که او «قهرمان معرفت» بود و فکر نمی‌کنم در محل زندگی‌اش کسی باشد از او منتفع نشده باشد و یا خانواده‌ای باشد که بابت جهیزیه و کمک مالی به او رو انداخته و بابک رویش را به زمین انداخته باشد. او همه حقوق و دریافتی‌اش از فوتسال را خرج دوستان و رفقایش در کرج می‌کرد و کسی نیست که از خوبی‌های او خاطره نداشته باشد.

شمس که در تیم‌های باشگاهی و ملی مربی مرحوم معصومی بوده است، ادامه داد: از سال 1997 که کارم را در فوتسال باشگاه‌های تهران و جام رمضان شروع کردم، او بازیکنم و کاپیتانم در تیم فتح بود که در کنار بازیکنانی چون علی کریمی، اصغر قهرمانی و ... سه دوره قهرمان باشگاه‌های تهران شدیم و از همان‌جا بابک راه به تیم ملی باز کرد. داستان ما و بابک ادامه پیدا کرد تا اینکه بعد از ناکامی و سوم شدن در مسابقات قهرمانی آسیا و تقدیم کردن جام قهرمانی به ژاپنی‌ها همراه با جوراندینیو، تیم ملی به من سپرده شد و همراه با بابک معصومی به ژاپن رفتیم و جام را از آنها پس گرفتیم، بابک نیز یکی از ارکان قهرمانی مجددمان در مسابقات قهرمانی آسیا بود که یکی دو سال بعدش هم متوجه بیماری‌اش شد.

سرمربی سابق تیم ملی تاکید کرد: زمانی که با پزشک بابک معصومی صحبت کردم، گفت او تنها سه روز دیگر زنده است اما بابک با مقاومتی که از خود نشان داد مرگش را سه سال به تاخیر انداخت و به الگویی برای همه بیماران در مبارزه با سرطان تبدیل شد.

 

برنامه «ماه عسل» هم او را به خاطر مبارزه‌ جانانه‌اش با بیماری دعوت کرد و در برنامه‌های تلویزیونی زیادی حضور داشت. او در همین سال‌های بیماری‌اش هم هر دریافتی‌ای که از فوتسال داشت به کسانی که مستحق بودند تقدیم می‌کرد و دست از بخشش برنداشت. اصرار زیادی داشتیم که ازدواج کند که اجل مهلت این کار را به او نداد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
اینک دوباره زندگی،به بهانه بیست و دومین سالگرد زلزله رودبار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات هاشمی در مراسم سی و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی



اخبار ,اخبار دانشگاه ,اظهارات هاشمی در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی

 

اخبار دانشگاه - در مراسم سی و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی
هاشمی: قصد داریم به مسیر اصلی بازگردیم

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دوره جدید فعالیت های دانشگاه آزاد آغاز شده است، گفت: پس از عقبگردی که در دوره گذشته برای دانشگاه به وجود آمد، قصد داریم به مسیر اصلی بازگردیم تا اقدامات جدیدی را انجام دهیم.

به گزارش فرارو، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم سی و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که در محل سازمان مرکزی این دانشگاه در حال برگزاری است، افزود: خوشحالم که شاهد برپایی سی و دومین سال تاسیس دانشگاه آزاد هستم، امیدوارم بتوانیم باغبان های خوبی برای مجموعه ای که امام (ره) طراحی و تصویب کردند باشیم تا به هدف اصلی خود در این مجموعه برسیم.
 
وی ادامه داد: آنچه را که باید گفته می شد را آقای جاسبی(رییس اسبق) فردی که مدیریت های با ارزش وی دانشگاه آزاد را به اینجا رساند و آقای میرزاده(رییس کنونی) که پس از یک دوره عقب گرد، دانشگاه را به مسیر اصلی خود بازگرداند، گفتند.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد وعده هایی داده شود که بتوانیم به آنها عمل کنیم.
 
آیت الله هاشمی اضافه کرد: ما دوره جدیدی را در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرده ایم و هدف ما از تاسیس این دانشگاه آزاد رضای خدا و تامین نیاز مردم است.
 
وی ادامه داد: هیچ هدفی جز این که جامعه را به پیشرفت برسانیم نداشته ایم و کسانی که این کار را شروع کرده اند، سران سه قوه، آقای جاسبی، یادگار حضرت امام و نخست وزیر آن زمان بود که همه همین هدف را داشتند.
 
رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در زمان تاسیس دانشگاه آزاد، همه می دانستیم که عقب ماندگی وجود دارد و مردم از این مساله که استعدادهایشان به فعلیت نمی رسد رنج می برند و ما هم مانند آنها از این مساله ناراحت هستیم.
 
