ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بهروان: برای فحاشی کسر امتیاز می‌شود اما برای تیم‌های بدهکار نه/فقط مانده «حافظ» را از قبر بیرون بیاورم!



تیم ملی, لیگ برترفوتبال,اردوی تیم ملی

اگر برای هر بازی دوستانه تیم ملی اردو بگذاریم لیگ فشرده می‌شود
بهروان: برای فحاشی کسر امتیاز می‌شود اما برای تیم‌های بدهکار نه/فقط مانده «حافظ» را از قبر بیرون بیاورم!

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر گفت: از کمیته ‌انضباطی خواسته‌ایم در مورد تیم‌های بدهکار تصمیم قاطع بگیرد.

غلامرضا بهروان در گفت و گو فارس در مورد جلسه فردای هیئت رئیسه سازمان لیگ و تقاضای باشگاه استقلال برای تعویق بازی با ملوان که 3 آذر در نظر گرفته شده،

 

اظهار داشت: باشگاه استقلال و ملوان هر کدام تقاضای جداگانه ای برای تعویق این بازی عقب افتاده داشته اند. همه تیم ها می خواهند با قدرت در مسابقات حاضر شوند و می خواهند از فرصت تعطیلی برای بدنسازی خود استفاده کنند و به همین دلیل ما فردا در جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ در مورد این تقاضاها بررسی می کنیم.

 

البته باید بگویم که تقویم ما هم خیلی شلوغ است و تعویق این مسابقه در بازی های دیگر تاثیر می گذارد. از سویی استقلال در 19 آذر هم باید در جام حذفی به میدان برود و به همین دلیل کار ما هم برای برنامه ریزی سخت است.

وی افزود: در جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ در مورد برنامه های آینده تیم ملی و اردوهایی که پیش بینی شده هم صحبت هایی خواهیم داشت.

بهروان در خصوص اینکه مسئولان فدراسیون در اظهار نظری اعلام کرده اند که برنامه های نیم فصل دوم لیگ براساس برنامه های تیم ملی در نظر گرفته می شود،

 

گفت: قرار است در این خصوص صحبت هایی شود. اگر قرار باشد برای هر بازی دوستانه اردو بگذاریم برنامه لیگ خیلی فشرده می شود. ما در فوتبالمان همه چیز را با هم می خواهیم. البته که اولویت ما در برنامه ریزی تیم ملی است اما منافع باشگاه ها را هم در نظر می‌گیریم.

مسئول کمیته مسابقات لیگ در ادامه گفت و گوی خود با فارس در مورد نامشخص بود وضعیت تیم های بدهکار به خصوص در لیگ یک که از مدت ضمانتشان گذشته اظهار داشت: اگر هر کسی در این خصوص نارضایتی داشته باشد کاملا حق دارد.

 

پیشنهاد مشخص ما به کمیته انضباطی و استیناف این بوده که در خصوص تیم های بدهکار یک تصمیم قاطع بگیرند چون این باشگاه های بدهکار نه چک های خود را پاس کرده اند و نه در تلاش هستند که بدهی خود را بدهند. ما خودمان در کمیته مسابقات دیگر هیچ خدماتی به این تیم ها ارائه نمی دهیم.

 

ولی این مسئله افاقه نمی کند. این مسئله را کمیته انضباطی باید در دستور کار خود قرار دهد ولی به نظرم که هیچ اراده ای برای رسیدگی به این مسئله نیست. تیم ها به دنبال عوام فریبی هستند. جالب است همین تیم هایی که بدهی های خود را نمی دهند در نیم فصل دوم به دنبال جذب بازیکن هستند.

بهروان ادامه داد: من این مسئله را بارها گوشزد کرده ام و فقط مانده خواجه حافظ شیرازی را از قبر بیرون بیاورم و به او بگویم که چه خبر است. جالب است که برای فحاشی در استادیوم ها کسر امتیاز داریم اما برای تیم های بدهکار این مورد را نداریم. ما بارها گفته ایم که کسر امتیاز کنیم و در مرحله بعدی از دور رقابت ها چنین تیم هایی را حذف کنیم. پولی که باید به بازیکنان و مربیان پرداخت شود ولی نمی شود یعنی حق الناس.

