ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

به بهانه خداحافظی علی کریمی از فوتبال / بعد از تو چه کسی برایمان جادو می‌کند؟



اخبار,اخبار ورزشی ,علی كریمی

 

اخبار ورزشی - به بهانه خداحافظی علی کریمی از فوتبال / بعد از تو چه کسی برایمان جادو می‌کند؟

خداحافظی علی کریمی از فوتبال، شوکی به هواداران او بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ علی كریمی در حالی از فوتبال خداحافظی كرد كه خیلی از هواداران او در انتظار بودند تا خبر قراردادش با راه‌آهن رسمی شود. اما كریمی همه را غافلگیر كرد و با انتشار یك متن، رسما از دنیای بازیگری كنار رفت.


علی كریمی فوتبالیستی بود كه درست وقتی در حال تبدیل شدن به ستاره‌ای برای تیم ملی و پرسپولیس بود، در جریان دیدار تیم‌های امید ایران و ویتنام، داور بازی را كتك زد تا یك سال از بهترین سال‌های فوتبالش را محروم شود. اما او با این محرومیت، نابود نشد.

 

كریمی یك سال از بهترین سال‌های زندگی‌اش را محروم بود اما نبوغ او اجازه نداد كه این ستاره فوتبال از یاد برود و پس از پایان محرومیت، دوباره در تركیب پرسپولیس درخشید.
علی كریمی پس از چند سال بازی در پرسپولیس و امارات، در حالی كه پیشنهادهای خوبی از تیم‌های اروپایی داشت، سرانجام به یك پیشنهاد اروپایی پاسخ مثبت داد تا تبدیل به یكی از لژیونرهای دوست داشتنی پرسپولیس شود؛ لژیونری كه واژه «جادوگر» با نام او عجین شده بود. جادوگر از فوتبال آسیا به بایرن مونیخ رفت تا یكی از مهم‌ترین افتخارات زندگی‌اش را ثبت كند.


او البته افتخارات بسیاری در فوتبال به دست آورد كه یكی از آن‌ها كسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا در سال 2004 بود. كریمی با 5 گل زده آقای گل جام ملت‌های آسیا در سال 2004 شد و در كل دورانی كه برای تیم ملی به میدان رفت، 38 گل را به نام خود ثبت كرد. او سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران پس از علی دایی و علی كریمی است كه 128 بازی ملی انجام داده. كریمی از نظر تعداد بازی ملی هم پس از علی دایی و جواد نكونام در رتبه سوم قرار دارد. او همراه با تیم ملی ایران به جام جهانی 2006 هم صعود كرد كه در این جام مهم‌ترین حركتی كه انجام داد، لگدی بود كه به ساك پزشك تیم ملی زد. این لگد یكی از نكات منفی زندگی فوتبالی علی كریمی بود؛ درست مثل كتك زدن داور در سال‌های اول فوتبالش.


قهرمانی با تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک، قهرمانی با پرسپولیس در لیگ آزادگان ( فصل 78- 77 ) ، قهرمانی با پرسپولیس در لیگ آزادگان (فصل 79-78) و قهرمانی با تراکتورسازی در جام حذفی کشور در سال 93، از دیگر افتخارات كریمی است. او كه پیش از این هم از دنیای فوتبال خداحافظی كرده و بعد پشیمان شده بود، امید زیادی داشت كه به عنوان شاگرد كارلوس كروش در جام جهانی 2014 حضور داشته باشد اما كروش او را به برزیل نبرد. او در فوتبال باشگاهی هم نتوانست همیشه در خدمت تیمی باشد كه دوستش دارد. كریمی به دلیل مسائلی مجبور شد چند سال دور از پرسپولیس باشد و در تیم‌هایی چون استیل آذین و تراكتورسازی بازی كند. سرانجام زمانی كه او مطمئن شد دیگر مجالی برای بازگشت به پرسپولیس نخواهد یافت، تصمیم گرفت فوتبال را كنار بگذارد.


زندگی فوتبالی علی كریمی فراز و فرودهای زیادی داشت اما به زبان آوردن نام این فوتبالیست، بیش از هر چیزی تداعی كننده دریبل‌ها و حركات انفرادی زیبای اوست. شاید اگر اهالی فوتبال می‌دانستند بعد از علی كریمی چه كسی قرار است آن دریبل‌های زیبا را تكرار كند، حالا خداحافظی جادوگر این‌قدر سنگین نبود.

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
به بهانه زاد روز علی کریمی، جادوگر فوتبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی کریمی از فوتبال خداحافظی کرد



علی کریمی,خداحافطی علی کریمی از فوتبال

علی کریمی از فوتبال خداحافظی کرد

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی کریمی بازیکن و کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در پایان فینال جام حذفی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

وی پس از شکست پرسپولیس در فینال جام حذفی مقابل سپاهان در حالی که گریه می‌کرد اعلام کرد که برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند.

امروز علاوه بر علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا نیز برای همیشه کفش‌هایش را آویخت و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 

مهدوی کیا,خداحافظی مهدوی کیا از فوتبال

وداع تلخ مهدوی‌کیا از فوتبال با پیراهن پرسپولیس

مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در پایان فینال جام حذفی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی مهدوی‌کیا همانطور که پیش از این اعلام کرده بود در پایان فینال جام حذفی مقابل سپاهان از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. پرسپولیس درحالی به عنوان قهرمانی نرسید که در ضربات پنالتی نتیجه را به سپاهان واگذار کرد.

مهدوی‌کیا که در 5 دقیقه پایانی وقت اضافه در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت و بازوبند کاپیتانی را دریافت کرد، نتوانست با قهرمانی وداعی با شکوه داشته باشد و در حالی که ناراحتی در چهره‌اش موج می‌زد با همراهی تعداد زیادی از عکاسان و خبرنگاران چهارگوشه زمین را بوسید و رسما خداحافظی کرد.

مهدی مهدوی‌کیا پس از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام حذفی اظهار داشت: هواداران و خودم دوست داشتیم تا پرسپولیس با قهرمانی روبرو شود و من با جام از فوتبال خداحافظی کنم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.
وی در مورد اینکه در دقایق پایانی حاضر شد و دو سانتر خطرناک روی دروازه ‌سپاهان انجام داد و با توجه به آمادگی‌اش آیا می‌توانست زودتر در میدان حاضر شود، تصریح کرد: به هر حال از اول هم قرار بود من کم بازی کنم، متاسفم که نتوانستیم با پیروزی این بازی را به پایان برسانیم.
کاپیتان پرسپولیس در مورد اینکه آیا این آخرین بازی او در ایران خواهد بود، تاکید کرد: بله این آخرین بازی من خواهد بود.

فارس