دانشگاه آزاد ملک خداست
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که هیچ یک از افرادی را نام بردم سهمی در دانشگاه آزاد ندارند، گفت: این دانشگاه مِلک خداست و هر کسی بابت کاری که انجام می دهد حق خود را دریافت می کند.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قصد داریم فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی را در داخل کشور افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: به دنبال بین المللی کردن دانشگاه آزاد هستیم و اگر پایه ها محکم شود می خواهیم دانشگاه آزاد را بین المللی کنیم البته باید این مطلب را عنوان کنم که این کار را آغاز کرده ایم.
 
وی نقش مردم در رشد دانشگاه آزاد اسلامی را غیر قابل انکار توصیف کرد و افزود: چیزی که در این میان قابل توجه است و شاید آن زمان کسی به آن چندان توجه نمی کرد این است که اقداماتی که از اقیانوس مردم تغذیه می شود، با اصالت و دوام است.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در اوایل انقلاب همه زحمت بر روی دوش مردم بود و بدون آنها نمی شد طلسم شاهنشاهی را شکست؛ شاید نقش ما در آن زمان تنها در حد دعوت از مردم بود، آنها جنگ را حل کردند و تا امروز هم در تمام کارها کمک ما هستند.
 
رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در دانشگاه آزاد ریشه کار را به دل مردم بردیم و توانستیم موفق باشیم.
 
وی با اشاره به این که در زمان تاسیس این دانشگاه کارها به بخش خصوصی واگذار نمی شد، گفت: امام (ره) به خوبی مشکل را حل کردند و ما توانستیم دانشگاه آزاد را تاسیس کنیم البته دانشگاه آزاد مالکی ندارد که بخواهیم آن را بخش خصوصی بدانیم اما چون دولت در آن دخالتی ندارد آن را خصوصی می پندارند.
 
قیمت زمین های گرفته شده را به روز پرداخت کردیم
وی با اشاره به این که هیچ گاه دولت به دانشگاه آزاد اسلامی کمک نکرده است ، گفت: این دانشگاه نه تنها از امکانات دولتی کمک نگرفته بلکه همیشه به دولت هم کمک کرده است؛ اگر زمینی را برای تاسیس دانشگاه گرفتیم پولش را به قیمت روز پرداخت کردیم و کمک ما به دولت مالیات زیادی بود که پرداخت کردیم و همچنین کارهای عمرانی درخشان دانشگاه آزاد نیز یکی دیگر از کمک های ما به دولت بوده است.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تربیت نیروهای خبره گفت: این مساله وظیفه دولت بود که باید برای آن هزینه می داد و جالب است بدانید شاید اگر 10 درصد دانشجویان ما به خارج از کشور می رفتند باید بیش از 100 هزار میلیارد برای آنها ارز پرداخت می کردیم.
 
وی اهداف موسسان دانشگاه آزاد را یادآور شد و گفت: هدف ما خدمت به اسلام، انقلاب و کشور است و ما همه را در فعالیت های دانشگاه آزاد شریک می دانیم چون آنها برای فعالیت های خود هزینه می پردازند.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: باید به خاطر این موفقیت ها اول از امام (ره) شاکر باشیم و بعد از نیروهای دلسوزی که کمک حال ما بودند.
 
وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد موسسه ای است که کم ترین فساد را داشته و جالب است بدانید که از اول دولت قبل شروع به تحقیق و تفحص از این دانشگاه کردند و هنوز هم این کار را با قدرت ادامه می دهند و جالب است بدانید که هیچ فسادی وجود نداشته و ما هم مشکلی با این تحقیق و تفحص نداشتیم.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: برنامه هایی که از سوی رییس دانشگاه توضیح داده شد کارهای بزرگی است که آغاز مرحله جدید در دانشگاه است.
 
وی افزود: پیش از آغاز نشست از فعالیت های دانشمندان در دانشگاه راه اندازی شده دیدن کردم و فهمیدم جوانان ما در شهرهای دورستی چون سراوان و دامغان حرف های زیادی برای گفتن دارند و اختراعات آنها دیدنی بود.
 
برای تجاری سازی اختراعات کاری نشده است
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متاسفانه تا کنون برای تجاری سازی اختراعات ابتکارات آنها کاری نشده است ولی ما در برنامه های امسال خود این مساله را در نظر گرفته ایم؛ این طرح ها بسیار زیاد است و خیلی از آنها در حال خاک خوردن است، باید به دنبال تجاری سازی آنها باشیم.
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای بزرگ ما حرکت و توسعه براساس دانش بنیان می باشد یعنی این که می خواهیم طرح های خود را به تجارت جهانی تبدیل کنیم.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: ما باید از وام های در نظر گرفته شده برای طرح های خود استفاده کنیم تا دیگر کسی درگیر مسائل مالی نباشد.
 
رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که بالابردن کیفیت دانشگاه آزاد یکی دیگر از اهداف این مجموعه می باشد ما قصد داریم در رابطه با این مساله به جایگاه بسیار بالایی برسیم.
اخبار دانشگاه - فرارو