ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

به بازیکنان کارت هدیه دادم، نه کارت سوخت



 

مدیرعامل پرسپولیس:

به بازیکنان کارت هدیه دادم، نه کارت سوخت

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اهدای کارت سوخت به بازیکنان این تیم را تکذیب کرد.

طی روزهای گذشته خبر اهدای کارت هدیه 500 هزار تومانی از سوی محمد رویانیان به بازیکنان پرسپولیس حسابی خبرساز شده است.

عنوان شده بود که این کارت برای سوخت است.

مدیرعامل پرسپولیس با تکذیب این موضوع اظهار داشت: بنده به بازیکنان پرسپولیس هدیه دادم. آنها خودشان می دانند که با این پول چکار کنند. شاید هم دلشان بخواهد این پول را صرف خرید سوخت کنند.



ویدیو مرتبط :
آموزش انجام حواله کارت شتابی سحاب (کارت به کارت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرتضوی: اسامی گیرندگان کارت هدیه را به اصل 90 دادم / جهانگیرزاده: به مرتضوی نمی‌شود اعتماد کرد



اخبار,اخبار سیاسی,تخلفات سازمان تامین اجتماعی


اخبار سیاسی - مرتضوی: اسامی گیرندگان کارت هدیه را به اصل 90 دادم

نمایندگان از سازمان تامین‌اجتماعی تحقیق‌وتفحص کرده‌اند و سعید مرتضوی هم جوابیه داده است. یکی از موضوعات تحقیق‌وتفحص، بحث پول‌گرفتن یا نگرفتن نمایندگان از تامین‌اجتماعی است. مرتضوی می‌گوید داده‌ایم و نمایندگان تکذیب می‌کنند. رییس سابق سازمان تامین‌اجتماعی به سوال‌های ما در این خصوص پاسخ داده است.

در گزارش تحقیق و تفحص مجلس‌ از سازمان تامین‌اجتماعی آمده بود که شما به 37نفر نماینده مجلس، کارت هدیه پرداخته‌اید. پرداخت‌های شما به نمایندگان بر چه مبنای قانونی صورت گرفته است؟
هیچ مشکلی نداشته است. رسید داده‌اند به صورت شفاف پول گرفته‌اند که آن را به بیمه‌شده‌های نیازمند تامین‌اجتماعی بدهند. این رسالت سازمان در موارد غیرشمول است. اصلا فصل قانونی برای آن داریم؛ به‌جای اینکه بگوییم از اقصی‌نقاط کشور مردم بیایند و در ملاقات مردمی به آنها پول بدهیم، این را به نماینده همان منطقه می‌دهیم و می‌گوییم به تشخیص خودش به مردم منطقه بدهد.

 چه تضمینی وجود دارد که نماینده این پول را واقعا به آن شخص نیازمند تحت پوشش تامین‌اجتماعی بدهد؟
نمایندگان امین مردم هستند اگر نباشد که 10تا 20 کارت هدیه را درست هزینه کند که نمی‌شود به او گفت وکیل مردم. مردم رفته‌اند این همه رای داده‌اند به نماینده‌شان که قانونگذاری کند. آن وقت ما برای پنج‌میلیون‌تومان پول به نماینده اعتماد نکنیم که درست نیست. نماینده مجلس، شأن والایی دارد.

 شما هیچ صورت‌هزینه‌ای از نمایندگان بابت پرداخت‌ها نخواستید؟
چرا صورت و هزینه همه حساب‌کتاب‌هایمان‌ هست و درست هم هست. اما ما که به آنها نمی‌گفتیم رسید هزینه‌هایتان را به ما بدهید. البته بعضی‌ها آوردند. مثل آقای کامران نماینده اصفهان که رسید و مستندات پرداختش را آورد ولی ما نخواسته بودیم که بیاورند چون آنها را امین می‌دانستیم.

ولی طبق قانون، نمایندگان از دریافت هرگونه مبلغ تحت هر عنوانی از ارگان‌ها معذورند.
 برای حوزه انتخابیه از محل‌های قانونی از جمله بهزیستی و نهادهای مشابه می‌گیرند. این رویه که الان هست از قدیم بوده است. آن چیزی که ممنوع است، این است که نماینده برای مصارف شخصی نباید پول بگیرد.