 

من نمی دانم قضات عزیز ما چه واکنشی نسبت به این مورد دارند ولی با این وضعیت مشکلات فوتبال ما بیشتر می شود. وقتی قرارداد بازیکنی ۷۵ میلیون تومان است و با دعوا یک باشگاه فقط ۳ میلیون تومان این پول را می دهد یعنی یک بیست و پنجم آن را هم نمی دهد.

وی افزود: در چنین شرایطی معلوم است که این بازیکن برای امرار معاش خود را می فروشد. به اولین پیشنهاد پاسخ می دهد و دیگر کاری به چیزهای دیگر ندارد. من همه این مسائل را به کمیسیون اصل ۹۰ هم گفته ام. اساس برخی از باشگاه های ما به دروغ استوار است.

/فارس


ویدیو مرتبط :
تصویب قانون کسر امتیاز در انتظار باشگاه‌های بدهکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه معاونت باشگاه استقلال در خصوص کسر امتیاز این تیم



کم شدن امتیازات استقلال,فحاشی هواداران استقلال به داور,حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره استقلال

بزرگی: آقای حسن‌زاده چرا قبل از ابلاغ حکم را رسانه‌ای کردی؟!
بیانیه معاونت باشگاه استقلال در خصوص کسر امتیاز این تیم

معاونت حقوقی باشگاه استقلال در خصوص رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش  فارس، محسن بزرگی معاون حقوقی باشگاه استقلال در پی کسر یک امتیاز از این تیم به دلیل فحاشی هواداران به داور بیانیه زیر را منتشر کرده است:

«در پی اعلام رسانه‌ای حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر کسر یک امتیاز از تیم فوتبال استقلال، معاونت حقوقی باشگاه استقلال لازم می‌داند به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع هواداران فهیم این باشگاه موارد زیر را اعلان نماید:
مستند کمیته انضباطی برای صدور رای مزبور و آراء مشابه بخش‌هایی از ماده 22 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال می‌باشد که عیناً نقل می‌گردد:

ماده 22 - بند 3:
استفاده‌از پلاکارد و تابلو برای تحقیر حریفان و مقامات رسمی تیم‌ها از یک تا شش جلسه بازی بدون تماشاگر را درپی خواهد داشت و هر تماشاگری که عامل و مباشر اصلی این موارد بوده و مورد شناسایی قرار گرفته باشد، تا دو سال از ورود به ورزشگاه‌ها منع خواهد شد.


بند 4:
شعارهای غیراخلاقی و خلاف شأن توسط تماشاگران یا عوامل هر تیم، موجب محکومیت باشگاه به پرداخت جریمه نقدی تا یکصد میلیون ریال خواهد بود و در صورت عدم تأثیر تنبیه مذکور، محرومیت از انجام مسابقه در زمین خودی یا الزام به برگزاری مسابقه در زمین بی‌طرف یا الزام به برگزاری مسابقه بدون حضور تماشاگر یا کاهش امتیاز اعمال خواهد شد.


بند 6:
پرتاب اشیاء توسط تماشاگران یا عوامل هر تیم که منتهی به آسیب داور و سایر مقامات رسمی یا بازیکنان شود، در صورت احراز، موجب پرداخت جریمه نقدی از ده میلیون ریال تا دویست میلیون ریال خواهد بود و در صورت تکرار و عدم توجه به تذکرات ابلاغ شده، مستوجب محرومیت از انجام مسابقه در زمین خودی یا محرومیت از حضور تماشاگر یا کاهش امتیاز خواهد شد.


