ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بهداد سلیمی: آقایان عوامفریبی می‌کنند/ یک ثانیه از مسابقات قهرمانی جهان را ندیدم!



قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن, مسابقات قهرمانی جهان

بهداد سلیمی: آقایان عوامفریبی می‌کنند/ یک ثانیه از مسابقات قهرمانی جهان را ندیدم!

قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن معتقد است : مطرح کردن این موضوع که رکورد بهادر مولایی از رکورد المپیک بهداد سلیمی بهتر بود، عوام فریبی است.

بهداد سلیمی در گفت‌وگو با  ایسنا ، درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی لهستان، بیان کرد: شاید باورتان نشود، اما من حتی یک ثانیه از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان را ندیدم، چون دلم نمی خواست مسابقاتی را ببینم که در آن به راحتی می توانستم اول شوم، اما حضور نداشتم.

وی ادامه داد: اما وضعیت رکوردها نشان می‌دهد در سه وزن آخر سطح مسابقات خیلی پایین بود. به جزء بهادر مولایی و آلبگوف روس که وزنه‌های خوبی زدند، وقتی آرتم اواداچین با 232 کیلوگرم مدال می‌گیرد، این یعنی که سطح مسابقات پایین بوده و باید این مورد نیز در نظر گرفته شود.

سلیمی با اشاره به صحبت‌های اخیر مبنی بر این که رکورد بهادر مولایی بهتر از بهداد سلیمی بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر گفته می‌شود بهداد سلیمی در المپیک 455 کیلوگرم رکورد زده و بهادر مولایی 458 کیلوگرم، پس مولایی از بهداد بهتر است. اما در اصل صحبت این جور چیزها نیست که چه کسی از آن یکی بهتر است، بلکه صحبت اصلی حقی است که از بهداد سلیمی گرفته شد و به مسابقات جهانی نرفت.

وی ادامه داد: بعد هم چرا مسابقات جهانی پاریس را نمی گویند که من در آن رقابت‌ها رکورد جهان را زدم و با 464 کیلوگرم، در مجموع نیز طلا گرفتم. بهداد سلیمی در المپیک شرایط ایده‌آل و آرمانی نداشت و از ناحیه کتف و زانو مصدوم بود. مطمئنا اگر شرایطم در المپیک مانند جهانی پاریس بود رکوردم در مجموع دو حرکت 470 کیلوگرم می‌شد. در واقع این مسائل عوام فریبی است که انجام می‌گیرد و عامه مردم هم اطلاعی از آن ندارند.

قهرمان المپیک لندن درباره از دست رفتن عنوان قوی‌ترین مرد جهان نیز بیان کرد: متاسفانه پس از سه سال که عنوان قوی‌ترین مرد جهان متعلق به ایران بود، امسال این عنوان به مسکو رفت. ان‌شاءالله اگر مشکلات برطرف شود، سعی می‌کنیم این عنوان را به ایران برگردانیم.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که دلیل نبودن نامش در لیست دعوت شده‌ها به جام ریاست جمهوری روسیه چه بوده است؟ گفت: برای من مسابقات ریاست جمهوری روسیه مهم نیست. مهم مسابقات جهانی بود که نتوانستم بروم و بقیه اهمیتی ندارد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
قهرمانی جهان در وزنه برداری توسط بهداد سلیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهداد سلیمی: به مسابقات قهرمانی آسیا نمی‌روم!



بهداد سلیمی: به مسابقات قهرمانی آسیا نمی‌روم/ همه جوایزمان را دادند جز کمیته المپیک

بهداد سلیمی با انتقاد از عملکرد کمیته ملی المپیک و پرداخت نکردن هیچ پاداشی از سوی مسئولان این کمیته‌ به مدال آوران المپیک گفت: همه کسانی که به ما قول پرداخت پاداش داده بودند جوایز را اهدا کردند، به جز کمیته ملی المپیک!

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی - قوی‌ترین مرد جهان در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از عدم پرداخت هیچ گونه پاداشی از سوی کمیته ملی المپیک به مدال آوران بازی‌های لندن ، اظهار کرد: کمیته ملی المپیک به ما قول داده بود که برای مدال طلا 70 میلیون، برای نقره 50 میلیون و برای مدال برنز 30 میلیون تومان پرداخت کنند. اکنون سه ماه است که از بازی‌های المپیک گذشته است ولی هیچ خبری نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه در این دوره وضعیت پاداش‌ها خوب نبود. باید تورم موجود در جامعه را در نظر گرفت و بعد گفت که پاداش‌ها زیاد بوده است. در دوره گذشته 110 سکه به طلایی‌ها اعطا شد، آن زمان این تعداد سکه مبلغی معادل 50 میلیون تومان بود، اما می‌شد با این پول یک خانه خوب خرید، ولی اکنون تمام پاداش‌هایی که ما گرفتیم پول یک خانه بد هم نمی‌شود. به نسبت تورم موجود، پاداش‌هایی که به ورزشکاران پرداخت شد اصلا خوب نبود.