 گفته‌اید که به 150نفر از نمایندگان پول پرداخت کرده‌اید. چرا این پول را مثلا به همه نمایندگان پرداخت نکردید؟آیا به‌نامه جمعی از نمایندگان در حمایت از شما ربطی دارد؟
پیرو درخواست جناب آقای پورمختار ریاست محترم «کمیسیون اصل90» مجلس شورای اسلامی آمار دقیق نمایندگان را با ذکر مشخصات به آن مرجع محترم ارسال داشته‌ام که این هیچ ربطی به نامه نمایندگان ندارد زیرا آن نامه اساسا تقدیر از رییس‌جمهور محترم به‌خاطر مصوبه هیات دولت در تغییر نام تامین‌اجتماعی از صندوق به سازمان بود.

 برای پرداخت‌ها هیچ شرط دیگری نمی‌گذاشتید مثلا اینکه در مجلس از شما حمایت کنند یا حداقل مخالفت نکنند؟
اساسا این پرداخت‌ها توسط معاونت حقوقی و پارلمانی و مدیرکل امور مجلس و سایر مسوولان مربوطه انجام می‌شد و صورت‌جلسات آن جهت تایید به نظر اینجانب می‌رسید و این پرداخت‌ها ارزشی نداشته است که شرط‌وشروط شخصی داشته باشد. این امر دون شان نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

  منظورم به این صراحت نیست. شیوه‌های مختلفی وجود دارد، مثلا در لفافه؟
نخیر نه در لفافه و نه در صراحت، این مسایل مطرح نبود. صرفا برای حوزه انتخابیه و رسا‌لت سازمانی بوده است. خیلی‌ها که با ما مخالف بودند یا همسو نبودند هم از ما تقاضا می‌کردند و ما پرداخت می‌کردیم. همین الان در فهرست نام خیلی‌ها هست که با سازمان و من همسو نبودند ولی ما به خاطر حوزه انتخابیه‌شان پرداخت کردیم.

  ولی نماینده‌ها دیروز همه منکر این شده‌اند که پولی از تامین‌اجتماعی دریافت کرده‌اند؟
پول را که من پرداخت نکرده‌ام. از معاون حقوقی- پارلمانی، معاون اداری- مالی سازمان، مدیرکل امور مجلس و دو نفر از مسوولان مالی حوزه مدیرعامل، انجام پرداخت‌ها را در صورت‌جلسه تایید کرده‌اند. بنابراین جای هیچ شبهه‌ای نیست. مطلبی که آقای «محجوب» در قضیه تحقیق‌وتفحص مطرح کرده، خلط مبحث است.

 

من در این جوابیه به هیات‌رییسه شفاف گفتم که ایشان فقط فهرست یک‌ماه خاص را داده است و پرداخت‌ها به این 37 نفر به ماه خاصی مربوط است و خود آقای محجوب هم در دوره قبل یعنی دوره هشتم مجلس از مدیرعامل سابق پول گرفته است و سندش هست.

 

آن وقت ایشان آمده برای اینکه از زیر بار این موضوع در برود گفته من از آقای مرتضوی هیچ درخواستی نداشتم و از ایشان پولی نگرفتم من هم نگفته‌ام که از من گرفته است. ایشان که می‌گوید گرفتن پول اشتباه است باید گفت چه فرقی دارد وقتی شراب حرام است یک جرعه و چند بطری، حد واحد دارد.
                                    ................................................
جهانگیرزاده: به مرتضوی نمی‌شود اعتماد کرد

هنوز ماجرای کارت‌های هدیه سعید مرتضوی در مجلس داستان‌ساز است، گروهی اصل ماجرا را زیر سوال برده و می‌گویند از کجا معلوم که مرتضوی این بار هم دروغ نگفته باشد و گروهی دیگر هم معتقدند شاید هم ماجرا صحت داشته باشد. اما از انتشار خبر دریافت کارت هدیه که بگذریم، ماجرای حمایت نمایندگان از مرتضوی درست در دشوارترین روزهای سوال و پرسش از تامین اجتماعی و وزارت کار، کماکان بی‌پاسخ مانده.

تقدیر از مرتضوی به هر بهانه‌ای که در‌ آن روزها صورت گرفته باشد، با توجه به عزم «بهارستان» برای خروج مرتضوی از سازمان تامین اجتماعی اتفاق خوبی نبوده. حالا «جواد جهانگیرزاده» علاوه بر نقد آنچه در آن روزها بر نمایندگان گذشته، رفتار حمایتی گروهی از نمایندگان از مرتضوی را زیر سوال برده و می‌گوید: «بارها از آنها خواستیم که چنین کاری نکنند اما به هر شکل هر نماینده‌ای حق دارد حرفش را بزند، هرچند موافق میل ما نباشد.»