بند 7:
هجوم هواداران منتسب به هر تیم به داخل ورزشگاه در زمان برگزاری مسابقه که موجب قطع مسابقه توسط داور شود، در صورت احراز، علاوه بر بازنده کردن تیم مربوطه (با نتیجه سه بر صفر و در صورتی که هنگام قطع مسابقه، نتیجه تیم مقابل بهتر از این بوده باشد با همان نتیجه برنده اعلام شده) و علاوه بر این محکومیت تیم یا باشگاه موردنظر را به پرداخت جریمه نقدی از ده میلیون تا یکصد میلیون ریال در پی خواهد داشت.


تبصره2:
در تخلفات مربوط به تماشاگران، کمیته انضباطی می‌تواند حسب تشخیص، علاوه بر تعیین جریمه برای باشگاهی که هواداران منتسب به آن باشگاه، مرتکب تخلف شده‌اند، به محرومیت هواداران از حضور در ورزشگاه یا محرومیت از انجام مسابقه در زمین خودی یا الزام به برگزاری مسابقه در زمین بی‌طرف یا به کسر امتیاز، حکم صادر نماید.


مستندات مزبور در آن حد که برای باشگاه‌های فوتبال به لحاظ تخلف تماشاگران، مجازات تعیین نموده، به دلائل ذیل خلاف مقررات شرعی و موازین حقوقی و به همین جهت غیر قابل اجرا می‌باشد:


1- اصل شخصی بودن جرائم و مجازات‌ها به عنوان یکی از موازین مسلم حقوقی مورد اجماع همه حقوقدانان است. مطابق اصل شخصی بودن جرایم و مجازات‌ها، که اصلی پذیرفته شده در قوانین کشور ماست، نمی‌توان شخصی را به جز افرادی که در ارتکاب جرم یا تخلف دخالت داشته‌اند، مجازات کرد.

 

مستند این اصل، حکم شارع مقدس در آیه شریفه «ولاتزر وازرۀ وزر اخری» است که خداوند متعال آن را در چهار سوره قرآن کریم تکرار فرموده است. (سوره انعام آیه 164 – سوره اسراء آیه 15 – سوره فاطر آیه 18 – سوره زمر آیه 7)

شارع مقدس صریحا فرموده است: «هیچکس بار گناه دیگری را به دوش نمی‌کشد.» بنابراین تعیین مجازات برای باشگاه‌های فوتبال با این استدلال که تماشاگران منتسب به آن باشگاه مرتکب تخلف شده‌اند، بر خلاف حکم صریح شرع مقدس می‌باشد.


2- ممکن است گفته شود مقررات فوق، منطبق با قوانین فیفاست و در تمام دنیا به همین شیوه عمل می‌شود. صرف‌نظر از تردیدی که درباره صحت این ادعا وجود دارد، در پاسخ باید گفت مقررات بین‌المللی فوتبال تا حدی که با مقررات سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مغایرت نداشته باشد، در محدوده حاکمیت جمهوری اسلامی قابلیت اجرا دارد و مراجع داخلی حق ندارند، مقررات خلاف شرع انور را به این بهانه که جزء قوانین بین‌المللی محسوب می‌گردد، اجرا نمایند و چنانچه عالماً و عامداً مرتکب چنین خطایی شوند و در اثر تصمیم آنان خسارتی به اشخاص ثالث وارد آید، برابر موازین مربوط به «مسوولیت مدنی» مکلف به جبران خسارت می‌باشند.

 

اصل 4 قانون اساسی در مورد لزوم انطباق کلیه قوانین و مقررات موضوعه با موازین اسلامی، اشعار می‌دارد: «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید بر اساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و تشخیص این امر بر عهده فقهای شورای نگهبان است.»