قهرمان وزنه برداری دسته فوق سنگین المپیک لندن گفت: من سفری به هند داشتم و آنجا متوجه شدم که به ورزشکاری که نقره المپیک گرفته، پنج میلیارد تومان پاداش دادند. خیلی بیشتر از این‌ها حق مدال آوران ایران در المپیک است.

وی با تاکید بر این که قطعا اگر مسئولان به همین روال از ورزشکاران حمایت کنند در بازی‌های المپیک برزیل نمی‌توانیم این گونه نتیجه‌ بگیریم، تصریح کرد: توقع ما از کمیته ملی المپیک این است که بیشتر از این‌ها حمایت کنند. رفتار مسئولان مطابق انتظارات ما نبود. آن ذهنیتی که از کسب طلای المپیک داشتم مطابق رفتاری که با من کردند نبود. امیدوارم در میزان رسیدگی مسئولان به ورزشکاران تغییرات ایجاد شود، چرا که اگر ورزشکار ناراحت باشد، مطمئنا در دوره بعدی نمی‌توانیم این نتایج را بگیریم.

وی که به عنوان یکی از 10 ورزشکار برتر آسیا انتخاب شده و قرار است چند روز آینده برای تقدیر عازم ماکائو شود، خاطر نشان کرد: این که جزو 10 ورزشکار برتر آسیا باشم جزو افتخارات بزرگ من است. ولی این که در میان 10 ورزشکار، نفر اول باشم شانسم را کم می‌دانم. من درباره شانس حمید سوریان اظهار نظر نمی‌کنم. در این گونه مراسم‌ها معمولا به وضعیت رکوردها توجه می‌شود . ورزشکاران آسیایی در لندن رکوردهای خوبی زدند. من چون در المپیک نتوانستم رکورد خوبی بزنم شانس کمی دارم. معمولا ملاک روی رکورد است. به عنوان مثال ایلیا قزاقستانی در دسته 94 کیلوگرم و ورزشکاران چینی رکوردهای خوبی داشتند.

سلیمی در باره آخرین وضعیت خود به ایسنا گفت: در حال حاضر تمرین نمی‌کنم. از اول دی اردوهای تیم ملی آغاز می‌شود و من هم بعد از حضور در مراسم تقدیر از ستارگان ورزش آسیا در ماکائو تمریناتم را شروع می‌کنم تا قبل از آغاز اردوها آماده تر باشم. فعلا تمریناتم را جدی شروع نکرده ام . تا حدودی آسیب دیدگی‌ دارم که آن هم در زمان تمرینات خودش را نشان می‌دهد.

سلیمی با بیان این که قصد ندارد در رقابت‌های قهرمانی آسیا وزنه بزند، اظهار کرد: نزدیک‌ترین مسابقات پیش‌رو رقابت‌های قهرمانی آسیا است که بعید می‌دانم در آن حضور پیدا کنم. من علاقه ای به شرکت در این رقابت‌ها ندارم و می‌خواهم با آمادگی بیشتری برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده شوم و به انتظاراتی که مردم از من دارند پاسخ دهم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کادر فنی با اعزام نشدنش موافق است؟ به ایسنا گفت: نمی‌دانم. هنوز با کادر فنی در این رابطه صحبت نکرده ام، انتظارات مردم بعد از کسب مدال طلا در لندن بالا رفته و تغییر کرده است . دیگر مردم فقط به مدال من فکر نمی‌کنند، بلکه انتظار دارند در کنار کسب مدال رکورد هم بشکنم. من می‌خواهم در رقابت‌های قهرمانی جهان این انتظار مردم را برآورده کنم. تمام سعی ام را می‌کنم که رکورد جهان را جابجا کنم.

قوی‌ترین مرد جهان در رابطه با جراحی سجاد انوشیروانی یادآور شد: زانوی سجاد او را خیلی اذیت می‌کند . دو سال پیش او زانویش را جراحی کرد، اما نتیجه‌ای که می‌خواست را نگرفت، اکنون هم فدراسیون پزشکی تشخیص داده که جراحی کند. امیدوارم که این دفعه نتیجه‌ مثبت باشد و بدون درد کارش را ادامه دهد. خداحافظی او بستگی به نظر خودش دارد ولی آنچه که مهم است این که سجاد واقعا درد دارد و با مشکلاتی مواجه است./ایسنا