شهریور 91 در پی تلاش‌های رییس‌دفتر و مدیرکل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی، 164 نماینده مجلس در حمایت از دولت برای اصلاح اساسنامه «صندوق تامین اجتماعی» و تبدیل آن به «سازمان» - که می‌توانست ابقای مرتضوی به ریاست این سازمان را در پی داشته باشد - نامه‌ای تشکر‌آمیز امضا کردند.

 نظرتان درباره دریافت هدیه از سوی برخی نماینده‌ها چیست؟
اگر هدایا شخصی بوده که خب استفاده از مبالغ هدیه در زندگی شخصی نمایندگان، حرام است. مگر اینکه نماینده بخواهد از «کارت هدیه» برای کمک به برخی افراد در حوزه انتخابیه استفاده کند.

 آیا دادن «کارت هدیه» یا هدیه به نماینده‌ها امر متداولی است؟
در این سه دوره‌ای که نماینده مجلس بودم، ندیدم که دستگاهی، به خود شخص نماینده هدیه داده باشد. امکان دارد کتاب یا مثلا هدیه‌ای برای یادگاری داده شود، اما «کارت هدیه» و پول را سراغ ندارم.

 خاطرتان هست که درست وقتی نمایندگان مجلس – احمد توکلی و حداد عادل و بسیاری دیگر – دنبال برکناری مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی بودند، برخی نمایندگان به خاطر اصلاح اساسنامه «صندوق تامین اجتماعی» و تبدیل آن به «سازمان» و ابقای سعید مرتضوی از او تقدیر کردند. تحلیل‌تان از رفتار آن روز نمایندگان چیست؟
خب کار خوبی نبود، یادتان هست که استیضاح وزیر کار به خاطر آقای مرتضوی و ریاست او بر تامین اجتماعی اتفاق افتاد. مرتضوی آن روزها به شدت از سوی مجلس در فشار بود.

 شما خودتان که نامه را امضا نکرده‌اید؟
خیر، من و برخی نمایندگان دنبال رفتن مرتضوی از تامین اجتماعی بودیم.

 البته حتما شما هم یادتان هست که ریاست مرتضوی بر تامین اجتماعی همان موقع هم زیر سوال رفته بود و از اینها گذشته مرتضوی در ماجرای «کهریزک» هم مسوول بود. خب آن موقع چرا به همکاران نماینده‌تان همین حرف‌ها را نگفتید؟
چرا ما بارها گفتیم، اما هر نماینده‌ای رای خودش را دارد، به هر حال دموکراسی یعنی همین. البته ماهیت برخی امضاهای آن روز، سیاسی بود، نوعی حمایت از دولت محمود احمدی‌نژاد. به هر حال آن حمایت، خطای سیاسی بود.

 و آن وقت تکلیف حقوق ملت چه می‌شود، آنها از فردی تقدیر کرده‌اند که در همین گزارش تفحص، میلیاردها تومان پول مربوط به او بلاتکلیف مانده؟
نماینده در پیشگاه خود و وجدان جمعی پاسخگو است، به هر حال همه آنهایی که آن روز نامه را امضا کردند، حالا گزارش تفحص از تامین اجتماعی را خوانده‌اند و قطعا پیش وجدان خود به این مساله فکر می‌کنند.

 فکر می‌کنید چرا مرتضوی حاضر نیست اسامی را افشا کند؟
شاید فکر می‌کند که افشای اسامی نماینده‌ها عاقبت خوشی نداشته باشد، شاید هم اصلا اسامی‌ای در کار نباشد و همه کدها دروغ باشد.

 مرتضوی با نماینده‌ها چقدر در تماس بود؟
آن را نمی‌دانم ولی مرتضوی بارها برای دیدار با علی لاریجانی تماس گرفته بود، به واسطه. می‌خواست تلفنی یا حضوری با ایشان حرف بزند.

 دیدار برای چه؟
آن را باید از خودش بپرسید؛ شاید می‌خواسته پیش از پخش آن فیلم – فیلم گفت‌وگوی مرتضوی و فاضل لاریجانی (برادر علی لاریجانی) – او را در جریان مساله بگذارد و شاید خیلی چیزهای دیگر.

 پاسخ آقای لاریجانی چه بود؟
آقای علی لاریجانی گفتند دیدار نخواهند کرد.

 حالا فکر می‌کنید مجلس دنبال افشای اسامی 37 نماینده خواهد بود؟
اگر نماینده‌ای، غیرقانونی «کارت هدیه» گرفته، افشای آن حق افکار عمومی است. اما باید همه واقعیت‌ها برای ما روشن شود. به این سادگی نمی‌شود به آقای مرتضوی و حرف‌هایش اعتماد کرد.
اخبار سیاسی -  روزنامه شرق