3- برابر قواعد عقلی، مسئولیت ملازمه با اختیار دارد و تحمیل مسوولیت رفتارهای تماشاگران به باشگاه‌های فوتبال در کشور ما از آن جهت مضحک و غیرعقلانی است که باشگاه‌های فوتبال هیچ تسلطی بر اوضاع ورزشگاه‌ها ندارند. این در حالی است که باشگاه فوتبال در زمان برگزاری بازی مستأجر ورزشگاه محسوب و اجاره را برابر نظر کارشناسی به مجموعه ورزشی می‌پردازد.

 

علیهذا همه امور تحت کنترل دیگران است و حتی معاونین باشگاه به عنوان مقامات رسمی فوتبال و کارکنان ارشد باشگاه میزبان، بدون بلیت اجازه ورود نمی‌یابند و برای نمونه می‌توان به جلوگیری از ورود معاون فرهنگی باشگاه استقلال به ورزشگاه در شب جشن قهرمانی استقلال در فصل گذشته اشاره نمود.

4- باشگاه استقلال در فصل فوتبالی گذشته موارد فوق را طی نامه‌های متعدد به کمیته انضباطی فوتبال متذکر شده لیکن استدلالی در رد آن در آرای بعدی مشاهده ننموده است. بنابراین مشخص است که اعضای محترم کمیته انضباطی عالماً و عامداً بر اجرای قواعد غیرشرعی اصرار دارند. بنابراین با امضای این رای و آرای مشابه، برای خود مسوولیت مدنی ایجاد نموده‌اند و مسوول کلیه خسارات وارده به بیت‌المال مسلمین می‌باشند.


5- باشگاه استقلال به عنوان باشگاهی که متعلق به دولت جمهوری اسلامی است و از بیت‌المال ارتزاق می‌نماید، برای حفظ حرمت کمیته انضباطی به عنوان «دادگاه فوتبال» تاکنون به تذکر کتبی بسنده کرده است و همین رفتار توأم با نجابت این باشگاه، باعث گردیده تا این کمیته مبادرت به تشدید آرای غیرشرعی خود و محکومیت باشگاه به کسر امتیاز به دلیل آنچه توهین تماشاگران منسوب به باشگاه استقلال به داور دیدار استقلال - سپاهان نامیده، نماید اما ضمن تقاضای الغای رای کسر امتیاز از مرجع استیناف، از این پس با تقدیم دادخواست ابطال مقررات غیرشرعی مورد اشاره به دادگاه صالح، راه تظلم‌خواهی در مراجع قضایی را خواهد پیمود.

 

بدیهی است چنانچه مرجع قضایی پس از کسب نظریه شورای محترم نگهبان، اقدام به ابطال مقررات فوق‌الذکر نماید، در جهت حفظ حقوق بیت‌المال، مطالبه خسارت ناشی از صدور رای فعلی و آرای مشابه سابق‌الصدور علیه اعضای کمیته انضباطی در دستور کار قرار خواهد گرفت.


بزرگی ضمن انتشار این بیانیه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اینکه حسن زاده رئیس کمیته انضباطی مدعی شده که لیدرهای باشگاه استقلال نباید علیه کسی شعار دهند، اظهار داشت: من همه حرف های خود را در بیانیه زده ام اما چندین بار به حسن زاده نامه زده ام که برخی از رای های صادر شده خلاف قانون است. ایشان در رای کسر امتیاز دلیل آورده که هواداران تخلف کرده اند در حالی که باشگاه مسئول عمل تماشاگران نیست. اگر همه جای دنیا هم چنین تصمیماتی گرفته می شود اینجا ایران است و تابع شرع هستیم.


وی افزود: شنیده ام که آقای حسن زاده گفته چرا بیانیه را رسانه ای کرده ایم درحالی که خود او روز گذشته قبل از ابلاغ حکم به باشگاه آن را رسانه ای کرد. آقای حسن زاده چطور شما این کار را انجام می دهیم اما باشگاه استقلال که باید پاسخگوی هواداران خود باشد نباید از حق خود دفاع کند؟ ما قطعا به استیناف اعتراض می کنیم و مواردی از رای را که خلاف شرع است به دادگاه اعلام می کنیم./فارس